Sari la conținut

Bike On The Bitc... Aaa... Beach


Postări Recomandate

Daca as mai incepe si de data asta cu "ochii cat ouale", probabil ati zice ca nu stiu sa fac alta comparatie pentru modul in care ma trezesc de obicei. Ma rog, de data asta ar fi fost "cu capul cat banita dupa o noapte dormita iepureste. Si da, iar am plecat singur in aventura.

 

post-25459-1213132874_thumb.jpg

 

Plecare de acasa: ora 8. Iau centura, mai mult off-road, de altfel, ca sa trec de sirul de tiruri. La un moment dat, mergand in coloana la 40 la ora, ma plictisesc si ma apuc de facut jaloane pe strada, cica sa incalzesc gumele. De fapt, eu doar ma plictiseam. Si se pare ca nu eram singurul. Atat conserva din fata mea, cat si cea din spate incep sa faca acelasi lucru. Ma bufneste un ras grav, la fel ca si pe ceilalti doi. Iau autostrada pana la Fundulea, dup-aia ma duc pe drumul vechi. Pentru ca e mai liber si ceva mai virajat. Ah, da, si are benzinarii :D Pana la Cernavoda, exceptand vreo doua muste care nu gasisera altceva mai bun de facut decat sa-mi intre in casca si de politistul de la zona de taxare de la Fetesti care, desi m-a vazut ca merg incet (aveam 40-50 la ora, oricum), imi facea zambind un semn de "mergi mai incet". Medgidia, scurta realimentare, cateva cuvinte cu niste tipi cu un peugeot asupra mobrei, stanga la Poarta Alba, catre Navodari. Un ultim pit-stop langa rafinarie, bag gaz proaspat si dau o mica tura trotinetei.

 

No, acum stiam ca ar fi trebuit de mai multisor sa intind lantul, dar nu credeam ca-i chiar atat de grav. Si mi-ar mai fi trebuit si ceva de uns. Exact. Un scooter acvatic (ski-jet?!) si proprietarul care baga ulei de 2T. "N(u va suparati, imi puteti da cateva picaturi de ulei sa dau pe lant?)" M-am oprit la "N". Cand sa zic "u", bidonul, inca plin, era in cadere libera spre fundul cosului de gunoi. Damn. Ma fac ca vreau hartie sa-mi sterg nasul si ma uit in cos. Bidonul era acolo. Ma rog, era mai aproape de China. Iar eu ar fi trebuit sa ma bag cu totul ca sa-l scot. Am zis pas, chiar motociclist cautator in gunoi n-am ajuns :D In fine, zic ca mai merge. Si ma duc. Deja se aud clocanituri. Nu-i a' buna. In Corbu ma uit stanga-dreapta dupa pietroaie. Gasesc un munte de pietroaie, ma lupt cu cel mai mare, ma lupt cu motoreta sa o suspend pe el, scot cheia de 24 si ma apuc de lucru. Bine ca sunt undeva in lateral, altfel s-ar fi uitat lumea ca la urs, probabil. Dusa roata la pozitia 6 din 7, observat vreo 2 dinti la pinion mancati, facut planuri de cumparat kit de lant pana la Turul Romaniei. Vadu, plaja.

 

post-25459-1213132799_thumb.jpg post-25459-1213132813_thumb.jpg post-25459-1213132818_thumb.jpg post-25459-1213132823_thumb.jpg post-25459-1213132836_thumb.jpg post-25459-1213132840_thumb.jpg post-25459-1213132845_thumb.jpg

 

Oh, da, plaja. Nisip, scoici, apa sarata, tractiune aproape nula. Deja aveam vreo 20km facuti pe asfalt, teoretic inca vreo 40 pana la Gura Portitei si vreo 30 pana in Mihai Viteazu pe la Canalul 5. Deci benzina ar trebui sa ajunga. Incercat mai multe tipuri de nisip sa vad pe unde pot merge altfel decat cu spatele patinat. Raspuns? Pe nicaieri, basically. Doar pe scoici sau, in lipsa lor, pe zona umeda unde se sparg valurile am ceva aderenta. Oricum, eram setat pe mers economic si, desi mai puteam pe anumite portiuni, n-am tras de ea la mai mult de 60km/h. Pe plaja 4 turiste (doua nakeduri :lol: ), multe chestii aduse de valuri (asta ca sa nu intrebe careva care-i treaba cu monitorul), stoluri de pasari si un cort gol. Ajung la primul canal deversor, trec peste pod si-i dau blana pe drumul de langa lac ca mi-era lene sa ma mai duc din nou pe plaja. Pana cand si asta se infunda. Se infunda cu un stavilar, la al doilea canal deversor, cel de la Periboina. Optiuni: ma intorc sau ma risc.

 

post-25459-1213132850_thumb.jpg post-25459-1213132857_thumb.jpg post-25459-1213132866_thumb.jpg post-25459-1213132870_thumb.jpg

 

De fapt, nu era nicio optiune. Am zis ca ajung la Gura Portitei, ma tin de cuvant. Intai o mica desciere. In cea mai lata parte a lui, betonul avea ~ 1 metru latime, exceptand insulitele. In cea mai stramta, la final, era un podet de lemn de vreo 60cm latime cu bara de sustinere pe stanga. Ca si obstacole, o macara si un vagonet. Distanta masurata pe Wikimapia, 356m. Si eu care vreau sa trec cu motorul. Tura de recunoastere, totul pare in regula, desi va fi groaznic de greu. Si asa a si fost. Macaraua era insula, deci n-am avut probleme, dar vagonetul a trebuit sa-l imping vreo 100 de metri pana la alta insulita, timp in care a deraiat de doua ori. Si a mai ramas podetul. Dau sa ma urc pe el, dau cu deflectorul de vant in bara de sustinere. Nasol. Scoate sculele, demonteaza maneta de ambreiaj cu deflector cu tot + oglinda. Cu ea atarnand, cu o briza destul de puternica din dreapta, cu piciorul meu drept care statea pe marginea podetului, cu mare grija sa nu ating bara, cu 2 ani imbatriniti cand o pala de vant ma dezechilibreaza putin, cu trepte imense si abrupte la sfarsit, dupa o ora jumate, sunt pe partea cealalta. Savurez multele tigari ale victoriei, beau juma' de sticla de apa si dau telefoane prietenilor. Si montez maneta la loc. Echipat din nou, indrumat de cativa pescari din zona, o iau pe drum. Am zis drum? Scuze, mai corect ar fi fost fosta carare nefolosita de zeci de ani. Si asta deoarece cararea se intrezarea doar in anumite locuri printre ierburi si nori de tantari. La prima pescarie, imi bag piciorul si o iau catre plaja. O plaja ceva mai tehnica de data asta, plina de zone de nisip foarte fin si cu prea putina tractiune. Pana ajung in marea statiune Gura Portitei.

 

post-25459-1213132879_thumb.jpg post-25459-1213132883_thumb.jpg post-25459-1213132888_thumb.jpg post-25459-1213132892_thumb.jpg

 

Decent aranjata, desi parca prea comerciala. Dar deja e irelevant. Dupa 4 ore de cand am parasit asfaltul, sunt la destinatie. Poze, mers pe langa motoreta din cauza de caini innebuniti de zgomotul motorului, telefoane acelorasi prieteni. Si intrebari de drum catre Canalul 5. "Da' stii ca e stavilarul rupt, nu?" :P :D Oh, sa-mi bag p^!@. "Tu du-te pana acolo si sigur te trece cineva cu barca" Ma uit pe odometru. Am 62 de km. Nu cred ca am batut vreun record de economie la modul cum am mers pe plaja. Poate doar negativ. Iar benzina nu mi-am luat in sticla de fraier. Mmmmmooocheiii, hai sa vedem ce pot face. Drumul pana la Canalul 5, mai rau decat cel dintre Periboina si Gura Portitei. Nu se vede absolut nimic, insa stiu ca undeva pe mijloc e un foarte mare sleau, probabil facut de un tractor. Ma si dezechlibreaza la un moment dat, reusesc s-o tin dreapta totusi. Insa imi vine la nas miros de paine. Ce mama ma-sii?! O privire in dreapta. PANICA!! Nu am cum sa pun motorul pe cric, dar gasesc repede un bat si incep sa scobesc cu el. Tot motorul era acoperit in spice ca de grau, iar cele prinse intre piston si evacuare se prajisera si fumegau. Bun, de acum mergem mai incet si pe unde mai vad drumul. Cand ajung la ecluza, temerile se adeveresc. E rupta. De pe partea cealalta ma latra cainii, iar un om se apropie. Nu ma poate trece cu barca, e prea puternic curentul. Am simtit cum mi se taie picioarele.

 

Sa recapitulam. Nu mai am foarte multa benzina, drumul de intoarcere ar insemna o trecere pe acelasi stavilar de la Periboina, e ora 5. Inapoi la Gura Portitei, imi iau si o mica tranta prin sleaul mai sus amintit si iar reusesc sa invart putin tuburile furcii. O ridic instant, mai ales ca pe stanga are tendinta sa curga benzina, iar motorul e fierbinte si acoperit de paie. La docuri se gasesc si solutii de a ajunge inapoi pe mal: salupa la 250 de lei sau vapor la 50 de lei, dar trebuie sa-l astept pana pe la 8. Evident, astept vaporul. Intre timp, curat motorul de paie si ma uit la meci. In pauza vine si micutul vaporas, arunc mobra in el si decid, de comun acord cu "capitanul", sa plecam dupa meci. Traversarea de o ora e numai buna ca sa ma zgaltaie pana in pragul vomei, desi in afara de 3 biscuiti nu ar avea ce sa iasa din mine. La ora 10 noaptea sunt in Jurilovca. "Capitanul" binevoieste sa-mi imprumute cativa stropi de ulei si ung putin lantul. Catre Bucuresti. Cu toata viteza inainte. Pana la prima benzinarie, bineinteles :lol:

 

post-25459-1213132897_thumb.jpg

 

Reinnoiesc proviziile de Cola, bag un taur rosu de control si cap-compas spre Harsova. Drumul? Suficient de bun incat sa ma tina in priza, suficient de prost ca sa nu-mi permita mai mult de 80 la ora. Pana in DN, evident, unde chiar ii dau blana. Tot aici, intr-o zona de blana dau si de o zona de ceata densa fara sa-mi dau seama. Si, cum ceata nu vine niciodata singura, aduce si o curba destul de stransa pe stanga, pe urcare. Franat la limita, eliberat frane, intrat in curba cu genunchiul jos, trecut toate transpiratiile, injurat de toti dumnezeii, trecut cu bine. Aproape de pod ma opresc intr-o alta benzinarie ca sa imi revina zona dorsala in simtiri. E 12 noaptea. Si mai am 200km pana la Bucale. Trecut pod, injurat ca nu vad nimic pentru aia 4 lei platiti ca sa mi se deschida bariera. Realimentez in Tandarei intre pustani cu Dacii, fascinati de "sa moara Franta, ce suspensii are", intrebari clasice gen "cat consuma?" si "cat baga?", plecat si inceput facut turturi. Cand eram pe vapor mi-am mai pus pe mine si puloverul pe care l-am luat in ultimul moment de acasa, dar acum era prea de tot. Prima data cand mi-am dorit sa fi avut o vitezana. Carenele si-ar fi facut toti bani. Asta deoarece peste 80 la ora tremuram cu mobra sub mine.

 

La 3:36 sunt in spatele blocului. Dupa 750km, dupa 19 ore, dupa cea mai misto, dar si cea mai oribila aventura a mea. Adorm bustean. Nu de alta, dar dimineata ma voi pregati sa ma acroseze unul, eu cu masina fiind, si sa fuga. B-34-LAW, data viitoare aminteste-ti ca esti un Mitsu Pajero, nu un Piaggio Zip. Poate, fara carnet, o sa inveti ce-i ala strecurat.

 

post-25459-1213132902_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo mai ciufulici :P. Esti pe calea cea (mai ) buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, un LC4 adv sau o africana ar fi fost suficiente. Pentru simplul motiv ca nu aveam cum sa trec de Periboina :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am fost in mai si am trecut la Periboina o africana, un LC4 Adv si un bmw f650 dar eram mai multi. de unu singur nu aveai maei sanse sa treci un motor mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yeah, helping people lose their jobs since 1987. Multumesc :P

 

Tigrule, nu stiu. Sa zicem ca am mancat vreo 25 de litri de gaz, o apa, o cola, un taur rosu, un pachet de tigari si altul de biscuiti plus traversarea cu vaporul. Cam 180-190 de lei, nu mai mult.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo mai ciufulici :P. Esti pe calea cea (mai ) buna.

 

daca te iei dupa asta ajungi rau. uita te la el.

ma uitam la motoreta si imi parea cunoscuta si mi-am amintit, inainte sa vad postu lu semaca de faptul ca ne am vazut in primavara asta.

 

mi-am amintit , desi nu am "ratat", cum e sa dai la kick la un motor dar fiind pe piciorul neantrenat la asa ceva am o scuza.

 

frumoasa tura si stau si eu si ma gandesc cat de mult mi-as dori sa mai scot africana la plimbare dar cdi ul ala e greu de gasit.

 

ma gandesc tot mai serios sa trec la un motor mic. monocilindru cu roti sm/enduro de schimb.

 

numai bine si multe ture.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo !! Marfa pozele !!! Am vazut reportajul cu tine la Motomagia :D Mi-a placut rau prima poza ... Imi aduce aminte de copacul ala alb din Lord of the rings :P .. Esti bun , ai talent !!! Keep it going

 

De ce am impresia ca am incurcat oalele un pic mai mult ??? Motor tot portocaliu .. poza aia sigur am vazuto in emisiune .. Dar riderul parca nu e la fel .. la profil 21 de ani .. si in reportaj .. era un tip peste 30 d ani ...

Editat de B!sh0p
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai incurcat putin oalele :D. Razvan Vasilescu e numele acelui rider/fotograf comercial, al meu e Lucian Cretu, tot fotograf, dar de presa :P. In plus, in reportajul de la MotoMagia era un EXC 525 (cred) si un LC4 Adv. Iar feature-ul din emisiune a fost cel care m-a inspirat sa fac tura asta, altfel era programata o urcare pana la 2400m, pe Iezerul Mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu am vazut poza aia ( alb negru ) si la celalat fotograf .. si am vazut si ceva culoare pe motor tau ( monitorul meu in loc de galben , rosu si alte nuante dastea imi arata portocaliu totul !! ) si m-am pripit la concluzii .. Si apoi am citit tot articoluk si am vazut diferenta de stil !! Oricum ai talent si pozele sunt marfa !!! Iti doresc multe succese ( sau succesuri daca esti fan Base-junior :P ) in cariera si nu numai !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E similara. De altfel, ca fotografie, sunt doar 3 subiecte principale pe care le poti face pe grind:

- obiectele aduse de mare

- casele parasite ale pescarilor

- reportaj despre pescari

 

Cum pentru un reportaj ar insemna mai mult zile de stat, iar pentru peisaje nu aveam lumina, m-am limitat doar in a documenta tura :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai incurcat putin oalele :D. Razvan Vasilescu e numele acelui rider/fotograf comercial, al meu e Lucian Cretu, tot fotograf, dar de presa :P. In plus, in reportajul de la MotoMagia era un EXC 525 (cred) si un LC4 Adv. Iar feature-ul din emisiune a fost cel care m-a inspirat sa fac tura asta, altfel era programata o urcare pana la 2400m, pe Iezerul Mare.

Razvan Voiculescu se numeste fotograful de la Motomagia. A mai scris si prin Motolife articole despre Portita.

Editat de jumbo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fiecare data cand vad cate o tura de-asta nu pot decat sa intreb:

 

Tu ai luat in calcul varianta ca face poc DR-ul?

Nu de alta dar erai si singur, si la mama naibii, (si o buna parte din drum) si noaptea.

 

P.S. Ce aparat ai? (spune-mi in RON sau Euro, ca altfel nu ma pricep)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihai, tu-ti dai seama ca, daca facea poc, aveam o poveste pe care o spuneau nepotii mei nepotilor lor? :crack: Pana acum, daca ar fi sa o iau la modul simplist, i-am bagat doar benzina si ulei. N-am avut, in 7000km, nicio problema majora doar din cauza ei. Am inceput sa am incredere in ea. E o partenera minunata, nu ma inseala, nu-mi spune ca-i urata, tremura din prima cand ii dau cu piciorul... Numai ca la anul o sa o tradez eu ori cu o negresa (AT), ori cu o roscata (LC4).

 

Camera e un Nikon D70 pe care l-am luat SH la 12 mil, obiectivul, un Tokina 12-24 luat nou, la 18 mil :friends:

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@uzunu: Foarte frumoasa scurta ta calatorie, precum si pozele. Chiar nu stiam ca e asa de frumos pe acolo.

 

Asta inseamna sa ai motocicleta de teren, ajungi in niste locuri unde cu altceva nu prea reusesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, Angi, e ok. Mai ales ca tu ai prins si ceva lumina mai... fotograficeasca :friends:

 

Cat despre mobra, se poate ajunge, cu putin tupeu, si pana la Gura Portitei cu Busa, dar pierzi toata distractia de pe plaja. Care-i, de altfel, toata distractia :crack:

 

Acum am aflat si mi se pare de bun simt sa fac asta. Daca v-a placut povestea si vreti si voi sa faceti drumul in aceleasi conditii, puteti semna petitia din linkul de la final. Pe scurt, ceea ce se vrea a face este o cale de acces mult mai usoara la statiunea din Gura Portitei, desi grindul Chituc, grind de pe care v-am si aratat cadre, face parte din Rezervatia Biosferei Delta Dunarii si este zona strict protejata.

 

http://www.fotonatura.ro/content/view/31/1/

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...