Jump to content
Sign in to follow this  
Purghy

Yamaha VIRAGO ZONE

Recommended Posts

chipu08, multam pt. raspuns. asa stiu sa nu cumva sa cumpar pinion aftermarket... desi nici n-am gasit. cele doo magazine moto pe care le-am vizitat nu au sursa pt. asa ceva. aduc numai pinion original, ce costa peste 550 lei...

am aflat de un 535 de dezmembrat in oras, dar n-am apucat sa vorbesc cu nenea ce se ocupa de asta fiindca a fost plecat din tara. luni aflu daca marunteste mobra pana la nivelul pinionului de relanti, si daca il da si nu baga un pret aberant, il iau.

daca nu... am vorbit cu un nene mester (chiar inginer) ce lucreaza la un atelier de strungarie bine dotat intr-o localitate vecina si mi-a prezentat doua solutii:

- rectificarea pinionului pana la nivel de luciu oglinda, recalirea sa (ce implica extragerea si remontarea bucsei de bronz din interior - tratarea se face la temperaturi mari) si punerea a 3 role ceva mai mari - pt. asta trebuie sa gasesc intai rolele ca sa stie cat sa taie din pinion. solutia asta e mai ieftina, pana in 50 lei...

- se taie mai mult din pinion si se face o bucsa din material similar cu cel de rulment la cota originala. se preseaza cu piesele una foarte calda si cealalta rece (chiar tinuta la congelator). solutie mai scumpa, in jur de 150 lei. omu' imi garanteaza ca iese treba profi... daca nu gasesc pinion bun si la pret acceptabil, am sa optez, probabil, pt. aceasta solutie. mai am 6 role noi (extrase dintr-un rulment) cu daimetrul exact ca cel al roleor originale.

 

in privinta celeilalte probleme, cu ambreiajul... am optat sa cumpar discuri si arcuri noi... sper ca 'or fi bune (marca ebc - discuri, arcuri si garnitura - 286 lei). sunt cumva contrariat fiindca ambreiajul meu, ce patineaza, arata ca nou... uzura e minima, toate cotele sunt in norme, chiar spre standardul de nou. nici oala n-are nici o urma de uzura. probabil ca discurile de frictiune sunt prea vechi si ferodoul e invechit, intarit si nu e suficient de aderent. am vazut in ceva articol ca se intampla asta... sper sa nu cumpar degeaba piesele si toate simptomele sa vina ca urmare a unui reglaj prost a tijei impingatoare. tare ciuda mi-e ca am demontat-o inainte de a vedea daca nu cumva nu lasa placa de presiune sa-si faca treaba. acu' naiba stie cum era stransa piulita aia...

 

bafta!

Edited by octa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit OEM kitul de reparatie si rola mare, 120€. Daca te intereseaza da-mi un semn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...imi cam patina ambreiajul...

ULEIUL PUNCT!!

Aceeasi belea cu ambreiajul, am avut-o si eu... acum vreo 2-3 ani. Am scris despre acest fenomem(aparent ciudat). Daca placile sunt in cote, sfatul meu este sa nu cumperi nimic!

Eu am cumparat tot setul... degeaba! Am inlocuit si arcurile... inutil! Uleiul a fost cauza: Motul 7100 Ester - componenta antifrictiune - luat dupa indicatiile "specialistilor" lui Hecky... Abea la al doilea schimb de ulei recomandat de constructor am scapat de belea... Stiu, poti spune ce vrei, dar vorbele tot vorbe raman...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca da... a trecut mult timp de atunci! Am scris la vremea respectiva tot aici pe acest topic, daca cauti in urma o sa gasesti toate detaliile.

Trebuie stiut faptul ca aditivii antifrictiune din uleiuri sunt buni, dar nu la toate motoarele. In cazul lui XV535 ambreiajul este in ulei, iar scaderea coeficientului de frecare il afecteaza negativ. Pe de alta parte, constructiv motorul nu cere uleiuri speciale, nu are turatie foarte mare si nici solicitari mecanice deosebite. Sincer nu am auzit pe nimeni sa fi avut probleme de uzura anormala la acest motor, excesele de uleiuri speciale sunt inutile.

Probabil ca daca pachetul discurilor avea in componenta inca 2-3 perechi in plus, cred ca nu erau probleme.

Raman la parerea ca utilizarea uleiului recomandat de fabricant este solutia cea mai buna si mai ieftina.

 

PS. Esterul a fost atat de pregnant incat si dupa schimbarea uleiului, ambreiajul a continuat inca sa patineze usor. Abea la urmatorul schimb a revenit la normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi colegi, ce parere aveti, ce oglinzi sa pastrez pe mobra? "Mikey Mouse" rotunde, complet din metal, sticla f buna dar nu f aspectuoase... sau chinezariile negre, din plastic, care arata mai bine dar cam atat?

p.s: mentionez ca am comandat chinezariile exclusiv pt prezoane, pt ca ale mele erau rupte/ruginite si m-au costat mai putin decat daca comandam doar prezoanele.

post-69984-0-45600900-1395303523_thumb.jpg

post-69984-0-81209500-1395303533_thumb.jpg

post-69984-0-51633000-1395303875_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca cele chinezesti sunt din alt film daca ar fi fost cromate era altceva.

@cristi 57 referitor la ulei asta este si parerea mea (motoarele sunt de conceptie prea veche ca sa fie mofturoase) si daca nu e cu suparare, pentru ca probabil s-a mai mentionat ,

la cati km il schimbi?. Intreb asta pentru ca m-a bagat in ceata chinezul cu schimb in rodaj la 1000 si pe urma la cate 2000 (astea fiind date culese dintr-un manual in rusa si unul in spaniola), am de gand s-al schimb la 4000 ca la XVul de 500 pentru ca nu am gasit manual pentru 400

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, o sa le pun pe cele rotunde atunci :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi colegi, ce parere aveti, ce oglinzi sa pastrez pe mobra?...

Din punct de vedere estetic, cele rotunde par de bicicleta... dar fiind chopper accepta orice forma.

Din punct de vedere practic, cele ovale au deschidere mai mare, deci vizibilitate mai buna(in special in imediata apropiere, in unghiul mort)... iar siguranta ta conteaza cel mai mult!

...la cati km il schimbi?...

General: la aproape toate motoarele aflate in rodaj uleiurile se inlocuiesc dupa prima mie de km rulati. Urmatoarele schimburi de fac la un numar de km sau la un an.

La XV535 schimbul este recomandat la 6000km, dar poti face linistit si 8000km. De ce? Pentru ca in principiu fabricantul (din cauza perioadei de garantie) recomanda inlocuirea consumabilelor mult mai devreme. Adica la o utilizare normala limita ar fi undeva peste 8-10000km. Dar daca utilizarea se face in conditii grele, solicitari deosebite a motorului atunci evident ca uleiul il schimbi mai devreme(respecti recomandarea de 6000). Astfel producatorul se asigura ca motorul trece perioada de garantie in orice conditie.

Uleiurile minerale actuale sunt multigrad, deci acopera fara probleme o plaja foarte mare. Aproape nici o deosebire intre sintetic si mineral cu exceptia duratei de viata. Eu fac cca 6-8000 km/an, mai merg si cu masina. Am incercat mai multe marci pentru a-mi face o parere calitate/pret. Nu vreau sa fac reclama, dar este bine sa citesti indicativul API, restul nu conteaza... nu cred ca mai exista uleiuri proaste. Cred insa ca multi nu utilizeaza uleiul corespunzator, crezand ca daca este mai scump, este mai bun... la un motor racit pe aer acest criteriu e discutabil.

Personal de cateva sezoane, utilizez Repsol-15W50 pe care il schimb in fiecare sezon(primavara inainte de primul drum). De ce? Pentru ca degradarea uleiului se produce cel mai puternic atunci cand motorul nu este utilizat o perioada mai lunga(ex. iarna). De altfel toti producatorii recomanda(si probabil nu degeaba), inlocuirea uleiului din motor daca stationarea depaseste 6 luni - indiferent de km parcursi. La fiecare al doilea schimb inlocuiesc si filtrul de ulei. In cazul in care utilizarea motorului este normala, fara uzuri exagerate ale acestuia, filtrul de ulei poate acoperii cu usurinta 20000km.

 

PS. manualul tau il gasesti pe site-ul cu manuale de reparatii.ro in 4-5 variante. Daca nu te descurci iti pot trimite pe o adresa de mail...

Edited by cristi 57

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci pentru raspuns deci il voi shimba la 4000 ca in manualul de XV 500 (ulei 15w40 SL pun eu SE cred ca nici nu se mai produce) cat despre manuale le am pe cele de XV 500 si XV 535-1100 dar cum am specificat nu am gasit de XV 400, cred ca oricum diferente mari nu sunt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ULEIUL PUNCT!!

Aceeasi belea cu ambreiajul, am avut-o si eu... acum vreo 2-3 ani. Am scris despre acest fenomem(aparent ciudat). Daca placile sunt in cote, sfatul meu este sa nu cumperi nimic!

Eu am cumparat tot setul... degeaba! Am inlocuit si arcurile... inutil! Uleiul a fost cauza: Motul 7100 Ester - componenta antifrictiune - luat dupa indicatiile "specialistilor" lui Hecky... Abea la al doilea schimb de ulei recomandat de constructor am scapat de belea... Stiu, poti spune ce vrei, dar vorbele tot vorbe raman...

am comandat ambreiajul inainte sa postezi...

stiam de treaba cu uleiul, cu tine am purtat discutii undeva in paginile anterioare pe aceasta tema. am trecut de la motul la repsol, asa cum mi-ai sugerat. din pacate, dupa multi km parcursi, nu s-a observat nici o diferenta.

acu'... poate m-am pacalit la miscarea asta... dar e prea tarziu sa dau inapoi. piesele au venit, le-am luat dar n-am avut timp sa le montez. oricum, nu va voi putea spune prea curand ce efect aduce noul set de ambreiaj fiindca zilele astea stau foarte rau cu timpul liber si inainte de a monta mobra vreau sa-i vopsesc si eu capacele motorului (tot dupa exemplul lui cristi), paharele telescoapelor si elementele colorate ale motocicletei (aripi, rezervor, capace laterale sub sa). din lipsa de timp, n-am reusit decat sa slefuiesc capacele motorului de pe dreapta...

Edited by octa

Share this post


Link to post
Share on other sites

....nu am gasit de XV 400...

Din cate stiu eu, motoarele de 400, 500(modele mai rare) si 535 sunt aproape identice difera doar alezajul sau cursa si alte detalii mai putin importante. Deasemeni multe componente mecanice sunt comune. De ex. intre 500 si 535 aproape ca nu exista diferente vizibile...

Manualele de reparatie nu sunt date de catre producator, sunt publicate de catre Haynes si Clymer care le-au redactat pe cele mai uzuale(250,535, 700, 1100, etc). XV-urile de125, 400, 500 le regasesti in 250 si respectiv 535. Deasemeni sunt omise si din cataloagele de piese din aceleasi motive.

...piesele au venit, le-am luat dar n-am avut timp sa le montez...

Asta este! Pastreaza totusi piesele inlocuite, asa am facut si eu... poate le refolosesti sau poti ajuta un prieten aflat la anaghie.

Inca o precizare: din curiozitate am pus un disc vechi langa unul nou si am remarcat pe pasta placilor de ambreiaj pe care le-am inlocuit o crusta dura si lucioasa, formata probabil de o reactie termochimica a aditivilor din uleiul cu pricina... grosimea lor este identica(3 mm) - lucru ce m-a mirat la vremea respectiva - asta inseamna ca nu erau uzate, totusi aderenta era scazuta! Pobabil ca un jmirghel fin sau o sablare va rezolva problema atunci cand va fi cazul.

Succes la surubarit si atentie la strangerea suruburilor! Cei mai buni mecanici(cu toata experienta lor) utilizeaza dinamometrica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

atunci ce as putea lua in 1500 de euro? mi se pare cea mai aratoasa si cu un sunet frumos..

 

Ce alte optiuni ar mai fi?

 

 

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-honda/m790992099-honda-vf-500-c-super-chopper.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

si eu am avut 535 si am fost multumit de el ,cu 1,79 inaltimea mea.Eu iti recomand asat...,punand 200 euro transportul si vreo 170 euro inmatricularea.Eu de 700 almeu sunt super multumit...

Edited by judas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal de cateva sezoane, utilizez Repsol-15W50 pe care il schimb in fiecare sezon(primavara inainte de primul drum).

 

In manualul de la 535, recomandarea producatorului, din cate am vazut, este pe un ulei 20w40.

post-75095-0-25403200-1395398403_thumb.png

Edited by bucsaadi

Share this post


Link to post
Share on other sites

In manualul de la 535, recomandarea producatorului, din cate am vazut, este pe un ulei 20w40.

Tot in manual m-am uitat si eu... dar la alta pagina! diagrama este net mai clara, ai valori... (vezi marcajul cu rosu - confirma cele scrise anterior).

Dupa cum vezi(din diagrama) 15W50 este superior lui 20W40 Apoi am mai scris ca dupa ce am testat mai multe marci am ajuns la concluzia finala... De ce? Pentru ca primavara/toamna la pornire vascozitatea lui 20Wxx te obliga sa mergi cu socurile trase mai mult timp(asta inseamna consum si uzuri amplificate, bujii ancrasate, etc) apoi xxW50 permite o stabilitate mai mare a uleiului la temperaturi ridicate(in toiul verii in traficul de oras). Din aceasta cauza am ales Repsolul, nu fac reclama dar motorul meu chiar merge bine cu el... altfel nu scriam.

 

PS. Probabil ca atunci cand Haines a scris manualul, uleiurile nu erau asa evoluate...

Edited by cristi 57

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, ai dreptate. trebuie sa fac si eu schimbul si ma tot uit sa vad ce ulei ii pun. motorul cand l-am luat a venit cu un 20w50, de la Motul, (atasat poza ), dar ma gandesc sa incerc altceva, si as merge si eu pe repsolul tau.

post-75095-0-90570500-1395405300_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din vorba in vorba, pt viroguta mea de 250 am primit mai multe recomandari pt Bel Ray 20w50 (m-am gandit sa iau mineral in loc de semisintetic)... sa merg pe 15w50?

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact asta am remarcat si eu. diferenta de aderenta, la dej't, la unghie, e notabila intre discurile vechi si cele noi.

inca o precizare: din curiozitate am pus un disc vechi langa unul nou si am remarcat pe pasta placilor de ambreiaj pe care le-am inlocuit o crusta dura si lucioasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna. acuma ca a venit vremea buna am vrut si eu sa scot bestia la o plimbare.. am schimbat filtrul de benzina, am bagat benzina in ea, am pus bateria , dar cand sa-i dau cheie a inceput sa se chinuie sa porneasca si sa bazaie foarte ciudat pe sub sa.. m-am uitat sa vad de unde vine si am constatat ca in partea opusa pompei de benzina unde cred eu ca e bobina de aprindere chestia aia tremura si face ca toti dracii... care o fi problema oare, v-ati mai intalnit cu asa ceva si despre ce o fi vorba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna. acuma ca a venit vremea buna am vrut si eu sa scot bestia la o plimbare.. am schimbat filtrul de benzina, am bagat benzina in ea, am pus bateria , dar cand sa-i dau cheie a inceput sa se chinuie sa porneasca si sa bazaie foarte ciudat pe sub sa.. m-am uitat sa vad de unde vine si am constatat ca in partea opusa pompei de benzina unde cred eu ca e bobina de aprindere chestia aia tremura si face ca toti dracii... care o fi problema oare, v-ati mai intalnit cu asa ceva si despre ce o fi vorba? multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil sa fie bateria terminata....ai pus-o pe redresor ?

Si eu am patit ceva asemnanator anu' trecut si era de la baterie (omoram demarorul daca mai incercam)...Ia curent de la o masina sau pune bateria pe redresor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil sa fie bateria terminata....ai pus-o pe redresor ?

Si eu am patit ceva asemnanator anu' trecut si era de la baterie (omoram demarorul daca mai incercam)...Ia curent de la o masina sau pune bateria pe redresor!

cum ziceam... de zgomotu si vibratia aia mi-e frica... o sa incarc bateria si mia incerc maine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incarca bateria sau pune una noua. Asa se aude releul de pornire cand bateria e terminata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incarca bateria sau pune una noua. Asa se aude releul de pornire cand bateria e terminata.

ok, daca si maine face la fel ii schimb bateria. mersi fain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Increarca sa ii dai curent de la masina intai inainte sa cumperi alta baterie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...