elm Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 Domnilor, Mai mult ca niciodata, trebuie sa dau jos amortizoarele fata, alea vechi. Problema e ca unul dintre ele a iesit fara mofturi, dar celelalt are surubul de sus, din capul tubului blocat. Si cind spun blocat, vraeu sa spun ca am facut febra musculara incercind sa trag de el. Am mai chemat si un amic mai "facut", a tras si el si... nimic Care v-ati mai lovit de problema? Si cum a-ti rezolvat-o? Am auzit ca ar fi niste spray-uri speciale, sunt bune de ceva? PS: cica ar mere si cu o cirpa inmuiata in CocaCola pe post de solutie de indepartare a ruginei. Sper ca nu voi ajunge la astfel de masuri extreme Toate bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 da cu wd-40 din plin, asteapta vreo zi si o sa se desfaca usor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Mai 13, 2008 Autor Share Postat Mai 13, 2008 da cu wd-40 din plin, asteapta vreo zi si o sa se desfaca usor Salve! Ce e wd-40? ulei? iarta un biet nestiutor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 e un spray degripant. da, e si un ulei foarte subtire la metro gasesti sigur. la billa in galati au din cand in cand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 Stai asa, ca sunt doua aspecte aici. In primul rand - la ce surub te referi ? Amortizorul este prins pe motocicleta in cele doua piese numite "triple clam" in engleza sau "tripla" sau "ochelar" pe romaneste. Tu te referi la faptul ca surubul care tine amortizorul din dreapta de la ochelarul superior s-a blocat, cu hexagon uzual de 14, 15, 17 sau te referi la surubul din capul amortizorului, ala cu hexagon foarte mare, de genul 28, 32... ? Daca te referi la asta al doilea, cel din capatul amortizorului, iti spun de pe acum ca problema nu este gripajul in filet, ci supra-strangerea efectuata de ochelar asupra filetului. Deci daca vrei sa-l desfaci, trebuie intai sa slabesti surubul de la ochelarul superior, apoi surubul de la amortizor se va desface cu o jumatate de deget. Din treaba cu febra musculara presupun ca asta e situatia, ca daca era vorba de surubul ala de la ochelar, nu faceai febra musculara, ci rupeai capul surubului pana acum si atunci aveai intr-adevar o situatie dificila . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guy_ana Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 Stai asa, ca sunt doua aspecte aici.In primul rand - la ce surub te referi ? Amortizorul este prins pe motocicleta in cele doua piese numite "triple clam" in engleza sau "tripla" sau "ochelar" pe romaneste. Tu te referi la faptul ca surubul care tine amortizorul din dreapta de la ochelarul superior s-a blocat, cu hexagon uzual de 14, 15, 17 sau te referi la surubul din capul amortizorului, ala cu hexagon foarte mare, de genul 28, 32... ? Daca te referi la asta al doilea, cel din capatul amortizorului, iti spun de pe acum ca problema nu este gripajul in filet, ci supra-strangerea efectuata de ochelar asupra filetului. Deci daca vrei sa-l desfaci, trebuie intai sa slabesti surubul de la ochelarul superior, apoi surubul de la amortizor se va desface cu o jumatate de deget. Din treaba cu febra musculara presupun ca asta e situatia, ca daca era vorba de surubul ala de la ochelar, nu faceai febra musculara, ci rupeai capul surubului pana acum si atunci aveai intr-adevar o situatie dificila . Moshulik, cu amanuntele astea tehnice m-ai dat pe spate! Vroiam si eu ca fata sa ii spun omului parerea mea si acum mi-e si frica.... Oricum, cu parerea in dinti spun ca, o idee ar fi sa gasesti pe cineva de la o vulcanizare care are un ciocan pneumatic de desfacut suruburi+ inbus sa mearga la tine si probabil ca daca e dispus contra spaga sa vina cu el pina la motor... sau sa mergi tu cu motorul acolo, dar intel ca deja e demontat... Principalul e doar sa nu se fi stricat flaorea surubului sau hexagonul sau ce are el de tragi, ca atunci..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto_comuniste Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 (editat) da WD 40 sau lubrifiant ALL tot sub forma de "sprei" primul e insa cel mai bun; din proprie experienta desface orice Editat Mai 13, 2008 de moto_comuniste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Mai 13, 2008 Autor Share Postat Mai 13, 2008 @ana: E, aici e problema, ca motoreta e intr-o roata, si nu as prea vrea sa remontez roata, ca sa am ce da jos din nou Insa, surubelul e okay, ceea ce e bine, ca altu' n-am @moshulik: domne, ai speriat fetele, dar n-ai facut rau pt ca tre sa ma clarific neaparat E vorba de surubul cel mare, din capul amortizorului, cel cu floare de 30. Acuma, daca am inteles bine care e ochelarul, we have a problem. Pentru ca numai ochelarul inferior are surub de stringere al amortizorului (floare de 14, 17), si preventiv, l-am desfacut deja. Ochelarul superior nu are asa ceva, ci orificiul in care intra tubul amortizorului are sectiune variabila, tubul amortizorului, la rindul sau, are sectiune variabila, asa ca surubul cel mare din capul amortizorului are si rol de stringere a tubului amortizorului pe ochelar. Ciudat e ca la amortizorul din stinga (privit din sa) surubul problema s-a desfacut relativ usor (cu doar citeva opinteli). PS: am golit amortizoarele, si din amindoua a curs mai intai apa, dupa care ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Profile Deleted Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 @ana: E, aici e problema, ca motoreta e intr-o roata, si nu as prea vrea sa remontez roata, ca sa am ce da jos din nou Insa, surubelul e okay, ceea ce e bine, ca altu' n-am @moshulik: domne, ai speriat fetele, dar n-ai facut rau pt ca tre sa ma clarific neaparat E vorba de surubul cel mare, din capul amortizorului, cel cu floare de 30. Acuma, daca am inteles bine care e ochelarul, we have a problem. Pentru ca numai ochelarul inferior are surub de stringere al amortizorului (floare de 14, 17), si preventiv, l-am desfacut deja. Ochelarul superior nu are asa ceva, ci orificiul in care intra tubul amortizorului are sectiune variabila, tubul amortizorului, la rindul sau, are sectiune variabila, asa ca surubul cel mare din capul amortizorului are si rol de stringere a tubului amortizorului pe ochelar. Ciudat e ca la amortizorul din stinga (privit din sa) surubul problema s-a desfacut relativ usor (cu doar citeva opinteli). PS: am golit amortizoarele, si din amindoua a curs mai intai apa, dupa care ulei. daca e gripat nu te complica cu 15 mii de uleiuri baga lichid de frana si ar trebui sa mearga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 slabeste intai jugul, altfel nu desfaci alea de sus in veci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Merlyn Postat Mai 13, 2008 Share Postat Mai 13, 2008 da i cu motorina si se degripeaza imediat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Mai 16, 2008 Autor Share Postat Mai 16, 2008 "slabeste intai jugul, altfel nu desfaci alea de sus in veci" Pai n-am cum. Am gasit p'aici pe forum o furca asemanatoare cu ce am eu (am inteles ca e tot de Ij). Oricum e ca la mine, are suruburi de fixare numai pe cel de jos, nu si pe cel de sus. Cu motorina? Incercam, sa vedem unde gasim, incercam si cu Coca Cola, tre sa-l dau jos ; pina una alta, am "produs" o ranga pe care s-o montez in locul ghidonului, sa pot apuca mai bine... Oops, am uitat sa v-o arat D'asta am si eu Gata domnilor Am reusit sa-l dau jos. Partea buna e ca nu era ruginit deloc, era pur si simlu intepenit in jug (filetul e intradevar comprimat de forma interioara conica a jugului, dar l-am rezolvat cu doua lovituir de ciocan ). Pacat ca n-am avut cu ce sa-i fac o poza, cu o ranga in loc de ghidon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiuc Postat Mai 16, 2008 Share Postat Mai 16, 2008 Cel mai usor si la indemana cu ce poti sa desfaci suruburi intepenite este lichidul de frane Eu am gasit o sticala cu lichid de frana de la dacia lui tatae. Merge treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.