Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

[...] pentru a mari puterea si asa arhi-suficienta eu nu o vad ca pe un avans, ci mai degraba

complicatie tehnologica. Nejustificata repet, pentru Client.

Cam depinde de client. Daca nu faceau acea crestere "nejustificata" de putere, era foarte posibil ca eu sa fiu client la Ducati in momentul asta, nu la Bmw ;)

 

Iar ca sa spui ca introducerea racirii pe apa este "complicatie tehnologica" cand aproape toata piata o foloseste fara probleme de jdemii de ani... dude, c'mon !

Draq, e o pompa de apa, nu tehnologie nasa. O chestie cu niste paletute care se invarte si misca niste antigel pe niste tevisoare... :)

 

.

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din perspectiva utilizatorului insa, toata manastirea cu pompa de apa si radiatoare adaugate

doar pentru a mari puterea si asa arhi-suficienta eu nu o vad ca pe un avans, ci mai degraba

complicatie tehnologica. Nejustificata repet, pentru Client.

 

Si eu sunt traditionalist de fel si nu ma omor dupa schimbari, insa nu pot ramane orb la schimbarile si implicit beneficiile evidente.

 

Ca utilizator de boxer dohc (ceea ce am impresia ca ai si tu si care dupa cum stii este cel mai avansat/puternic boxer racit traditional cu aer) dupa trei sezoane in care am tras de el in toate conditiile de drumuri, in niciun caz n-as spune ca n-are multa putere. Dar au fost situatii clare cand mi-as fi dorit mai mult. Iar situatia este si mai complicata cand ai mult bagaj si mai ales si cu pasager. Atentie, nu pot spune ca nu are, ci ca era clar loc de mai bine. Pe langa asta, concurenta a inceput sa ofere si nu poti ramane in urma doar de dragul traditionalismului. Asadar, in niciun caz nu se pune problema (doar) de noxe.

 

Apoi, pe langa diferenta de putere/cuplu, noul motor a venit si cu avantajul mutarii centrului de greutate mai in fata, aspect de asemenea important, mai ales la urcarea in forta pe drumuri cu grad mai mare de inclinare si iarasi mai ales in situatia in care ai bagaj si mai ales pasager. Si mai vin si altele la pachet, acceleratia ride-by-wire si riding-modes, ambreiajul, faptul ca motorul a devenit mai compact si s-a scapat de furtunurile si firele care se tot vedeau pe cilindri etc. Deci faptul ca schimbarea este nejustificata pt client ramane la statdiul de parerea ta personala, in niciun caz ca un lucru cert.

As putea insa intelege partial parerea ta daca drive-testul pe care zici ca l-ai facut o fi fost d-ala de 15-30 min cu o motocicleta de la Bavaria pe o raza de cativa km.

Vino la primavara si fa un test mai serios si as baga mana in foc ca o sa-ti schimbi parerea. De exemplu aici in inima Alpilor. ;)

 

A nu se intelege ca GS-ul cu boxer racit cu aer nu a fost o motocicleta excelenta, dar daca se poate mai mult si mai bine, de ce nu, doar ca sa ramanem ancorati in traditionalism, eventual si putin subiectivism? Si oricum partea cu traditionalul, pe langa ideea de boxer, s-a pastrat si prin faptul ca racirea cu aer nu s-a eliminat de tot, ca princpiu tot a ramas.

Si traditional ramane faptul ca GS-ul nou este iar o motocicleta excelenta care da fum cam la toata concurenta. :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da la bemve e mare tehnologie nasa, le-a trebuit coispe zeci de ani de studii si cercetari sa o implementeze si ei. :D

 

No hai mah, ca doar nu e primul bmw cu racire pe apa :) E doar primul 12gs pe care s-au hotarat sa-l raceasca mai serios.

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De exemplu aici in inima Alpilor.

 

A nu se intelege ca GS-ul cu boxer racit cu aer nu a fost o motocicleta excelenta, dar daca se poate mai mult si mai bine, de ce nu, doar ca sa ramanem ancorati in traditionalism, eventual si putin subiectivism? Si oricum partea cu traditionalul, pe langa ideea de boxer, s-a pastrat si prin faptul ca racirea cu aer nu s-a eliminat de tot, ca princpiu tot a ramas.

Si traditional ramane faptul ca GS-ul nou este iar o motocicleta excelenta care da fum cam la toata concurenta.

Am incercat sa intru pe linkul cu inima Alpilor din postul tau. Nu mere.

 

Cu noul 1200GS LC, mi-ai luat vorba din gura. A ramas principiul, dar vorba lui Caragiale : s-au schimbat unele pe ici pe colo, prin partile esentiale :)

Daca e asa tare LC-ul, cumpara-l si "da fum" la toti ceilalti. Pentru mine asta e mai putin important.

 

WC pe boxer e ca si cum ai vrea sa faci din avion cu elice avion cu reactie, dar asa, mai partial cu reactie, ca in principiu ramane

un avion cu elice, dar cu putere mai mare :)

 

Desi sunt pe laba cu bavarezii, chiar si baietii de la Turatech spun cate ceva printre randuri, iar in concluziile de final, chiar

mai de-a dreptul.

unul din ei (culmea, cel caruia-i place viteza) declara ca prefera sa se mai gandeasca daca schimba boxerul vechi cu cel nou.

Si Touratech isi ia bani din accesorii destinate BMW. Ar trebui sa spuna ca o iau cu amandoua mainile si cu ochii legati pe cea noua :)

 

Sau a "scapat" clipul lor pe langa cei de la comercial-PR?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat sa intru pe linkul cu inima Alpilor din postul tau. Nu mere.

 

Daca e asa tare LC-ul, cumpara-l si "da fum" la toti ceilalti. Pentru mine asta e mai putin important.

 

Desi sunt pe laba cu bavarezii, chiar si baietii de la Turatech spun cate ceva printre randuri, iar in concluziile de final, chiar

mai de-a dreptul.

unul din ei (culmea, cel caruia-i place viteza) declara ca prefera sa se mai gandeasca daca schimba boxerul vechi cu cel nou.

Si Touratech isi ia bani din accesorii destinate BMW. Ar trebui sa spuna ca o iau cu amandoua mainile si cu ochii legati pe cea noua

 

Vad ca au schimbat site-ul la veriunea de iarna, ar trebui sa mearga acum: BMW Testride Hotel

 

Nu am zis ca vreau sa dau eu fum cuiva, am zis ca, traditional, GS-ul "da fum" la concurenta. Si daca il voi cumpara (LC), o voi face pentru multitudinea de avantaje/imbunatatiri pe care cu certitudine le are toata motocicleta (nu numai motorul) fata de modelul dohc. Iar clipul asta postat de tine nu face decat sa ma incurajeze. Faptul ca unul dintre cei doi isi da cu parerea ca ar prefera-o pe cea veche (ca d-aia are el acasa in garaj) mi se pare total irelevant, dupa ce n-au facut decat sa insire calitatile modelului nou. ;)

Singurul dezavantaj de care au tot pomenit ar fi ceva legat de cuplul in ture joase; pt cine este atat de sensibil, bineinteles. Dar probabil ca pana si asta va fi compensat cu o toba Akrapovic. :D

 

Eu nu vreau sa te conving de nimic, este dreptul tau sa ai ce opinie vrei, nu gandim toti identic. Insa eu am vrut sa neg afirmatia ta cum ca , clientul nu are niciun avantaj, care este eronata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unul din ei (culmea, cel caruia-i place viteza) declara ca prefera sa se mai gandeasca daca schimba boxerul vechi cu cel nou.

 

Amandoi zic la sfarsit ca noul LC este clar superior si vine cu o gramada de imbunatatiri. Iar unul din ei spune, ancorat ca si tine in "sentiment & traditionalism" poate, ca nu stie daca este inca pregatit sa faca pasul.

Poate ca nu are nevoie, poate nu vrea sa achite diferenta, poate ca e prea obisnuit cu ce are etc. Nevoile depinde de la om la om, ca de aia ne contrazicem si noi aici :)

 

Si nu este ca si cum faci din avion cu elice supersonic. E cu totul alt motor ca design. Cu aceeasi arhitectura de baza, dar mai eficient. Care poate elimina intr-adevar din vechile caracteristici.

Sunt sigur ca si cand s-a trecut de la motorul cu abur la cel cu ardere interna au existat fani ai celui cu abur :)

 

Sau o comparatie si mai apropiata - sportivele cu motor in V (racite pe apa) versus chopperele tot cu V, dar cu racire pe aer. Au feeling alea de chopper, dar ai vreo 60cp/1600cmc versus peste 120cp/1000cmc ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este o motocicleta careia nici Dumnezeu nu i poate gasi vreun cusur. Poate Hareaey-Yamahadson sa carcoteasca cate ceva . Felicitari anticipate viitorilor posesori. In opinia mea sigur nu vor regreta trecerea de la ce detin la noul model. care da ceata si abur la tot ce e pe piata la clasa asta :michael:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul dezavantaj de care au tot pomenit ar fi ceva legat de cuplul in ture joase; pt cine este atat de sensibil, bineinteles. Dar probabil ca pana si asta va fi compensat cu o toba Akrapovic. :D

 

Eu nu vreau sa te conving de nimic, este dreptul tau sa ai ce opinie vrei, nu gandim toti identic. Insa eu am vrut sa neg afirmatia ta cum ca , clientul nu are niciun avantaj, care este eronata.

Clientul are un mare avantaj: plateste mai mult si e in trend. Si la achizitie, si ca intretinere.

Si are 15 CP in plus, sesizabili probabil la peste 7000 rpm.

 

Eu am spus doar ca pentru client, sistemul WC este o complicatie tehnologica inutila.

Repet. Am vorbit strict de motor, nu de ciclistica, suspensii, lumini, frane sau confort.

 

Sunt multe avantaje la LC per ansamblu, dar pacat de motocicleta ca au procopsit un motor

dovedit bun la vremea lui cu WC doar pentru a pastra fanii boxer in clientela. Noua motocicleta e un boxer neboxer

si BMW-ul a mai dat dude la care a renuntat, gen Scarver. Sau a renuntat la solutii clasice pe care ulterior le-a readus

in productie si vanzare, cum este cazul F650 devenit G650 dupa cativa ani de absenta.

 

Iar cu cuplul si toba Akrapovic, lol. Si la Daciile 1310 fericitul proaspat proprietar monta bord de CN si "licurici".

Asta nu facea masina mai buna, dar crestea invidia vecinilor, mandria soacrei si (poate) pretul la revanzare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si are 15 CP in plus, sesizabili probabil la peste 7000 rpm.

Aia 15 cai, printre altele, m-au facut sa imi iau 12gs si nu multistrada.

Si nu pt ca sunt pe hartie, ci pt ca, asa cum ziceam mai sus, e cu totul alt motor. Pur si simplu trage altfel, zici ca are 50cp in plus, nu 15. E mult mai fun pt cineva care vrea o mobra mai dinamica, care vrea sa depaseasca din scurt, sa o alerge mai tare pe niste viraje etc.

Si asta chiar si pe modul "Road", nu mai vorbesc de ala "sportiv". Iar la 7000 rpm am ajuns din an in paste.

 

Si modelul vechi mi s-a parut foarte fain, mult mai fain decat alte motoare din clasa asta. Dar mi s-a parut mai domoala, mai moale, mai orientata catre confort parca. I-a lipsit acel "ceva" pe care l-am regasit in LC.

 

Legat de toba, daca te uiti pe niste Dyno-uri, o sa vezi ca nu e chiar un simplu licurici. Iar bordul de CN la dacii baga de 5 ori mai multa caldura decat ala scoica, dezaburea cum trebuie samd :)

 

PS - sunt ferm convins ca nu am cum sa iti schimb parerea si nici nu incerc asta, dar discutam de dragul povestilor. Poate ar trebui totusi sa te plimbi cu un LC mai mult de cativa km ;)

PPS - sa dea draq cu cat patos scriu. O sa le cer niste discounturi astora de la BMW pt ce lobby le fac :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clientul are un mare avantaj: plateste mai mult si e in trend. Si la achizitie, si ca intretinere.

Si are 15 CP in plus, sesizabili probabil la peste 7000 rpm.

 

Despre teoria traditionalismului este inutil cred sa mai vorbim, pierdem cu totii vremea, fiecare are parerile lui mai mult sau mai putin argumentate. Eu zic de exemplu ca cei 15cp si cuplul aferent se simt clar. Si n-am vazut niciun test(er) care sa nu spuna ca nu se simt. Cum ti s-a mai spus, mai fa ceva km si o sa-ti schimbi parerea. Daca nu, bucura-te ca esti fericitul posesor unui "boxer traditional" ;)

Eu de cand am testat modelul nou, n-am mai fost chiar asa fericit cu dohc-ul meu ca nu am putut fi orb si sa nu vad/apreciez diferentele care incep de la prima data cand invarti acceleratia si vezi cat de usor merge.

 

Pretul a crescut cu cca 1000€ fata de dohc justificat de introducerea ABS, ASC, riding modes si alte mici diferente cum ar fi reglarea parbrizului din mers (apreciata mult si de "amicii tai" de la TT). Deci platesti mai mult dar si primesti clar mai mult, ABS si ASC oricine comanda oricum. Chestii gen putere/cuplu marite, ride-by-wire etc sa spunem ca le punem pe normalitatea evolutiei odata cu schimbarea de model/generatie.

Cu costul de intretinere nu am inteles la ce te referi... nu m-am interesat in sensul asta si nu vad care ar fi marea diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS - sunt ferm convins ca nu am cum sa iti schimb parerea si nici nu incerc asta, dar discutam de dragul povestilor. Poate ar trebui totusi sa te plimbi cu un LC mai mult de cativa km ;)

Intru totul de acord. Poate daca ma voi da mai mult cu LC-ul imi schimb parerea.

Mai ales ca se anunta chiar de catre producator noi si importante schimbari in bine ale LC-ului :)

 

Acum pentru ca e cam urat si frig afara, pedalam pe forum pe principiul arta de dragul artei.

Deocamdata raman la parerea ca majoritatea solutiilor "revolutionare" ale motorizarii

LC-ului sunt preponderent comercial+crestere profit BMW si mai putin de dragul clientului.

 

Nu contest suspensia dinamic semi-adaptiva, ESA si multiplele moduri presetate de pilotaj.

Dar cum s-a spus deja, aceste "enhancements" te lasa sa dormi in sa visand ca esti vreun Rossi 2.1

si-ti iau din placerea pilotajului. De ce sa ma mai dau off-road, daca mobra "se adapteaza" singura

si efortul meu e minim. Nu sunt pe circuit si nu vreau sa sparg recorduri de timp, ci doar sa ma distrez.

Si daca mobra face mai tot, care mai e provocarea? Sa ies cu unul care are o mobra mai slaba si-i

arat eu ce tatic sunt? Nu e de mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...