Sari la conținut

Nu Mai Porneste Hornetul!


Postări Recomandate

Dintr-o data nu imi mai porneste Hornetul 600 2001....ce poate avea? Bateria e doar de cateva luni? Pornea ea mai greu la rece inainte, insa la a 2-a a 3-a incercare, cateodata si a 4-a, pornea......porneam fara acceleratie...doar cu socul tras.

Acuma cand i-am reinstalat piciorul de sprijin, si am vrut sa verific intrerupatorul de acolo, a pornit o data, dupa care am oprit-o sa mai vad ceva (am folosit noua metoda de pornire auzita de la cineva: socul tras la maxim si putin gaz cand apesi butonul. A mers de cateva ori metoda asta, apoi gata. Ma gandeam ca am inecat motorul cu benzina tragand gazul si am lasat-o sa stea. Nici dupa 2 zile nu a pornit.)

Apoi nu a mai vrut sa porneaasca motoru nicicum, nici impins. Am mers pe panta in jos 100 de m si nu a vrut....nici din viteza a 2-a, nici a 3-a.

Sa ii fi descarcat bateria tot incercand sa o pornesc? Desi nu cred, pt ca nu a pornit nici impinsa..

Sa fie bujiile, carburatoarele? Sau ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea is eu mecanic, dar ce a fost pana acuma de facut la ea (asa mai usor), am facut eu. Sa ma duc la mecanic sa vada bujiile, sau le pot verifica si eu daca is murdare. Bujiile au 12-13000 km. Oare ar fi timpul sa pun altele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi nu a mai vrut sa porneaasca motoru nicicum, nici impins. Am mers pe panta in jos 100 de m si nu a vrut....nici din viteza a 2-a, nici a 3-a.

Sa ii fi descarcat bateria tot incercand sa o pornesc? Desi nu cred, pt ca nu a pornit nici impinsa..

Sa fie bujiile, carburatoarele? Sau ce?

Cel mai probabil este inecata, sau bujiile sunt duse.

 

In orice caz incepi cu scoaterea bujiilor. Daca este inecata rau da la automat fara bujii sa scuipe benzina si las-o peste noapte cu bujiile scoase.

 

Bujiile le infigi intr-o fisa, le pui cu filetul pe cadru si dai la automat. Trebuie sa dea o singura scanteie intre electrozi (atentie in soare nu se vede scanteia, fa lucrarea in garaj sau seara). Schimbi daca e cazul.

 

Bafta.

A, si nu incerca sa pornesti si cu gaz si cu soc. Socul functioneaza pe baza de vacuum, iar deschiderea acceleratiei anuleaza acest vacuum din galerie. La inceput tragi doar socul, si daca vezi ca da semne sa o ia dar nu porneste, bagi socul ca sa nu o ineci si incerci cu gazul putin crapat. Daca nu o ia, iar tragi socul si dai la automat fara acceleratie, daca da semne ca vrea dar nu o ia din doua-trei incercari iar bagi socul sa nu o ineci si ii dai cu acceleratia putin deschisa... si cu rabdare, sa nu omori demarorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inecata ce inseamna? Ca este benzina in pistoane? :burnout: Oricum treaba cu bujiile e prea complicata pt mine, asa ca o sa o duc la un mecanic... Nu vreau sa scap mizerie in motor sau sa fac ceva magarie

 

Merci de sfaturi ocirum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai probabil este inecata, sau bujiile sunt duse.

 

In orice caz incepi cu scoaterea bujiilor. Daca este inecata rau da la automat fara bujii sa scuipe benzina si las-o peste noapte cu bujiile scoase.

Eu ma gandeam s-o lase vreo 2 saptamani cu bujiile scoase... :burnout:

Odata ce ai dat la automat fara bujii a zburat si mama benzinei din cilindri, nu trebuie sa o pui la uscat...

In primul rand bujiile nu trebuie sa fie ude, si pentru asta se sufla frumos pana se ususca.

Bujiile nu se uzeaza de pe o zi pe alta, daca a mers acum 2 zile cu aceleasi bujii, acum o saptamana, o sa mearga si acum. Trebuie doar sa fie uscate.

 

Cand pornesti, prima oara incerci fara soc. De cele mai multe ori porneste fara soc, abia mai apoi daca nu sta la relanti tragi socul usor...

Daca nu porneste fara soc din prima, atunci tragi socul usor si dai la automat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am citit si pe net, bujiile ar fi baiul, pt ca nu da nici un semn ca ar porni, nici impinsa. Daca ar da cat de cat ceva semne ca ar vrea sa porneasca ar fi ceva de la benzina, alimentare. Daca ar porni impinsa ar fi dela baterie. Oricum bateria e noua. Iar daca nu da semne deloc ca ar porni, is bujiile.

Daca le desfac, dau la automat dupa ce scot fiecare bujie, ca sa scot benzina din motor? Apoi le verific sa arate cat de cat bine, le curat si le pun inapoi? Sau las totul sa se uste cateva ore?

 

Oare carburatoarele nu pot fi problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoti toate bujiile, te uiti la ele sa nu fie ude, daca sunt ude le sufli/stergi pana se usuca. Cu ele toate scoase dai de cateva ori la automat sa scoti benzina din cilindri.

Daca tot le-ai scos, fa proba de scanteie asa cum zicea Dani mai sus, adica conectezi o bujie la o fisa, si partea metalica o otingi de cardu, dai la automat si te uiti daca da scanteie (se vede si pe lumina daca esti atent, te poti si curenta usor :burnout:) Daca ai scanteie atunci e OK, problema e numai inecarea.

Pui bujiile la loc si incerci iar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea e sa desfaci bujiile alea si sa le verifici pe fiecare in parte

de asemenea trebuie dat la automat cu ele scoase sa se duca benzina asa cum a spus si Belbody

mai sunt probleme cum ar fi alimentarea oha ceea ce automat duce la imposibilitatea de a porni

vad ca ai precizat ceva si de "piciorul de sprijin" - sigur intrerupatorul ala isi face treaba pt ca daca nu poti sa ai totul perfect si sa te intrebi ce are

 

nu cred ca problema ta necesita un service ci necesita putina atentie cand faci verificarile spuse de toti mai sus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoti toate bujiile, te uiti la ele sa nu fie ude, daca sunt ude le sufli/stergi pana se usuca. Cu ele toate scoase dai de cateva ori la automat sa scoti benzina din cilindri.

Daca tot le-ai scos, fa proba de scanteie asa cum zicea Dani mai sus, adica conectezi o bujie la o fisa, si partea metalica o otingi de cardu, dai la automat si te uiti daca da scanteie (se vede si pe lumina daca esti atent, te poti si curenta usor :burnout:) Daca ai scanteie atunci e OK, problema e numai inecarea.

Pui bujiile la loc si incerci iar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa scot bujiile, insa o sa le scot pe rand. Dupa ce termin cu una, trec la urmatoarea. Asa zice unu intr-o carte de specialitate, ca sa nu incurc firele, sau sa le conectez gresit. Asa ca la fiecare bujie o sa ii dau putin la automat, sa iasa benzina....

Dupa ce curat bujiile, daca porneste, is curios daca o sa porneasca mai usor ca inainte...

Merci baieti si fete de sfaturi

 

Inca ceva: de alaltaieri pana azi a stat motorul nemiscat in garaj. Nu ar fi trebuit sa se evapore benzina in 24 de ore din motor? Oricum la fiecare incercare de pornire miroase putin a benzina. De 2 ori chiar a facut poc foarte tare la toba.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimba bujiile si nu te calici, mai ales daca zici ca ai mers 12-13k km. Sunt absolut sigur ca daca schimbi bujiile, dai la automat pana sare toata benzina din cilindri si apoi tragi socul si accelerezi un pic (contrar celor spuse de cineva mai sus, la mine si la multi altii functioneaza asta), porneste la sfert. La treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Vladut, trebuie sa scoati toate bujiile odata astfel incat sa nu mai ai compresie in pistoane cand dai la automat, ca sa invarta repede si arunce benzina.

Exploziile in toba sunt pentru ca ti-a aruncat benzina in galeria de evacuare, si cand a facut aprindere primul piston, a aprins si benzina din evacuare. De aceea las-o mai frate peste noapte cu bujiile scoase sa se usuce ca lumea, sau ai grija sa nu fie nimeni in spatele motorului ca impusti dreaq pe cineva cu sitele din toba. Si schimba bujiile alea oricum, fara sa te mai chinui sa le verifici dupa 13000 km.

 

 

@Belbody, se pare ca nu sti ce inseamna bujie dusa. Da, merge azi si maine nu mai merge. Se aduna in timp depuneri in interiorul izolatorului ceramic si da scanteie inauntru, si pwla aprindere. Been there, done that. Si lasa-l frate sa-si usuce mobra ca lumea ca pateste dreaq ceva cu toata benzina aia acolo. La fel cum scuipa afara scuipa si in galerii, motorul trebuie lasat la uscat daca ai facut baltoaca in pistoane, ce dreaq de unde vorbiti frate din imaginatie?

 

 

 

P.S. Iridiul este un metal cu un punct de topire foarte ridicat, ceea ce permite confectionarea unor electrozi mult mai subtiri, ceea ce faciliteaza aparitia scanteii la tensiuni slabe datorata turatiilor extreme cand bobinele au la dispozitie timpi de foarte scurti de incarcare. La bujiile de top electrodul de iridiu se continua cu un bloc de cupru care datorita conductivitatii termice ridicate permite transferul rapid al caldurii electodului si previne aparitia detonatiilor. Se folosesc in general impreuna cu bobine si alternatoare race, pentru a creste performanta motorului in capatul superior al plajei de turatie (discutam de 1%, nu de 10%, ca ordin de marime). Sunt la fel de predispuse la calamina etc. ca si o bujie normala. In utilizarea de zi cu zi nu vi vedea nici o schimbare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scos toate bujiile afara cu destul de multa frica, ca nu am mai facut asta niciodata. Cum scoteam una, cum acopeream gaura cu o carpa sa nu intre ceva acolo. Le-am scos pe toate 4 odata, pt ca pe cabluri scrie numarul la care trebuie conectat si nu aveam cum sa le conectez gresit.

Bujiile (NGK) erau destul de maro insa le-am sters bine cu carpa si le-am dat cu hartie abraziva fina (smirghel) intre electrod si fierul ala de face scanteie. Apoi am uscat toate bujiile cu foenul pt par, dupa care am dat la automat de cateva ori cum ati zis voi sa iasa benzina.

Am verificat scanteia bujiilor asa cum ati zis voi si nu era prea buna. In loc de scanteie intre electrod si fierul ala indoid, faceau toate scanteie intre electrod si filet, si unele scanteie f slaba. Neavand altele sa pun la loc, am zis ca le pun tot pe alea pana cumpar altele.

Nu am mai lasat motorul la uscat decat cateva minute, apoi am montat totul la loc cu destula dificultate (bujii, furtune, robinet benzina, rezervor, plastice laterale etc) dupa care am dat cheie si a inceput sa mearga. Nici nu speram.

La inceput a sunat ciudat putin, mergea mai greoi, insa dupa 2 min, motorul a mers ceas. Si acuma merge parca mai bine ca pana acuma. Is curios maine la rece cum o sa porneasca.

Oricum ii schimb bujiile ca alea nu cred ca mai merg. Daca nu se vede diferenta la alea de Iridium, atunci nu are rost.

Merci mult de sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujiile asa si trebuie sa fie, maro, caramizii! Asta arata ca functioneaza corect motorul.

Bravo, bine ca ai reusit...

 

@Dani, repet, o bujie nu se f_te de pe o zi pe alta, decat daca ii crapa izolatorul sau se strica fizic... Depunerile din interior de care zici tu se pot curata destul de usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat scanteia bujiilor asa cum ati zis voi si nu era prea buna. In loc de scanteie intre electrod si fierul ala indoid, faceau toate scanteie intre electrod si filet, si unele scanteie f slaba.

Este exact ce am spus mai devreme. Depuneri care conduc curentul pe izolatorul ceramic si ca atare scanteie in interiorul bujiei (electod - camasa metalica). Ai maxime sanse sa nu iti porneasca data viitoare.

@belbody: poti sa le faci orice, sunt duse si trebuie schimbate, nu le poti curata pe dinauntru.

Ma mir ca face aprindere in continuare, cu scanteia asta falsa.

 

Oricum bravo, si succes in continuare.

Editat de dani31
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu se vede diferenta la alea de Iridium, atunci nu are rost.

Se vede diferenta!

Motorul consuma mai putin , merge mai uniform,trage mai bine in ture joase, asta-ti spun din experienta nu din ce scrie pe net. Mai sunt si alte avantaje precum comportament mai bun la turatii f mari si pornit mai usor, dar pe astea nu le-am observat pt ca nu merg la limita cu turatiile iar de pornit pornea usor si inainte sa schimb bujiile. Cel putin teoretic bujiile cu iridiu au si durata de viata considerabil mai mare, chestie ce conteaza la carenate la care schimbarea bujiilor poate fi destul de complicata. Eu am facut vreo 20.000 cu ele si pana acum nu dau nici un semn de oboseala.

Exista totusi si dezavantaje, cel mai important e acela ca daca ai un motor care mananca ulei sau are carburatia dereglata bujiile cu iridiu cedeaza mai repede decat cele clasice fiind mai sensibile. Al doilea mare dezavantaj ar fi pretul dar aici depinde de tipul bujiilor, la unele motoare bujiile clasice au un pret destul de apropiat de al celor cu iridiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ca a pornit si azi dimineata la rece din prima. Asa nu s-a intamplat de mult (nu foarte de mult, ca nu o am decat de 3 luni).

Si se simte pe sunet si la mers ca merge mai bine ca inainte. Oricum ii schimb bujiile si ca sa fie sigura treaba, ca asa cine stie cand ma lasa iar.

 

S-a inecat din nou inainte sa apuc sa ii schimb bujiile.

Asta e una din bujii. Is cam negre?

Sa fie filtru de aer care e cam murdar si din cauza asta sa nu intre destul aer in carburatoare si pistoane? Am auzit ca de aia se inegresc bujiile, pt ca e amestecul prea bogat.

post-18620-1215617697_thumb.jpg

post-18620-1215617712_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le-ai pozat exact din unghiul din care nu se vede nimic.. :angryfire: Trebuia sa le asezi sa se vada electrozii si interiorul.

Da, cand sunt negre, inseamna ca ai amestec prea bogat. Dar nu marginea si filetul sa fie negre ci electrozii si izolatorul ceramic din interior.

Din ce vad eu acolo mi se pare ca nici distanta dintre electrozi nu este corecta, si imi par si nealiniati...

Fa distanta cum trebuie intre electrozi cu o lera, trebuie sa fie de obicei la majoritatea motoarelor 0.8 - 0.9 mm, aliniaza cum trebuie electrozii, cel de sus sa aiba suprafata paralela cu cel de jos si pe aceeasi linie.

Curata bine interiorul, cu un ac, cu o surubelnita foarte mica si ascutita si suficient de lunga sa intre pana la fund, cu cateva fire din peria de sarma, cu ce vrei tu... sufla-le bine si pune-le la loc.

Inecatul in principal nu are loc din cauza bujiilor, ele sunt victimele, ci din cauza carb-ului prost reglat sau a filtrului de aer infundat.. sau poate mergi cu socul tras...

 

Sau, banuiesc ca sunt BPR9EA, cumpara 4 bujii noi, e 100 de mii bucata, si ai terminat balciul, daca e chiar asa greu sa le cureti si sa le aranjezi pe astea.. Oricum, si la cele noi trebuie sa faci distanta.

Mult succes.

 

Nu sunt, BPR9EA, sunt altceva, oricum nu conteaza...

Chestia e ca si cu bujii noi tot se va ineca daca nu schimbi/cureti si filtrul sau sa elimini cauza inecarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ii fi descarcat bateria tot incercand sa o pornesc? Desi nu cred, pt ca nu a pornit nici impinsa..

Sa fie bujiile, carburatoarele? Sau ce?

 

 

 

Eu am cumparat o baterie care m-a tinut O luna...numai probleme. Am schimbat-o si acum totul e o.k.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vede diferenta!

Motorul consuma mai putin , merge mai uniform,trage mai bine in ture joase, asta-ti spun din experienta nu din ce scrie pe net. etc etc etc

Fugi ma de aici :angryfire:

 

Am pus si normale si iridiu pe motociclete diferite, nu odata ci de mai multe ori, si nu e nici o diferenta in viata de zi cu zi. Daca ai schimbat niste bujii obosite decalibrate si pline de calamina cu unele noi de iridiu normal ca merge mai bine, dar daca puneai normale dupa cartea tehnica mergea exact la fel de bine stai linistit. Avantajele pe care le vezi tu se numesc simplu autosugestie. Nu prea inteleg ce apropos vrei sa bati tu cu experienta si cu scrisul de pe net, hai sa ne vedem fiecare de stinta proprie, ok?

 

 

@vladut: nu vreau sa insist prea mult sau sa-mi sustin parerea prea agresiv, e treaba ta ce faci cu motorul si pe cine asculti, dar o bujie care da scanteie intre electrod si camasa este defecta, nu poate fi reparata, nu conteaza ce culoare are pentru ca asta tine de amestecul in regim de mers si nu de pornire, si trebuie schimbata. O sa continui sa ineci motorul si sa ai probleme, ce dreaq e asa greu sa iei 4 bujii? Ce rost are sa pui poze cu gunoaiele alea pe forum?

 

Daca vrei sa verifici culoare bujiei (respectiv amestecul), scoti bujia dupa o tura de 15-20 km afara din oras, astfel incat motorul sa ajunga si sa funtioneze suficient la temperatura de lucru. Nu dupa ce ai inecat motorul - este irelevant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit ca am zis de la inceput ca schimb bujiile, si deja am facut comanda la altele noi. Daca tot am desfacut motorul, le-am curatat ca sa nu las motorul descoperit cateva zile pana sosesc bujiile noi. Am facut poza la una din ele ca poate isi da careva seama de o eventuala problema la carburator din culoarea bujiei...

O sa schimb si filtru de aer care e cam murdar, si apoi sper sa nu am probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@vladut: nu vreau sa insist prea mult sau sa-mi sustin parerea prea agresiv, e treaba ta ce faci cu motorul si pe cine asculti, dar o bujie care da scanteie intre electrod si camasa este defecta, nu poate fi reparata, nu conteaza ce culoare are pentru ca asta tine de amestecul in regim de mers si nu de pornire, si trebuie schimbata. O sa continui sa ineci motorul si sa ai probleme, ce dreaq e asa greu sa iei 4 bujii? Ce rost are sa pui poze cu gunoaiele alea pe forum?

Bai Danut, cand el a zis ca ii da scanteia aiurea se referea la atunci cand facea testarea cu bujia scoasa si tinuta cumva sa faca masa la cadru.. Pun pariu pe ce vrei tu ca atunci cand a facut lucrul asta nu a tinut bujiile perfect pe cadru si scanteia a luat-o rara, intre electrodul central si cadrul motocicletei sau aiurea cum se intampla de obicei. Si daca are distanta intre electrozi asa cum am vazut in poze...

Vladut, daca iti cumperi bujii noi schimba si filtrul de aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...