Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Bine mai procopsitule ca ai tu 1200 si el din buc are decat un amarat de 650 ..............

De ce nu va vedeti voi de treburile voastre chiar nu va inteleg sunteti chiar asa de nebagati in seama in viata de zi cu zi si va agatati de orce crede-ti voi ca nu este bine , pacat ...............ok am sa incerc sa evit pe cat posibil sa mai raspund la ciudateni de acest fel ...........o zi buna si nu te mai osteni sa raspunzi te rog .

Vik.

daca tot iei o pauza si nu mai postezi, rasfoieste putin gramatica limbii romane. o sa te ajute cu siguranta.

nu de alta, dar stai in capitala tarii si te mandresti cu asta.

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca tot iei o pauza si nu mai postezi, rasfoieste putin gramatica limbii romane. o sa te ajute cu siguranta.

nu de alta, dar stai in capitala tarii si te mandresti cu asta.

 

 

si ce legatura are asta cu topicul de 1200 gs & adv?

 

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba de grija, ci de informare corecta, cu bune si rele. E ceva gresit in asta? E mai usor sa ascundem sub pres si sa ignoram minusurile? Si apropos de greutate, daca si nevasta era cu greutate si bagajele in consecinta, schimbai motorul?

Nuuu, eu in locul astora de la bmw puneam o hidraulica de excavator si o aduceam la 250kg la gol, ca doar e big adventure si oricum competitia pe acolo se invarte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad, cred ca se strica in momentul in care arcul se comprima, cand e de de-comprimat, nu cred ca are nimic ;)

 

Se simte clar atunci cand incerci sa strangi arcul si esti calare, fata de atunci cand esti langa ea si nu e incarcata.

 

Un alt lucru ma framanta pe mine - toate suspensiile se strica la un moment dat. Faptul ca motorul are ESA nu ajuta decat ca face automat setarea, in locul meu. Intrebarea mea e daca suspensiile astea, deloc ieftine, pot fi reparate. Ca daca dau atata ban in plus pe optiunea asta si dupa 100 de mii de km se strica, as vrea sa stiu daca le pot repara sau tre sa dau 2000 pe altele noi.

in interiorul telescopului se afla o SHAIBA filetata din dural care actioneaza la (in)desurubarea axului acela cu rozeta la inaltarea sau coborarea mobrei, care are o viata limitata in conditiile in care se regleaza inaltimea motocicletei in alte variante decat pe cricul central

obisnuiam si eu sa fac asta in micile repausuri, de exemplu in intersectie cand odata futaiul ala de ax se invartea in gol. imi zic ca , gata am distrus suspensia spate insa am avut noroc ca varianta asta fara ESA, am putut-o repara si chiar mai bine ca inainte, deoarece am facut acea saiba din OTEL. cine mi-a facur mica piesa garanteaza ca acum chiar pot regla inaltimea si la semafor. dar n-o mai fac...

 

 

Vlad, cred ca se strica in momentul in care arcul se comprima, cand e de de-comprimat, nu cred ca are nimic ;)

 

Se simte clar atunci cand incerci sa strangi arcul si esti calare, fata de atunci cand esti langa ea si nu e incarcata.

 

Un alt lucru ma framanta pe mine - toate suspensiile se strica la un moment dat. Faptul ca motorul are ESA nu ajuta decat ca face automat setarea, in locul meu. Intrebarea mea e daca suspensiile astea, deloc ieftine, pot fi reparate. Ca daca dau atata ban in plus pe optiunea asta si dupa 100 de mii de km se strica, as vrea sa stiu daca le pot repara sau tre sa dau 2000 pe altele noi.

 

Cred ca inseamna mult mai mult decat sa sucesti tu de robinet.

 

Multi posesori de mobra printre care cu rusine ma numar si eu, nu isi stiu ajusta suspensiile. Suspensia e foarte importanta in felul in care manui motorul. Asa ca, daca sunt un simplu posesor si vreau sa ma bucur la maxim de facilitatile care le are mobra, las inginerii sa aleaga ce e mai bine pentru mine, apasand doar butonul. Ca acolo ai parca de ales intre confort, sport, single, cu pasager, si ce alte optiuni mai ai. Toate astea, constient fiind de faptul ca motorul trebuie descarcat inainte de a face reglajul, inconvenient la fel de grav ca si faptul ca trebuie calcat ambreiajul inainte de schimbarea treptei :)

poate nu am inteles bine ce scrii dar suspensia e atat de simpla...

-de ROZETA se ajusteaza INALTIMEA motocicleteI

-de SURUBUL aflat pe telescop in partea de jos ( curios ca multi nu il stiu) se regleaza COMPRESIA

- motocicleta nu trebuie descarcata, doar ridicata pe cricul central

 

cred ca fiecare dintre noi isi da seama cum trebuie sa fie setata SUSPENSIA( care e alcatuita din injaltime si compresie) in functie de regimul de incarcare si(sau) de modul de exploatare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Dan Cata : daca se strica ai doua optiuni. Inlocuiesti cu scula bembe la pretul aferent (care e cam asa cum zici peste 2000 coco fara manopera) sau sa pui suspensie simpla. Un element Ohlins tot p-acolo te ajunge (mai mult daca vrei sa dai banii pe reglaj robinet samd). Reusise unul sa reconditioneze un esa 1 pe un K12S. Banuiesc ca ori a avut noroc ori nu mai avea nimic de pierdut :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in interiorul telescopului se afla o SHAIBA filetata din dural care actioneaza la (in)desurubarea axului acela cu rozeta la inaltarea sau coborarea mobrei, care are o viata limitata in conditiile in care se regleaza inaltimea motocicletei in alte variante decat pe cricul central

obisnuiam si eu sa fac asta in micile repausuri, de exemplu in intersectie cand odata futaiul ala de ax se invartea in gol. imi zic ca , gata am distrus suspensia spate insa am avut noroc ca varianta asta fara ESA, am putut-o repara si chiar mai bine ca inainte, deoarece am facut acea saiba din OTEL. cine mi-a facur mica piesa garanteaza ca acum chiar pot regla inaltimea si la semafor. dar n-o mai fac...

 

n-o fi un scop pentru care piulita aia e din aliaj mai moale? zic si eu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bill, ma indoiesc ca de robinet se ajusteaza inaltimea mobrei. De fapt as putea zice ca nu aia face robinetul, ci doar comprima sau de-comprima arcul. Atat. Asta nu are a face cu inaltatul sau coboratul mobrei.

 

De surubu mic, reglezi cat de mult/repede sau putin/incet sa treaca ulei printr-un orificiu. Amortizarea se face cu ulei. Arcul e acolo ca sa nu se balangane de 14 ori mobra la orice denivelare, oricat de mica, si sa tina toata socoteala in tensiune acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan Cata, trebuie sa te contrazic, rozeta aia ajusteaza inaltimea mobrei. Intr-adevar prin comprimarea arcului (cum scrii si tu), dar comprimand arcul, distanta intre bascula (paralever) si cadru creste, deci se ridica spatele motoretei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca suspensia are un reglaj ca si asta de aici - http://www.touratech-usa.com/media/KZIfRJ/?size=original atunci da, poti regla inaltimea mobrei din asta. Din cate stiu eu, nici un gs sau gsa nu are ooptiunea asta.

 

Ceea ce se regreaza din robinet e preloud-ul, iar din surub rebound-ul.

 

Ai ceva concret din care sa studiem si sa ziceam ca da, din suspensia OEM se poate regla inaltimea mobrei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde cum privesti lucrurile: daca arcul este pretensionat (reglat preload) automat mobra o sa se lase mai putin proportional cu greutatea, si poti spune ca e mai inalta. Si invers, daca e lasat mai moale se lasa mai mult cu fiecare greutate adaugata. Greutatea puteti sa o intelegeti ca forta sau ca masa, cum va e mai comod.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e loc de interpretare. Afirmatia a fost ca regland preload-ul, iti inalti sau cobori mobra. "de ROZETA se ajusteaza INALTIMEA motocicleteI"

 

Eu zic ca nu :) De acolo reglezi cat de tensionat sau de-atensionat poate fi arcul. Sapand mai adanc, reglajul permite 10mm comprimare pentru ESA si 20 mm comprimare pt ESA Enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa lasam amortizarea (compresia si rebound-ul), nu au nicio legatura cu rozeta, deci cu pretensionarea arcului.

 

Mai oameni buni, "intarind" arcul, acesta exercita o putere mai mare spre "capetele" amortizorului, deci il extinde la maxim.

Daca este extins la maxim = este mai lung decat cand nu era la maxim :)

Daca este in starea cea mai lunga = si distanta intre paralever respectiv cadru creste fata de starea "neintarita" a arcului, deci ori roata se duce in pamant, ori coada motoretei se ridica.

 

Va mai dau un indiciu: in cursele moto, tot din pretensionarea arcului se regleaza inaltimea "cozii" motocicletei, pentru a modifica ciclistica in functie de pilot/stil de pilotaj/circuit.

Editat de Okesz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai clar veniti cu foto.

eu am niste wilbers si reglajul e asa cum zice dan.

atat lungimea dintre axele bucsilor extreme cat si cursa, sunt aceleasi "no matter wot", dar pot tensiona arcul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa lasam amortizarea (compresia si rebound-ul), nu au nicio legatura cu rozeta, deci cu pretensionarea arcului.

 

Mai oameni buni, "intarind" arcul, acesta exercita o putere mai mare spre "capetele" amortizorului, deci il extinde la maxim.

Daca este extins la maxim = este mai lung decat cand nu era la maxim :)

Daca este in starea cea mai lunga = si distanta intre paralever respectiv cadru creste fata de starea "neintarita" a arcului, deci ori roata se duce in pamant, ori coada motoretei se ridica.

 

Va mai dau un indiciu: in cursele moto, tot din pretensionarea arcului se regleaza inaltimea "cozii" motocicletei, pentru a modifica ciclistica in functie de pilot/stil de pilotaj/circuit.

Scuze ca ma bag pe topicul vostru dar este gresit ce spui. La orice motocicleta rozeta reprezinta modalitatea de reglaj al pretensiunii pe arcul spate. SAG-ul sau pretensiunea se regleaza in functie de greutate pilot plus pasager/ bagaje astfel incat sa se pastreze dinamica motocicletei neschimabata. SAG-ul la motocicletele adventure este cam 20% din totalul cursei suspensiei pentru un mers mai soprtiv si urca spre 25% pentru confort. cu alte cuvinte daca ai cursa la suspensie 200 indiferent de greutate cresti sau scazi preloadul incat sa pastrezi SAG-ul 40-50mm (atat sa se lase motocicleta din suspensie cand este incarcata) De obicei se masoara cu o ruleta distanta asta.

Foarte mare greseala fac cei mai scurti in picioare cand slabesc complet robinetul ca sa ajunga cu toata talpa jos in realitate transformi motocicleta in barca si nu te bucuri la maxim de suspensia (de calitate) de pe GS. Daca din 200mm cursa la suspensie se lasa 100mm cand te-ai asezat pe ea (ca poate ai 130kg si 1,70m, cunosc situatii) mai ramai cu fix 100mm cursa la suspensie pentru gropi denivelari etc (cam cat are o motocicleta de viteza)

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg din ce ai scris tu mai sus, ca poti sa cobori nivelu seii cu ajutorul rozetei ( slabind pretensionarea arcului ), dar totusi sustii ca nu poti regla inaltimea motocicletei din pretensionare.

Apai, nu stiu ce sa zic.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bill, ma indoiesc ca de robinet se ajusteaza inaltimea mobrei. De fapt as putea zice ca nu aia face robinetul, ci doar comprima sau de-comprima arcul. Atat. Asta nu are a face cu inaltatul sau coboratul mobrei.

 

De surubu mic, reglezi cat de mult/repede sau putin/incet sa treaca ulei printr-un orificiu. Amortizarea se face cu ulei. Arcul e acolo ca sa nu se balangane de 14 ori mobra la orice denivelare, oricat de mica, si sa tina toata socoteala in tensiune acolo.

nu insista cu indoiala ta, Dane, ca imi stric parerea despre tine, drept este ca de asta nu mai poti tu...

nu are importanta daca e aer sau ulei, eu stiu ca e gaz, te contrazici nitel asta e chiar definitia COMPRESIEI

 

si da, robinetul comprima sau decomprima arcul, asta numindu-se inaltarea sau coborarea mobrei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bill, ma indoiesc ca de robinet se ajusteaza inaltimea mobrei. De fapt as putea zice ca nu aia face robinetul, ci doar comprima sau de-comprima arcul. Atat. Asta nu are a face cu inaltatul sau coboratul mobrei.

 

De surubu mic, reglezi cat de mult/repede sau putin/incet sa treaca ulei printr-un orificiu. Amortizarea se face cu ulei. Arcul e acolo ca sa nu se balangane de 14 ori mobra la orice denivelare, oricat de mica, si sa tina toata socoteala in tensiune acolo.

Scuze ca ma bag pe topicul vostru dar Dane gresesti un pic.

Daca ar fi numai arcul simplu fara amortizare (ulei) chiar ca ti s-ar balangani mobra in draci. Trecerea uleiului prin acel orificiu cum ai zis si tu impiedica mobra sa se balangane.

Editat de mezutu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu insista cu indoiala ta, Dane, ca imi stric parerea despre tine, drept este ca de asta nu mai poti tu...

nu are importanta daca e aer sau ulei, eu stiu ca e gaz, te contrazici nitel asta e chiar definitia COMPRESIEI

 

si da, robinetul comprima sau decomprima arcul, asta numindu-se inaltarea sau coborarea mobrei

Inainte sa iti schimbi parerea despre mine, fa te rog testul asta (iti ia 5 minute cu tot cu pauza de tigara):

 

- pune motorul pe cricul central si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul strans;

- pune motorul pe cricul central si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul destrans;

- pune motorul pe rotile lui, gol, si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul strans;

- pune motorul pe rotile lui, gol, si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul destrans;

 

Apoi scrie-ne te rog aici ce valori iti da, la fiecare din cele 4 masuratori.

 

Nu am pretentia ca stiu sa reglez suspensia, dar stiu fiecare reglaj ce face.

 

Si da Mezutule, ai dreptate, partea aia ai gresit-o eu. Ma gandeam la altceva, dar tu ai dreptate ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa iti schimbi parerea despre mine, fa te rog testul asta (iti ia 5 minute cu tot cu pauza de tigara):

 

- pune motorul pe cricul central si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul strans;

- pune motorul pe cricul central si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul destrans;

- pune motorul pe rotile lui, gol, si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul strans;

- pune motorul pe rotile lui, gol, si masoara distanta de la un punct fix, de referinta, de pe sa, pana jos, cu robinetul destrans;

 

Apoi scrie-ne te rog aici ce valori iti da, la fiecare din cele 4 masuratori.

 

Nu am pretentia ca stiu sa reglez suspensia, dar stiu fiecare reglaj ce face.

 

Si da Mezutule, ai dreptate, partea aia ai gresit-o eu. Ma gandeam la altceva, dar tu ai dreptate ;)

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...