Sari la conținut

Yamaha Xt660z Tenere


newprofiler1978
 Share

Postări Recomandate

Dupa un an de pauza in ale motociclismului si dupa doi ani lipsa coclau´ plin de noroi am revenit. Double time! 1. Mi-am tras o motocicleta extraordinara (care este de fapt si cadou de schimbarea prefixului) si 2. Nu numai ca mi-am tras motocicleta tare, mai este si, cum zic americanii, dual sport.

 

Va prezint noua mea motocicleta, Yamaha XT660Z Tenere. :crack:

 

Dupa indelungi cautari (am avut si ceva timp la dispozitie) si dupa ce cu greu m-am convins ca totusi KTM (no offence posesorilor) nu este decat un... nume, un nume care nu poate fi asociat cu fiabilitatea, am ales: Yamaha. Numele... renumele in ceea ce priveste fiabilitatea nu au cum sa fie puse la indoiala. Design-ul...din punctul meu de vedere este inovator, agresiv si frumos. Pretul... extraordinar!

 

Primele impresii: e mare nene :laugh: , super manevrabila, pozitia in sa este excelenta, la fel si pozitia pasagerului. Bordul este foarte accesibil, complet... de fapt aproape complet. Ii lipseste priza de 12V dar se rezolva :lol: Am 178cm si ating doar cu varfurile pamantul :10:

 

O ciudatenie, pentru mine cel putin, cand m-am urcat pe ea... nu am gasit de unde sa aprind pozitia/faza mica. Doar flash si schimbat faza mica/faza mare! Deh! daca sunt mai de la tara... faza mica porneste automat... si nu poti sa o inchizi deloc! :lol:

 

In alta ordinde de ideei am schimbat scutul de plastic cu unul de metal si mi-am pus si bara de protectie la motor. Desi scumpe, am optat si pentru aparatorile de pietre pentru maini de la Yamaha. Vreau si cutiile de bagaje dar astea de la Yamaha sunt exagerat de scumpe (700€) asa ca o sa caut ceva mai accesibil.

 

Jantele sunt din Alu iar cauciucurile sunt Metzler Tourance. Nu am inteles daca sunt cu camera sau fara (deh! limba asta germana), dar mai sapam :D

 

Service-ul este simplu: la 1000, dupa care din 10 in 10 mii. Am stat si am citit de 3 ori manualul (bine ca e si in engleza) si deocamdata trebuie sa am grija la turatie (pana la 1600 km) dupa care... liber la aventuri :laugh:

 

Azi am zburdat 95 km si imi place cum trage. Intre 2000 si 3000 n-are treaba. In treapta a 5-a la 3000 rpm avem 84 km/h! Am marait-o un pic pana la 4000 si cam atat. In rest las pozele sa vorbeasca.

 

Numai bine!

post-7202-1216661524_thumb.jpg

post-7202-1216662078_thumb.jpg

post-7202-1216662164_thumb.jpg

post-7202-1216662190_thumb.jpg

post-7202-1216662521_thumb.jpg

Editat de newprofiler1978
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

:laugh:

 

Jos palaria!!!!!!!!!!!!!!

 

Zi cat a costat ca m'am imbolnavit de icter.

 

Sa stii ca pana in ultima clipa KTM 690 SM ca a ta am vrut sa iau. Am zis ca o sa vin acasa si prin Bucuresti e ideala. Sa o stapanesti sanatos si tu! Dar... noroiul e noroi... Bucurestiul e Bucuresti si soseaua e sosea. Am vrut sa le combin pe toate si a iesit XT660Z Tenere. Dealerul de unde am luat-o... :crack: a fost pana acum doi ani dealer KTM. S-au reprofilat si detaliile le cam stie toata lumea.

 

Cu un frumos discount am scos motocicleta la 6500€ + 524€ scut motor de metal, bara protectie motor, protectii mana! Total 7024€!!! Tare am vrut si cutiile dar scumpe nene, scumpe rau.

 

Rezervorul este e 23l, rezerva de 6,7l cu martor la bord. Are comp de bord iar cand intra pe rezerva incepe automat sa iti afiseze distanta parcursa de cand ai intrat pe rezerva.

 

M-a dat pe spate treaba cu faza mica... dar...

 

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are un prieten una exact ca a ta si a avut probleme inca din primele sute de kilometri.

1. Senzorul de cric era defect din fabrica

2. Cand deschideam gazul brusc imi murea motorul.

 

Deci fiecare brand are problemele lui.

 

in rest super motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

So far so good... Pana acum nimic deosebit, decat in sensul bun al cuvantului. Zero probleme, 100% satisfactie! Sunt la 135 km rulati si totul este ca la carte.

 

Cand cumperi un motor nou trebuie sa ai in vedere anumite chestiuni si citez din memorie: Primii 1600 km din viata unui motor sunt esentiali, critici as putea spune. In primii 1000 km trebuie evitata turarea motorului peste 4500rpm. La 1000km se schimba uleiul si filtrul, dupa care inca 600 km nu ar trebui sa turezi motorul peste 6000rpm. De asemenea in aceasta perioada nu trebuie sa lasi motorul sa mearga la relanti timp indelungat. De asemenea nu trebuie sa il incarci ca pe un magar in primii 1600 km. Si de asemenea trebuie evitata supraincalzirea motorului.

 

Cred ca multi motociclisti nici macar nu citesc manualul cand achizitioneaza un motor nou. Aceste cateva chestiuni sunt esentiale pentru viata motorului. Momentan eu nu am depasit 4000rpm si pana la 1000 nici n-o sa depasesc. Dupa ce schimb uleiul si filtrul... o sa ma duc pana in 5000rpm, maxim 5500rpm.

 

Pe aici motorul este foarte cautat iar eu am numai cuvinte de lauda la adresa lui. Ma deranjeaza oarecum ca nu i-au pus priza dar... asta sa ii fie minusul.

 

Hai numai bine, multzam de urari si revin in we cu mai multe detalii...

 

Bafta si aveti grija

Editat de newprofiler1978
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari si multumesc de urari. Este intr-adevar ceva neobisnuit... design-ul vine undeva din viitor!

 

Revin cu mici detalii legate de motocicleta. In primul rand, pretul de aici din Germania este undeva la 7000? goala pusca. Dar... fiind o concurenta destul de mare si un respect fata de cumparator cum acasa nu vezi, dealerii si intrec in fel si fel de oferte. Cu cat esti mai interesat si cu cat le arati faptul ca vrei sa cumperi cu atat ei fac ''ajustari'' la pret. Sincer am vrut sa astept pana in primavara, dar oferta lor a fost una de nerefuzat (vorba lu´ Nasu´). Imi mai faceau 25-30% reducere si la echipament dar... nu e bani nene!!! Pana in primavara o sa ma multumesc cu cizme, casca si manusi.

 

Revenind la motor, o sa incerc sa aduc cateva lamuriri atat celor care mi-au adresat intrebari dar si celor interesati de acest model.

 

Uleiul poate varia: SAE 10W30, SAE 10W40, SAE 15W40, SAE 20W40 sau SAE 20W50 in functie de clima si temperatura locului pe unde ruleaza motorul. Pentru sudul Germaniei SAE 10W40 ar fi cel mai indicat (-10/+45*C) desi pe aici mai rar temperaturi peste 35*C (deci se poate utiliza si SAE 10W30 -10/+35*C)

 

Consumul acum pe timpul rodajului nu il pot preciza cu exactitate. Cand am luat-o avea rezervorul aproape plin (5 liniute din 6) si pana acum am 300 si un pic de km rulati. Inca nu a intrat rezerva (e la ultima liniuta care va incepe sa palpaie cand intra pe rezerva, odata si cu incepera afisarii la bord a rulajului din momentul in care a intrat pe rezerva). Cand va intra stiu ca mai am aprox. 6,7l si abia atunci as putea face un calcul aproximativ. Sincer nici nu prea ma intereseaza cat consuma acum in rodaj, ci dupa! Oricum, la urmatorul plin o sa verific.

 

In alta ordine de ideei, pozitia pe motor este super buna, forma carenelor protejandu-ti bulanele de curent. Deci ca tourer este foarte bine din punctul asta de vedere. In schimb parbrizul... cam lasa de dorit, cel putin pt unul de statura mea (178cm). Si asta in ciuda faptului ca abia ating cu varfurile pamantul... Un alt inconvenient ar fi pozitia oglinzilor. Din punctul meu de vedere bratele sunt un pic cam scurte si ori vad cerul ori tre sa ma aplec un pic ca sa vad in spate! Inca mai lucram la faza asta.

 

Fiind un pic mai greoi ii da o nota de siguranta la drum intins (azi s-a comportat frumos pe autostrada desi batea un vant destul de puternic). La 4000rmp are 110km/h!

 

In curbe (sunt destule pe aici) sta exemplar.

 

Cand o sa am timp o sa revin si cu poze.

 

Vali ms ca ai raspuns la intrebarea cu carligul :disappointed:

 

Numai bine...

Editat de newprofiler1978
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai sa te felicit si aici, bre :disappointed: FELICITARI!

stii ca eram fan tenere asta nou, dar am ajuns la concluzia ca imi trebuiesc 2 motorete, una de coclau/oras/drumuri scurte (pana la alt coclau) si una de drum intins

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce misto e sa iti arate cand intri pe rezerva. Clipocesc alea pe bord de te enerveaza, numai ca sa faci din nou plinul :disappointed: si s-o iei din loc.

 

Da bre Bogdane, intre doua nu te ploua, dar nici bine nu-ti este :) Io am zis sa am una si buna...

 

Cu 5 liniute din 6 la benzina am mers 354 km pana la rezerva... nu-i rau pentru un consum de rodaj!

 

Pe curand!!! :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da bre Bogdane, intre doua nu te ploua, dar nici bine nu-ti este :) Io am zis sa am una si buna...

 

 

Pe curand!!! :disappointed:

 

Auzi ma (Bogdane), una si buna :-L :D :D Stii tu, cu ulei, cu tot ce-i trebuie :D :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o curiozitate: la ce ajuta "carligul" de pe furca (chiar sub far)?

 

in rest, sa o stapanesti sanatos, numai bine :moto:

 

Cred ca scheletul ala face psibila montarea aripii sus, pentru namoale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primii 500 km s-au dus... a consumat in jur de 4l/100km. Ciudat! :moto: Mi se pare super putin. Zilele trecuta am facut oarece off-road desi am zis sa nu o bag la noroi decat dupa 1600km rulati. Am schimbat un pic drumul catre casa. Am luat-o prin padure (drum asfaltat) dar am dat de padurarii care erau la taiat de lemne. Tot drumul ocupat de utilaje... asa ca m-am vazut nevoit sa intru prin padure :D Am ajuns acasa ca porcu'... de murdari. N-o sa se mai repete in urmatorii 1100km.

 

Gumele astea pe care le am nu sunt prea bune prin iarba uda :ok: Studiem piata...

 

Numai bine si revin cu detalii :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place mult motocicleta, dar cred ca ar arata mai bine cu aripa de enduro si ar fi putin mai practica pe offroad(unii stiu despre ce vorbesc). Spre diferenta de lc4 adv aici nu ai nevoie de kit de furtunase pt frana pt a face modificarea asta, ceea ce mi se pare mai practic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place mult motocicleta, dar cred ca ar arata mai bine cu aripa de enduro si ar fi putin mai practica pe offroad(unii stiu despre ce vorbesc). Spre diferenta de lc4 adv aici nu ai nevoie de kit de furtunase pt frana pt a face modificarea asta, ceea ce mi se pare mai practic.

 

Estetic nu stiu (si nici nu cred) ca ar arata mai bine cu aripa de enduro. Practic este clar ca la off prezinta avantaje cu ea dar totusi... pt enduro... enduro, este cam grea. Ar merge mai degraba la un soft enduro/rally raid si aici eu zic ca merge si cu aripa de serie foarte bine.

 

Incet, incet se aproprie revizia de 1000km. Azi naravasa s-a ridicat de la pamant... abia asteapta sa treaca rodajul :D

 

Pe curand!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin offroad ma refeream la soft enduro/rally raid/adventure. Si aici te poti pati sa prinzi niste pamant argilos, care o sa se lipeasca instantaneu de roti si o sa blocheze roata(patise un lc4 adv ceva de genu). Acuma unde ii gandita motocicleta sa mearga dupa lunga ei istorie ii prin nisip, deci da, nu ajuta cu nimica aripa sus.

 

Oricum bafta cu rodaju si o gramada de km faini

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...