Aleko Postat Martie 31, 2009 Autor Share Postat Martie 31, 2009 (editat) Salutari din nou! Asadar am o problema nelamurita despre ciclistica si dinamica cu atas la un MZ 250. In set up-ul dat de Aleko la inceput de topic se da reglaj la unghiul din plan orizontal si la cel din plan vertical. Pina aici am inteles. Insa nici o referire la relatia dintre axe, exemplu distanta dintre axa spate si axa atasului. Este importanta, banuiesc. Asadar unde sunt valorile acelea in caz ca ele conteaza? Alta problema ar fi asta: am vazut la unele Nipre ca roata spate are unele spite intarite sau de alt tip decit celelalte. E o modificare facuta spre a mari rezistenta jantei spate? Daca da, cit de necesara este ea la un MZ care cintareste in jur de 150 kg, iar atasul cam 70? Si numarul trei ar fi acel dispozitiv de pe ghidon care am vazut ca exista la unele modele, dispozitiv ce se pare a avea rolul de a mari rezistenta la rotire a ghidonului. Cit este de important? La motorul pe care il am in lucru nu exista asa ceva si deci daca e necesar de facut sau nu. Mentionez ca atasul are sistem de frinare cu tambur si cablu legat la pedala de frina a motocicletei. Multumiri si respecte celor care se pricep mai bine decit mine. Asfalt uscat tuturor. R pai distanta dintre roata atasului si roata spate (atat decalajul dintre axe si distanta dintre planurile rotilor) este fixa si se regleaza direct in mod curent deoarece este data de cadrul atasului. De la model la model difera. Atasul de Ij JUpiter se poate regla din cate imi amintesc prin rotirea prinderii de jos spate pentru a se adapta distantei intre "nuci" de la MZ. Ca distanta intre roata spate si roata atasului parca se paote dar foarte putin. Trebuie sa studiezi un alt MZ ES atasat. Iti recomand isa sa pui mana pe aun atas nemtesc care ar arata si mai bine. Nipru este o motocicleta pentru drumuri grele militara, cand se rup 5 spite deodata si nu ai timp sa tragi pe dreapta atunci cele 5 intaritoare ajuta. Intaritoarele ovalizeaza roata, la drum de asfalt se simt prost, recomand sa fie scoase si pastrate pe roata de rezerva. MZ-ul are rotile mai bine spitate, tensionate, si nu are nevoie de intaritoare. Dispozitivul de pe ghidon este un amortizor de rotatie rudimentar: strange discuri de ferodou pe discuri de metal ingreunand rotirea furcii. Este vital la mersul cu atas, unde geometria ansamblului cat si configuratia telescopica a furcii genereaza oscilatii in furca fata. La MZ ES oscilatiile sunt diminuate prin setarea furcii fata tip Earles pe pozitia fata. Dar si MZ-ul ES are sistemul de strangere si iti recomand sa-l gasesti original. Editat Martie 31, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wheelsandspeed Postat Martie 31, 2009 Share Postat Martie 31, 2009 Salut Alecule ! Multumiri pentru sfaturi, o sa tin cont de ele pe parcursul realizarii proiectului meu. Am studiat un MZ ES cu atas, nu stiu daca atasul este original ( proprietarul zice ca nu ) dar ansamblul functioneaza bine. Ceea ce este interesant este ca toate cele 4 prinderi pe motocicleta sunt demontabile. Nuca fata este prinsa pe cadru jos foarte ingenios, un fel de planuri din tabla de 4 mm ce sunt paralele cu cadrul si sunt strapunse perpendicular de axul nucii plus alte 4 suruburi transversale. Nuca spate este prinsa de scarita spate prin intermediul unei platbande de tabla de 8-10 mm grosime ( axul nucii este deviat spre spate fata de axul scaritei cam cu 15 cm ). Tirant fata este prins simplu pe cadru undeva la mijlocul inaltimii sale, prin coliere de tabla de 5 mm cel putin. Tirant spate este prins tot pe cadru, la final de rezervor, prin intermediul unei urechi sub forma de ax, prinsa pe cadru cu un colier de tabla de grosime similara cu prinderea tirant fata. Este mai complicat de explicat in cuvinte dar ansambul mi-a parut destul de bine realizat. Astfel ca am ales sa urmez o metoda similara de prindere, cu unele imbunatatiri, acolo unde observ ceva in neregula. Inca ceva...un pinion de 16 dinti ar mari suficient forta motorului la axul rotii spate, spre a deplasa multumitor ansamblul? Mentionez ca propulsorul este de MZ ETZ 250, in stare foarte buna, 21 CP, aprindere electronica originala. Din alte discutii am aflat ca este destul de dificil a se regla frina atasului ( are asa ceva , cu cablu ) sa prinda simultan sau la diferenta foarte mica de frina rotii spate. Este de vina elasticitatea camasii cablului frinei de atas sau alt factor? Multumiri si respecte, sper cit de curind la o poza cu motorul cu atas cu tot. R Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 1, 2009 Autor Share Postat Aprilie 1, 2009 cel mai bine gasesti prinderile originale de atas de Ij, lasa platbande suruburi si altele. Daca ai locasele de jos unde venea ansamblul de strangere pe nuca, celelalte piese le poti procura, si sunt comune Ij, Nipru, Ural. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat Aprilie 1, 2009 Share Postat Aprilie 1, 2009 Salutari din nou! Insa nici o referire la relatia dintre axe, exemplu distanta dintre axa spate si axa atasului. Este importanta, banuiesc. Asadar unde sunt valorile acelea in caz ca ele conteaza? Axa atasului mai in fata cu 20cm. Si numarul trei ar fi acel dispozitiv de pe ghidon care am vazut ca exista la unele modele, dispozitiv ce se pare a avea rolul de a mari rezistenta la rotire a ghidonului. M.Z. Are frina la ghidon trebuie strinsa putin mai tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wheelsandspeed Postat Aprilie 12, 2009 Share Postat Aprilie 12, 2009 Salutari celor pe trei roti!!! O noua problema legata de atas: am cauciucul cam uzat la atasul recernt achizitionat, as vrea sa il schimb. Cel vechi era de 350 pe 18, cel nou este de 275 pe 18. Cum influenteaza mersul acest tip de cauciuc? Normal ar fi frecarea mai mica, daca apar si alte aspecte la ciclistica ansamblului, va rog detalii tehnice. Problema a doua ar fi unghiul in plan vertical al atasului, mai exact in pozitie cu motorul lasat pe roti ( fara capra ) si fara parsoane pe motor sau atas, botul atasului este putin ridicat. Este normal la motoarele cu atas sau trebuie sa fie paralel cu solul ? Multumiri pentru sfaturi. R Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 12, 2009 Autor Share Postat Aprilie 12, 2009 in general e foarte ok 2,75 pe 18, cu atasul plin si in urma unei manevre de tras de ghidon si derapare poti sa-l descalti mai usor. Problema care se pune de obicei este ca , cauciucurile normale moderne nu-s facute pentru mersul cu atas, nu au talonul asa rezistent, si nici inalt. Dar daca nu abuzezi prea mult... Faptul ca botul e mai ridicat nu e bai si la Ijuri de obicei e un pic ridicat. La fel la Nipru, Ural, chiar un pic mai mult ridicat la cele cu furcile de tip Earles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hexstatic Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 (editat) Buna ziua domnilor, in sfarsit am si eu curajul sa va scriu, dupa 2 ani de cand ma tot chinui cu renasterea unui Nipru (chin financiar...avand salariu de student). As vrea sa le multumesc in acest post celor care m-au ajutat in nebunia mea :lui Aleko care l-a pus practic pe picioare si caruia nu ii voi putea niciodata sa ii multumesc indeajuns, lui Zeke (intotdeauna raspunzand la strigatele mele disperate de ajutor ca nu mai merge dihania), grupului vesel de la garajul unde imi tin motoarele care intotdeauna a sarit in ajutor ,lui Zidu, cu reparatii si sfaturi (oricat de penibile si prostute au fost intrebarile), lui Stoeamp care mi- a donat primul atas, Manu (nu-l vom uita niciodata) al doilea atas si grup de tractiune , Kombat, scaun de atas si sfaturi multe multumesc, Pedro, Nae, Rabinu si celorlalti va multumesc mult si daca am repetat acest cuvant de prea multe ori....nu e de ajuns. Cum zicea Zidu intr-un alt topic, am lasat Gilera pentru Niprul acesta si banuiesc ca orice mi-as cumpara nu va egala placerea de a merge pe el. Oricat de multi bani as baga si oricat de dese ar fi cazurile in care ma lasa in drumnu voi renunta la el, nu stiu de ce , dar nu se poate compara cu nimic altceva , macar pentru mine. Nu prea mai am multe de spus, voi lasa pozele sa vorbeasca, facute de-a lungul vremii ...inca o data multumesc sper sa va intalnesc pe toti anul acesta la 7 scari. Va salut cu respect Vatan Cristina Editat Aprilie 16, 2009 de hexstatic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 ...in sfarsit vad si eu o fata cu adevarat curajoasa......sa ai nipra e lucru mare pt oricine........ RESPECT ....si bafta in continuare, si cand o sa dai de ceva mai multi bani nu uita de unde ai plecat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 ÂŞi poze din trafic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rua Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 nu ami vine sa cred...toata stima ,respect ...cred ca iesti prima proprietara,de leprobuz de care am auzit ...sai noroc de iel .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 16, 2009 Share Postat Aprilie 16, 2009 ...dupa 2 ani de cand ma tot chinui cu renasterea unui Nipru (chin financiar...avand salariu de student)... Toata STIMA SI REPECTUL Cristina, esti o fata deosebita! Asfalt intins si sa ne vedem sanatosi pe sosea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hexstatic Postat Aprilie 27, 2009 Share Postat Aprilie 27, 2009 .si bafta in continuare, si cand o sa dai de ceva mai multi bani nu uita de unde ai plecat! multumesc tuturor pentru cuvintele frumoase, si bach, nu o sa renunt la nipra, am si acum o alta motocicleta care nu necesita atatea reparatii si tot nipra o prefer, va salut si inca o data multumesc tuturor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Aprilie 27, 2009 Share Postat Aprilie 27, 2009 multumesc tuturor pentru cuvintele frumoase, si bach, nu o sa renunt la nipra, am si acum o alta motocicleta care nu necesita atatea reparatii si tot nipra o prefer, va salut si inca o data multumesc tuturor ma bucur sa aud asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Iunie 26, 2009 Share Postat Iunie 26, 2009 Cine nu Âştie ce poate o motocicletă cu ataÂş să arunce o privire aici! Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack0088 Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 sal am achizitionat un atas stoye 1 foarte frumos si bine intretinut , nu am roata originala ,pe atas este o roata pe 18 din AL cred ca este de BMW buna si asta in lipsa de altceva insa as fi foarte bucuros sa gasesc o roata originala sau daca nu una pe 19. am si poze dar nu imi intra sigur o sa revinco poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack0088 Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 am revenit cu o poza de stoye 1. Pentru ca nu am un AWO Simson pe care sa-l dotez cu atasul stoye ma gandesc la o alta varianta , mai precis trebuie sa aleg dintre un Simson sport, un BMW R 27 si un BMW R35. La care dintre aceste motociclete credeti ca ar fi mai potrivit atasul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorangel Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 SALUT, Am un atas de ural facut buucati pe care l-am sablat urmand sa-l vopsesc si sa-l pun sus pe motor. Am nevoie de o schita a montarii componentelor de la atas ca am impresia ca-mi lipseste ceva. Roata de atas are un grup separat ? Hai noroc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 am revenit cu o poza de stoye 1. Pentru ca nu am un AWO Simson pe care sa-l dotez cu atasul stoye ma gandesc la o alta varianta , mai precis trebuie sa aleg dintre un Simson sport, un BMW R 27 si un BMW R35. La care dintre aceste motociclete credeti ca ar fi mai potrivit atasul. In nici intr-un caz nu merge pe Sport. Nici prinderile nu potrivesc, nici linia atasului. BMW e din vest, Stoye din est. Nu e o potriveala fericita. Un BK sau un EMW ar fi un motor potrivit, sau desigur un AWO. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 am revenit cu o poza de stoye 1. Pentru ca nu am un AWO Simson pe care sa-l dotez cu atasul stoye ma gandesc la o alta varianta , mai precis trebuie sa aleg dintre un Simson sport, un BMW R 27 si un BMW R35. La care dintre aceste motociclete credeti ca ar fi mai potrivit atasul. Stoye merge bine Âşi pe MZ! Uite aici un exemplu. Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack0088 Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 In nici intr-un caz nu merge pe Sport. Nici prinderile nu potrivesc, nici linia atasului. BMW e din vest, Stoye din est. Nu e o potriveala fericita. Un BK sau un EMW ar fi un motor potrivit, sau desigur un AWO. sal. ma gandeam ca daca s-a unit vestul cu estul de ceva timp,s-ar putea face si aici o lipeala,adevarul este ca am vazut combinatia bmw r 35 cu stoye 1 pe mobile.de si mi s-a parut interesanta la prinderile pt simson ai dreptate dar se poate modifica ma refer la partea brat spate anulata si sudat o prindere de cadru. pe langa stoyele asta mai am inca unul ceva mai amarat dar se poate face si un atas de panonia super frumos,care era pregatit pt un r 25/3 , din nefericire r 25/3 nu mai este complect ,atac armat si jaf,motorul cutia de viteze grupul si maruntaie. te salut si multam fain Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack0088 Postat Iunie 30, 2009 Share Postat Iunie 30, 2009 Stoye merge bine Âşi pe MZ! Uite aici un exemplu.Toate bune! sal este reusita combinatia ba chiar apetisanta tehnic vb este o restaurare foarte reusita ,sper si eu sa ma apropii de acel nivel insa pt mine problema este ce combinatii sa aleg din ceea ce am in prezent mai precis este vb de inca un stoye 1 ceva mai rau dar se poate restaura fara prea mari eforturi si inca un atas de panonia foarte bun original 90% imi trebuie prinderile elastice de pe atas care vin pe sferele de pe motor te salut si multumesc pt ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 saleste reusita combinatia ba chiar apetisanta tehnic vb este o restaurare foarte reusita ,sper si eu sa ma apropii de acel nivel insa pt mine problema este ce combinatii sa aleg din ceea ce am in prezent mai precis este vb de inca un stoye 1 ceva mai rau dar se poate restaura fara prea mari eforturi si inca un atas de panonia foarte bun original 90% imi trebuie prinderile elastice de pe atas care vin pe sferele de pe motor te salut si multumesc pt ajutor Pe MZ ES merge tot Stoye EL, cel care e si pe Simson Sport. Ce ai tu, nu va potrivi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack0088 Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 sal ce parere aveti despre combinatia r 35 cu stoye 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack0088 Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 in fotografii este un emw insa diferenta aspectului optic intre un bmw r 35 si un emw este relativ mica asa ca sunt tentat sa pun in practica proiectul bmw r 35 - atas stoye 1. Sunt bucuros sa primesc din partea voastra sugestii eventual discutii pe tema micului proiect in asa fel incat sa pot incepe restaurarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 Ma puteti ajuta si pe mine cu privire la originile acestei epave? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.