Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In teorie, in momentul in care trebuie sa inlocuiesti semeringul e bine sa cumperi si un rulment. E chestiune de timp pana cand va incepe sa huruie si depinde strict de exploatare cat timp va dura pana cand chiar va trebui inlocuit. Eu am inlocuit de 2 ori (si de 2 ori nu am avut nevoie sa inlocuiesc rulmentul) si o data mi-am facut rebuild la intregul grup (deci si rulmentul conic, distantiere etc) pur si simplu ca sa vad cat dureaza. D-aia am si dat R-ul pentru ca e periculos de usor de reparat/tunat/reglat. In loc sa ma dau cu el ii faceam tot felul de reglaje, am schimbat fo 2 evacuari, am scos cat-ul bla bla. Numai prostii faceam in loc sa ma dau cu motorul. Acum am un K, in afar de ulei, filtre, placute habar n-am ce sa-i fac. Si e mai bine asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In teorie, in momentul in care trebuie sa inlocuiesti semeringul e bine sa cumperi si un rulment.

Da-mi voie sa nu fiu de acord. Am schimbat simeringul pentru ca o inceput sa curga. Rulmentul era OK. Asa is ele, simeringurile astea, au o viata de trait si atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As dori sa-mi arunc si eu 2 centi aici.

In vara anului trecut am constatat [prea tarziu de altfel ] ca unul din rulmentii de la roata spate se dusese. Am constatat tarziu si l-am scos span de acolo. Am cautat pe ADV si am aflt ca la 20k km pica. Si asta de prin 2007 incoa' de cand BMW si-a schimbat suplieru' de rulmenti.

Intr-o discutie amicala cu un posesor de Honda, respectivul [mult mai mecanic decat mine] mi-a zis ca lui nu i-au tinut 20k rulmentii la nici o mobra [inainte de Honda a avut KTM] .

Asa ca eu as schimba si rulmentul. De altfel de cand am patit-o sunt cu ochii [si mainile pe ei] de fiecare data cand dau roata spate jos o verific cu mana; ca faza cu trasul de roata, nu spune nimic in realitate.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi l-am infiat pe Colt Alb; saptamana viitoare - dupa ce sosesc cauciucurile de teren - il iau acasa si va face parte din familie!


Cand am stat de vorba cu el, mi-a marturisit ca de cand s-a nascut - pe 7 martie - si-a dorit sa vada marea, insa n-a avut ocazia ....


Nu stie ca am sa-i fac pe plac si ca o sa-si faca veacu' p-acolo ...!







post-4731-0-92788800-1366998277_thumb.jpg

post-4731-0-28221200-1366998292_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si cum verifici jocul rulmentului daca nu tragand de roata?!

 

 

La mine e un pic altfel decat la voi sau in fine ..la voi e altfel, ca e monobrat.

 

Eu pur si simplu cand dau roata jos, bag dej'tu-n gaura si invart cate o tura[minim] de fiecare rulment. Am 3 pe spate si 2 pe fata. Ca idee totul trebuie sa mearga cat se poate de linear. Nu trebuie sa agate nimic, nu trebuie sa simti nici o miscare pe verticala sau orizontala ..de fapt pe nici o alta axa. Trebuie sa fie o rotatie plana fara nici un joc.

 

Cred ca nu am fost foarte coerent dar de asemenea cred ca ai prins ideea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am schimbat de 2 ori rulmentii la roata spate. Doar la EXC. La Tenere niciodata. Rulmentii s-au uzat civilizat, usor, in timp. Am constatat joc la roata spate. Faza cu gripat si faramat rulment e un mister si pt mine. Nu pot sa o pun decat pe seama lipsei de vaselina plus mizerie plus viteze superioare la un GS fata de un EXC. Morala ar fi ca atunci cand se instaleaza niste rulmenti noi la roate, sa se desfaca capsularea lor si sa se puna vaselina suplimentara. Niciodata rulemntii nu vin din fabrica cu vaselina suficienta. Chiar daca scrie BMW pe respectivii rulmenti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Morala ar fi ca atunci cand se instaleaza niste rulmenti noi la roate, sa se desfaca capsularea lor si sa se puna vaselina suplimentara. Niciodata rulemntii nu vin din fabrica cu vaselina suficienta. Chiar daca scrie BMW pe respectivii rulmenti.

Asta-i foarte adevarat, si este valabil la orice rulment capsulat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca citeai postul meu cu mai multa atentie, era clar ca pe rulmenti nu scrie BMW. Am scris clar, ca au inceput sa apara probleme la rulmenti, dupa ce BMW a schimbat furnizorul in 2007 parca. Totodata un alt motociclist mai competent ca mine, mi-a spus ca pe lui nu i-au tinut nicodata rulmentii 20 de mii, la nici o mobra.[tocmai mi-am adus aminte ca mai are si o yama de padure wr parca] Asa ca sarcasmele la adresa BMW nu-si au rostul.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, ramane ideea ca rulmentii cu bile trebuiesc desfacuti si completati cu vaselina. Iar viata lor depinde de cat de bine sunt izolati de mizeria din exterior. Din momentul in care mizeria trece de simeringuri e o chestiune de cateva zeci de kilometri pana cand incep sa se uzeze si rulmentii.

PS Am schimbat de 2 ori rulmentii la EXC pentru ca, in cursa KTM de a face mobre cat mai usoare, bucsa pe care freaca partea interioara a simeringurilor e facuta din aluminiu si este efectiv strunjita de catre simering. La Tenere bucsa e din fier. Dar cred ca la R 1200 tot sistemul e un pic diferit si vorbim aiurea aici. Eu am vrut doar sa spun despre extra vaselina necesara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-mi voie sa nu fiu de acord. Am schimbat simeringul pentru ca o inceput sa curga. Rulmentul era OK. Asa is ele, simeringurile astea, au o viata de trait si atat.

Pai n-ai decat sa nu fi e acord. Mai devreme sau mai tarziu tot va trebui sa-l iei. De obicei mai devreme. Cand am schimbat primul rulment ala de la BMW mi-a zis garnitura si rulment. Daca nu trebuia sa merg in Austria a doua zi inlocuiam doar semeringul. La 50k cat avea mobra atunci cred ca era operatiunea logica. Rezumand, io n-am zis sa schimbi neaparat. Am zis doar sa cumperi un rulment. Aia de la FAG sunt destul de ieftini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca citeai postul meu cu mai multa atentie, era clar ca pe rulmenti nu scrie BMW. Am scris clar, ca au inceput sa apara probleme la rulmenti, dupa ce BMW a schimbat furnizorul in 2007 parca. Totodata un alt motociclist mai competent ca mine, mi-a spus ca pe lui nu i-au tinut nicodata rulmentii 20 de mii, la nici o mobra.[tocmai mi-am adus aminte ca mai are si o yama de padure wr parca] Asa ca sarcasmele la adresa BMW nu-si au rostul.

Nu amesteca , 20000 tineau la Mobra. La japoneze le schimbi din plictiseala la 50000.

 

Si intradevar, scuza cea mai uzitata este ca nu BMW a facut majoritatea componentelor care se strica, dar BMW le proiecteaza si plateste si daca alege furnizorul mai ieftin,cine e de vina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da ma, bine, bmw e prost ca spune sa schimbi un c...t de rulment la doar 40000km, oare obsesia celor impotriva acestei marci poate lua o pauza atunci cand cei prezenti aici, pe buna dreptate, dau sfaturi in ceea ce ne privesc fiarele din dotare? probabil ca nu....

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da de ce te superi? Pt un rulment sau simering la BMW se sparge motocicleta in doua, cativa euro piesele si cateva sute manopera. Nu poate fi normal pt o mobra catalogata premium dpdv pret.



Lucrurile nasoale trebuie spuse in gura mare nu ascunse sub pres. Numai asa sunt eventual remediate la sursa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu știu câțiva rulmenti sau simeringuri ai schimbat tu la BMW. Eu am schimbat 5 rulmenti si 4 simeringuri si nu a fost nevoie decât sa dau jos rotile. Dar poate la ST 1200 sau la V-Strom o fi cum spui tu. Știi cum e fiecare judeca prin propria prisma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt un rulment sau simering la BMW se sparge motocicleta in doua, cativa euro piesele si cateva sute manopera. Nu poate fi normal pt o mobra catalogata premium dpdv pret.

Lucrurile nasoale trebuie spuse in gura mare nu ascunse sub pres. Numai asa sunt eventual remediate la sursa.

Sti foarte bine ca este vorba de altceva, iar reprosurile tale sunt sacadate si duc invariabil la aceleasi "hibe" considerate de tine inacceptabile - http://m.youtube.com/#/watch?v=ww6Lpl8F4wE&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dww6Lpl8F4wE Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da de ce te superi? Pt un rulment sau simering la BMW se sparge motocicleta in doua, cativa euro piesele si cateva sute manopera. Nu poate fi normal pt o mobra catalogata premium dpdv pret.

De ce iti faci probleme atata timp cat si utilizatorii sunt "premium"? :) Treci prin Pipera in oricare vineri, ai sa vezi cum merg complet echipati, inclusiv cutii laterale, la birou (sau se intorc de acolo, ca pranzul se ia acasa). Atunci clar e justificata si inlocuirea la 40k. :)

 

Edit: am si eu o problema cu un posesor de R1200 din zona Buftea/Crevedia (nu stiu exact), postez si poate vede ce scriu: prietene, faza lunga si proiectoarele pe timpul zilei vor ajuta cel mult la completarea frigiderului prea gol. Suntem multi aventurieri, ca sa zic asa, dar mai suntem si soferi si cateodata ne dor ochii...mai ales ca ne intalnim cam prea des.

Editat de razvano
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...