pirvulescu Postat Mai 27, 2008 Share Postat Mai 27, 2008 Un un Shadow VT 600 cu carburatie, normal. De ce peste tot in forum se recomanda sa se bage benzina fara pb? Ce are daca bag premium(care acum tot fara pb este)? Motorul este pe carburatie nu injectie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 27, 2008 Share Postat Mai 27, 2008 Toate motoarele japoneze dupa 1980 merg cu benzina fara plumb. In Romania nu mai exista benzina cu plumb de vreo 4 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pirvulescu Postat Mai 27, 2008 Autor Share Postat Mai 27, 2008 Toate motoarele japoneze dupa 1980 merg cu benzina fara plumb. In Romania nu mai exista benzina cu plumb de vreo 4 ani. Exista acea benzina premium pentru vechile motoare. Ce are daca pun din aia, tehnic vorbind? Singura explicatie din partea mea ar fi ca in tarile de provenienta s-a scos benzina cu Pb asa ca automat au recomandat cu Pb. Asta asa pentru cultura mea generala nu ca am de gand sa pun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Mai 27, 2008 Share Postat Mai 27, 2008 Pe vremuri rapoartele de compresie nu erau asa mari (exceptand motocicletele de curse). (Tetra)etilul de plumb se adauga benzinei ca sa sporeasca cifra octanica pentru a evita autoaprinderea (autodetonatia). Deasemenea, benzina cu plumb (cica) scutea supapele de footai prea mare care risca belirea lor prematura. Acu sunt alti ani, alte benzine, alte supape, lumea a evoluat (cat de cat). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Mai 27, 2008 Share Postat Mai 27, 2008 Pe vremuri rapoartele de compresie nu erau asa mari (exceptand motocicletele de curse). (Tetra)etilul de plumb se adauga benzinei ca sa sporeasca cifra octanica pentru a evita autoaprinderea (autodetonatia). Deasemenea, benzina cu plumb (cica) scutea supapele de footai prea mare care risca belirea lor prematura. Acu sunt alti ani, alte benzine, alte supape, lumea a evoluat (cat de cat). fenomenul de autoaprindere apare in cazul in care maresti raportul de compresie, de aceea, motoarele cu raport mare de compresie si cu aprindere prin scanteie (m.a.s.) merg pe alcool sau derivati ai acestuia (vezi dragster-e) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 Un un Shadow VT 600 cu carburatie, normal.De ce peste tot in forum se recomanda sa se bage benzina fara pb? Ce are daca bag premium(care acum tot fara pb este)? Motorul este pe carburatie nu injectie. Nu e nici o problema atat timp cat nu ai injectie cu catalizator !!! Ar mai fi avantajul ca fiind cea mai vanduta(fara pb)sa mearga motorul mai bine. Benzina fara pb cica ar proteja putin mediul inconjurator. Baga un plin cu pb si unul fara si vezi cu care merge mai bine,eu bag numai de la Petrom care este cea mai ieftina ,nu aia top 99 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pirvulescu Postat Mai 28, 2008 Autor Share Postat Mai 28, 2008 (editat) Nu e nici o problema atat timp cat nu ai injectie cu catalizator !!!Ar mai fi avantajul ca fiind cea mai vanduta(fara pb)sa mearga motorul mai bine. Benzina fara pb cica ar proteja putin mediul inconjurator. Baga un plin cu pb si unul fara si vezi cu care merge mai bine,eu bag numai de la Petrom care este cea mai ieftina ,nu aia top 99 . Nu m-as risca sa fac teste pe motorul meu . Noi vorbim de diferentele dintre cu Pb si fara Pb. Atunci ce sa mai zicem de masinile pe benzina care au fost adaptate la gaz. Chiar..... ce ar fi sa pun instalatie de gaz pe motor si in loc de genti laterale sa am 2 mici buteli. Editat Mai 28, 2008 de pirvulescu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 gazul are cifra octanica mai mare ca benzina. deci nu gazul in sine omoara supape si pistoane ci gazele rezultate care sunt corozive. de detonat nu detoneaza. si nu numai, sunt mai multe legate de gaz. plumbul din benzina era prea putin ca sa unga ceva supapa deci si teoria asta pica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Mai 28, 2008 Share Postat Mai 28, 2008 Hai ca iar se umplu 5 pagini de nimic. Scurt: benzina cu plumb dauneaza catalizatorului. Daca n-ai catalizator poti sa bagi ce vrei in rezervor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pirvulescu Postat Mai 29, 2008 Autor Share Postat Mai 29, 2008 Hai ca iar se umplu 5 pagini de nimic. Scurt: benzina cu plumb dauneaza catalizatorului. Daca n-ai catalizator poti sa bagi ce vrei in rezervor. Asta credeam si eu dar nu eram sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Iunie 6, 2008 Share Postat Iunie 6, 2008 La mine in manual la Hornet scrie sa bag benzina fara plumb deoarece cea cu plumb ar cauza niste depuneri pe undeva pe la motor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Iunie 9, 2008 Share Postat Iunie 9, 2008 in manualul meu de cb 500 tot benzina fara plumb se indica a se folosi. rectific: doar benzina fara plumb. si nu am nici injectie, nici catalizator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Iunie 10, 2008 Share Postat Iunie 10, 2008 La diversion-ul meu scrie "regular or unleaded gasoline" - deci - orice. O singura diferenta....dupa cea "regular" (care acuma nu se mai gaseste la Petrom) parca mergea motorul un pic mai rece (pentru cei care o sa intrebe cum stiu asta - am termometru). Diferenta e mica...sub 5 grade la drum intins, deci no big deal. Pe de alta parte, se poate ca cu benzina fara plumb sa ai un motor mai curat si sa fie nevoie mai rar sa cureti carburatoarele sau sa-l decarbonizezi. Mai nou bag Efix de la Rompetrol, parca chiar merge mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 10, 2008 Share Postat Iunie 10, 2008 gazul are cifra octanica mai mare ca benzina. deci nu gazul in sine omoara supape si pistoane ci gazele rezultate care sunt corozive. de detonat nu detoneaza. si nu numai, sunt mai multe legate de gaz. plumbul din benzina era prea putin ca sa unga ceva supapa deci si teoria asta pica. ce legatura are cifra octanica cu gazul petrolier lichefiat??????? cifra octanica este data de procentul de octan in raport cu cel de cetan pe care il contine benzina respectiva. cu cat benzina contine un procent mai mare de octan, cu atat este mai putin detonanta, permitand ridicarea raportului de compresie, din cauza faptului ca acel procent in plus de octan va duce la o ardere uniforma, fara detonatii (desigur, pana in anumite limite). procent foarte mic de octan in raport cu cetan duce la combustibil diesel, care este atat de detonant incat, in conditii de temperatura mare si presiune mare detoneaza. ce treaba are gazul cu acestea?????? acel gpl este un amestec de butan si propan, dar nu stiu exact in ce proportii, am impresia ca butanul este in procent mai mare. puterea calorica este net inferioara benzinei, ceea ce duce la o putere mai mica la aceeasi turatie. mai mult, arderea este incompleta, ceea ce da multi compusi deseuri, care genereaza depuneri pe elementele din camera de ardere (supape, chiulasa, scaune supapa), compusi de natura carbonica care au si caracter abraziv. pe de alta parte, arderea fiind mai lenta, ea se prelungeste mult si in timpul de evacuare, ceea ce duce la o supraincalzire a supapelor de evacuare care cedeaza primele la motoarele ce folosesc gpl. nu cred ca are vreo legatura cu ungerea. pe de alta parte, am intalnit motor cu gpl care din prima mie de kilometri a papat mai bine de 700 ml de ulei (in conditiile in care tot setul piston+segmenti+camasi era nou, plus supape, ghiduri si scaune toate noi). de ce, nu am reusit sa-mi formez inca o explicatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Iunie 10, 2008 Share Postat Iunie 10, 2008 ce legatura are cifra octanica cu gazul petrolier lichefiat???????cifra octanica este data de procentul de octan in raport cu cel de cetan pe care il contine benzina respectiva. cu cat benzina contine un procent mai mare de octan, cu atat este mai putin detonanta, permitand ridicarea raportului de compresie, din cauza faptului ca acel procent in plus de octan va duce la o ardere uniforma, fara detonatii (desigur, pana in anumite limite). procent foarte mic de octan in raport cu cetan duce la combustibil diesel, care este atat de detonant incat, in conditii de temperatura mare si presiune mare detoneaza. ce treaba are gazul cu acestea?????? acel gpl este un amestec de butan si propan, dar nu stiu exact in ce proportii, am impresia ca butanul este in procent mai mare. puterea calorica este net inferioara benzinei, ceea ce duce la o putere mai mica la aceeasi turatie. mai mult, arderea este incompleta, ceea ce da multi compusi deseuri, care genereaza depuneri pe elementele din camera de ardere (supape, chiulasa, scaune supapa), compusi de natura carbonica care au si caracter abraziv. pe de alta parte, arderea fiind mai lenta, ea se prelungeste mult si in timpul de evacuare, ceea ce duce la o supraincalzire a supapelor de evacuare care cedeaza primele la motoarele ce folosesc gpl. nu cred ca are vreo legatura cu ungerea. pe de alta parte, am intalnit motor cu gpl care din prima mie de kilometri a papat mai bine de 700 ml de ulei (in conditiile in care tot setul piston+segmenti+camasi era nou, plus supape, ghiduri si scaune toate noi). de ce, nu am reusit sa-mi formez inca o explicatie. Legatura dintre CO si GPL: The octane rating of a spark ignition engine fuel is the knock resistance (anti-knock rating) compared to a mixture of iso-octane (2,2,4-trimethylpentane, an isomer of octane) and n-heptane. By definition, iso-octane is assigned an octane rating of 100 and heptane is assigned an octane rating of zero. An 87-octane gasoline, for example, possesses the same anti-knock rating of a mixture of 87% (by volume) iso-octane and 13% (by volume) n-heptane. invatati mai engleza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.