Cesar Postat Februarie 24, 2014 Share Postat Februarie 24, 2014 Simeringuri originale sunt pe toate drumurile. Sincer nu te inteleg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Februarie 24, 2014 Share Postat Februarie 24, 2014 Sincer nu te inteleg. Daca schimbi anvelopa, schimbi si janta? Simeringurile sunt bune, vreau sa schimb doar uleiul. Ma mai uit si la bani, daca mai merg astea, atunci le pastrez. Cand vor ceda, le schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 24, 2014 Share Postat Februarie 24, 2014 Daca schimbi anvelopa, schimbi si janta? pe acelasi fir logic... refolosesti si prezervativele? da uleiul de ce vrei sa-l schimbi? daca merge asa cum e acum(namol) de ce nu-l refolosesti si pe ala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Voi aveti dreptate, dar ce este de pastrat, pastrez. Mai fac o economie de bani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 (editat) Daca schimbi anvelopa, schimbi si janta? Simeringurile sunt bune, vreau sa schimb doar uleiul. Ma mai uit si la bani, daca mai merg astea, atunci le pastrez. Cand vor ceda, le schimb. Ma tem ca nu m-am facut inteles: simeringurile sunt din cauciuc. Acesta imbatraneste si nu e sigur ca nu vei avea surpriza sa curga ulei din jambe. Mi s-a cerut sa fac operatiunea asta - doar schimbat uleiul din furca si in cateva cazuri, in doua saptamani - o luna au venit cu furca la service pentru schimb de simeringuri. Deci exista sanse ca simeringurile sa cedeze desi nu e obligatoriu. Simeringurile originale au denumirea NOK chiar daca sunt vandute de alte branduri producatoare. Asta ca sa stii pt ca vad ca oricum esti mai istet decat toti care incearca sa te invete de bine. Bafta si succes! Editat Februarie 25, 2014 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Totusi, uleiul vreau sa il schimb. Vreo idee cum se poate curata furca pe interior fara a o dezasambla complet? mda, fara a dezasambal furca complet o vei curata PROST. vei strica uleiul cel nou contaminandu-l cu ramasitele celui vechi. simeringurile nu vor mai rezsta foarte mult, probabil cateva sute de km, deoarece uleiul cel nou este muuult mai putin vascos decat laptele ce il ai inauntru lasa varajala si pune mana la treaba, ia manualul de reparatii si demonteaza furca, schimba uleiul si simeringurile ca sa nu cheltui mai multi bani si timp mai tarziu mare atentie la montajul furcii si al rotii fata, nu e asa simplu cum spune lumea, iti trebuie dinamometrica daca vrei sa functioneze si sa nu ai doua bete in loc de amortizoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Da, ultimele 3 mesaje contin argumente solide, va multumesc pentru ca le-ati scris. Imi puteti recomanda o marca buna de simeringuri? Probabil OEM ar fi alegerea potrivita. Am in vedere sa cumpar si o dinamometrica plus o trusa de tubulare, oricum nu ma apuc de treaba fara ele. Aveti vreo recomandare? Intervalul dinamometricii il prefer cu aproximatie intre 5-150 Nm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Te-au prostit, gata. Bai Jumba, arata si mie un studiu in care a explodat o furca pt ca s-a contaminat uleiul nou cu ulei vechi. Asa vrajeala aveti in voi... sunt 2 tevi una in alta cu un (cuvant urat) cu gaurele pe post de amortizor si 1 arc. Nu se curata domle, trebe dezasamblata complet si frecate cu periuta pe interior. George, nu ai nevoie sa separi cele doua tevi, adica nu ai nevoie sa separi semeringurile. Din contra, daca separi risti sa contaminezi aiurea cu praf si cuzinetii. Desfa capacele, varsa ulei vechi, spala cu ce vrei tu, pune ulei nou si ura si la gara. E MUUUULLT MAI BINE decat sa nu faci nimic. sau sa pui semringuri "originale" luate de pe net... Daca o sa curga da-le in (cuvant urat), dureaza 30min sa le schimbi. Dar cum ziceam, NU AI NEVOIE sa desfaci. Am vazut CBR1000RR venit din Romania cu semering schimbat la un telescop montat INVERS... si se mira ca de ce curge, ca doar e nou. Ete de aia, ca a fost la servis meserias sa-si schimbe semeringuri. ------------------- Mecanicii lu' peste, voi cand schimbati uleiul in motor il desfaceti piesa cu piesa si le spalati cu periuta pe fiecare in parte? De aia furcile au un surub de drenaj si unu de umplere, sa scoti uleiul pe la gaura de drenaj si sa pui altul nou pe la cea de umplere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Sunt la mijloc, le dau si lor dreptate, caci unele informatii coincid cu cunostintele mele, dar parca le-as pastra fiindca n-am probleme cu ele. Mi-ar trebui si o a treia parere. Mai sap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Imi puteti recomanda o marca buna de simeringuri? Probabil OEM ar fi alegerea potrivita. 41x54x11 NOK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 Ia-o logic. 1. Simti acum ceva ciudat la furca? Nu. Schimbi uleiul pentru ca ASA TREBUIE si asa ai citit pe net. 2. Si dupa ce o sa-l schimbi, n-o sa simti nimic diferit, garantat 100%, eu ma ard cu tigara in mijlocul palmei daca o sa simti vreo diferenta sincer vorbind. 3. Daca nu le schimbi acum, si apoi o sa curga (lucru putin probabil pentru ca nu le demontezi) o sa le schimbi mai tarziu - tot ce pierzi e timpul tau, manopera repetata. 4. Contaminarea uleiului vechi cu nou este cel mai prost argument auzit de mine vreodata, si as vrea pe Jumba sa-mi explice el un calcul detaliat cam cat % din uleiul vechi contamineaza uleiul nou si care sunt consecintele care vor duce la "cheltuieli mai mari pe viitor" 5. Nu e nimic NASA in tampenia aia de furca, sunt 2 tuburi care intra unul in altul cu un arc in interior si un amortizor hidraulic, un piston care muta uleiul dintr-o zona in alta prin niste gaurele - lucru care incetineste miscare si amortizeaza oscilatiile arcului. Amortizorul ala lucreaza si cu lapte praf, si cu ciocolata calda, si cu iaurt de la bunica, in general cu ORICE lichid. La prima mea furca de japoneza desfacuta continutul era un mal negru urat mirositor pe care daca il aruncam in curte puteam sa fac lejer o colonie de tubifex in el. 41x54x11 NOK de preferta comandate de la tine, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 (editat) de preferta comandate de la tine, nu? Te inseli. Simeringurile astea, dupa cum am zis, se gasesc cam peste tot. NOK e furnizorul OEM pt majoritatea motocicletelor japoneze si nu numai. Editat Februarie 25, 2014 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 (editat) @george m. daca vrei sa nu mai ai treaba cu furcile 2 ani, le dai jos, le faci bucati si le cureti bine. pui semeringuri noi si ulei nou si gata. desi unii zic ca nu o sa simti diferente, eu iti zic cum a fost la ex moto. la bandit-ul care l-am avut probabil nu se mai umblase de mult timp la furci. dupa ce am curatat totul pe interior si am schimbat uleiul, motocicleta mi s-a parut total schimbata. vb lui b.b. mai bine schimbi doar uleiul decat sa le lasi asa daca nu vrei sa schimbi si semeringurile. dinamometrica nu e chiar necesar sa cumperi, eu am lucrat fara si timp de 3 ani nu am murit. poti oricand sa apelezi la cineva sa iti imprumute una. sigur in iasi se gasesc oameni care sa te ajute. spor! Editat Februarie 25, 2014 de dark_lord86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 "dinamometrica nu e chiar necesar sa cumperi" O dinamometrica e buna la casa omului,cea mai simpla solutie e sa-ti cumperi un cantar cu arc de pescar(asta daca nu-l ai) si sa-l agati in capatul racului, tragi la unghi drept fata de rac iar valoare indicata o calculezi. Exemplu racul meu are din centrul cheii pana la centrul gaurii unde agat cantarul 24cm, daca am nevoie de cuplu de 20Nm eu trebuie sa trag cu (20/0.24)/10(g rotund)=8,33 kg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 La ce trebuie dinamometrica la o furca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 la strangerea rotii, suruburilor de pe jug, si a surubului din fundul telescopului se poate si fara, dar daca se foloseste dinamometrica cu atat mai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Februarie 25, 2014 Share Postat Februarie 25, 2014 (editat) Sunt pro dinamometrica. De fapt, din acest motiv am ales sa-mi fac manopera singur. Sunt operatii simple si prefer sa dau banii pe scule, pe care le pastrez, iar la final am si invatat ceva. Cat ma costa in servis o revizie la furca, atata dau pe o dinamometrica. Cat ma costa in servis schimbul de ulei, filtre, antigel, lichid de frana, atata dau pe o trusa buna de tubulare s.a.m.d. Iar daca tot am patit necazul sa nu am maini stangi, eu zic ca merita profitat. Editat Februarie 25, 2014 de George M. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 26, 2014 Share Postat Februarie 26, 2014 Daca cineva nu e in stare sa stranga cu mana libera suruburile de la jug si de la roata.. (dupa feeling, experienta) il sfatuiesc sa nu desfaca singur telescoapele furcii, cu atat mai mult sa scoata/puna la loc semeringuri. Vorbesc serios. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 26, 2014 Share Postat Februarie 26, 2014 (dupa feeling, experienta) http://www.youtube.com/watch?v=jC3JFVKJtyM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 26, 2014 Share Postat Februarie 26, 2014 Hai sa glumim, eu nu glumesc deloc. Un om cu experienta stie cat sa stranga suruburi uzuale doar cu mana, fara nici un (cuvant urat) de dinamometrica, si un om cu experienta foloseste un brat al cheii potrivit pentru diversele suruburi. Nu o sa strangi un surub M6 cu cheia cu coada de 50cm, si nici unul M10 cu cea cu coada de 15cm. Crede-ma, nici un mecanic meserias nu foloseste dinamometrica, decat in cazuri speciale, unde cuplul trebuie sa fie precis: de ex la suruburile la chiulasa, sau cele din interiorul motorului... in general cele care necesita un cuplu mare si simpla experienta nu e suficienta. In plus, si cand desfaci un surub pus de fabrica poti sa fii atent cat de tare ai tras de el, daca avea sau nu solutie de blocare, etc etc... Daca esti papa lapte cu doua maini stangi ai sansa sa strici ceva chiar cu dinamometrica, pur si simplu o reglezi aiurea si tragi pana face click si pana sa faca click ai ramas cu surubul in mana. Habar nu ai de cate cazuri am citit de oameni care au rupt suruburi M6 importante pe la masini cu cheia dinamometrica. Doar pt ca nu i-a dus capul ca 20Nm nu e totuna cu 50 la un (cuvant urat) de surub de 6mm. Dar in fine, putem vorbi pana poimarti, ca cei cu idei fixe vor ramane la ideile lor fixe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 26, 2014 Share Postat Februarie 26, 2014 Hai sa glumim, eu nu glumesc deloc. Un om cu experienta stie cat sa stranga suruburi uzuale doar cu mana, fara nici un (cuvant urat) de dinamometrica, si un om cu experienta foloseste un brat al cheii potrivit pentru diversele suruburi. Nu o sa strangi un surub M6 cu cheia cu coada de 50cm, si nici unul M10 cu cea cu coada de 15cm. Crede-ma, nici un mecanic meserias nu foloseste dinamometrica, decat in cazuri speciale, unde cuplul trebuie sa fie precis: de ex la suruburile la chiulasa, sau cele din interiorul motorului... in general cele care necesita un cuplu mare si simpla experienta nu e suficienta. In plus, si cand desfaci un surub pus de fabrica poti sa fii atent cat de tare ai tras de el, daca avea sau nu solutie de blocare, etc etc... Daca esti papa lapte cu doua maini stangi ai sansa sa strici ceva chiar cu dinamometrica, pur si simplu o reglezi aiurea si tragi pana face click si pana sa faca click ai ramas cu surubul in mana. Habar nu ai de cate cazuri am citit de oameni care au rupt suruburi M6 importante pe la masini cu cheia dinamometrica. Doar pt ca nu i-a dus capul ca 20Nm nu e totuna cu 50 la un (cuvant urat) de surub de 6mm. Dar in fine, putem vorbi pana poimarti, ca cei cu idei fixe vor ramane la ideile lor fixe. +1 Nm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 26, 2014 Share Postat Februarie 26, 2014 (editat) ...Io am vrut sa destind atmosfera si tu ai scris un roman... Ca sa nu ramii cu senzatia ca am ceva cu tine, eu am doua dinamometrice. Una una 40-200 Nm Yato (de fapt e facuta in Taivan, aia nici nu s-au sinchisit sa scoata eticheta originala) si una mica Moto Detail (iti dai seama ca e tot chinezarie cu eticheta "nemteasca"). Le am semidegeaba pt. ca unele suruburi (cum ar fi cele de la etrieri) nu sint acoperite de cuplul nici uneia. Nu s-a desfacut nici unul si am belit un filet o singura data dar am si insistat (in aluminiu din asta de 2 parale, din ala de-l cojesti cu un cutter ca pe cartofi). Am facut odata un experiment (m-am chinuit oleaca) pt. o estimare a preciziei dinamometricei mici. Ce-am observat e ca nu-i chiar consistenta, adica nu facea click la aceeasi greutate si au iesit niste deviatii destul de mari, nu mai tin minte exact dar cred ca au trecut si de 30%. M-am chinuit sa fac cit mai precis treaba si am incredere in rezultate. Pe aia mare o folosesc mai mult din obisnuita. Treaba cu vazutul cit de tare te chinui sa desfaci un surub mi se pare 100% necloncludenta. La desfacere, mai ales daca nu s-a umblat mult timp la el, e mult mai mare forta. Stii tu, frecare statica vs dinamica (cu toate ca grosul fortei de stringere se duce in alungirea surubului) + ca otelul in aluminiu se sudeaza galvanic in timp. Cind am scos prima data suruburile M6 de la un capac de motor am tras ceva de ele si fac si pocnetul ala caracteristic. La M6 mi se pare aberant sa folosesti dinamometrica, oricum alea nu sint niciodata suruburi structurale. Mina mi-am facut-o cit de cit la bicla si stiu ca exista oameni care nu sint in stare sa invete nici in 1000 de ani. Tot ce mai trebuie acum e sa vina trollul ala de nu-stiu-ce-eagle sa ne mai scrie un pamflet din ala care nu intereseaza pe nimeni. A, si mai e faza ca eventualii lubrifianti de pe filet afecteaza major momentul (na, sa zicem ca la scoala), sint tabele pe net. Daca e uns bine filetul poti sa ai si mama dinamometricii, e degeaba. Editat Februarie 26, 2014 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Februarie 26, 2014 Share Postat Februarie 26, 2014 intrebare: un joc mic(bataie simtita in mansoane) in furca in momentul in care ma balansez fata-spate cu frana pusa inseamna cuzineti buliti sau rulmenti de jug? sau pot fi ambele? multam! alte simptome n'am observat, nu curge nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 26, 2014 Share Postat Februarie 26, 2014 PS nr. n: suruburile de la "menghinele" care tin amortizoarele nu sint acoperite nici ele de cele 2 chei si n-am avut probleme. Ce zice stulewa de mi se pare o aiureala, daca as vedea un ansamblu a carui functionare sa depinda in asa hal de precizia cuplului m-ar convinge ca-i proiectat prost. Da' am si renuntat la pretentia ca cineva sa-si explice vreodata lucrurile pe care le scrie si sa nu se comporte ca si cum l-am cunoaste toti personal si am fi obligati sa-l credem pe cuvint. Si sa nu se iste shitstorm daca incraznesti sa ceri vreo explicatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 26, 2014 Share Postat Februarie 26, 2014 Sau placutele care nu stau fixe in etrieri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.