Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

@gn77b , inca mai am cadrul ala pe undeva prin magazie, dar am cam cazut in pacat cu un Specialized Tarmac care mi-a luat ochii grav de tot :))

 

Dupa ce i-am schimbat ghidon, pipa, sa, tija sa, jante cu unele din carbon, am reusit sa o aduc la 7.6 kg, dar asta cu un groupset ultegra mai vechi pe care il aveam prin magazie. Daca ii pun ultegra modelul nou sunt convins ca mai scad vreo 300g, dar nu as vrea sa ma cert iar cu femela.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hai ma ca sint biciclete si mai scumpe. Si banii aia nu-i dai neaparat dintr-o data. Ziceam mai sus de PC-uri de mii de euro, ce fac alea? Arata mai bine jocurile. Eu stiu un om care si-a facut credit pt. un PC de vreo 6000 de euro si nu, nu e YouTuber sau gamer profesionist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Postul asta nu cumva trebuia sa ajunga pe Instagram?

Pe aici unii "parliti" isi iau moto cu 1000 EUR

 

Insta ce? Gram? Apai daca e vorba de grame, in momentul in care "arunci" sume, sa zicem considerabile, pe piese de top, te uiti la grame, fara discutie.

 

Doar furca Fox Terralogic (kashima coated) a costat 1000 de euro. Greutate? 1350 de grame. Furca veche? Suntour - greutate 3480 grame

 

Transmisie si frane - integral Deore XT - 680 de euro

 

Butucii - 320 de euro setul

 

Cuvete cu rulmenti ceramici - 110 euro

 

Iar lista continua cu multe alte piese, alese pe spranceana. Ca e mult sau putin, asta este discutabil, pentru ca e in functie de bugetul fiecaruia. Ce pot spune este faptul ca bicicletele erau folosite intens, atat la ture cat si la concursuri (eu).

 

"Lupta" cu gramele e una serioasa, exemplu:

 

Camera normala - 210 grame - 10 lei

 

Camera usoara - 100 de grame - 60 de lei

 

O bicicleta de top poate depasi in unele cazuri pretul unei masini noi. Acum ca unu o cumpara doar ca sa se laude, sau o foloseste la adevaratul ei potential, asta fiecare stie mai bine.

 

Comparatia cu ce isi permit "parlitii" de aici nu cred ca isi are rostul. Nu sunt de judecat nici unii, nici altii, e loc sub soare pentru toata lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziceam mai sus de PC-uri de mii de euro, ce fac alea? Arata mai bine jocurile. Eu stiu un om care si-a facut credit pt. un PC de vreo 6000 de euro si nu, nu e YouTuber sau gamer profesionist.

 

Depinde de scopul pentru care sunt folosite.

 

PC/Laptop-urile pt development, gaming, editare video sau mining sunt foarte scumpe.

Daca doar mai intri pe net din cand in cand si te uiti la un film, te descurci si cu ceva ieftin.

 

Ideea e ca un PC mai slab nu are cum sa fie potrivit pentru o activitate ce implica performanta (putere de procesare, grafica samd).

 

Legat de biciclete, insa, pot sa ma deplasez unde am nevoie si cu o bita mai ieftina si mai grea, fara sa fiu nevoit sa investesc jdemii de euro, pentru ca tot aia face ;)

» Post actualizat in 01 Oct 2018 06:20

Dpmdv, costurile aditionale se justifica doar daca folosesti bicicleta off-road sau in regim de competitie.

Daca te duci cu ea la serviciu, in oras sau doar la o plimbare ocazionala, conteaza sa te simti confortabil pe ea si sa ai frane decente ;)

 

^ like I said :)

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Dpmdv, costurile aditionale se justifica doar daca folosesti bicicleta off-road sau in regim de competitie."

 

De ce se justifica? Sportiv profesionist inseamna ca ia salariu. In ce fel se justifica la un amator daca nu exista nici o miza?

 

PS: sa nu-mi zici ca poate trece vreodata la profesionism, aia pe care-i vedem la TV fac sport de la 4 ani

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Dpmdv, costurile aditionale se justifica doar daca folosesti bicicleta off-road sau in regim de competitie."

 

De ce se justifica? Sportiv profesionist inseamna ca ia salariu. In ce fel se justifica la un amator daca nu exista nici o miza?

 

PS: sa nu-mi zici ca poate trece vreodata la profesionism, aia pe care-i vedem la TV fac sport de la 4 ani

 

Asta am afirmat si eu.

 

Pentru uz zilnic in regim de oras sau putin countryside nu se justifica sa investesti de nebun in bicicleta.

Insa daca faci downhill serios, de exemplu, atunci ai nevoie de o bita de calitate sa nu se faca praf sau sa ramai fara frane.

 

Pentru multi insa miza = fitze ;)

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Femeile isi cumpara haine, baietii tot felul de jucarii. Cam asta-i tot. Daca toti oamenii are fi 100% pragmatici ar fi o plictiseala mare de tot. Ca sa plagiez un alt forumist, hai sa ne cumparam toti Logan gri, sa nu se vada zgirieturile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur, daca lucrezi pe 1500 ron si ai bicicleta de 5000 de euro, clar ca e ceva deplasat. Dar sunt unii oameni care pur si simplu au foarte multi bani si de exemplu daca ai masina de 100.000 de euro, nu ti se pare ciudat sa dai 5000 pe o bicicleta cu care mai iesi in weekenduri, chiar daca nu mergi cu ea la concursuri.

Pe cealalta parte mai sunt si oameni care pur si simplu sunt pasionati. La fel cum unii strang ultimii bani ca sa ii bage in masini sau motociclete, asa e si cu bicicletele. Eu in general mi le-am facut singur din bucati, foarte putine biciclete le-am cumparat deja construite si asta doar pentru ca natura serviciului imi usureaza treaba asta.

 

Pe de alta parte, cumpara cineva un Specialized Tarmac? :))

post-91787-0-98867100-1538549997_thumb.jpg

Editat de mihai.sandu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur, daca lucrezi pe 1500 ron si ai bicicleta de 5000 de euro, clar ca e ceva deplasat. Dar sunt unii oameni care pur si simplu au foarte multi bani si de exemplu daca ai masina de 100.000 de euro, nu ti se pare ciudat sa dai 5000 pe o bicicleta cu care mai iesi in weekenduri, chiar daca nu mergi cu ea la concursuri.

 

Daca ai o masina asa de scumpa, cu siguranta NU ai si bicicleta, cel putin nu una cu care sa te si dai. Eventual o bicla de firma (Porsche) pe care o tii pe perete in living langa OLED-ul de 200cm ;)

 

Sa fim seriosi, credeam ca aici se discuta de biciclete practice, cu care oamenii simpli din popor pot face naveta prin oras sau sa dea cate o tura pe coclauri, nu nave spatiale.

Pentru alea exista Instagram, am zis!

 

In alta ordine de idei, mi-am vandut bicicleta touring de 28 pe care o consider nepotrivita pt oras si mi-am luat un MTB de 26, ceva basic, insa cu frane pe disc.

Am inlocuit anvelopele cu unele de strada si deja e a doua zi cand vin cu ea la munca.

 

Mai am sa o echipez cu una alta si o sa trag de ea pana crapa, pe soare, ploaie, zapada sau comete!

Nu a fost foarte scumpa, functioneaza.

 

Problem?

» Post actualizat in 03 Oct 2018 08:07

Pe cealalta parte mai sunt si oameni care pur si simplu sunt pasionati. La fel cum unii strang ultimii bani ca sa ii bage in masini sau motociclete, asa e si cu bicicletele. Eu in general mi le-am facut singur din bucati, foarte putine biciclete le-am cumparat deja construite si asta doar pentru ca natura serviciului imi usureaza treaba asta.

 

Cu siguranta.

 

Am o intrebare, totusi.

 

Zilele astea am vazut destul de multi cu biciclete touring sau cursiere care se dau pe trotuar, apoi stau la semaforul pt pietoni sa traverseze.

Spre deosebire de mine cu "gunoiul" de 26'' care ma dau pe sosea.

 

Adica, un trotuar minuscul, cu masini parcate pe 3/4 din latimea acestuia si cu mai putin de 1m liber pt pietoni (asa cum sunt mai toate trotuarele din Cluj de altfel).

Wtf? De ce ti-ai luat cursiera, ca sa te dai pe trotuar?

 

Sau alta intrebare.. am avut colegi ce au investit foarte mult in biciclete de firma, scumpe. Veneau la birou cu ele de 2-3 ori pe luna si asta doar vara in zile insorite.

Desigur ca nu le lasau la stand, ca fraierii.. Ci le luau cu ei in birou, mno.. daca o fura???

 

Apoi participau la toate marsurile, evenimentele organizate de biciclisti prin oras (la care eu NU ma duc), doar sa isi mai traga o poza de FB.

 

^ astia sunt pasionatii? :)

 

Garantat, in maxim o luna de zile nu mai vezi picior de biciclist prin oras.

But me.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, deci tu vrei sa spui ca exista si mult snobism in hobbyul asta? Nu zice nimeni ca nu exista, ba chiar cred ca e printre cele mai snoabe hobbyuri. Dar na, is banii altora. Chiar zilele trecute citeam de unul care are Triumph Rocket III si o scoate de 10 ori pe an si o duce la dealer pt. orice nimic. Cred ca-ti dai seama ca nu-ti iei pe credit asa ceva. Dar nici nu e cam si cum mi-ar fi dat mie banii aia daca nu si-o lua.

 

In rest mi se pare ca exemplele de care spui tu is extrem de rare. Eu n-am vazut genul ala de oameni, in standul de jos de la firma sint numai bicle ieftine. Am vazut odata un grup de mosnegei mergind in ritm de plimbare printre care am zarit un BMC dar astea le vezi de 2 ori pe an. La parade nu m-am dus si n-o sa ma duc vreodata ca mi se par stupide si n-am chef sa socializez cu straini dar pe acolo totusi am vazut si oameni care se dau cu bicla, nu se joaca doar.

 

Nu mi-e clar de ce vrei asa de tare sa demonstrezi ce vrei sa demonstrezi.

 

Si inca o treaba dar imi pare rau, orice ai zice are legatura cu banii. Oamenii care cistiga bine nu traiesc "mic", lasa ce rahat maninca prin presa vreun miliardar care se lauda ca vine la serviciu cu autobuzul. Pina la urma de ce, sa stringi bani pt. lumea ailalta?

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg pina pe la 10 grade pt. ca acolo incepe sa-mi curga nasul atit de tare incit dispare orice placere si pt. ca am observat ca nu prea pot sa fac efort cind e frig, merg mai mult in ritm de plimbare si imi place sa consum niste calorii daca tot folosesc timpul ala pedalind. Oricit am incercat, sub 10 grade e timp pierdut degeaba. Anul trecut am facut vreo 600 km in decembrie dar a fost o vreme complet neobisnuita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Vallach : Si eu cand vine iarna pun bicla in cui pe perete . Pur si simplu nu imi doresc sa merg pe frig cu bicicleta . Iar spatele imi e recunoscator . Pt mine mersul cu bicicleta si moto e doar de placere , nu e necesitate . Ma dau cu ele doar cand am chef si mai ales timp .

 

Bineinteles ca nu este foarte placut sa te dai pe frig, cu moto si eu evit vremea urata daca este posibil.

 

In Cluj insa alternativa este sa zaci la volan, in trafic, intr-o coloana nesfarsita de masini care mai mult stationeaza.

Iar cand ai de traversat aproape tot orasul sa ajungi de acasa la birou, mai bine pedalez.

 

Iarna trecuta a fost lejereanu, insa acum 2 ani m-am dat cu bicla si la -18 grade, cu echipament moto de pe Louis :)

(geaca textil, manusi de iarna..)

» Post actualizat in 03 Oct 2018 09:41

Btw, pentru o distanta de 6 - 7.5 km (in functie de ruta), cam asta este timpul pe traseu:

- bicicleta: 15 min

- masina: 30-45 min

- autobuz: >45 min (trebuie sa si schimbi 2 autobuze)

 

Cu moto nu vin la lucru, doar in situatii exceptionale.

Cred totusi ca durata e similara cu cea ce o faci cu masina, nu prea ai pe unde sa te bagi sa castigi timp (deh, strazi inguste si trafic foarte aglomerat).

 

Voi ce alegeti?

 

Concluzia la ce am vrut sa demonstrez este ca nu conteaza cate mii de euro dai pe agregat, exista si solutii mai ieftine, mai practice, pe care le poti folosi fara nici o problema.

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Men dar eu recunosc ca e moft. Crede-ma, nu-s chiar de cealalta parte a baricadei, adica mi se pare ca sint o gramada de dusi cu pluta. Gen sa risti sa mergi cu roti si ghidoane chinezesti no-name din carbon pt. greutate?

 

Sau hai s-o luam altfel. UCI inca mentine regula de greutate minima de 6,8 kg, cu toate c-o s-o aduca la zi la un moment dat. Se pot face bicle mai usoare de atit, clar. Dar eu n-am auzit sa foloseasca cineva monstruozitatile Lighweight (cauta pe net cit costa, o sa te amuzi) in profesionism. Nici nu stiu daca au certificare UCI toate. Cine banuiesc ca le foloseste? Triatlonisti pe care probabil i-ar bate un profesionist mediu care foloseste roti de la sponsori "banali" gen Shimano, Fulcrum, Mavic etc.

 

Deci si eu imi pun unele intrebari, crede-ma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toata lumea locuieste in tari din lumea a treia, u de se fira biciclete ziua in amiaza mare.

Pe de alta parte, eu merg cu bicicleta pentru ca imi place, nu incerc sa obtin niciun fel de performanta. Cu cat e mai performanta, cu atat pot sa ma plimb mai mult fara sa fac mai mult efort si fara sa ma enervez in caz ca nu merge cum trebuie.

Atat de simplu e pentru mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

complet de acord, stiam ca turul frantei nu s eface me bicle de carbon, si ma intrebam cine are "nevoie" de ele. dat fiind ca e fita... e clar. la fel si panamea, cica bicla de oras de carbon... pai si in oras cand ajungi, unde o lasi? legata d eun pitbull? sau e pentru masochsitii care doar s eplimba in oras si revin mereu acasa?

Stai ca iar o luam pe aratura. Nu are TdF nimic deosebit, se supune regulilor UCI si carbonul e permis, trebuie sa doar treaca niste teste (nu stiu detaliile). Dar in ziua de azi la profesionisti totul e de carbon: cadrul, jantele, ghidonul, gitul furcii, pipa, tija de sa, citeodata butucii, bratele de la pedalier, componente de la deraioare, spitele etc. Doar ca UCI e o organizatie cu inertie mare si au niste norme de certificare ramase-n urma tare. Se banuieste ca o sa se reduca limita la greutate pe la ~6kg in curind.

 

Ce vroiam eu sa zic e ca exista bicle chiar mai usoare decit cele folosite de elita elitelor si nu mi-e clar cine are exact nevoie de ele.

 

Si ca sa ne facem o idee cu ce pret vine greutatea inainte de toate:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Btw, pentru o distanta de 6 - 7.5 km (in functie de ruta), cam asta este timpul pe traseu:

- bicicleta: 15 min

6km in 15 min inseamna o viteza medie de 24km/h. Daca-i asa de aglomerat cum reusesti sa scoti aceasta medie? Eu in Bucuresti la mers normal nu prea reusesc sa scot o medie peste 18km/h...

totusi pe unde intra velo intra si moto

Nu e chiar asa, bicicleta mea de ex e cel putin de 2 ori mai ingusta decat motocicleta si in caz ca nu incap cu bicla printre masini mai fentez pe trotuar.

la fel si panamea, cica bicla de oras de carbon..

Panamea nu are cadru de carbon , e aluminiu, doar furca si ghidonul sunt de carbon, poate si tija de la sa...

Nu toata lumea locuieste in tari din lumea a treia, u de se fira biciclete ziua in amiaza mare.

Eu cred ca mai mult se fura biciclete in tarile bogate ( ca hotii sunt din lumea a treia e alta discutie :) ). Din ce am observat eu, vesticii folosesc mai mult biciclete ieftine-medii pentru naveta zilnica. Aia pasionati au si biciclete scumpe pe care le folosesc in we sau vacante. E si mai practic asa, o bicicleta performanta are costuri de utilizare mari si nu are rost sa o freci aiurea zilnic pt mers la munca+ ca nu risti sa ti-o fure.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toata lumea locuieste in tari din lumea a treia, u de se fira biciclete ziua in amiaza mare.

Pe de alta parte, eu merg cu bicicleta pentru ca imi place, nu incerc sa obtin niciun fel de performanta. Cu cat e mai performanta, cu atat pot sa ma plimb mai mult fara sa fac mai mult efort si fara sa ma enervez in caz ca nu merge cum trebuie.

Atat de simplu e pentru mine.

E, intr-un fel asa zicem toti dar pe undeva macar cu tine insuti te mai lupti citeodata. Nasol mi se pare sa mergi in fiecare zi de parca te-ai antrena pt. recordul orei cind ai un FTP de 180 de watti.

 

Haha, stati ca mi-am amintit o faza. Acuma multi ani am fost la un workshop obligatoriu la multinationala besita la care lucram atunci. Marele guru care tinea workshopul a tinut sa se prezinte inainte de toate, si nu a ratat sa ne zica ca se antreneaza pt. Iron Man. Dupa care ne-a pus pe toti sa ne prezentam, si a facut misto de citiva pt. ca nu au ambitii mari, dupa standardele lui :) E, eu cred ca pt. genul asta de oameni exista roti de 10 mii de euro :)

Eu cred ca mai mult se fura biciclete in tarile bogate ( ca hotii sunt din lumea a treia e alta discutie ). Din ce am observat eu, vesticii folosesc mai mult biciclete ieftine-medii pentru naveta zilnica. Aia pasionati au si biciclete scumpe pe care le folosesc in we sau vacante. E si mai practic asa, o bicicleta performanta are costuri de utilizare mari si nu are rost sa o freci aiurea zilnic pt mers la munca+ ca nu risti sa ti-o fure.

Cica canalele din Amsterdam is asa de pline de bicle ca acusi ajung la suprafata.

 

Nu numai vesticii, am vazut si-n Iasi oameni care si-au luat o cazatura pt. plimbat prin oras. Eu imi las MTB-ul in parcari de bicle pt. ca bicla de oras e cazata la un vecin, ca n-am loc de 3. Ceva imi spune ca nu fac chiar bine.

 

PS: in seara asta am reusit pt. prima data-n viata sa ajung la puls 182. De ce? M-am intilnit cu unul care m-a facut de ris prin vara si de rusine m-am rupt in 2 timp de vreo 2 minute. Daca ma pui singur sa ajung la asa un puls singur nu pot oricit as incerca :D

» Post actualizat in 03 Oct 2018 18:59

Inca niste material. Asta e un clip de care stiu de mai demult. 2 bicle de top dar una normala vs una aero. Nu e un test 100% stiintific dar rezultatul e cam asa: la puterile de care sint capabili oamenii de rind, o bicla aero nu face vreo diferenta. La puterile de care sint capabili ciclistii de elita, face diferenta. Pentru ca rezistenta aerului nu creste liniar cu viteza.

 

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia la ce am vrut sa demonstrez este ca nu conteaza cate mii de euro dai pe agregat, exista si solutii mai ieftine, mai practice, pe care le poti folosi fara nici o problema.

 

Concluzia mea: "vulpea care nu ajunge la struguri zice ca sunt acri"

 

O arzi aiurea cu texte de genul: "instagram" in sus, "instagram" in jos. Mai exista un alt batran pe forum ce viseaza la fete pe Facebook, poate ar fi cazul sa faceti un grup ceva.

 

Solutii mai ieftine exista intotdeauna, dar ieftin nu inseamna intotdeauna mai practic sau mai bun. O Dacia Logan, avand in vedere drumurile patriei, e mai practica in comparatie cu un Porsche, dar asta nu inseamna ca cea dintai e mai buna.

 

O sa ofer un mic exemplu din propria experienta, schimbator pinioane Alivio vs Deore-XT, ambele utilizate la concurs.

 

Alivio, asa a venit echipata toacla din fabrica. M-am prezentat la linia de start, toate bune si frumoase. Dupa vreo 30-40 de km s-a dereglat, schimba din doua in doua viteze iar spre final am reusit performanta de a termina cu o singura viteza, pentru ca nu voia sub niciun chip sa mai "urce" sau sa mai "coboare".

 

Deore-XT, indiferent de cat de mult l-am abuzat, a schimbat intotdeauna rapid si precis, in conditii de sarcina. Desi mai usor ca si greutate, sensibil mai robust si mai performant.

 

Daca o arzi prin oras chiar si Alivio e prea mult, dar daca ajungi sa soliciti putin transmisia, atunci intervin diferentele dintre piese.

 

Nu particip la niciun concurs in ideea in care sa urc pe podium, nu asta este scopul meu. Competitia nu este cu ceilalti, ci cu mine, si nu imi doresc ca o problema tehnica sa intervina in planul meu. Daca obtin locul 100 din 50 de participanti inseamna ca am fost slab, ca nu am avut forta, ambitie sau concentrare.

 

Eu nu il judec pe cel care nu isi permite o bicicleta mai buna, de ce as face asta? Ce bun imi aduce? Sunt eu oare miezul din covrig? Cu siguranta nu, orice nas isi are nasul. Nu in ultimul rand, nu sunt banii mei ca sa pot comenta ce isi cumpara ori ba omul, fiecare dupa dorinte si posibilitati. La noi insa, invidia e a doua natura.

 

Pune asta pe Instagram in locul meu, eu nu folosesc asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...