Sari la conținut

tabel de echivalenta pentru bujii


ZIDU'
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 103
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La Ij vara 14NP21 (cifra termica 240), iarna 14NP18 (cifra termica 225). Se gasesc foarte usor, in orice benzinarie.

 

La Nipru si Ural vara 14NP24 ,iarna 14NP21.

 

182040[/snapback]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cautat 14NP24 de mi-a venit rau,asa ca mi-am inchipuit ca a venit iarna,ca si asa la ce vreme e afara nici nu zici ca-i iulie,si mi-am luat NP21.Sa vedem cum se comporta.Inca nu le-am pus.Le pun si va spun rezultatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine ia de la Tunaru niste bujii de Dnepr si gata.

La Ij am folosit una ruseasca 10 000 km si afost foarte buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai am orugaminte la cei care viziteaza topicu sa scrie fiecare ce tip de bujie foloseste la motocicleta lui sau folosea la motocicletele pe care le-a avut inainte si care i sa parut cea mai buna iar cand se aduna mai multe rqaspunsuri careva care se pricepe mai bine la calculatoare sa faca un tabel si sa-l posteze undeva la vedere ,asta pentruca una dintre cele mai fregvente intrebari ,intrebare pe care am puso si eu, este "voi ce bujie folositi ? " ,ma gandesc ca ar prinde bine un astfel de tabel alaturi de tabelu cu echivalente.

 

Ca sa sparg gheata , la Voshod 3m 01 modelu cu o toba folosesc 14LP24 sinterom

care merge foarte bine, la recomandarea lui Jack2004 am sa incerc si brisc N19C sa vad cum se comporta motoru.

 

Numa Bine :drink:

Editat de badogistu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

shi-a mai luat cineva tzeapa cu bujii care au capul cu corp turnat pt fisha noua? :unsure: io credeam ca toate au surubul ala pe care venea un capacel de cupru sau aluminiu.

 

acum ca tot am luat 4 sinteroame 14NP18 si tot n-am dacie... ma apuc sa pilesc capul? sau stric nu shtiu ce portiune de rezistentza a bujiei??!!

 

hmm... ignorantza se plateshte... :rusinica:

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
shi-a mai luat cineva tzeapa cu bujii care au capul cu corp turnat pt fisha noua?  :unsure:  io credeam ca toate au surubul ala pe care venea un capacel de cupru sau aluminiu.

 

acum ca tot am luat 4 sinteroame 14NP18 si tot n-am dacie... ma apuc sa pilesc capul? sau stric nu shtiu ce portiune de rezistentza a bujiei??!!

 

hmm... ignorantza se plateshte... :rusinica:

226883[/snapback]

 

 

schimba fisele, de-le dracu' de pipe de caca!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
merge o fisa de bujie de dacie, ori ba? ca acum intreb de 10 ori inainte si cumpar doar o data :rusinica:

226919[/snapback]

 

da

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io ce buji folosesc, hmmm la cei 2 kilometri parcursi cu motoru meu am folosit cel putin vreo 7 tipuri de buji :rusinica:) brinsk, denso, champion sinterom si ce am mai gasit in garaj :unsure:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merge o fisa de bujie de dacie, ori ba? ca acum intreb de 10 ori inainte si cumpar doar o data :rusinica:

226919[/snapback]

da, iei o fisa suficient de lunga. tai capatul care se punea la delcou (ala mai scurt)

si infiletezi restul la bobina de ij

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus asta si la articole si tutoriale, dar poate e mai vizibila si utila, daca e si aici! Nu stiu cat de on-topic e, da' mi se pare foarte interesant! :crack: Are ceva tremeni tehnici, da'... care are fo nelamurire sa zica ca incerc sa explic pt ficare imgaine in parte! :crack:

 

E vorba de:

http://www.eric-gorr.com/techarticles/sparkplugs.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau iei un set intreg ca sa ai de schimb! :crack:

227508[/snapback]

 

mda... in bunul stil harciogaresc si al dezaprobarii forumului am luat cu pila din capul bujiei si acum merge. nu sfatuiesc pe nimeni sa incerce. o sa iau si fisa de dacie... dar mai incolo... dak merge f bine si asha... totusi o nelamurire. bujia se infileteaza cu mana si apoi se spune ca se foloseshte cheia pt a o invarti inca 90 de grade... la mine nu a mers atat de mult si pt a nu buli filetul din chiuloasa de aliaj de aluminiu am preferat sa strang mai putzin...

 

parerea mea

 

:moron:

 

PS:

Am pus asta si la articole si tutoriale, dar poate e mai vizibila si utila, daca e si aici! Nu stiu cat de on-topic e, da' mi se pare foarte interesant! smile.gif Are ceva tremeni tehnici, da'... care are fo nelamurire sa zica ca incerc sa explic pt ficare imgaine in parte! smile.gif

 

E vorba de:

http://www.eric-gorr.com/techarticles/sparkplugs.html

 

super site-ul... frumoasa culoare de corn de cerb a unei bujii ce merge bine... :crack:

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

'valoarea termica a bujiei se exprima in secunde , si reprezinta timpul de la pornirea in starea rece a motorului pina la aparitia aprinderii secundare a fluidului motor, de la izolatorul fierbinte, în conditii anumite de functionare...'

Am găsit acesta definitie a avalorii termice într-un manual de termotehnica de la Poli din Cluj.

Valorile termice standardizate ale bujiilor care s-au folosit in simbolizarea veche sunt: 95, 145, 175, 195, 225, 240, 260, 280, 310, 340, 370, 400.

În timpurile noastre se fabrica bujii 'super-termo-elastice' , adica o bujie acopera cel putin doua clase de valori termice.(constructie cu electrozi din cupru masiv+..... care pot sa cedeze rapid caldura in regimuri de suprasarcina , si asigura si o pornire usoara (cu atingera rapida a temperaturii de regim).

De acee nu se poate face o echivalenta stricta între vechile bujii si cele actuale .

Am copiat un tabel cu echivalentele de la sinterom si Bosch(era bine scanat dar nu am posibilitatea, pentru ca mai erau si alte firme date).

Legendele cu 'mi se incinge Simsonu de la bujie , sau Nepra nu tin!De la carburatie cu ardere săracă sau cu flacăra , de la scăpat gaze pe lingă segmenti, de la uzuri, de la avans după ureche, de la racitoare oloiase...

ECHIVALENTE_SINTEROM.txt

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

'valoarea termica a bujiei se exprima in secunde , si reprezinta timpul de la pornirea in starea rece a motorului pina la aparitia aprinderii secundare a fluidului motor, de la izolatorul fierbinte, în conditii anumite de functionare...'

Am găsit acesta definitie a avalorii termice într-un manual de termotehnica de la Poli  din Cluj.

Valorile termice standardizate ale bujiilor care s-au folosit in simbolizarea veche sunt: 95, 145, 175, 195, 225, 240, 260, 280, 310, 340, 370, 400.

În timpurile noastre  se fabrica bujii 'super-termo-elastice' , adica o bujie acopera cel putin doua clase de valori termice.(constructie cu electrozi din cupru masiv+..... care pot sa cedeze rapid caldura in regimuri de suprasarcina , si asigura si o pornire usoara (cu atingera rapida a temperaturii de regim).

De acee nu se poate face o echivalenta stricta între vechile bujii si cele actuale .

Am copiat un tabel cu echivalentele de la sinterom si Bosch(era bine scanat dar nu am posibilitatea, pentru ca mai erau si alte firme date).

Legendele cu 'mi se incinge Simsonu de la bujie , sau Nepra nu tin!De la carburatie cu ardere săracă sau cu flacăra , de la scăpat gaze pe lingă segmenti, de la uzuri, de la avans după ureche, de la racitoare oloiase...

236352[/snapback]

tabelul ala e postat de mine pe prima pagina, cu toate firmele incluse :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema,nu e leagata de bujii, ci de fise. In momentul cand scot fisa de la cilindrul stang cu motorul in functiune, ma curenteaza de nu o pot tine in mana.Acest lucru nu se intampla si le cel din partea dreapta. Ce se intampla?Face masa pe undeva sau e vre-un scurt? Motorul merge normal nu se simte treaba aste in functionarea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema,nu e leagata de bujii, ci de fise. In momentul cand scot fisa de la cilindrul stang cu motorul in functiune, ma curenteaza de nu o pot tine in mana.Acest lucru nu se intampla si le cel din partea dreapta. Ce se intampla?Face masa pe undeva sau e vre-un scurt? Motorul merge normal nu se simte treaba aste in functionarea motorului.

236638[/snapback]

Nu e scurt, nu face masa, dar fisa este strapunsa undeva. TRebuie sa o schimbi altfel o sa se simta si la functionarea motorului, mai ales pe umezeala mare.

Explicatii detaliata = fa alttopic la service :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

m-am uitat in tabel si am vazut ceva. cand am luat planeta avea o bujie bosch W7BC (si mergea bine -pana de curand cand n-a mai vrut sa o ia din loc si i-am schimbat-o), care in tabelul de echivalentza corepsunde unui sinterom 14 NP21 B. ce reprezinta B-ul din coada?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am uitat in tabel si am vazut ceva. cand am luat planeta avea o bujie bosch W7BC (si mergea bine -pana de curand cand n-a mai vrut sa o ia din loc si i-am schimbat-o), care in tabelul de echivalentza corepsunde unui sinterom 14 NP21 B. ce reprezinta B-ul din coada?

B-ul ala din coada represinta faptul ca electrodul central este din cupru. ca cifra termica np21 si np21B sunt identice, da electrodul ala de cupru are niste avantaje

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

In sfarsit am gasit ceva ...de folos....

Am primit de la Sinterom acest mail......dupa cerere... :finger:

 

"Alaturat va comunicam codurile solicitate. In caz de neclaritati sau pentru date suplimentare trimiteti-ne un e-mail pa aceasta adresa,

Valoare termica

Cod vechi/Cod nou

95/6;

145/9;

175/12;

195/15;

225/18;

240/21;

260/24;

280/27;

310/30;

Cu stima, sef atelier proiectare

D. Urculescu"

 

Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...