Sari la conținut

Care A Ami Avut De-a Face Cu Suruburi Blocate?


elm
 Share

Postări Recomandate

Domnilor,

 

Mai mult ca niciodata, trebuie sa dau jos amortizoarele fata, alea vechi.

Problema e ca unul dintre ele a iesit fara mofturi, dar celelalt are surubul de sus, din capul tubului blocat.

Si cind spun blocat, vraeu sa spun ca am facut febra musculara incercind sa trag de el. Am mai chemat si un amic mai "facut", a tras si el si... :) nimic

 

Care v-ati mai lovit de problema? Si cum a-ti rezolvat-o?

Am auzit ca ar fi niste spray-uri speciale, sunt bune de ceva?

 

PS: cica ar mere si cu o cirpa inmuiata in CocaCola pe post de solutie de indepartare a ruginei. Sper ca nu voi ajunge la astfel de masuri extreme :(

 

Toate bune :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da cu wd-40 din plin, asteapta vreo zi si o sa se desfaca usor :)

 

Salve!

 

Ce e wd-40? ulei? iarta un biet nestiutor... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai asa, ca sunt doua aspecte aici.

In primul rand - la ce surub te referi ? Amortizorul este prins pe motocicleta in cele doua piese numite "triple clam" in engleza sau "tripla" sau "ochelar" pe romaneste. Tu te referi la faptul ca surubul care tine amortizorul din dreapta de la ochelarul superior s-a blocat, cu hexagon uzual de 14, 15, 17 sau te referi la surubul din capul amortizorului, ala cu hexagon foarte mare, de genul 28, 32... ? Daca te referi la asta al doilea, cel din capatul amortizorului, iti spun de pe acum ca problema nu este gripajul in filet, ci supra-strangerea efectuata de ochelar asupra filetului. Deci daca vrei sa-l desfaci, trebuie intai sa slabesti surubul de la ochelarul superior, apoi surubul de la amortizor se va desface cu o jumatate de deget.

 

Din treaba cu febra musculara presupun ca asta e situatia, ca daca era vorba de surubul ala de la ochelar, nu faceai febra musculara, ci rupeai capul surubului pana acum si atunci aveai intr-adevar o situatie dificila :( .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai asa, ca sunt doua aspecte aici.

In primul rand - la ce surub te referi ? Amortizorul este prins pe motocicleta in cele doua piese numite "triple clam" in engleza sau "tripla" sau "ochelar" pe romaneste. Tu te referi la faptul ca surubul care tine amortizorul din dreapta de la ochelarul superior s-a blocat, cu hexagon uzual de 14, 15, 17 sau te referi la surubul din capul amortizorului, ala cu hexagon foarte mare, de genul 28, 32... ? Daca te referi la asta al doilea, cel din capatul amortizorului, iti spun de pe acum ca problema nu este gripajul in filet, ci supra-strangerea efectuata de ochelar asupra filetului. Deci daca vrei sa-l desfaci, trebuie intai sa slabesti surubul de la ochelarul superior, apoi surubul de la amortizor se va desface cu o jumatate de deget.

 

Din treaba cu febra musculara presupun ca asta e situatia, ca daca era vorba de surubul ala de la ochelar, nu faceai febra musculara, ci rupeai capul surubului pana acum si atunci aveai intr-adevar o situatie dificila :moto: .

 

Moshulik, cu amanuntele astea tehnice m-ai dat pe spate! Vroiam si eu ca fata sa ii spun omului parerea mea si acum mi-e si frica.... :)

Oricum, cu parerea in dinti spun ca, o idee ar fi sa gasesti pe cineva de la o vulcanizare care are un ciocan pneumatic de desfacut suruburi+ inbus sa mearga la tine si probabil ca daca e dispus contra spaga sa vina cu el pina la motor... sau sa mergi tu cu motorul acolo, dar intel ca deja e demontat... Principalul e doar sa nu se fi stricat flaorea surubului sau hexagonul sau ce are el de tragi, ca atunci..... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ana: E, aici e problema, ca motoreta e intr-o roata, si nu as prea vrea sa remontez roata, ca sa am ce da jos din nou :(

Insa, surubelul e okay, ceea ce e bine, ca altu' n-am

 

@moshulik: domne, ai speriat fetele, dar n-ai facut rau :moto: pt ca tre sa ma clarific neaparat

E vorba de surubul cel mare, din capul amortizorului, cel cu floare de 30. Acuma, daca am inteles bine care e ochelarul, we have a problem.

Pentru ca numai ochelarul inferior are surub de stringere al amortizorului (floare de 14, 17), si preventiv, l-am desfacut deja.

Ochelarul superior nu are asa ceva, ci orificiul in care intra tubul amortizorului are sectiune variabila, tubul amortizorului, la rindul sau, are sectiune variabila, asa ca surubul cel mare din capul amortizorului are si rol de stringere a tubului amortizorului pe ochelar.

Ciudat e ca la amortizorul din stinga (privit din sa) surubul problema s-a desfacut relativ usor (cu doar citeva opinteli).

 

PS: am golit amortizoarele, si din amindoua a curs mai intai apa, dupa care ulei. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ana: E, aici e problema, ca motoreta e intr-o roata, si nu as prea vrea sa remontez roata, ca sa am ce da jos din nou :(

Insa, surubelul e okay, ceea ce e bine, ca altu' n-am

 

@moshulik: domne, ai speriat fetele, dar n-ai facut rau :moto: pt ca tre sa ma clarific neaparat

E vorba de surubul cel mare, din capul amortizorului, cel cu floare de 30. Acuma, daca am inteles bine care e ochelarul, we have a problem.

Pentru ca numai ochelarul inferior are surub de stringere al amortizorului (floare de 14, 17), si preventiv, l-am desfacut deja.

Ochelarul superior nu are asa ceva, ci orificiul in care intra tubul amortizorului are sectiune variabila, tubul amortizorului, la rindul sau, are sectiune variabila, asa ca surubul cel mare din capul amortizorului are si rol de stringere a tubului amortizorului pe ochelar.

Ciudat e ca la amortizorul din stinga (privit din sa) surubul problema s-a desfacut relativ usor (cu doar citeva opinteli).

 

PS: am golit amortizoarele, si din amindoua a curs mai intai apa, dupa care ulei. :)

 

daca e gripat nu te complica cu 15 mii de uleiuri baga lichid de frana si ar trebui sa mearga

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"slabeste intai jugul, altfel nu desfaci alea de sus in veci"

 

Pai n-am cum. Am gasit p'aici pe forum o furca asemanatoare cu ce am eu (am inteles ca e tot de Ij). Oricum e ca la mine, are suruburi de fixare numai pe cel de jos, nu si pe cel de sus.

 

Cu motorina? Incercam, sa vedem unde gasim, incercam si cu Coca Cola, tre sa-l dau jos :moto: ; pina una alta, am "produs" o ranga pe care s-o montez in locul ghidonului, sa pot apuca mai bine... :moto:

 

Oops, am uitat sa v-o arat :moto: post-18211-1210690194_thumb.jpg

D'asta am si eu

 

Gata domnilor :moto: :(

 

Am reusit sa-l dau jos. Partea buna e ca nu era ruginit deloc, era pur si simlu intepenit in jug (filetul e intradevar comprimat de forma interioara conica a jugului, dar l-am rezolvat cu doua lovituir de ciocan :moto: ).

 

Pacat ca n-am avut cu ce sa-i fac o poza, cu o ranga in loc de ghidon :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai usor si la indemana cu ce poti sa desfaci suruburi intepenite este lichidul de frane

Eu am gasit o sticala cu lichid de frana de la dacia lui tatae.

Merge treaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...