Sari la conținut

Detinatori de GPZ.


Ablenick
 Share

Postări Recomandate

salut baieti.

 

nu bagati uleiuri foarte scumpe in GPZuri ca nu merita! nu sunt motare RR extra solicitate, sunt facute sa mearga mult peste 100mi km si o fac asta foarte usor si fara uleiru dublu si triplu sintetizate.

 

mobil 4t de motocicliete 15W40 semisintetic se gaseste la 28 lei litru si merge in gpz 5000 km fara probleme. dupa 5000 apar unele zgomote si cere un schimb de ulei. mi se pare perfect logic, cat timp face 5000 fara nici un sunet urat. filtrul champion mi se pare o varianta excelenta si costa pe la 14 euro adus de pe louis? aveti grija la alegere, sunt diferente mari intre modele, si diametrul filtrului difera mult. daca nu aveam un baiat foarte ok de la care sa comand luam o teapa din prima cu diametrul.

 

filtru de aer drop-in K&N care nu necesita absolut nici o modificare al airbox-ului se gasesc pe ebay nou nout in cutie si cu garantie la 160 lei cu un pret de transport de 10-15 lei. eu am comandat printr-un prieten (sa mai faca rost de niste stelute pozitive) si a venit intr-o sapt din UK. m-a costat 180 lei rotunjit in sus sa ajunga si deo bere.

 

inca nu stiu cum se comporta ca nu am avut timp sa montez dar nu ma astept la diferente mari. imi place in schimb sloganul: guaranteed to last longer than your motor. diferenta este probabil minima si se simte in la accelerari si se aude ca urca in ture mai usor, mai liber.

 

mai are cineva probleme cu prinderea carenelor spate sub manerul pasagerului? mie a doua oara mi s-au rupt suportii in jurul suruburilor din cauza drumurilor excelente din tara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am cumparat ulei Motul 10w40 5100 la 120 lei bidonul de 4L. Am cumparat si un filtru Man H tot pentru GPZ. Am inteles ca astea 2 sunt foarte ok pt GPZ. Inainte aveam ulei Motul 10w40 7100 si din ce am intrebat mai ok este 5100. Filtrul era k^n care costase aproape 70 lei. Tot asa, am inteles ca nu se merita ba din contra. Ce am cumparat acum se impaca mult mai bine cu GPZ-ul decat ce aveam inainte. Sper ca asa sa fie. Am facut 2500 km cu uleiul si filtrul vechi si am sa mai fac cam 1000-1500 si apoi sa le schimb cu cele noi. Dar le-am cumparat sa fiu sigur ;) Mai am filtrul de aer. Am inteles ca se spala si e ca nou. Nu neaparat sa fie cumparat. Dar al meu nu stiu in ce stare e. Oricum cred ca in max 2 saptamani imi cumpar si unui de aer sa fie acolo. Ce filtru ok pt GPZ imi recomandati?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu prea conteaza ce filtru de aer pui daca nu pui unul original sau sport.

 

http://www.romimoto-piese.ro/category/1050...0/vehicle/18465 gasesti filtre ieftine, mai putin ieftine si scumpe. de pe ebay iti poti comanda un K&N montabil fara modificari cu 170 lei. mai bun de atat nu cred ca vei avea nevoie vreodata la motorul asta.

diferenta la intretinere este ca filtrul original il poti spala cu apa si detergent, filtrului K&N ii trebuie solutie speciala pt curatat.

Editat de kwakazaki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,am si eu un GPZ 500 limitat la 34 HP.As vrea sa stiu in ce consta piesa sau pisele ce limiteaza si cum o dau/le dau jos si daca in urma scoaterii acesteia/acestora vor trebui sincronizate carburatoarele.Va multumesc si Asfalt Uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,am si eu un GPZ 500 limitat la 34 HP.As vrea sa stiu in ce consta piesa sau pisele ce limiteaza si cum o dau/le dau jos si daca in urma scoaterii acesteia/acestora vor trebui sincronizate carburatoarele.Va multumesc si Asfalt Uscat!

 

nu am idee cum sta treaba cu limitarea la 34 hp ...daca exista asa ceva! Insa stiu ca majoritatea celor pe care le-am vazut si cu care am mers sunt limitate la 10000 rpm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci oricum.Dar am inteles ca e ceva in carburatoare care nu permite o deschidere completa.Dar nu stiu ce,de aceea va cer ajutorul.Cat despre cele 10000 rpm la care face Fanes referire nu stiu ce sa zic,pt ca in cartea ei spune ca cei 34 hp apar la 7000rpm,iar la 60hp acestia apar la 9500 rpm.Cred ca este vorba despre o limitare mecanica si nu stiu care,de acea am cerut ajutor.Deci inca odata cum fac sa o ,,dezlimitez''si mai trebuie sincronizare in urma acestei operatiuni.Asfalt Uscat si va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare ,

 

Acum ca a venit vremea mai buna m-am apucat sa lucrez pe la motor. Fiind prima oara cand mesteresc la GPZ-zica (model '90 500s) am intampinat ceva probleme :

 

Cum reglati nivelul benzinei ? in manual este un dispozitiv special (un furtun transparent) . Nu exista si varianta reglarii cu sublerul ?

Unde gasesc o cheie de bujii (cea care o am eu e prea groasa in carne si nu merge ).

 

Jocul supapelor e complicat de reglat ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare ,

 

Acum ca a venit vremea mai buna m-am apucat sa lucrez pe la motor. Fiind prima oara cand mesteresc la GPZ-zica (model '90 500s) am intampinat ceva probleme :

 

Cum reglati nivelul benzinei ? in manual este un dispozitiv special (un furtun transparent) . Nu exista si varianta reglarii cu sublerul ?

Unde gasesc o cheie de bujii (cea care o am eu e prea groasa in carne si nu merge ).

 

Jocul supapelor e complicat de reglat ?

 

cheie de bujii eu mi-am confectionat sudand 2 tubulare intre ele!

 

jocul supapelor ...(nush daca asa se numeste dar in principiu nu este greu de reglat) dai chiulasa jos si pur si simplu reglezi jocul, dar cand o montezi sunt anumite zone in care trebuie(este recomandat) sa pui silicon rosu! Citeste manualul si o sa vezi despre ce este vorba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cheie de bujii eu mi-am confectionat sudand 2 tubulare intre ele!

 

jocul supapelor ...(nush daca asa se numeste dar in principiu nu este greu de reglat) dai chiulasa jos si pur si simplu reglezi jocul, dar cand o montezi sunt anumite zone in care trebuie(este recomandat) sa pui silicon rosu! Citeste manualul si o sa vezi despre ce este vorba!

 

jocul supapelor = valve clearance in manual . nush care e exact jargonul printre mecanici.

Am citit in manual , si nu pare prea complicat( complicat ma refer la faptul ca nu vreau sa desfac tot motorul, sa am acces cat mai usor) si intr-adevar se recomanda silicon rosu (Gasket nu? asta cred ca e traducerea) . Mai intai o sa schimb bujiile, carb l-am curatat deja si sa incerc sa ii dau o cheie.

 

Mesaj completat

Si inca ceva; voi schimba si filtru de aer ...si am citit ca trebuie imbibat cu ulei tip SAE 30 ??? De ce se imbiba cu ulei ? ca sa se reduca volumul de aer ce trece prin el, sau pentru oprirea impuritatilor ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jocul supapelor = valve clearance in manual . nush care e exact jargonul printre mecanici.

Am citit in manual , si nu pare prea complicat( complicat ma refer la faptul ca nu vreau sa desfac tot motorul, sa am acces cat mai usor) si intr-adevar se recomanda silicon rosu (Gasket nu? asta cred ca e traducerea) . Mai intai o sa schimb bujiile, carb l-am curatat deja si sa incerc sa ii dau o cheie.

 

Mesaj completat

Si inca ceva; voi schimba si filtru de aer ...si am citit ca trebuie imbibat cu ulei tip SAE 30 ??? De ce se imbiba cu ulei ? ca sa se reduca volumul de aer ce trece prin el, sau pentru oprirea impuritatilor ?

 

da gasket-ul se refera la silicon... garnitura etc.

nu am idee daca trebuie imbibat, dar am vazut tot in manual ca ii dadea la suprafata cu ulei. Daca il imbibi nu cred ca o sa mai poata lua aer!!!!

stiu ca si la comuniste in cutia filtrului se punea putin ulei...plrobabil sa opreasca impuritatile care intra pe acolo si care se depun! astfel ele raman pe cutie, pe filtru si nu intra la motor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare posesori de GPZ.

 

Am avut o Yamaha FZR 600R si am vandut-o, dar am observat ca imi este prea dor de 2 roti . Am ocazia sa cumpar(cu bani putini :( ) un Kawasaki GPZ500 din 1990 cu urmatoarele bube :

1.Daca ma dau la ea(gaz la maxim) patineaza putin ambreajul.Daca merg economic e ok.

2.Porneste si uneori se opreste aleator din mers, apoi dupa 10 min iar porneste si tot asa.Cand e pornita merge frumos si rotund(fara rateuri,fum,etc.)

 

Nefiind inca a mea nu am stat sa-i demontez mobra proprietarului, dar ma gandeam sa va dati si voi cu parerea.

 

1.S-ar putea rezolva numai cu un schimb de ulei cu unul mai vascos? In caz contrar cam cat costa un ambreaj?

2.S-ar putea rezolva numai cu o curatare+reglare+sincronizare carburi ?

 

M-as incumeta sa o cumpar....e bine ca e destul de activ sub-forumul de GPZ-isti...desi pe strada nu prea am vazut multi :rolleyes: .

 

 

Mesaj completat

Am citit aici pe forum, si fiind sub 1994 ca an de productie mosteneste si "buba" cu magnetzii, exista vreo solutie de prevenire ?

salut ,

acum depinde si pretul.am un prieten care vrea sa schimbe un gpz pt un motor mai mare.

motorul e super ok si il da f ieftin .daca te ajuta 0721415562

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ,

acum depinde si pretul.am un prieten care vrea sa schimbe un gpz pt un motor mai mare.

motorul e super ok si il da f ieftin .daca te ajuta 0721415562

 

 

merci pt pont, dar deja mi-am luat unul, acum incerc sa il readuc la viata(a stat vreo 2 ani pe bara). Dar oricum, cam cu cat se mai da un GPZ 500?

 

Am cumparat ceva consumabile si o sa pun si preturile poate mai intereseaza pe cineva sa pregateasca mobra de sezon :

 

Filtru aer -110 ron (nu inteleg de ce sunt asa scumpe)

Filtru ulei - 30 lei (Hilfo)

Bujii Ngk DR8ES - 15 lei/buc

Cheie Bujie - 30 lei (si asta e cam scumpa dar n-am avut drum in Obor)

Spray Lant (curatare+ungere) - 40 lei setul

Ulei - inca nu mi-am luat, nu stiu ce sa fac !!! are rost sa iau semi/full-sintetic ? e asa de pretentioasa? am gasit un ulei Lukoil 20W50 si 10W40 mineral la 60 lei 4L, cele sintetice sunt cam 140 lei.

 

Fostul proprietar mi-a zis ca patineaza putin (adica numai cand dai blana in viteza I,II) abreajul . Ma gandesc sa nu fie de la ulei, deci ar trebui sa bag ceva mai vascos gen 20W50 ,nu ?

 

Multumesc pt raspunsuri, sper ca in weekend sa o pornesc si fac si ceva poze.

 

Mesaj completat

Merci oricum.Dar am inteles ca e ceva in carburatoare care nu permite o deschidere completa.Dar nu stiu ce,de aceea va cer ajutorul.Cat despre cele 10000 rpm la care face Fanes referire nu stiu ce sa zic,pt ca in cartea ei spune ca cei 34 hp apar la 7000rpm,iar la 60hp acestia apar la 9500 rpm.Cred ca este vorba despre o limitare mecanica si nu stiu care,de acea am cerut ajutor.Deci inca odata cum fac sa o ,,dezlimitez''si mai trebuie sincronizare in urma acestei operatiuni.Asfalt Uscat si va multumesc!

 

 

Ai dat carburile jos? Uita-te sa nu fie vreun mecanism ceva de blocare astfel incat sa nu se deschida clapetele la maxim. In caz ca exista nu ai cum sa nu il vezi. Pune poze cu carburile tale si facem o comparatie.

 

Cum ti-ai dat seama ca este limitata ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu m-am gandit ca este limitata pt ca mai mult de 10000 de ture nu urca...parca ii taie ceva alimentarea!

 

Filtru de aer ce marca este? eu am luat un champion cu 75 de lei(parca vrei 16-17 euro) !

 

Vroiam sa intreb daca are cineva crashbar la GPZ !!! as vrea sa vad si eu un exemplu, o schema etc! ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu stiu de ce nu ai in trusa ei si cheia pt bujii. Eu am luat motorul si am trusa originala cu toate cheile necesare.

 

Ma intereseaza daca merita sa schimb bujiile cu unele cu iridium. Am chimbat acum 200 sau max 300 km bujiile cu cele pe care le am acum ca imi facea probleme si acum motorul merge foarte ok. Am inteles ca cele cu iridium au aprinderea mai buna si scan consumul. Cele de la NKG au costata 35 lei. Cele pe iridium costa cam 140 lei. Se merita diferenta de pret? Castig ceva ca performanta ? Sau mai mult ii fac rau?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu stiu de ce nu ai in trusa ei si cheia pt bujii. Eu am luat motorul si am trusa originala cu toate cheile necesare.

 

Ma intereseaza daca merita sa schimb bujiile cu unele cu iridium. Am chimbat acum 200 sau max 300 km bujiile cu cele pe care le am acum ca imi facea probleme si acum motorul merge foarte ok. Am inteles ca cele cu iridium au aprinderea mai buna si scan consumul. Cele de la NKG au costata 35 lei. Cele pe iridium costa cam 140 lei. Se merita diferenta de pret? Castig ceva ca performanta ? Sau mai mult ii fac rau?

 

Multumesc.

 

 

Poti pune cu iridium , dar singurul lucru pe care il vei imbunatatii va fi doar fiabilitatea bujiei, performante sporite nu prea cred. Atu- ul aliajului de iridium ar fi durabilitate marita, punct de topire ridicat, scanteie mai puternica. Rau nu are ce sa pateasca, daca reglezi disntanta intre elctrozi si ai in vedere si echivalenta intre bujii. Cifra din codul unei bujii (ex 8-ul din NKG DR8ES ) reprezinta gama de temperaturi de lucru, deci ar trebui cautata o bujie care are tot cifra 8 in codul ei.

 

MI-am resuscitat si eu mobra :) , si a pornit intr-un final, mai greu la inceput, dar dupa ce se incalzeste merge foarte frumos. Ce am remarcat ca pe o toba scoate mai mult fum, ar trebui o sincronizare ?

Mesaj completat

Pics :

 

post-13253-1268037283_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scanteie mai puternica inseamna ce? Stiu ca porneste mai repede dar scanteie mai puternica inseamna ca merge mai ok? La tine nu stiu cum este de scoate numai pe o teava. La mine daca trag socul si o las sa se incalzeasca mai tare cotul din dreapta e mai rosu decat cel din stanga. Daca o las sa merga fara soc tras, ambele sunt la fel. Adica nu prea sunt rosii.

Dar motorul merge perfect fara sa dea in gat sau fara lipsa de putere.

 

In concluzie se merita sa schimb bujiile? Si ce model de NKG pe iridium imi trebuiesc mie?

 

Multumesc frumos.

Mesaj completat

Nu imi mergea sa fa edit nu stiu de ce asa ca postez iar.

 

Toata iarna am tinul motorul in casa. Adica intr-un hol si cu bateria in casa. Invelita cu o patura groasa si cu husa pe ea. Lantul uns. Prostia mea e urmatoarea. Miercuri, saptamana trecuta am scot motorul din casa. Am zis ca se face cald. Si am scot motorul din casa, l-am pus sub o bolta sa nu ploua sau sa ninga pe el, i-am dat o cheie sa vad ce si cum, am dat apoi bateria jos si l-am acoperit cu husa si am asteptat sa se faca cald. Bateria in casa iar. Dar uite ca a venit frigul. E vreo problema daca mai sta asa afara vreo 10 zile pana se incalzeste? Are ce sa pateasca?

Antigel are, lantul este uns, benzina are aproape jumatate de rezervor.

 

Multumesc.

Mesaj completat

Scanteie mai puternica inseamna ce? Stiu ca porneste mai repede dar scanteie mai puternica inseamna ca merge mai ok? La tine nu stiu cum este de scoate numai pe o teava. La mine daca trag socul si o las sa se incalzeasca mai tare cotul din dreapta e mai rosu decat cel din stanga. Daca o las sa merga fara soc tras, ambele sunt la fel. Adica nu prea sunt rosii.

Dar motorul merge perfect fara sa dea in gat sau fara lipsa de putere.

 

In concluzie se merita sa schimb bujiile? Si ce model de NKG pe iridium imi trebuiesc mie?

 

" Benefits of improved ignition/combustion include better fuel economy, increased power/acceleration and especially better throttle response."

 

Asta scrie pe acest site: http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technic...spark_plugs.htm

 

Multumesc frumos.

Mesaj completat

Nu imi mergea sa fa edit nu stiu de ce asa ca postez iar.

 

Toata iarna am tinul motorul in casa. Adica intr-un hol si cu bateria in casa. Invelita cu o patura groasa si cu husa pe ea. Lantul uns. Prostia mea e urmatoarea. Miercuri, saptamana trecuta am scot motorul din casa. Am zis ca se face cald. Si am scot motorul din casa, l-am pus sub o bolta sa nu ploua sau sa ninga pe el, i-am dat o cheie sa vad ce si cum, am dat apoi bateria jos si l-am acoperit cu husa si am asteptat sa se faca cald. Bateria in casa iar. Dar uite ca a venit frigul. E vreo problema daca mai sta asa afara vreo 10 zile pana se incalzeste? Are ce sa pateasca?

Antigel are, lantul este uns, benzina are aproape jumatate de rezervor.

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scanteie mai puternica inseamna ce? Stiu ca porneste mai repede dar scanteie mai puternica inseamna ca merge mai ok? La tine nu stiu cum este de scoate numai pe o teava. La mine daca trag socul si o las sa se incalzeasca mai tare cotul din dreapta e mai rosu decat cel din stanga. Daca o las sa merga fara soc tras, ambele sunt la fel. Adica nu prea sunt rosii.

Dar motorul merge perfect fara sa dea in gat sau fara lipsa de putere.

 

In concluzie se merita sa schimb bujiile? Si ce model de NKG pe iridium imi trebuiesc mie?

 

Multumesc frumos.

Mesaj completat

Nu imi mergea sa fa edit nu stiu de ce asa ca postez iar.

 

Toata iarna am tinul motorul in casa. Adica intr-un hol si cu bateria in casa. Invelita cu o patura groasa si cu husa pe ea. Lantul uns. Prostia mea e urmatoarea. Miercuri, saptamana trecuta am scot motorul din casa. Am zis ca se face cald. Si am scot motorul din casa, l-am pus sub o bolta sa nu ploua sau sa ninga pe el, i-am dat o cheie sa vad ce si cum, am dat apoi bateria jos si l-am acoperit cu husa si am asteptat sa se faca cald. Bateria in casa iar. Dar uite ca a venit frigul. E vreo problema daca mai sta asa afara vreo 10 zile pana se incalzeste? Are ce sa pateasca?

Antigel are, lantul este uns, benzina are aproape jumatate de rezervor.

 

Multumesc.

 

N-are ce sa pateasca ,mai ales ca are si benzina,lantz uns, nu are bateria pe el, al meu a stat 2 ani fara nimic pe el.

 

Legat de bujii, scanteie mai puternica adica arcul electric e mai puternic si merge mai ok. Ideea e ca de fiecare data cand aprinderea declanseaza momentul scanteii bujia sa dea si ea scanteie.Partea cu echivalentele nu prea stiu ce sa-ti zic, intreaba la un magazin care are catalog. Dar de castigat s-ar putea la o accelerare de la 0-100 km sa scoti cu 0,3 s mai bine. Parerea mea e ca diferenta de pret/performanta e cam mare pentru GPZ. Mai bine iti cumperi un ulei bun de banii aia, sau faci o sincronizare de carburi.

 

Voi ce capacitate aveti la baterie ? Ca trebuie sa imi cumpar una si nu gasesc in manual capacitatea minima.

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR9EIX este modelul de bujie cu iridium. Am gasit pe net acum.

2 bujii ma costa cam 100-140 lei cel mult. Sincronizare cred ca ma costa cam 200-300 lei am inteles. Cam mult. Probleme nu am cu ea sa fie nevoie de carburatie. Sau asa cred.

Ulei am cumparat. Motul 4L 10w40 5100 si filtru Mann. Ramane sa curat filtru de aer daca e nevoie. Am vazut ca furtunele de la frana sunt racing nu sunt normal cum vine ea din fabrica. Placutele de frana ma mai tin 2000-3000km garantat. Poate chiar mai mult. Discurile de frana sunt ok. Nu au uzura decat foarte putin. De aceea ma gandema la bujii. Dar daca nu se simte clar diferenta atunci nu bag banii in ele. Eu credeam ca simti un spor de performanta de cel putin 15%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..Eu credeam ca simti un spor de performanta de cel putin 15%.

Cam optimist, numai din schimbari de bujii sa ai asa marire de performanta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...