Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Singurul dezavantaj de care au tot pomenit ar fi ceva legat de cuplul in ture joase; pt cine este atat de sensibil, bineinteles. Dar probabil ca pana si asta va fi compensat cu o toba Akrapovic. :D

 

Eu nu vreau sa te conving de nimic, este dreptul tau sa ai ce opinie vrei, nu gandim toti identic. Insa eu am vrut sa neg afirmatia ta cum ca , clientul nu are niciun avantaj, care este eronata.

Clientul are un mare avantaj: plateste mai mult si e in trend. Si la achizitie, si ca intretinere.

Si are 15 CP in plus, sesizabili probabil la peste 7000 rpm.

 

Eu am spus doar ca pentru client, sistemul WC este o complicatie tehnologica inutila.

Repet. Am vorbit strict de motor, nu de ciclistica, suspensii, lumini, frane sau confort.

 

Sunt multe avantaje la LC per ansamblu, dar pacat de motocicleta ca au procopsit un motor

dovedit bun la vremea lui cu WC doar pentru a pastra fanii boxer in clientela. Noua motocicleta e un boxer neboxer

si BMW-ul a mai dat dude la care a renuntat, gen Scarver. Sau a renuntat la solutii clasice pe care ulterior le-a readus

in productie si vanzare, cum este cazul F650 devenit G650 dupa cativa ani de absenta.

 

Iar cu cuplul si toba Akrapovic, lol. Si la Daciile 1310 fericitul proaspat proprietar monta bord de CN si "licurici".

Asta nu facea masina mai buna, dar crestea invidia vecinilor, mandria soacrei si (poate) pretul la revanzare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si are 15 CP in plus, sesizabili probabil la peste 7000 rpm.

Aia 15 cai, printre altele, m-au facut sa imi iau 12gs si nu multistrada.

Si nu pt ca sunt pe hartie, ci pt ca, asa cum ziceam mai sus, e cu totul alt motor. Pur si simplu trage altfel, zici ca are 50cp in plus, nu 15. E mult mai fun pt cineva care vrea o mobra mai dinamica, care vrea sa depaseasca din scurt, sa o alerge mai tare pe niste viraje etc.

Si asta chiar si pe modul "Road", nu mai vorbesc de ala "sportiv". Iar la 7000 rpm am ajuns din an in paste.

 

Si modelul vechi mi s-a parut foarte fain, mult mai fain decat alte motoare din clasa asta. Dar mi s-a parut mai domoala, mai moale, mai orientata catre confort parca. I-a lipsit acel "ceva" pe care l-am regasit in LC.

 

Legat de toba, daca te uiti pe niste Dyno-uri, o sa vezi ca nu e chiar un simplu licurici. Iar bordul de CN la dacii baga de 5 ori mai multa caldura decat ala scoica, dezaburea cum trebuie samd :)

 

PS - sunt ferm convins ca nu am cum sa iti schimb parerea si nici nu incerc asta, dar discutam de dragul povestilor. Poate ar trebui totusi sa te plimbi cu un LC mai mult de cativa km ;)

PPS - sa dea draq cu cat patos scriu. O sa le cer niste discounturi astora de la BMW pt ce lobby le fac :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clientul are un mare avantaj: plateste mai mult si e in trend. Si la achizitie, si ca intretinere.

Si are 15 CP in plus, sesizabili probabil la peste 7000 rpm.

 

Despre teoria traditionalismului este inutil cred sa mai vorbim, pierdem cu totii vremea, fiecare are parerile lui mai mult sau mai putin argumentate. Eu zic de exemplu ca cei 15cp si cuplul aferent se simt clar. Si n-am vazut niciun test(er) care sa nu spuna ca nu se simt. Cum ti s-a mai spus, mai fa ceva km si o sa-ti schimbi parerea. Daca nu, bucura-te ca esti fericitul posesor unui "boxer traditional" ;)

Eu de cand am testat modelul nou, n-am mai fost chiar asa fericit cu dohc-ul meu ca nu am putut fi orb si sa nu vad/apreciez diferentele care incep de la prima data cand invarti acceleratia si vezi cat de usor merge.

 

Pretul a crescut cu cca 1000€ fata de dohc justificat de introducerea ABS, ASC, riding modes si alte mici diferente cum ar fi reglarea parbrizului din mers (apreciata mult si de "amicii tai" de la TT). Deci platesti mai mult dar si primesti clar mai mult, ABS si ASC oricine comanda oricum. Chestii gen putere/cuplu marite, ride-by-wire etc sa spunem ca le punem pe normalitatea evolutiei odata cu schimbarea de model/generatie.

Cu costul de intretinere nu am inteles la ce te referi... nu m-am interesat in sensul asta si nu vad care ar fi marea diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS - sunt ferm convins ca nu am cum sa iti schimb parerea si nici nu incerc asta, dar discutam de dragul povestilor. Poate ar trebui totusi sa te plimbi cu un LC mai mult de cativa km ;)

Intru totul de acord. Poate daca ma voi da mai mult cu LC-ul imi schimb parerea.

Mai ales ca se anunta chiar de catre producator noi si importante schimbari in bine ale LC-ului :)

 

Acum pentru ca e cam urat si frig afara, pedalam pe forum pe principiul arta de dragul artei.

Deocamdata raman la parerea ca majoritatea solutiilor "revolutionare" ale motorizarii

LC-ului sunt preponderent comercial+crestere profit BMW si mai putin de dragul clientului.

 

Nu contest suspensia dinamic semi-adaptiva, ESA si multiplele moduri presetate de pilotaj.

Dar cum s-a spus deja, aceste "enhancements" te lasa sa dormi in sa visand ca esti vreun Rossi 2.1

si-ti iau din placerea pilotajului. De ce sa ma mai dau off-road, daca mobra "se adapteaza" singura

si efortul meu e minim. Nu sunt pe circuit si nu vreau sa sparg recorduri de timp, ci doar sa ma distrez.

Si daca mobra face mai tot, care mai e provocarea? Sa ies cu unul care are o mobra mai slaba si-i

arat eu ce tatic sunt? Nu e de mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai pui ulei in cutie separat de exemplu!!

 

Regimul de functionare al motorului e principial diferit de al CV, adica:

Motor- temperaturi spre 90-100 Celsius, viteze mari si presiuni in lagare si suprafetele de contact relativ mici.

Cutie - temperaturi aproape de ambient, viteze mici si presiuni mari intre dintii pinioanelor.

 

Uleiul "minune" care deserveste ambele regimuri nu este decat un compromis care

te "ajuta" sa bagi in reparatie capitala transmisia dupa cel mult 40 000 km. Asta daca

nu mergi ca mamaie la plimbare cu la 1/3 din turatia de putere a motorului.

 

Deci da, faci economie la ulei, care este un consumabil. Si daca din germanica vinzi moto

"impecabila" la 50 000 km unui romanas care nu-si permite una noua, chiar e beton.

 

Dar a calculat cineva cam cat costa (in procent) uleiul fata de benzina arsa intre doua revizii/schimburi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CapOne, cum e in trafic GS ul, fata de SV,care e o moto foarte ingusta? Si cuplul cum il apreciezi,tot comparativ cu SV ul tau? Se simte mult mai greu GS ul?

Cand am intrat prima oara prin aglomeratie, obisnuit cu SV-ul, era sa iau cu mine 2 bari de masina. Noroc ca am avut inspiratia sa ma opresc si sa ma uit in jos, ca le agatam la fix cu crashbarurile :D

 

Nu am mari probleme cu strecuratul, dar clar nici nu ma mai pot baga asa cum ma bagam cu fosta, pt ca pur si simplu nu mai e loc. Bine, nu ma deranjeaza prea tare, m-am obisnuit rapid cu el. Plus ca nici nu mai merg asa des prin oras cu mobra.

Un avantaj ar fi insa la oglinzi, unde inainte ma "deranjau" cele ale masinilor normale. Acum ma incurca doar jeepurle, dubele si camionetele =))

 

Cuplu are mai mult decat SV-ul, dar parca il pune altfel la roata. SVul era ceva mai brutal, asta il pune mult mai liniar, pe o plaja mai larga, fara zmucituri and stuff.

 

Cu greutatea nu am probleme (bine, sunt si eu ditamai animalul...). Pe loc clar este mai greu de ghidonat, dar odata pus in miscare zici ca e scuter. Chiar m-a uimit cat usor de manevrabil este, desi e ditamai vaca. Pe curbe de asemenea, este o placere. Doar ca daca te apuca prea tare entuziasmul, te trezesti ca dai cu scaritele pe jos :D

 

Dar cum s-a spus deja, aceste "enhancements" te lasa sa dormi in sa visand ca esti vreun Rossi 2.1

si-ti iau din placerea pilotajului. De ce sa ma mai dau off-road, daca mobra "se adapteaza" singura

si efortul meu e minim. Nu sunt pe circuit si nu vreau sa sparg recorduri de timp, ci doar sa ma distrez.

Si daca mobra face mai tot, care mai e provocarea? Sa ies cu unul care are o mobra mai slaba si-i

arat eu ce tatic sunt? Nu e de mine.

Eu nu o vad chiar asa. Toate jucarelele astea iti permit 2 lucruri, in functie de ceea ce cauti - ori sa mergi la fel ca inainte dar mai safe, ori sa mergi mult mai "tare" ca inainte asumandu-ti cel mult aceleasi "riscuri".

Plus ca nici unul din sistemele astea nu te fac invincibil, au si ele limitarile lor. Iar daca vrei sa mergi doar pe barba ta, ai posibilitatea sa le dezactivezi oricand.

 

E o noua vorba acum, inclusiv pe la curse - electronica sunt noii cai putere ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care schimbari importante? Unde ai vazut asta?

Seriously BMW, Another R1200GS Recall?

"The new and improved water-cooled version of BMW’s famous adventure bike has created a lot of excitement, but there have already been a couple of recalls in Canada."

si AICI

More troubling however is this is not the first problem to come up for the R1200GS. We’ve previously written about two separate issues flagged for recall by Transport Canada for a potential transmission oil leak and a problem with the traction control software. "

 

Cred ca italienii si canadienii astia sunt mai carcotasi cand scot banul.

Dar in Ro, daca nu rezolva bavarezul, facem noi niste patch-uri la software pe marginea drumului.

Mea culpa, cred ca pana acum s-au rezolvat complet :)

 

E o noua vorba acum, inclusiv pe la curse - electronica sunt noii cai putere ;)

Mda, problema e ca s-a ajuns sa se vinda electronica la pret de cai putere ! :-L

Editat de FBogdan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Seriously BMW, Another R1200GS Recall?

"The new and improved water-cooled version of BMW’s famous adventure bike has created a lot of excitement, but there have already been a couple of recalls in Canada."

si AICI

More troubling however is this is not the first problem to come up for the R1200GS. We’ve previously written about two separate issues flagged for recall by Transport Canada for a potential transmission oil leak and a problem with the traction control software. "

 

frate, tu de cand ai inceput sa citesti topicul asta?? S-au discutat de prin martie parca problemele astea p-aici... si evident ca deja au fost rezolvate. Problemele de inceput sunt (au fost) oarecum de asteptat dar BMW a luat imediat atitudine, tocmai d-aia au existat recall-uri... chiar daca au fost numai cazuri izolate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul "minune" care deserveste ambele regimuri nu este decat un compromis care

te "ajuta" sa bagi in reparatie capitala transmisia dupa cel mult 40 000 km. Asta daca

nu mergi ca mamaie la plimbare cu la 1/3 din turatia de putere a motorului.

 

OMG!!! :stuck:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW Motorrad announced the new features for the 2014

 

"These modifications affect mostly the riding modes, and the for the 2014 model, the existing 5 modes will no longer be available as an optional extra. "Rain" and "Road" modes will eb available as standard alongside the ASC feature. A steering damper will also be standard as of 2014, and this is really great news."

 

NEW FEATURES = Steering dumper as standard.

Cam devreme pentru inertia bavareza arhi cunoscuta in fata modificarilor.

 

 

 

Cu atitudinea, si Microsoft a avut aceeasi strategie: Windows95, 98, NT, 2k, XP, Vista, 7, etc.

Si e adevarat, in vreo 15 ani au ajuns sa puna "revolutionarul" produs la punct. :crack:

Dar au facut-o pe banii, timpul si nervii consumatorului.

frate, tu de cand ai inceput sa citesti topicul asta?? S-au discutat de prin martie parca problemele astea p-aici... si evident ca deja au fost rezolvate. Problemele de inceput sunt (au fost) oarecum de asteptat dar BMW a luat imediat atitudine, tocmai d-aia au existat recall-uri... chiar daca au fost numai cazuri izolate.

Editat de FBogdan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum pentru ca e cam urat si frig afara, pedalam pe forum pe principiul arta de dragul artei.

 

Nu contest suspensia dinamic semi-adaptiva, ESA si multiplele moduri presetate de pilotaj.

Dar cum s-a spus deja, aceste "enhancements" te lasa sa dormi in sa visand ca esti vreun Rossi 2.1

si-ti iau din placerea pilotajului. De ce sa ma mai dau off-road, daca mobra "se adapteaza" singura

si efortul meu e minim. Nu sunt pe circuit si nu vreau sa sparg recorduri de timp, ci doar sa ma distrez.

Si daca mobra face mai tot, care mai e provocarea? Sa ies cu unul care are o mobra mai slaba si-i

arat eu ce tatic sunt? Nu e de mine.

 

Daca e urat afara nu inseamna neaparat ca trebuie sa umplem topicul cu aiureli (mai mult sau mai putin in cunostinta de cauza) si sa batem campii "de dragul artei" ;)

 

 

Discutia ai pornit-o de la traditionalismul cu boxerul... acum ti-a casunat si pe electronica?

ABS (decuplabil) si ASC (in doua trepte si decuplabil) si ESA am si la dohc. La cel nou ai ABS si ASC (din 2014) standard dar decuplabile. Nu te obliga nimeni sa iei dynamic ESA, enduro-pro si alte nebunii. Deci, de fapt, ideea ta care este? :) O fi asa nasol sa am ABS (in enduro) care sa actioneze doar discret pe fata?? Sincer, abia il asteptam...

 

BMW Motorrad announced the new features for the 2014

 

"These modifications affect mostly the riding modes, and the for the 2014 model, the existing 5 modes will no longer be available as an optional extra. "Rain" and "Road" modes will eb available as standard alongside the ASC feature. A steering damper will also be standard as of 2014, and this is really great news."

 

Doar cu cateva posturi mai sus ii aminteam unui coleg de forum ca am postat aceste detalii cu cateva pagini in urma, imediat cum au fost anuntate atunci oficial de BMW. So, what's new?

Editat de KHK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e urat afara nu inseamna neaparat ca trebuie sa umplem topicul cu aiureli (mai mult sau mai putin in cunostinta de cauza) si sa batem campii ;)

 

 

Discutia ai pornit-o de la traditionalismul cu boxerul... acum ti-a casunat si pe electronica?

ABS (decuplabil) si ASC (in doua trepte si decuplabil) si ESA am si la dohc. La cel nou ai ABS si ASC (din 2014) standard dar decuplabile. Nu te obliga nimeni sa iei dynamic ESA, enduro-pro si alte nebunii. Deci, de fapt, ideea ta care este? :) O fi asa nasol sa am ABS (in enduro) care sa actioneze doar discret pe fata?? Sincer, abia il asteptam...

 

 

Doar cu cateva posturi mai sus ii aminteam unui coleg de forum ca am postat aceste detalii cu cateva pagini in urma, imediat cum au fost anuntate atunci oficial de BMW. So, what's new?

 

Nimic nou, doar am raspuns la intrebarea ta cu modificarile 2014.

 

La ce e mai sus de asta prefer sa incheiem aici, daca si tu esti de acord, pentru a nu se ajunge

la schimburi de replici similare cu cele pe care le-ai avut cu vik55.

Stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce e mai sus de asta prefer sa incheiem aici, daca si tu esti de acord, pentru a nu se ajunge

la schimburi de replici similare cu cele pe care le-ai avut cu vik55.

 

Desi tocmai vroiam sa-ti spun si eu ca nu are rost sa ne mai contrazicem, pt ca nu prea vii cu argumente si deja cam amesteci borcanele dupa cum iti convine, in niciun caz nu am scris cu patima, ci din contra, relaxat, si am incercat sa vin cu argumente la obiect, la tot ce ai scris. Nu jignesc, nu vorbesc urat, nu port pica. In niciun caz nu ma asteptam ca se poate ajunge iar la situatii ridicole de genul celei mentionate de tine, din asa ceva. Acolo/atunci a fost un raspuns din partea mea la niste afirmatii aiurea din trecut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul "minune" care deserveste ambele regimuri nu este decat un compromis care

te "ajuta" sa bagi in reparatie capitala transmisia dupa cel mult 40 000 km. Asta daca

nu mergi ca mamaie la plimbare cu la 1/3 din turatia de putere a motorului.

Si eu am pedalat pe tema asta dar ramane ca timpul sa demonstreze daca avem sau nu dreptate. Mi se pare mai nervos chiar decat K 1600. D aia zic ca 125CP pe bietul ambreiajut cu placute ca patinoarul s ar putea sa l faca sa sughita inainte de termen . Ar fi interesant de masurat cu 2 turometre turatia inainte si dupa ambreiaj la 50 000 km Doar asa putem avea o dovada daca batem campii sau nu As vrea ca indicatiile sa fie identice! Merg totusi pe mana Nemtilor care intotdeauna au stiut ce fac . Ambreiajul am inteles ca e Made in Japan... D aia sunt usor confuz....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Am niste probleme mecanice destul de serioase cu motocicleta mea, un R din 96 si ducand-o la Bavaria mi-au evaluat un pret astronomic pentru reparatii.

Imi poate recomanda cineva un mecanic priceput si mai ieftin decat bavaria pentru inlocuit sistemul de franare spate, adica disv de frana, etrier si conducta aferenta?

M-ar ajuta mult un numar de telefon prin care sa stabilesc detaliile deoarece sunt din pitesti si vreau sa fiu sigur ca ajung cu platforma la o persoana potrivita.

Multumesc anticipat pentru raspuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...