Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu merg pina pe la 10 grade pt. ca acolo incepe sa-mi curga nasul atit de tare incit dispare orice placere si pt. ca am observat ca nu prea pot sa fac efort cind e frig, merg mai mult in ritm de plimbare si imi place sa consum niste calorii daca tot folosesc timpul ala pedalind. Oricit am incercat, sub 10 grade e timp pierdut degeaba. Anul trecut am facut vreo 600 km in decembrie dar a fost o vreme complet neobisnuita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Vallach : Si eu cand vine iarna pun bicla in cui pe perete . Pur si simplu nu imi doresc sa merg pe frig cu bicicleta . Iar spatele imi e recunoscator . Pt mine mersul cu bicicleta si moto e doar de placere , nu e necesitate . Ma dau cu ele doar cand am chef si mai ales timp .

 

Bineinteles ca nu este foarte placut sa te dai pe frig, cu moto si eu evit vremea urata daca este posibil.

 

In Cluj insa alternativa este sa zaci la volan, in trafic, intr-o coloana nesfarsita de masini care mai mult stationeaza.

Iar cand ai de traversat aproape tot orasul sa ajungi de acasa la birou, mai bine pedalez.

 

Iarna trecuta a fost lejereanu, insa acum 2 ani m-am dat cu bicla si la -18 grade, cu echipament moto de pe Louis :)

(geaca textil, manusi de iarna..)

» Post actualizat in 03 Oct 2018 09:41

Btw, pentru o distanta de 6 - 7.5 km (in functie de ruta), cam asta este timpul pe traseu:

- bicicleta: 15 min

- masina: 30-45 min

- autobuz: >45 min (trebuie sa si schimbi 2 autobuze)

 

Cu moto nu vin la lucru, doar in situatii exceptionale.

Cred totusi ca durata e similara cu cea ce o faci cu masina, nu prea ai pe unde sa te bagi sa castigi timp (deh, strazi inguste si trafic foarte aglomerat).

 

Voi ce alegeti?

 

Concluzia la ce am vrut sa demonstrez este ca nu conteaza cate mii de euro dai pe agregat, exista si solutii mai ieftine, mai practice, pe care le poti folosi fara nici o problema.

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Men dar eu recunosc ca e moft. Crede-ma, nu-s chiar de cealalta parte a baricadei, adica mi se pare ca sint o gramada de dusi cu pluta. Gen sa risti sa mergi cu roti si ghidoane chinezesti no-name din carbon pt. greutate?

 

Sau hai s-o luam altfel. UCI inca mentine regula de greutate minima de 6,8 kg, cu toate c-o s-o aduca la zi la un moment dat. Se pot face bicle mai usoare de atit, clar. Dar eu n-am auzit sa foloseasca cineva monstruozitatile Lighweight (cauta pe net cit costa, o sa te amuzi) in profesionism. Nici nu stiu daca au certificare UCI toate. Cine banuiesc ca le foloseste? Triatlonisti pe care probabil i-ar bate un profesionist mediu care foloseste roti de la sponsori "banali" gen Shimano, Fulcrum, Mavic etc.

 

Deci si eu imi pun unele intrebari, crede-ma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toata lumea locuieste in tari din lumea a treia, u de se fira biciclete ziua in amiaza mare.

Pe de alta parte, eu merg cu bicicleta pentru ca imi place, nu incerc sa obtin niciun fel de performanta. Cu cat e mai performanta, cu atat pot sa ma plimb mai mult fara sa fac mai mult efort si fara sa ma enervez in caz ca nu merge cum trebuie.

Atat de simplu e pentru mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

complet de acord, stiam ca turul frantei nu s eface me bicle de carbon, si ma intrebam cine are "nevoie" de ele. dat fiind ca e fita... e clar. la fel si panamea, cica bicla de oras de carbon... pai si in oras cand ajungi, unde o lasi? legata d eun pitbull? sau e pentru masochsitii care doar s eplimba in oras si revin mereu acasa?

Stai ca iar o luam pe aratura. Nu are TdF nimic deosebit, se supune regulilor UCI si carbonul e permis, trebuie sa doar treaca niste teste (nu stiu detaliile). Dar in ziua de azi la profesionisti totul e de carbon: cadrul, jantele, ghidonul, gitul furcii, pipa, tija de sa, citeodata butucii, bratele de la pedalier, componente de la deraioare, spitele etc. Doar ca UCI e o organizatie cu inertie mare si au niste norme de certificare ramase-n urma tare. Se banuieste ca o sa se reduca limita la greutate pe la ~6kg in curind.

 

Ce vroiam eu sa zic e ca exista bicle chiar mai usoare decit cele folosite de elita elitelor si nu mi-e clar cine are exact nevoie de ele.

 

Si ca sa ne facem o idee cu ce pret vine greutatea inainte de toate:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Btw, pentru o distanta de 6 - 7.5 km (in functie de ruta), cam asta este timpul pe traseu:

- bicicleta: 15 min

6km in 15 min inseamna o viteza medie de 24km/h. Daca-i asa de aglomerat cum reusesti sa scoti aceasta medie? Eu in Bucuresti la mers normal nu prea reusesc sa scot o medie peste 18km/h...

totusi pe unde intra velo intra si moto

Nu e chiar asa, bicicleta mea de ex e cel putin de 2 ori mai ingusta decat motocicleta si in caz ca nu incap cu bicla printre masini mai fentez pe trotuar.

la fel si panamea, cica bicla de oras de carbon..

Panamea nu are cadru de carbon , e aluminiu, doar furca si ghidonul sunt de carbon, poate si tija de la sa...

Nu toata lumea locuieste in tari din lumea a treia, u de se fira biciclete ziua in amiaza mare.

Eu cred ca mai mult se fura biciclete in tarile bogate ( ca hotii sunt din lumea a treia e alta discutie :) ). Din ce am observat eu, vesticii folosesc mai mult biciclete ieftine-medii pentru naveta zilnica. Aia pasionati au si biciclete scumpe pe care le folosesc in we sau vacante. E si mai practic asa, o bicicleta performanta are costuri de utilizare mari si nu are rost sa o freci aiurea zilnic pt mers la munca+ ca nu risti sa ti-o fure.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toata lumea locuieste in tari din lumea a treia, u de se fira biciclete ziua in amiaza mare.

Pe de alta parte, eu merg cu bicicleta pentru ca imi place, nu incerc sa obtin niciun fel de performanta. Cu cat e mai performanta, cu atat pot sa ma plimb mai mult fara sa fac mai mult efort si fara sa ma enervez in caz ca nu merge cum trebuie.

Atat de simplu e pentru mine.

E, intr-un fel asa zicem toti dar pe undeva macar cu tine insuti te mai lupti citeodata. Nasol mi se pare sa mergi in fiecare zi de parca te-ai antrena pt. recordul orei cind ai un FTP de 180 de watti.

 

Haha, stati ca mi-am amintit o faza. Acuma multi ani am fost la un workshop obligatoriu la multinationala besita la care lucram atunci. Marele guru care tinea workshopul a tinut sa se prezinte inainte de toate, si nu a ratat sa ne zica ca se antreneaza pt. Iron Man. Dupa care ne-a pus pe toti sa ne prezentam, si a facut misto de citiva pt. ca nu au ambitii mari, dupa standardele lui :) E, eu cred ca pt. genul asta de oameni exista roti de 10 mii de euro :)

Eu cred ca mai mult se fura biciclete in tarile bogate ( ca hotii sunt din lumea a treia e alta discutie ). Din ce am observat eu, vesticii folosesc mai mult biciclete ieftine-medii pentru naveta zilnica. Aia pasionati au si biciclete scumpe pe care le folosesc in we sau vacante. E si mai practic asa, o bicicleta performanta are costuri de utilizare mari si nu are rost sa o freci aiurea zilnic pt mers la munca+ ca nu risti sa ti-o fure.

Cica canalele din Amsterdam is asa de pline de bicle ca acusi ajung la suprafata.

 

Nu numai vesticii, am vazut si-n Iasi oameni care si-au luat o cazatura pt. plimbat prin oras. Eu imi las MTB-ul in parcari de bicle pt. ca bicla de oras e cazata la un vecin, ca n-am loc de 3. Ceva imi spune ca nu fac chiar bine.

 

PS: in seara asta am reusit pt. prima data-n viata sa ajung la puls 182. De ce? M-am intilnit cu unul care m-a facut de ris prin vara si de rusine m-am rupt in 2 timp de vreo 2 minute. Daca ma pui singur sa ajung la asa un puls singur nu pot oricit as incerca :D

» Post actualizat in 03 Oct 2018 18:59

Inca niste material. Asta e un clip de care stiu de mai demult. 2 bicle de top dar una normala vs una aero. Nu e un test 100% stiintific dar rezultatul e cam asa: la puterile de care sint capabili oamenii de rind, o bicla aero nu face vreo diferenta. La puterile de care sint capabili ciclistii de elita, face diferenta. Pentru ca rezistenta aerului nu creste liniar cu viteza.

 

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia la ce am vrut sa demonstrez este ca nu conteaza cate mii de euro dai pe agregat, exista si solutii mai ieftine, mai practice, pe care le poti folosi fara nici o problema.

 

Concluzia mea: "vulpea care nu ajunge la struguri zice ca sunt acri"

 

O arzi aiurea cu texte de genul: "instagram" in sus, "instagram" in jos. Mai exista un alt batran pe forum ce viseaza la fete pe Facebook, poate ar fi cazul sa faceti un grup ceva.

 

Solutii mai ieftine exista intotdeauna, dar ieftin nu inseamna intotdeauna mai practic sau mai bun. O Dacia Logan, avand in vedere drumurile patriei, e mai practica in comparatie cu un Porsche, dar asta nu inseamna ca cea dintai e mai buna.

 

O sa ofer un mic exemplu din propria experienta, schimbator pinioane Alivio vs Deore-XT, ambele utilizate la concurs.

 

Alivio, asa a venit echipata toacla din fabrica. M-am prezentat la linia de start, toate bune si frumoase. Dupa vreo 30-40 de km s-a dereglat, schimba din doua in doua viteze iar spre final am reusit performanta de a termina cu o singura viteza, pentru ca nu voia sub niciun chip sa mai "urce" sau sa mai "coboare".

 

Deore-XT, indiferent de cat de mult l-am abuzat, a schimbat intotdeauna rapid si precis, in conditii de sarcina. Desi mai usor ca si greutate, sensibil mai robust si mai performant.

 

Daca o arzi prin oras chiar si Alivio e prea mult, dar daca ajungi sa soliciti putin transmisia, atunci intervin diferentele dintre piese.

 

Nu particip la niciun concurs in ideea in care sa urc pe podium, nu asta este scopul meu. Competitia nu este cu ceilalti, ci cu mine, si nu imi doresc ca o problema tehnica sa intervina in planul meu. Daca obtin locul 100 din 50 de participanti inseamna ca am fost slab, ca nu am avut forta, ambitie sau concentrare.

 

Eu nu il judec pe cel care nu isi permite o bicicleta mai buna, de ce as face asta? Ce bun imi aduce? Sunt eu oare miezul din covrig? Cu siguranta nu, orice nas isi are nasul. Nu in ultimul rand, nu sunt banii mei ca sa pot comenta ce isi cumpara ori ba omul, fiecare dupa dorinte si posibilitati. La noi insa, invidia e a doua natura.

 

Pune asta pe Instagram in locul meu, eu nu folosesc asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vreau este ca maine sa fiu mai bine pregatit decat astazi. La nivel fizic si psihic.

 

Pentru nivelul fizic exista antrenament, iar pentru cel psihic exista linistea faptului ca stiu ca piesele de pe toacla nu or sa ma lase in mijocul padurii/campului.

 

Nu sufar de boala primului loc. Depasesc cat ma tin balamalele, in rest toate bune si frumoase. Natura, sport, voie buna, mie imi sunt suficiente.

 

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu reusesc sa inteleg de ce atata hate pentru oamenii care dau multi bani pe biciclete. Dar cei care isi pun jante scumpe pe masini? Dar cei care isi cumpara mobila scumpa? Dar cei care isi cumpara haine de la designeri? Sunt atat de multe chestii mult mai inutile decat bicicletele scumpe, sunt convins ca fiecare dintre noi arunca banii pe ceva aiurea.

 

Sa intreb ce parere aveti despre hainele / echipamentul pentru bicicleta? :))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu reusesc sa inteleg de ce atata hate pentru oamenii care dau multi bani pe biciclete. Dar cei care isi pun jante scumpe pe masini? Dar cei care isi cumpara mobila scumpa? Dar cei care isi cumpara haine de la designeri? Sunt atat de multe chestii mult mai inutile decat bicicletele scumpe, sunt convins ca fiecare dintre noi arunca banii pe ceva aiurea.

 

Sa intreb ce parere aveti despre hainele / echipamentul pentru bicicleta? :))))

Men, asa-s oamenii. Sa vezi ce discutii la serviciu cind a aparut ultimul iPhone. Ba ce prosti is aia care cumpara asa ceva, imi iau 3 Galaxy cu banii aia.

 

Cel mai revoltat era unu' care-si cumpara merchandise de la firmele de jocuri, gen statuete cu personaje, da vreo 700 de lei pe ele. Serios. Complet util, 100% pragmatic. Si chiar ieftin.

 

Mai e cazul sa zic ceva?

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6km in 15 min inseamna o viteza medie de 24km/h. Daca-i asa de aglomerat cum reusesti sa scoti aceasta medie? Eu in Bucuresti la mers normal nu prea reusesc sa scot o medie peste 18km/h...

 

Eram sigur ca o sa apara careva cu niste calcule de genul asta :)

 

Reusesc sa scot timpul acesta pentru ca merg destul de tare, printre masini, pe unde am loc.

Pe traseu am o singura rampa, destul de ingusta, unde masinile ma depasesc la cativa cm distanta, in rest ma strecor printre masinile parcate si cele ce stau in coloana.

 

Riscul e sa ti se deschida o portiera in fata sau sa faca o masina dreapta in fata ta, asa ca sunt mereu cu degetele pe frana.

 

De aceea aveam nevoie de o bita mai agila, cu ghidonul mai ingust samd

Iar cu moto NU ai cum sa te strecori chiar asa..

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Idolul meu e ala din zăbrăuți cu Maserati Quattroporte sub fereastra. Sunt curios daca arunca gunoiul pe el sau are vreo tehnica sa-l dea mai acana, ca acolo aruncatul gunoiului pe fereastra e standard. Prin '98-99 inchiriase unul care avea Cayenne un apartament la mine in bloc. Pe Cal. Grivitei, la Chibrit. Am vazut prin usa intredeschisa superba sa mobila Mao Tze Dung (rogojini pe jos), iar dimineata avea ora fixa in statie la 300. Sambata si duminica mai misca si masina, nu cred ca prea departe insa. Bine, mai stiu un caz care are bmw gs de +10 ani si a mers <2000km cu el, are omul si un Viper de vreo 15 ani cu rulaj similar. Dar macar omul nu isi roade de sub unghii, are bani de il enerveaza.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si cu bicicleta mergi pe trotuar de scapi de aglomeratie? ? totusi pe unde intra velo intra si moto

 

nu si nu.

» Post actualizat in 04 Oct 2018 06:58

(..)

 

Cred ca ai tras concluzia gresita depsre interventia mea.

 

Mi se rupe ce faci cu banii tai, vreau doar sa evidentiez faptul ca exista un produs potrivit pentru orice tip de activitate (valabil in orice domeniu).

De fiecare data am recomandat alegerea unui model potrivit, fie de moto, bicicleta, calculator sau orice altceva.

 

Pe mine ma intereseaza circulatul cu bicicleta exclusiv prin oras, in zilele lucratoare, pentru a te strecura mai usor prin trafic, iar pentru acest tip de activitate consider ca te poti descurca cu orice bicicleta decenta.

 

Cand vii si fluturi pe aici sume, dpmdv exagerat de mari pentru a fi investite intr-o bicicleta, mi se pare cam de prost gust.

Dar mno, fiecare cu gargaunii lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

e de vis sa vezi un gras cu o pereche de colanti intisi de i se vede curu prin ei... si merge si pe mijlocul benzii si nu ai cuml sa-l depasesti. Dar merge la 20 30 la ora, nu se grabeste.

Care-i problema mai mare, ca e gras, ca i se vede cwrul sau ca merge incet? Poti macar admira peisajul, ca daca ar fi fost vreo bunaciune nu ai mai fi protestat :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand vii si fluturi pe aici sume, dpmdv exagerat de mari pentru a fi investite intr-o bicicleta, mi se pare cam de prost gust.

Dar mno, fiecare cu gargaunii lui.

 

Imi mentin parerea, esti plin de invidie. Ma intreb insa de ce. Investitia a fost facuta din banii si sudoarea mea, nu a ta. Ai dreptul la o opinie, absolut, dar daca e ceva de prost gust in toata aceasta discutie este interventia ta.

 

Discutia a pornit de la greutatea bicicletelor si de la sumele aferente pentru a le aduce sub un anumit prag. Si cum cunosteam mult prea bine procesul, am impartasit povestea mea, atat si nimic mai mult. Faptul ca tu suferi din acest motiv, este fix problema ta, te rog nu ma implica in frustrarile tale.

 

Daca ti se rupea ce fac cu banii mei, postarea cu Instagramul nu ar fi existat, scurt pe doi. Restul e bla bla bla.

 

Fiecare concurs e practic o expozitie, porno ii zic eu, pentru ca bicicletele arata intr-un mare fel. Suma investita de mine e mica in comparatie cu ce vad la linia de start. Sunt ca un IJ 56 inconjurat de Ducati 959. Asta pana la prima catarare, moment in care intra in ecuatie si antrenamentul. La final insa, dupa ce halim pastele alea si ne asteptam randul la masaj, discutam despre portiunile dificile de pe traseu si cum le-am abordat fiecare. Ne felicitam pentru faptul ca am terminat fara evenimente si ne uram sa ne revedem sanatosi la urmatorul concurs. Nu intereseaza pe nimeni ce bicicleta ai si ce piese, nu exista frustrari de genul asta. Doar noi astia mai amarati salivam la bicicletele elitelor.

 

@ Mihai.Sandu

 

Am si echipament, tot ce trebuie, dar nu mai zic cat am dat pe pantofii SPD (650 de lei) sau pe casca (730 de lei), ca iar moare de ciuda Vallach :crack:

Editat de SONYC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...