stoeanp Postat Iulie 2, 2005 Share Postat Iulie 2, 2005 si pt nipru ce bujii ar fi ideale? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NaeL Postat Iulie 3, 2005 Share Postat Iulie 3, 2005 La Ij vara 14NP21 (cifra termica 240), iarna 14NP18 (cifra termica 225). Se gasesc foarte usor, in orice benzinarie. La Nipru si Ural vara 14NP24 ,iarna 14NP21. 182040[/snapback] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Iulie 4, 2005 Share Postat Iulie 4, 2005 Am cautat 14NP24 de mi-a venit rau,asa ca mi-am inchipuit ca a venit iarna,ca si asa la ce vreme e afara nici nu zici ca-i iulie,si mi-am luat NP21.Sa vedem cum se comporta.Inca nu le-am pus.Le pun si va spun rezultatele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NaeL Postat Iulie 4, 2005 Share Postat Iulie 4, 2005 Am gasit si eu 14NP24!Erau ascunse intre NP18 in Carfur...Ce --- sunt! Dar in alta parte nu am gasit! 187269[/snapback] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Iulie 4, 2005 Share Postat Iulie 4, 2005 In Orhideea am cautat de mi-a venit rau si n-am gasit nimic. Am luat si eu la mana tot NP18. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NaeL Postat Iulie 4, 2005 Share Postat Iulie 4, 2005 In Orhideea am cautat de mi-a venit rau si n-am gasit nimic. Am luat si eu la mana tot NP18. 195729[/snapback] le-a luat aleko pe toate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iulie 4, 2005 Share Postat Iulie 4, 2005 Mai bine ia de la Tunaru niste bujii de Dnepr si gata. La Ij am folosit una ruseasca 10 000 km si afost foarte buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badogistu Postat Iulie 4, 2005 Share Postat Iulie 4, 2005 (editat) mai am orugaminte la cei care viziteaza topicu sa scrie fiecare ce tip de bujie foloseste la motocicleta lui sau folosea la motocicletele pe care le-a avut inainte si care i sa parut cea mai buna iar cand se aduna mai multe rqaspunsuri careva care se pricepe mai bine la calculatoare sa faca un tabel si sa-l posteze undeva la vedere ,asta pentruca una dintre cele mai fregvente intrebari ,intrebare pe care am puso si eu, este "voi ce bujie folositi ? " ,ma gandesc ca ar prinde bine un astfel de tabel alaturi de tabelu cu echivalente. Ca sa sparg gheata , la Voshod 3m 01 modelu cu o toba folosesc 14LP24 sinterom care merge foarte bine, la recomandarea lui Jack2004 am sa incerc si brisc N19C sa vad cum se comporta motoru. Numa Bine Editat Iulie 4, 2005 de badogistu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat August 19, 2005 Share Postat August 19, 2005 (editat) shi-a mai luat cineva tzeapa cu bujii care au capul cu corp turnat pt fisha noua? io credeam ca toate au surubul ala pe care venea un capacel de cupru sau aluminiu. acum ca tot am luat 4 sinteroame 14NP18 si tot n-am dacie... ma apuc sa pilesc capul? sau stric nu shtiu ce portiune de rezistentza a bujiei??!! hmm... ignorantza se plateshte... Editat August 19, 2005 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 19, 2005 Share Postat August 19, 2005 shi-a mai luat cineva tzeapa cu bujii care au capul cu corp turnat pt fisha noua? io credeam ca toate au surubul ala pe care venea un capacel de cupru sau aluminiu. acum ca tot am luat 4 sinteroame 14NP18 si tot n-am dacie... ma apuc sa pilesc capul? sau stric nu shtiu ce portiune de rezistentza a bujiei??!! hmm... ignorantza se plateshte... 226883[/snapback] schimba fisele, de-le dracu' de pipe de caca! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat August 19, 2005 Share Postat August 19, 2005 merge o fisa de bujie de dacie, ori ba? ca acum intreb de 10 ori inainte si cumpar doar o data Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 19, 2005 Share Postat August 19, 2005 merge o fisa de bujie de dacie, ori ba? ca acum intreb de 10 ori inainte si cumpar doar o data 226919[/snapback] da Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat August 19, 2005 Share Postat August 19, 2005 io ce buji folosesc, hmmm la cei 2 kilometri parcursi cu motoru meu am folosit cel putin vreo 7 tipuri de buji ) brinsk, denso, champion sinterom si ce am mai gasit in garaj ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 19, 2005 Autor Share Postat August 19, 2005 merge o fisa de bujie de dacie, ori ba? ca acum intreb de 10 ori inainte si cumpar doar o data 226919[/snapback] da, iei o fisa suficient de lunga. tai capatul care se punea la delcou (ala mai scurt) si infiletezi restul la bobina de ij Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 20, 2005 Share Postat August 20, 2005 sau iei un set intreg ca sa ai de schimb! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valhall Postat August 26, 2005 Share Postat August 26, 2005 dati mi si mie un sfat oameni buni, ce bujie sa bag eu in simson care mi le a scuipat pe toate inafara de PAL N5Y, care nu se mai fabrica? Cu sinterom 14 np 21 se incinge rau... multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Septembrie 2, 2005 Share Postat Septembrie 2, 2005 Am pus asta si la articole si tutoriale, dar poate e mai vizibila si utila, daca e si aici! Nu stiu cat de on-topic e, da' mi se pare foarte interesant! Are ceva tremeni tehnici, da'... care are fo nelamurire sa zica ca incerc sa explic pt ficare imgaine in parte! E vorba de: http://www.eric-gorr.com/techarticles/sparkplugs.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Septembrie 2, 2005 Share Postat Septembrie 2, 2005 (editat) sau iei un set intreg ca sa ai de schimb! 227508[/snapback] mda... in bunul stil harciogaresc si al dezaprobarii forumului am luat cu pila din capul bujiei si acum merge. nu sfatuiesc pe nimeni sa incerce. o sa iau si fisa de dacie... dar mai incolo... dak merge f bine si asha... totusi o nelamurire. bujia se infileteaza cu mana si apoi se spune ca se foloseshte cheia pt a o invarti inca 90 de grade... la mine nu a mers atat de mult si pt a nu buli filetul din chiuloasa de aliaj de aluminiu am preferat sa strang mai putzin... parerea mea PS: Am pus asta si la articole si tutoriale, dar poate e mai vizibila si utila, daca e si aici! Nu stiu cat de on-topic e, da' mi se pare foarte interesant! smile.gif Are ceva tremeni tehnici, da'... care are fo nelamurire sa zica ca incerc sa explic pt ficare imgaine in parte! smile.gif E vorba de: http://www.eric-gorr.com/techarticles/sparkplugs.html super site-ul... frumoasa culoare de corn de cerb a unei bujii ce merge bine... Editat Septembrie 2, 2005 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Septembrie 2, 2005 Share Postat Septembrie 2, 2005 (editat) 'valoarea termica a bujiei se exprima in secunde , si reprezinta timpul de la pornirea in starea rece a motorului pina la aparitia aprinderii secundare a fluidului motor, de la izolatorul fierbinte, în conditii anumite de functionare...' Am găsit acesta definitie a avalorii termice într-un manual de termotehnica de la Poli din Cluj. Valorile termice standardizate ale bujiilor care s-au folosit in simbolizarea veche sunt: 95, 145, 175, 195, 225, 240, 260, 280, 310, 340, 370, 400. În timpurile noastre se fabrica bujii 'super-termo-elastice' , adica o bujie acopera cel putin doua clase de valori termice.(constructie cu electrozi din cupru masiv+..... care pot sa cedeze rapid caldura in regimuri de suprasarcina , si asigura si o pornire usoara (cu atingera rapida a temperaturii de regim). De acee nu se poate face o echivalenta stricta între vechile bujii si cele actuale . Am copiat un tabel cu echivalentele de la sinterom si Bosch(era bine scanat dar nu am posibilitatea, pentru ca mai erau si alte firme date). Legendele cu 'mi se incinge Simsonu de la bujie , sau Nepra nu tin!De la carburatie cu ardere săracă sau cu flacăra , de la scăpat gaze pe lingă segmenti, de la uzuri, de la avans după ureche, de la racitoare oloiase... ECHIVALENTE_SINTEROM.txt Editat Septembrie 2, 2005 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 3, 2005 Autor Share Postat Septembrie 3, 2005 'valoarea termica a bujiei se exprima in secunde , si reprezinta timpul de la pornirea in starea rece a motorului pina la aparitia aprinderii secundare a fluidului motor, de la izolatorul fierbinte, în conditii anumite de functionare...' Am găsit acesta definitie a avalorii termice într-un manual de termotehnica de la Poli din Cluj. Valorile termice standardizate ale bujiilor care s-au folosit in simbolizarea veche sunt: 95, 145, 175, 195, 225, 240, 260, 280, 310, 340, 370, 400. În timpurile noastre se fabrica bujii 'super-termo-elastice' , adica o bujie acopera cel putin doua clase de valori termice.(constructie cu electrozi din cupru masiv+..... care pot sa cedeze rapid caldura in regimuri de suprasarcina , si asigura si o pornire usoara (cu atingera rapida a temperaturii de regim). De acee nu se poate face o echivalenta stricta între vechile bujii si cele actuale . Am copiat un tabel cu echivalentele de la sinterom si Bosch(era bine scanat dar nu am posibilitatea, pentru ca mai erau si alte firme date). Legendele cu 'mi se incinge Simsonu de la bujie , sau Nepra nu tin!De la carburatie cu ardere săracă sau cu flacăra , de la scăpat gaze pe lingă segmenti, de la uzuri, de la avans după ureche, de la racitoare oloiase... 236352[/snapback] tabelul ala e postat de mine pe prima pagina, cu toate firmele incluse Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Septembrie 3, 2005 Share Postat Septembrie 3, 2005 Am si eu o problema,nu e leagata de bujii, ci de fise. In momentul cand scot fisa de la cilindrul stang cu motorul in functiune, ma curenteaza de nu o pot tine in mana.Acest lucru nu se intampla si le cel din partea dreapta. Ce se intampla?Face masa pe undeva sau e vre-un scurt? Motorul merge normal nu se simte treaba aste in functionarea motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 4, 2005 Autor Share Postat Septembrie 4, 2005 Am si eu o problema,nu e leagata de bujii, ci de fise. In momentul cand scot fisa de la cilindrul stang cu motorul in functiune, ma curenteaza de nu o pot tine in mana.Acest lucru nu se intampla si le cel din partea dreapta. Ce se intampla?Face masa pe undeva sau e vre-un scurt? Motorul merge normal nu se simte treaba aste in functionarea motorului. 236638[/snapback] Nu e scurt, nu face masa, dar fisa este strapunsa undeva. TRebuie sa o schimbi altfel o sa se simta si la functionarea motorului, mai ales pe umezeala mare. Explicatii detaliata = fa alttopic la service Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Septembrie 26, 2005 Share Postat Septembrie 26, 2005 m-am uitat in tabel si am vazut ceva. cand am luat planeta avea o bujie bosch W7BC (si mergea bine -pana de curand cand n-a mai vrut sa o ia din loc si i-am schimbat-o), care in tabelul de echivalentza corepsunde unui sinterom 14 NP21 B. ce reprezinta B-ul din coada? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 26, 2005 Autor Share Postat Septembrie 26, 2005 m-am uitat in tabel si am vazut ceva. cand am luat planeta avea o bujie bosch W7BC (si mergea bine -pana de curand cand n-a mai vrut sa o ia din loc si i-am schimbat-o), care in tabelul de echivalentza corepsunde unui sinterom 14 NP21 B. ce reprezinta B-ul din coada? B-ul ala din coada represinta faptul ca electrodul central este din cupru. ca cifra termica np21 si np21B sunt identice, da electrodul ala de cupru are niste avantaje Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madar Postat Octombrie 13, 2005 Share Postat Octombrie 13, 2005 In sfarsit am gasit ceva ...de folos.... Am primit de la Sinterom acest mail......dupa cerere... "Alaturat va comunicam codurile solicitate. In caz de neclaritati sau pentru date suplimentare trimiteti-ne un e-mail pa aceasta adresa, Valoare termica Cod vechi/Cod nou 95/6; 145/9; 175/12; 195/15; 225/18; 240/21; 260/24; 280/27; 310/30; Cu stima, sef atelier proiectare D. Urculescu" Asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.