Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Hai ma ca sint biciclete si mai scumpe. Si banii aia nu-i dai neaparat dintr-o data. Ziceam mai sus de PC-uri de mii de euro, ce fac alea? Arata mai bine jocurile. Eu stiu un om care si-a facut credit pt. un PC de vreo 6000 de euro si nu, nu e YouTuber sau gamer profesionist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Postul asta nu cumva trebuia sa ajunga pe Instagram?

Pe aici unii "parliti" isi iau moto cu 1000 EUR

 

Insta ce? Gram? Apai daca e vorba de grame, in momentul in care "arunci" sume, sa zicem considerabile, pe piese de top, te uiti la grame, fara discutie.

 

Doar furca Fox Terralogic (kashima coated) a costat 1000 de euro. Greutate? 1350 de grame. Furca veche? Suntour - greutate 3480 grame

 

Transmisie si frane - integral Deore XT - 680 de euro

 

Butucii - 320 de euro setul

 

Cuvete cu rulmenti ceramici - 110 euro

 

Iar lista continua cu multe alte piese, alese pe spranceana. Ca e mult sau putin, asta este discutabil, pentru ca e in functie de bugetul fiecaruia. Ce pot spune este faptul ca bicicletele erau folosite intens, atat la ture cat si la concursuri (eu).

 

"Lupta" cu gramele e una serioasa, exemplu:

 

Camera normala - 210 grame - 10 lei

 

Camera usoara - 100 de grame - 60 de lei

 

O bicicleta de top poate depasi in unele cazuri pretul unei masini noi. Acum ca unu o cumpara doar ca sa se laude, sau o foloseste la adevaratul ei potential, asta fiecare stie mai bine.

 

Comparatia cu ce isi permit "parlitii" de aici nu cred ca isi are rostul. Nu sunt de judecat nici unii, nici altii, e loc sub soare pentru toata lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziceam mai sus de PC-uri de mii de euro, ce fac alea? Arata mai bine jocurile. Eu stiu un om care si-a facut credit pt. un PC de vreo 6000 de euro si nu, nu e YouTuber sau gamer profesionist.

 

Depinde de scopul pentru care sunt folosite.

 

PC/Laptop-urile pt development, gaming, editare video sau mining sunt foarte scumpe.

Daca doar mai intri pe net din cand in cand si te uiti la un film, te descurci si cu ceva ieftin.

 

Ideea e ca un PC mai slab nu are cum sa fie potrivit pentru o activitate ce implica performanta (putere de procesare, grafica samd).

 

Legat de biciclete, insa, pot sa ma deplasez unde am nevoie si cu o bita mai ieftina si mai grea, fara sa fiu nevoit sa investesc jdemii de euro, pentru ca tot aia face ;)

» Post actualizat in 01 Oct 2018 06:20

Dpmdv, costurile aditionale se justifica doar daca folosesti bicicleta off-road sau in regim de competitie.

Daca te duci cu ea la serviciu, in oras sau doar la o plimbare ocazionala, conteaza sa te simti confortabil pe ea si sa ai frane decente ;)

 

^ like I said :)

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Dpmdv, costurile aditionale se justifica doar daca folosesti bicicleta off-road sau in regim de competitie."

 

De ce se justifica? Sportiv profesionist inseamna ca ia salariu. In ce fel se justifica la un amator daca nu exista nici o miza?

 

PS: sa nu-mi zici ca poate trece vreodata la profesionism, aia pe care-i vedem la TV fac sport de la 4 ani

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Dpmdv, costurile aditionale se justifica doar daca folosesti bicicleta off-road sau in regim de competitie."

 

De ce se justifica? Sportiv profesionist inseamna ca ia salariu. In ce fel se justifica la un amator daca nu exista nici o miza?

 

PS: sa nu-mi zici ca poate trece vreodata la profesionism, aia pe care-i vedem la TV fac sport de la 4 ani

 

Asta am afirmat si eu.

 

Pentru uz zilnic in regim de oras sau putin countryside nu se justifica sa investesti de nebun in bicicleta.

Insa daca faci downhill serios, de exemplu, atunci ai nevoie de o bita de calitate sa nu se faca praf sau sa ramai fara frane.

 

Pentru multi insa miza = fitze ;)

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Femeile isi cumpara haine, baietii tot felul de jucarii. Cam asta-i tot. Daca toti oamenii are fi 100% pragmatici ar fi o plictiseala mare de tot. Ca sa plagiez un alt forumist, hai sa ne cumparam toti Logan gri, sa nu se vada zgirieturile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur, daca lucrezi pe 1500 ron si ai bicicleta de 5000 de euro, clar ca e ceva deplasat. Dar sunt unii oameni care pur si simplu au foarte multi bani si de exemplu daca ai masina de 100.000 de euro, nu ti se pare ciudat sa dai 5000 pe o bicicleta cu care mai iesi in weekenduri, chiar daca nu mergi cu ea la concursuri.

Pe cealalta parte mai sunt si oameni care pur si simplu sunt pasionati. La fel cum unii strang ultimii bani ca sa ii bage in masini sau motociclete, asa e si cu bicicletele. Eu in general mi le-am facut singur din bucati, foarte putine biciclete le-am cumparat deja construite si asta doar pentru ca natura serviciului imi usureaza treaba asta.

 

Pe de alta parte, cumpara cineva un Specialized Tarmac? :))

post-91787-0-98867100-1538549997_thumb.jpg

Editat de mihai.sandu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur, daca lucrezi pe 1500 ron si ai bicicleta de 5000 de euro, clar ca e ceva deplasat. Dar sunt unii oameni care pur si simplu au foarte multi bani si de exemplu daca ai masina de 100.000 de euro, nu ti se pare ciudat sa dai 5000 pe o bicicleta cu care mai iesi in weekenduri, chiar daca nu mergi cu ea la concursuri.

 

Daca ai o masina asa de scumpa, cu siguranta NU ai si bicicleta, cel putin nu una cu care sa te si dai. Eventual o bicla de firma (Porsche) pe care o tii pe perete in living langa OLED-ul de 200cm ;)

 

Sa fim seriosi, credeam ca aici se discuta de biciclete practice, cu care oamenii simpli din popor pot face naveta prin oras sau sa dea cate o tura pe coclauri, nu nave spatiale.

Pentru alea exista Instagram, am zis!

 

In alta ordine de idei, mi-am vandut bicicleta touring de 28 pe care o consider nepotrivita pt oras si mi-am luat un MTB de 26, ceva basic, insa cu frane pe disc.

Am inlocuit anvelopele cu unele de strada si deja e a doua zi cand vin cu ea la munca.

 

Mai am sa o echipez cu una alta si o sa trag de ea pana crapa, pe soare, ploaie, zapada sau comete!

Nu a fost foarte scumpa, functioneaza.

 

Problem?

» Post actualizat in 03 Oct 2018 08:07

Pe cealalta parte mai sunt si oameni care pur si simplu sunt pasionati. La fel cum unii strang ultimii bani ca sa ii bage in masini sau motociclete, asa e si cu bicicletele. Eu in general mi le-am facut singur din bucati, foarte putine biciclete le-am cumparat deja construite si asta doar pentru ca natura serviciului imi usureaza treaba asta.

 

Cu siguranta.

 

Am o intrebare, totusi.

 

Zilele astea am vazut destul de multi cu biciclete touring sau cursiere care se dau pe trotuar, apoi stau la semaforul pt pietoni sa traverseze.

Spre deosebire de mine cu "gunoiul" de 26'' care ma dau pe sosea.

 

Adica, un trotuar minuscul, cu masini parcate pe 3/4 din latimea acestuia si cu mai putin de 1m liber pt pietoni (asa cum sunt mai toate trotuarele din Cluj de altfel).

Wtf? De ce ti-ai luat cursiera, ca sa te dai pe trotuar?

 

Sau alta intrebare.. am avut colegi ce au investit foarte mult in biciclete de firma, scumpe. Veneau la birou cu ele de 2-3 ori pe luna si asta doar vara in zile insorite.

Desigur ca nu le lasau la stand, ca fraierii.. Ci le luau cu ei in birou, mno.. daca o fura???

 

Apoi participau la toate marsurile, evenimentele organizate de biciclisti prin oras (la care eu NU ma duc), doar sa isi mai traga o poza de FB.

 

^ astia sunt pasionatii? :)

 

Garantat, in maxim o luna de zile nu mai vezi picior de biciclist prin oras.

But me.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, deci tu vrei sa spui ca exista si mult snobism in hobbyul asta? Nu zice nimeni ca nu exista, ba chiar cred ca e printre cele mai snoabe hobbyuri. Dar na, is banii altora. Chiar zilele trecute citeam de unul care are Triumph Rocket III si o scoate de 10 ori pe an si o duce la dealer pt. orice nimic. Cred ca-ti dai seama ca nu-ti iei pe credit asa ceva. Dar nici nu e cam si cum mi-ar fi dat mie banii aia daca nu si-o lua.

 

In rest mi se pare ca exemplele de care spui tu is extrem de rare. Eu n-am vazut genul ala de oameni, in standul de jos de la firma sint numai bicle ieftine. Am vazut odata un grup de mosnegei mergind in ritm de plimbare printre care am zarit un BMC dar astea le vezi de 2 ori pe an. La parade nu m-am dus si n-o sa ma duc vreodata ca mi se par stupide si n-am chef sa socializez cu straini dar pe acolo totusi am vazut si oameni care se dau cu bicla, nu se joaca doar.

 

Nu mi-e clar de ce vrei asa de tare sa demonstrezi ce vrei sa demonstrezi.

 

Si inca o treaba dar imi pare rau, orice ai zice are legatura cu banii. Oamenii care cistiga bine nu traiesc "mic", lasa ce rahat maninca prin presa vreun miliardar care se lauda ca vine la serviciu cu autobuzul. Pina la urma de ce, sa stringi bani pt. lumea ailalta?

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@gn77b : I agree !

 

@Vallach : Si eu cand vine iarna pun bicla in cui pe perete . Pur si simplu nu imi doresc sa merg pe frig cu bicicleta . Iar spatele imi e recunoscator . Pt mine mersul cu bicicleta si moto e doar de placere , nu e necesitate . Ma dau cu ele doar cand am chef si mai ales timp .Bicla de xxxx euro si faptul ca o folosesc ocazional ar trebui sa ma faca sa ma simt inferior fata de ala care merge 360 zile/an cu bicla de 400ron la munca ? De ce e aiurea sa ai 3 biciclete pe care le folosesti rar , daca iti permiti ? Ala care are TV de 160 si sta 8 ore zilnic in fata lui , pleaca de la garsionera in chirie si merge cu bicla de 400ron zilnic la munca e mai cool ? Fiecare isi stabileste prioritatile in viata , factorul financiar e diferit , nu poti sa i pui pe toti in aceeasi oala .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu merg pina pe la 10 grade pt. ca acolo incepe sa-mi curga nasul atit de tare incit dispare orice placere si pt. ca am observat ca nu prea pot sa fac efort cind e frig, merg mai mult in ritm de plimbare si imi place sa consum niste calorii daca tot folosesc timpul ala pedalind. Oricit am incercat, sub 10 grade e timp pierdut degeaba. Anul trecut am facut vreo 600 km in decembrie dar a fost o vreme complet neobisnuita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Vallach : Si eu cand vine iarna pun bicla in cui pe perete . Pur si simplu nu imi doresc sa merg pe frig cu bicicleta . Iar spatele imi e recunoscator . Pt mine mersul cu bicicleta si moto e doar de placere , nu e necesitate . Ma dau cu ele doar cand am chef si mai ales timp .

 

Bineinteles ca nu este foarte placut sa te dai pe frig, cu moto si eu evit vremea urata daca este posibil.

 

In Cluj insa alternativa este sa zaci la volan, in trafic, intr-o coloana nesfarsita de masini care mai mult stationeaza.

Iar cand ai de traversat aproape tot orasul sa ajungi de acasa la birou, mai bine pedalez.

 

Iarna trecuta a fost lejereanu, insa acum 2 ani m-am dat cu bicla si la -18 grade, cu echipament moto de pe Louis :)

(geaca textil, manusi de iarna..)

» Post actualizat in 03 Oct 2018 09:41

Btw, pentru o distanta de 6 - 7.5 km (in functie de ruta), cam asta este timpul pe traseu:

- bicicleta: 15 min

- masina: 30-45 min

- autobuz: >45 min (trebuie sa si schimbi 2 autobuze)

 

Cu moto nu vin la lucru, doar in situatii exceptionale.

Cred totusi ca durata e similara cu cea ce o faci cu masina, nu prea ai pe unde sa te bagi sa castigi timp (deh, strazi inguste si trafic foarte aglomerat).

 

Voi ce alegeti?

 

Concluzia la ce am vrut sa demonstrez este ca nu conteaza cate mii de euro dai pe agregat, exista si solutii mai ieftine, mai practice, pe care le poti folosi fara nici o problema.

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si cu bicicleta mergi pe trotuar de scapi de aglomeratie? ? totusi pe unde intra velo intra si moto


» Post actualizat in 03 Oct 2018 13:08

Femeile isi cumpara haine, baietii tot felul de jucarii. Cam asta-i tot. Daca toti oamenii are fi 100% pragmatici ar fi o plictiseala mare de tot. Ca sa plagiez un alt forumist, hai sa ne cumparam toti Logan gri, sa nu se vada zgirieturile.

adevarat, dar hai macar sa recunoastem ca e cheltuiala, moft si nu musai necesara ca sa castigi concursu de amatori sau "investitie"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Men dar eu recunosc ca e moft. Crede-ma, nu-s chiar de cealalta parte a baricadei, adica mi se pare ca sint o gramada de dusi cu pluta. Gen sa risti sa mergi cu roti si ghidoane chinezesti no-name din carbon pt. greutate?

 

Sau hai s-o luam altfel. UCI inca mentine regula de greutate minima de 6,8 kg, cu toate c-o s-o aduca la zi la un moment dat. Se pot face bicle mai usoare de atit, clar. Dar eu n-am auzit sa foloseasca cineva monstruozitatile Lighweight (cauta pe net cit costa, o sa te amuzi) in profesionism. Nici nu stiu daca au certificare UCI toate. Cine banuiesc ca le foloseste? Triatlonisti pe care probabil i-ar bate un profesionist mediu care foloseste roti de la sponsori "banali" gen Shimano, Fulcrum, Mavic etc.

 

Deci si eu imi pun unele intrebari, crede-ma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

complet de acord, stiam ca turul frantei nu s eface me bicle de carbon, si ma intrebam cine are "nevoie" de ele. dat fiind ca e fita... e clar. la fel si panamea, cica bicla de oras de carbon... pai si in oras cand ajungi, unde o lasi? legata d eun pitbull? sau e pentru masochsitii care doar s eplimba in oras si revin mereu acasa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toata lumea locuieste in tari din lumea a treia, u de se fira biciclete ziua in amiaza mare.

Pe de alta parte, eu merg cu bicicleta pentru ca imi place, nu incerc sa obtin niciun fel de performanta. Cu cat e mai performanta, cu atat pot sa ma plimb mai mult fara sa fac mai mult efort si fara sa ma enervez in caz ca nu merge cum trebuie.

Atat de simplu e pentru mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

complet de acord, stiam ca turul frantei nu s eface me bicle de carbon, si ma intrebam cine are "nevoie" de ele. dat fiind ca e fita... e clar. la fel si panamea, cica bicla de oras de carbon... pai si in oras cand ajungi, unde o lasi? legata d eun pitbull? sau e pentru masochsitii care doar s eplimba in oras si revin mereu acasa?

Stai ca iar o luam pe aratura. Nu are TdF nimic deosebit, se supune regulilor UCI si carbonul e permis, trebuie sa doar treaca niste teste (nu stiu detaliile). Dar in ziua de azi la profesionisti totul e de carbon: cadrul, jantele, ghidonul, gitul furcii, pipa, tija de sa, citeodata butucii, bratele de la pedalier, componente de la deraioare, spitele etc. Doar ca UCI e o organizatie cu inertie mare si au niste norme de certificare ramase-n urma tare. Se banuieste ca o sa se reduca limita la greutate pe la ~6kg in curind.

 

Ce vroiam eu sa zic e ca exista bicle chiar mai usoare decit cele folosite de elita elitelor si nu mi-e clar cine are exact nevoie de ele.

 

Si ca sa ne facem o idee cu ce pret vine greutatea inainte de toate:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...