Vizitator xxxxx Postat Octombrie 20, 2012 Share Postat Octombrie 20, 2012 Eu la gumele mele am primit recomandarea de a nu depasi 1,6. cica cand se incalzesc ajung la 2,3. Este foarte importan ce marca si model sunt. Cat sunt de vechi si la ce le folosesti, am fost si eu curios, dar am renuntat. 2 fata spate cand este mai rece 2.2 cand este mai cald , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Octombrie 20, 2012 Share Postat Octombrie 20, 2012 @petitlutin...aia cu genuchiul am fost ironic la unele exagerari de pe aici ca sa nu zic aberatii:)))))))) ... cat despre presiune in perioda asta e bine sa o verifici mai des temperaturile scad noapte si e posibil sa ai surprize parerea mea e sa verifici mai cu atentie si mai des pana la sf sezonului...succes aberatii... hai sa nu fim rai! teoretic ar trebui sa avem dreptate, normal asa ar trebui sa fie. se presupune ca permisul se ia dupa ceva ore de scoala si sustinerea unei probe practice, la final fiind apt de a circula pe orice drum public, exact cum am spus mai sus, dar, dupa o discutie pe care am avut-o cu un amic aseara pe mess in care mi-a povestit cum se face scoala la noi si ce te invata acolo, se pare ca f multi noi posesori de permis au nevoie si de lectii particulare de pilotaj, deci ceea ce am sustinut noi este discutabil de la caz la caz. se pare ca si noi am exagerat putin, adevarul fiind undeva la mijloc. sfaturile tuturor au fost date cu buna intentie (andrei, paulinos, mada, monsteristul) si ar trebui urmate. eu doar am raspuns la o intrebare, nu as vrea ca raspunsul meu, teoretic adevarat, sa fie luat drept sfat sau incurajare. doamne cat am scris! cred ca asta a fost postul meu cel mai lung Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Octombrie 20, 2012 Share Postat Octombrie 20, 2012 Eu la gumele mele am primit recomandarea de a nu depasi 1,6. cica cand se incalzesc ajung la 2,3. Este foarte importan ce marca si model sunt. Cat sunt de vechi si la ce le folosesti, am fost si eu curios, dar am renuntat. 2 fata spate cand este mai rece 2.2 cand este mai cald , cumva Dunlop GP Racer D211? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PetiteLutin Postat Octombrie 20, 2012 Share Postat Octombrie 20, 2012 legat de tine, nu te descuraja. daca mergi in stilul tau, fara a incerca sa faci impresie, fara a arata ca: "vai dar stiu sa merg" si daca mergi in limitelele legale, nu ai de ce sa cazi. poti sa te duci pe cheia, sau unde vrei tu. totu tine de tine, si de cat de mult iti doresti sa mergi si a doua oara. ai putea sa mergi si cu ei in grup, dar cum au spus si cei de sus ar trebui cineva sa fie mereu cu ochii pe tine si sa fie rabdator. cand am mers si eu pe cheia cu grupul, am fost 2 grupuri si nu mi sa parut mers necivilizat incat sa nu poata face fata un incepator. daca nu prinzi iesirea cu grupul, iti recomand sa te duci la Amkart unde te poti da in voie buna si crede-ma ca vei iesi cu un feedback pozitiv. iti vei vedea limitele, iti vei revizui capacitatile de a merge pe motor, si te vei initia in a calcula franarea si comportamentul pe curbe. eu nu sunt in tara, ca nu-mi era greu sa trag o fuga si sa te scot la plimbare de initiere. nu-s eu rabdator, dar o faceam si pe asta. incearca o presiune mai moale, cred ca guma s-ar incalzi mai bine si ar fi mai aderenta acum. have fun Nu sunt teribilista de fel si nu incerc sa fac impresie. Incerc sa ma tin dupa ceilalti, dar pana la urma nu imi fortez limitele mai devreme decat trebuie. Am mai adaugat azi 200 de km la bord - am fost pana la Giurgiu - si eu zic ca m-am descurcat. @petitlutin...aia cu genuchiul am fost ironic la unele exagerari de pe aici ca sa nu zic aberatii:)))))))) ... cat despre presiune in perioda asta e bine sa o verifici mai des temperaturile scad noapte si e posibil sa ai surprize parerea mea e sa verifici mai cu atentie si mai des pana la sf sezonului...succes Nici nu mi-am inchipuit altceva. Cu cauciucurile ati avut dreptate. Le stiam umflate mai mult decat trebuie si m-am trezit ca aveam 1.8 la cel din fata. In manualul motorului meu scrie ca trebuie 2.1 pe fata si 2.2 pe spate. Am pus un pic mai mult, cu 0.1, ca sa aiba de unde sa scada. ) O sa verific mai des presiunea de acum. Multumesc tuturor pentru sfaturi si urari! Cel rosu e monstruletul meu: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Octombrie 20, 2012 Share Postat Octombrie 20, 2012 Nu sunt teribilista de fel si nu incerc sa fac impresie. Incerc sa ma tin dupa ceilalti, dar pana la urma nu imi fortez limitele mai devreme decat trebuie. Am mai adaugat azi 200 de km la bord - am fost pana la Giurgiu - si eu zic ca m-am descurcat. Nici nu mi-am inchipuit altceva. Cu cauciucurile ati avut dreptate. Le stiam umflate mai mult decat trebuie si m-am trezit ca aveam 1.8 la cel din fata. In manualul motorului meu scrie ca trebuie 2.1 pe fata si 2.2 pe spate. Am pus un pic mai mult, cu 0.1, ca sa aiba de unde sa scada. ) O sa verific mai des presiunea de acum. Multumesc tuturor pentru sfaturi si urari! Cel rosu e monstruletul meu: bravo tie pt km de azi, si sincer sa fiu.................... calaresti un bibelou. over all. am vazut ca ai o varsta la care teribilismul nu mai e asa de fun. cred ca la varsta ta esti destul de capabila sa mergi pe motor, fara a face greselile incepatorilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexdimi Postat Octombrie 20, 2012 Share Postat Octombrie 20, 2012 vad ca a fost o plimbare intre ducatisti. frumos asa tobele ai de gand sa le tzii stoc ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DAFWAY Postat Octombrie 20, 2012 Share Postat Octombrie 20, 2012 tu oricum esti invers. cand este frig tu baga 2.5 poate chiar 3 ca sa vi pe dos. glumesc. teoria ta este buna pentru dusmani asa trebuie sa le recomanzi. poti avea si o explicatie de ce crezi tu ca este invers? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Octombrie 20, 2012 Share Postat Octombrie 20, 2012 bugghy are dreptate. in sezonul rece, cauciucul nu se incalzeste si dupa cum bine stim ca temperatura mareste presiunea din pneu, presiunea ramanand constanta, trebuie sa le umflam la temperatura la care vrem sa le folosim in schimb, vara, trebuiesc umflate mai putin. odata incalzite presiunea creste la valoarea normala. de aceea presiunea se verifica la rece. ex: 2.2-2.5 in functie de anotimp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PetiteLutin Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 (editat) bravo tie pt km de azi, si sincer sa fiu.................... calaresti un bibelou. over all. am vazut ca ai o varsta la care teribilismul nu mai e asa de fun. cred ca la varsta ta esti destul de capabila sa mergi pe motor, fara a face greselile incepatorilor. Sper sa ramana cat mai mult timp intact bibeloul! Da, asa sa fie, fara greseli! vad ca a fost o plimbare intre ducatisti. frumos asa tobele ai de gand sa le tzii stoc ? Momentan nu ma deranjeaza, ma suport si fara Termignoni. ) Ma mai gandesc pana la primavara. @ZAR916...poate suna urat asa e dar eu unul le consider deja aberatii atata timp cat nu isi au locul in discutie si apre mistocarela asta ieftina... cat despre sfatul celorlalti nici pe de parte nu sutin ca nu sunt bune dar din nou mi sau parut un pic exagerate pana la urma cum sa inveti daca nu mergi asta era ideea iar in cazul de fata dupa mine era posibil doar daca indeplinea conditiile care leam mai spus insotita si fara sa forteze...cat despre scoala asa este in mod normal chiar daca este incepatoare intrebarea ei nu ar fi trebuit sa existe dar din pacate asta este nivelul scolilor moto din ro...si auto De ce n-ar fi trebuit sa pun intrebarea despre starea drumului? Eu cred ca indiferent de cat de buna e scoala, chiar daca s-ar organiza iesiri si in afara orasului ca parte a programului de instruire, n-o sa te scoata nimeni la un drum prea lung sau prea dificil. Imi si imaginez masina de scoala cu coloana de motociclete de 50 cmc pe Transfagarasan. @petitelutin...in mod normal presiunea o faci dupa cum simti tu motoreta dupa greutate etc...cum spunea si dafway este o valorea de compromis ca sa acopere o marja cat mai mare de clenti dar asta nu inseamna ca e bine asa eu unul nu am tinut cont nicodata de recomandarea lor miam facut presiunea dupa cum mam simtit eu ok pe moto... Asa o fi in mod normal, dar eu am motorul de numai o luna si sunt in faza in care ma obisnuiesc cu el... deci sunt momentan insensibila la lucruri de-astea. Editat Octombrie 21, 2012 de PetiteLutin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 zair pune semnalizarea pe fata ca incurci traficul )))))))))) Care trafic?!? Ca nu era nimeni in fata mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 Asa o fi in mod normal, dar eu am motorul de numai o luna si sunt in faza in care ma obisnuiesc cu el... deci sunt momentan insensibila la lucruri de-astea. ai mai avut ceva inainte de asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DAFWAY Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 zar concret. eu am zis asa. compromisul este 2.2. cu urmatoarea recomandare. iarna sa bagi un 1.8 1.9. pentru o aderenta mai buna. bug a zis ca iarna ar trebui un 2.4 -2.6 sa fie guma sticla. unde are bug dreptate? tu ai venit cu o teorie adevara care iarna nu se aplica. este o teorie strict recomandata in sezonul cald. aveti ciuda pe frati nostri motociclist? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 baaaaa, sunteti nebuni? iarna presiune mare? cumparati schiuri mai degraba, e mai fun decat motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PetiteLutin Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 ai mai avut ceva inainte de asta? Nope, am carnet cat. A de 2 luni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 (editat) baaaaa, sunteti nebuni? iarna presiune mare? cumparati schiuri mai degraba, e mai fun decat motorul. da, iarna bagi mai mult decat vara cu 0.2 chiar 0.3. 1.8 iarna pe strada... 1.8 bagi vara cand te dai pe circuit si stresezi cauciucul de se incinge in asa hal incat dupa un tur tot la 2.5 ajungi. teoria asta cu cauciuc desumflat = aderenta marita ma lasa rece. Editat Octombrie 21, 2012 de zar916 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DAFWAY Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 alerg la curese de prin 2006, am colegi in echipa care o fac din anii 90, ma refer la curse moto. macar atat imi place sa cred ca stiu, tu fa ce vrei dar nu o mai spune in gura mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
th30nly0n3 Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 Am mai adaugat azi 200 de km la bord - am fost pana la Giurgiu - si eu zic ca m-am descurcat. Daca ai scris asta si nu ai mentionat probleme clar te-ai descurcat, drumuri scurte gen Giurgiu, Oltenita, Ploiesti, . etc sunt cele mai indicate in cazul tau. Si da, evita sa pleci singura (asta e valabil indiferent de experienta, cu moto nu e niciodata indicat sa fii singur), de asta a fost inventat Zair ! Cuvantul cheie in moto este "experienta", si cel mai important e sa fie experienta personala, nu a altora .. Cel mai indicat pentru orice incepator de la noi (avand in vedere ca scoala si examenul sunt din pacate doar o formalitate) este ca in timp cat mai scurt dupa ce a luat examenul sa faca un curs de perfectionare cum e cel de pe Amckart. Si eu am intentional sa-l fac dar de cand am luat permisul am acumulat vreo 40000 de km si am experimentat multe "extreme" direct in trafic "the hard and dangerous way". Din fericire, am scapat de fiecare data, cu toate astea am avut 2 accidente usoare in Bucuresti in primul an de permis, ambele nu din vina mea dar acum sunt sigur ca in lipsa experientei de atunci, un astfel de curs ar fi facut diferenta. Ca idee, inca il am pe lista, indiferent de experienta pe care cred ca o am, un asfel de curs nu poate decat sa ajute. Problema cea mai mare la tine acum e vremea (temperatura) si cauciucurile (indiferent de presiune, sunt vechi .. ). Ai mentionat ca nu ai simtit ca-ti fuge cauciucul, asta nu inseamna ca e ok .. prima data cand o sa fuga o sa te sperii, nu o sa stii ce sa faci si e mai bine sa nu afli cum e .. Nu as recomanda pentru inceput iesirile mai lungi in grupuri mari pentru ca mai apar si alte probleme gen depasiri prin dreapta, diferente de stil, incurcaturi, "exemple" care nu sunt chiar de urmat (chiar eu am facut ieri o depasire iresponsabila prin care m-am pus si pe mine si pe cel pe care il depaseam in pericol, apropo, inca odada scuze pentru asta ! ) Ca idee, iesirea la piatra arsa nu a fost clar potrivita pentru incepatori, nu s-a mers foarte tare dar nici incet, iar de la sinaia la piatra arsa drumul ne-a surprins de multe ori si aici ii dau dreptate monsteristului, din tot ce a zis el doar poleiul a lipsit, era doar umed in locurile umbrite, dar asfaltul desi nou, plin de praf si alte "impuritati" .. plus o bucata destul de proasta pana la asfaltul cel nou ... plus o bucata mic de off-road Legat de faza cu genunchiul jos .. poti sa ajungi sa mergi ff bine si ff tare si sa nu apelezi niciodata la metoda asta. Se preteaza in special la motocicletele de viteza si se aplica mai mult pe circuit si pe strada in curbe stranse luate cu viteza mare unde motocicleta se inclina foarte mult. Pe scurt o motocicleta de viteza se conduce cu totul altfel decat o motocicleta naked. Eu unul vad inutila aceasta metoda pe monster pe care il asezi pe curbe foarte usor din ghidon (countersteering) si ciclistica excelenta te ajuta sa iei curbele la limita cauciucurilor fara sa-ti modifici pozitia in sa. Asta e doar o parere personala, o parere avizata vei primi de la baietii de la Amckart care stiu ce vorbesc. In poligon sunt deacord ca nu ai ce sa faci, mai ales nu singura, ai deja experienta orasului cat de cat, acum ai si experienta unui drum mai lung .. esti pe drumul cel bun ! Concluzia .. bine ai venit in grupul ducatistilor, ai o motoreta perfecta pentru incepatori si nu numai care te va ajuta si "ierta" (cu toate astea nu o supraestima), inainte de tobe gandeste-te mai bine la acel curs de perfectionare (momentul cel mai bun ar fi inceputul sezonului viitor dupa ce faci revizia si pui gume noi, mai ales ca pe perioada iernii "se uita" multe) si foarte important, nu forta mersul in conditii de sfarsit de sezon, nu esti pregatita pentru a afla cum se comporta motocicleta la limita aderentei, plus ca probabilitatea de ploaie e f mare si combinatia intre temperaturi scazute si asfalt ud nu e chiar cea mai fericita .. mersul pe ud in sine e o cu totul alta poveste si motocicleta se comporta total diferit. Varsta iti da experienta de viata dar nu si de moto Te ajuta in sensul ca teoretic esti mai responsabila dar fiind fata .. asta vine oricum "built in" Sa stapanesti / folosesti sanatoasa motoreta, sa te bucuri de ea si ea de tine fara incidente si .. asfalt uscat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 alerg la curese de prin 2006, am colegi in echipa care o fac din anii 90, ma refer la curse moto. macar atat imi place sa cred ca stiu, tu fa ce vrei dar nu o mai spune in gura mare. esti in posesia vre-unui trofeu care sa recomande spusele tale? eu spun ce recomanda producatorul, ce stie toata lumea si ceea ce ar trebui sa stii si tu. repet, poate intelegi. in sezonul rece maresti presiunea cu 0.2 chiar 0.3 comparativ cu vara cand sunt 40 de grade la umbra. exemplu concret. vara mergi cu 2.0? iarna bagi 2.2 e ultima data cand o spun "in gura mare" daca vrei sa intelegi, bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vgv21 Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 Baieti, imi cer scuze ca dau buzna, poate ma puteti ajuta... Daca a schimbat cineva ambreiajul uscat, imi trebuie placile alea uzate. Nu conteaza cat sunt de uzate, cum arata, contra cost evident. Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
th30nly0n3 Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 (editat) Domnilor, haideti sa nu amestecam cursele cu mersul stradal, sunt 2 subiecte total diferite, la curse se folosesc cauciucuri de unica folosinta, speciale, se merge foarte tare si la limita, se merge pe motociclete preparate, se folosesc presiuni si setari ale motocicletei diferite in functie de cauciuc, moto, circuit, vreme, rider, echipa, ... etc Majoritatea dintre noi merg exclusiv pe strada, iar DesmoRiders nu e un club de racing pe circuit Pe mine unul ma intereseaza sfaturi legate de mersul pe strada, cand voi merge pe circuit o sa cer sfaturi persoanelor avizate Pe scurt, terminati odata cu polemicile, din peste o mie de posturi pe topicul asta, cred ca mai mult de jumatate sunt polemici, certuri, cu alte cuvinte fara nici o valoare pentru nimeni deci pot fi lejer sterse ... Editat Octombrie 21, 2012 de th30nly0n3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PetiteLutin Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 @ th30nly0n3 Si Andu m-a sfatuit sa fac un curs de perfectionare. Dar acum, cum ziceai si tu, e cam sfarsit de sezon, asa ca o sa ma interesez de el la primavara. Momentan caut sa fac plimbari mai scurte, cam cum a fost cea de ieri, adica aprox. 200 km dus-intors. Chiar ma uitam acum pe unde as putea sa merg... dar nu numai numarul de kilometri conteaza, ci si starea drumului, despre care nu prea stiu. De exemplu, ma gandeam la Cheile Dambovicioarei... Nu intentionez sa merg pe ploaie, ma uit mereu la prognoza meteo. Am mers o data prin oras cu scoala imediat dupa ce a plouat si nu mi s-a parut de speriat. Dar evit pe cat posibil, mai ales ca mi se si abureste viziera si trebuie sa merg cu ea intredeschisa. Merci de sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DAFWAY Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 Baieti, imi cer scuze ca dau buzna, poate ma puteti ajuta... Daca a schimbat cineva ambreiajul uscat, imi trebuie placile alea uzate. Nu conteaza cat sunt de uzate, cum arata, contra cost evident. Merci! da mi un telefon luni la 0764872999 Alex am eu sa ti dau placi zar cum spui tu, iti urez succes incontinuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
th30nly0n3 Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 Chiar ma uitam acum pe unde as putea sa merg... dar nu numai numarul de kilometri conteaza, ci si starea drumului, despre care nu prea stiu. De exemplu, ma gandeam la Cheile Dambovicioarei... Nu intentionez sa merg pe ploaie, ma uit mereu la prognoza meteo. Am mers o data prin oras cu scoala imediat dupa ce a plouat si nu mi s-a parut de speriat. Dar evit pe cat posibil, mai ales ca mi se si abureste viziera si trebuie sa merg cu ea intredeschisa. In oras dupa ce a plouat e un pic diferit de undeva in camp sau la munte unde ploua torential chiar si 10 min. Problema cu prognoza e ca nu prea te poti baza pe ea, mai ales toamna. Nici vara nu e prea reliable, cand am fost la inceputul lui August pe transalpina / transfagarasan se anunta soare si frumos in absolut toata tara probabilitate ploaie zero .. pe transalpina ne-a plouat jumatate din drum .. Cred ca cel mai important lucru pe care l-am omis e ca in motociclism totul e frumos pana cand apare neprevazutul cauzat nu neaparat de tine ca incepator dar mai ales de ceilalti participanti la trafic, de orice natura ar fi ei (iti franeaza brusc o masina in fata, alta se baga peste tine pe banda, alta iti intoarce in fata, alta iti iese dintre masini parcate direct pe banda ta in 5 metri, o groapa pe care o vezi in ultima clipa, o masina care franeaza prea tarziu in spatele tau, usi deschise pe banda 3, oameni care traverseaza peste tot, animale, .. si din pacate lista e muuult prea lunga). In toate aceste cazuri diferenta o face nu ce se scrie pe forum ci experienta ta, cat de bine cunosti motocicleta, cum franezi, cum eviti, cum conduci defensiv, cat de atenta esti la orice eventual pericol, .. etc .. de aici importanta cursului. Ai zis ca nu ti s-a parut de speriat mersul dupa ploaie, asta pentru ca probabil nu ai intalnit nici unul din cazurile de mai sus, dar gandeste-te cum franezi brusc pe ud .. Nu vreau sa te sperii, nu e dracul chiar asa de negru, dar important e sa fii constienta de pericole si sa faci tot ce poti sa le minimalizezi efectul. Foarte multi incepatori nu sunt constienti de asta si de obicei cand devin constienti e prea tarziu .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
floreaandrei Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 Pe scurt, terminati odata cu polemicile, din peste o mie de posturi pe topicul asta, cred ca mai mult de jumatate sunt polemici, certuri, cu alte cuvinte fara nici o valoare pentru nimeni deci pot fi lejer sterse ... La link-ul urmator poze de ieri : /index.php?/topic/685842-desmoriders-romaniapiatra-arsa/ Va salut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PetiteLutin Postat Octombrie 21, 2012 Share Postat Octombrie 21, 2012 In oras dupa ce a plouat e un pic diferit de undeva in camp sau la munte unde ploua torential chiar si 10 min. Problema cu prognoza e ca nu prea te poti baza pe ea, mai ales toamna. Nici vara nu e prea reliable, cand am fost la inceputul lui August pe transalpina / transfagarasan se anunta soare si frumos in absolut toata tara probabilitate ploaie zero .. pe transalpina ne-a plouat jumatate din drum .. Cred ca cel mai important lucru pe care l-am omis e ca in motociclism totul e frumos pana cand apare neprevazutul cauzat nu neaparat de tine ca incepator dar mai ales de ceilalti participanti la trafic, de orice natura ar fi ei (iti franeaza brusc o masina in fata, alta se baga peste tine pe banda, alta iti intoarce in fata, alta iti iese dintre masini parcate direct pe banda ta in 5 metri, o groapa pe care o vezi in ultima clipa, o masina care franeaza prea tarziu in spatele tau, usi deschise pe banda 3, oameni care traverseaza peste tot, animale, .. si din pacate lista e muuult prea lunga). In toate aceste cazuri diferenta o face nu ce se scrie pe forum ci experienta ta, cat de bine cunosti motocicleta, cum franezi, cum eviti, cum conduci defensiv, cat de atenta esti la orice eventual pericol, .. etc .. de aici importanta cursului. Ai zis ca nu ti s-a parut de speriat mersul dupa ploaie, asta pentru ca probabil nu ai intalnit nici unul din cazurile de mai sus, dar gandeste-te cum franezi brusc pe ud .. Nu vreau sa te sperii, nu e dracul chiar asa de negru, dar important e sa fii constienta de pericole si sa faci tot ce poti sa le minimalizezi efectul. Foarte multi incepatori nu sunt constienti de asta si de obicei cand devin constienti e prea tarziu .. Am intalnit cateva din situatiile descrise de tine. De aceea in trafic nu merg tare, pastrez distanta mai mare fata de cel din fata si nu ma bag printre coloanele de masini, decat uneori cand sunt la semafor si atunci merg mai mult ca Fred Flinstone in masina lui. ) Cu cei din spate nu prea am ce face. Am patit-o si cu masina... Eram oprita dupa o intersectie intr-o coloana de masini si a venit unul din spate in viteza (a considerat ca daca e verde, el trebuie sa treaca oricum) si mi-a aranjat spatele masinii, dupa care si-a continuat nestingherit drumul cu numarul de inmatriculare atarnandu-i. Asta e, idioti sunt peste tot. Dar ai dreptate. Sunt cat de atenta pot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.