Sari la conținut

Shocul la pornire...


Postări Recomandate

La Gilera Eaglet, socul se poate apasa (in sus), dar nu poti sa il si aduci la loc,oricat ai incerca..

Problema mea: dupa ce motorul sta cateva ore, porneste f greu fara soc..adica la demaror(buton) vreo cateva minute..

Daca apas socul, porneste imdeiat, dar nu se poate tura, daca accelerez moare, daca o las la relanti, iar moare...normal, dupa ce a pornit, daca as putea duce socul la pozitia initiala, ar merge motorul,asa cred ca merge inecat....

cum pot face ? are cineva o idee ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa cablul de soc si unge-l cu WD40. Streseaza-l vreo 10 minute .. iar ungere.

 

(asta presupunand ca e blocat - am patit si la honda si la suzi).

 

Daca nu e blocat poate s-a slabit de la prinderea de langa carburator. Iar simplu, dai rezervorul jos si reglezi cum trebuie cablul.

 

 

O alta solutie temporara e sa vezi daca ai acces la prinderea din carb. Si il dai inapoi cu degetul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica sa mearga cablul usor si vezi jos la carburator in functie de sistem trebuie sa ai un arc la mecanismul de soc (unde intra cablul) . Verifica ! Daca nu il ai dezmosteneste un pix si voila, ai revenire la soc :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta intebare asemanatoare: este normal sa trebuiasca sa tragi socul dimineata chiar si vara? Si daca nu care ar fi cauza?

Dupa o noapte de stat ... il tragi vara un pic. Primavara/toamna .. mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va trebui sa ma uit atent la zona in cauza...

e o clapa mica chiar pe carburator undeva pe care eu o imping de jos in sus, si sare singura...la un moment dat.problema e ca nu sare imediat ce a pornit motorul si motorul merge cum am descris mai sus..

Acum cobor pana jos sa vad exact si va aduc aici tot ce trebe, ca e motorul in fata firmei.

N-as prea vrea sa dau rezervorul jos....prefer orice alta varianta...

revin in 10 min cu detalii dupa ce analizez exact sa nu vorbesc prostii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici se vede si forma ei, este un arc de cerc, probabil actioneaza in partea cealalta a carburatorului...tre sa desfac multe sa vad exact,asa ca pe alta data...

 

PS: la asta ,scuze pt neclaritate.Imi tremura mana, ca motorul era aplecat in partea opusa cricului....

post-42-1118757432_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai.. incearca sa nu mai impingi socul pana la capat

Impinge-l mai pana la jumate asa - daca este elastic (adica incearca sa revina singur), tine-l cu mana acolo, pe pozitzia intermediara (unde nu se blocheaza) pana cand porneste motorul (asta la cald). La rece eventual incerci aceeasi chestie.

 

In principiu cred ca e vorba de soc "semi-automat", adica tu il impingi, insa de revenit revine singur, dupa ce se dilata cine stie ce piesa, de la temperatura motorului. La tine probabil ca este ceva mizerie acolo si de-asta nu mai revine. Deci vezi unde actzioneaza tija respectiva si incearca sa stropesti acolo cu ceva spray degripant.

 

Alternativa - cum porneam eu gilera mea. Socul nu prea avea efect la rece, mai ales dupa multa statzionare. Ca sa nu omor rau bateria/demarorul, faceam astfel - motoreta avea o cutie in carenaj prin care aveam acces la tuburile de admisie aer de la cutia filtrului de aer - ei bine astupam complet cu mana tuburile alea, apoi dadeam la demaror - motorul tragea multa benzina si pornea imediat, apoi eventual il lasam cu socul tras pana se incalzea putzin.

 

Nu are sens sa te bagi la desfacut pe-acolo, incearca cele doua metode - pozitzie intermediara la soc, spray degripant prin zona (ajunge el unde trebuie), "shoc manual"... - daca potzi - pune si o poza din partea cealalta, sa vedem ce anume actioneaza parghia aia pe care apesi tu... daca comanda o clapeta (ca socul la masini) sau doar inchiderea/deschiderea unui canal de "scurt-circuit" al tubului principal al carburatorului. Daca e cu clapeta, asta e posibil sa agatze aiurea, din cauza vreunui surub slabit ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite poza din partea cealalta, am facut si aici dar nu am pus ca nu se vede mai nimic...voi face cand desfac plasticele de pe ea...

 

voi incerca azi treaba cu impinsul pana aproape de capat...daca nu, va trebui sa desfac carburatorul in curand...el de revenit revine, dar pana revine nu opti face nimic, nici macar sa-l lasi la relanti....tre sa te tot joci cu el sa speri ca nu moare..

 

Apropo moshulik: ce Gilera ai avut? cumva Eaglet ?

post-42-1118758689_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu, uite asta am avut eu - www.gilerakk.home.ro

Nu prea imi dau seama nici din poza de pe dreapta ce efect are miscarea parghiei respective. Nu cred ca rezolvi mare lucru daca dai jos carburatorul, ar trebui sa se poata demonta partea de soc fara sa dai jos restul. Oricum, din cate vad eu, problema este alta, anume faptul ca nu se actioneaza deschiderea clapetei de accelerare, pentru a evita inecarea - la oltcit de exemplu este o tija care trebuie indoita pentru a realiza acest reglaj - o parghie care deschide clapeta de accelerare un pic cand socul este la maxim, pentru a nu se ineca motorul. Trebuie sa fie ceva de genul asta si la tine. Daca tzii din manerul de acceleratzie un pic deschis si cu socul la maxim, motorul ar trebui sa mearga turat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MAi fratilor daca nu va precepeti nu mai induceti omu`n eroare!!!!!!

 

Nu are nimic socul este realizat de asa natura sa sara singur in momentul cand motorul sa incalzit un pic doar atunci cand tragi gazul la maxim vine clapeta si deblocheaza socul. Simplu de tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MAi fratilor daca nu va precepeti nu mai induceti omu`n eroare!!!!!!

 

Nu are nimic socul este realizat de asa natura sa sara singur in momentul cand motorul sa incalzit un pic  doar atunci cand tragi gazul la maxim vine clapeta si deblocheaza socul. Simplu de tot.

Nu te supara mai pe noi. Eu am crezut ca e ca la honda sau suzi. Manerul de soc pe ghidon si un cablu de otel.

 

Nu am stiut ca e direct la carburator :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va trebui sa ma uit atent la zona in cauza...

e o clapa mica chiar pe carburator undeva pe care eu o imping de jos in sus, si sare singura...la un moment dat.problema e ca nu sare imediat ce a pornit motorul si motorul merge cum am descris mai sus..

  Acum cobor pana jos sa vad exact si va aduc aici tot ce trebe, ca e  motorul in fata firmei.

    N-as prea vrea sa dau rezervorul jos....prefer orice alta varianta...

revin in 10 min cu detalii dupa ce analizez exact sa nu vorbesc prostii.

E perfect normal, am mai intalnit tipul asta de soc la motoare mici (vezi mopedurile piaggio) si el e facut dintr-o clapeta pe care tu o impingi cu tija aia dupa un bolt si ea e aruncata inapoi abia dupa ce motorul ajunge la turatia necesara si sufla inapoi prin galeria de admisie. singura solutie pt tine e sa o lasi nitel pe loc sa se incalzeasca apoi sa dai gaz maxim in gol si socul o sa sara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit.

Am procedat asa cum a spus @moshulik, am apasat cu degetul clapa de soc, dar nu pana la sigurantare...si merge brici.....fara nici cea mai mica problema, deci asta s-a rezolvat. Am incercat zilele trecute si treaba cu lasatul pana se incalzea, problema era ca murea daca o lasam la relanti si murea si daca o acceleram mai mult, trebuia vreme de vreo 5-10 minute sa ma tot joc la acceleratie..Dar acum, BETOOOONNNN: la prima apasare o ia, apoi dau drumul la soc, revine si merge super....Deci cea mai buna idee e cea cu apasatul usor al clapetei...

 

 

Mersi mult moshulik si toti ceilalti ..Observasem si faptul ca a sarit socul cand era gazul la maxim, dar nu eram convins ca e asa facut,am crezut ca e coincidenta...Nu acceleram maxim pt ca murea motorul, cum am mai spus...

 

Mersi mult pt idei, mi-au folosit mult,acum nu ma mai fac de ccao cand vin oamenii sa se uite la motor cand plec (lucrez la un supermarket) si eu sa dau la automat vreo 10 minute de radeau toti de mine..... :o

 

 

:wave: pt toti care m-ati sfatuit !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda.....ieri iar nu a pornit cand am plecat...am apasat socul, degeaba..am incercat fara, degeaba...

 

Aveti cumva idee ce ar putea fi la mijloc? trebuie sa incerc timp de vreo 10 minute ca sa porneasca...Bine ca inca ma tine bateria...

 

Dati-mi un sfat ..ce ar putea fi? ma gandeam ca poate se ineaca stand pe loc (tot timpul opresc rezervorul,dar...?)

.

Acum din pacate iar am ramas fara motor pt cateva zile, o sa scriu in alt topic, ca si acolo am nevoie de o parere...

 

 

PS: Am probat ieri de multe ori: Socul sare cand acc e la maxim, chiar si cu motorul oprit, la cap de cursa declanseaza si socul...deci asta am rezolvat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria tine f bine, pt ca invarte motorul bine....Deci acolo sigur nu sunt probleme...

dar nu vrea sa se aprinda....Am scos bujia, uscata uscata.n-ar fi nici treaba cu inecatul...hmmmm :wave:

Aveam o banuiala la bujie, dar in rest merge super, deci ea lucreaza corespunzator....o sa incerc eventual cu alta bujie, numai ca un am gasit una ..eu am NGK cu filet lung, sa vad pe unde gasesc una noua.

 

Mi-e teama totusi sa nu fie din carburator, ca acolo is treburi dubioase..se da jos f f greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria tine f bine, pt ca invarte motorul bine....Deci acolo sigur nu sunt probleme...

Eu zic sa verifici... electromotoul ala merge si cu 9 V.. aprinderea electronica nu!

si la mine se invartea electromotoru de n-avea aer... da pana nu-i dadeam curent nu pornea cand am avut bateria "dusa"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai da, dar sa presupunem ca ar fi scazuta bateria...

dupa ce dau 10 min la demaror, e si mai jos tensiunea,.....si apoi porneste..daca il opresc fara sa stau ceva timp sa incarce, tot porneste la prima atingere de buton...

Ar fi posibila varianta ta doar daca ar porni numai impinsa ....

inca astept idei..eventual o sa verific si tensiunea la baterie...ultima data avea peste 12, deci e OK....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci... daca bujia e uscata uscata, inseamna ca nu ajunge benzinica in motor. Socul e prea slab ca sa asigure benzina necesara la pornire sau benzina se vaporizeaza prea mult si motorul se ineaca cu vapori de benzina (incearca fara soc si cu clapeta deschisa la maxim). Oricum, bujia uscata inseamna mai mult ca sigur benzina insuficienta.

 

Incearca cum am zis eu, sa astupi cu mana admisia in filtrul de aer, in felul asta fortzezi carburatorul sa dea benzina mai multa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi sa nu ai filtrul de benzina infundat partial sau gunoaie in carb.

Bujia o schimbi cu acelasi tip de bujie sau cu una echivalenta, vezi tabelul de echivalente

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...