Sari la conținut

Discu de frana gaurit,


pepsi
 Share

Postări Recomandate

Inca o intrebare, am vazut ETZ 250 nush din ce an si avea discu de frana gaurit, asa frumos ca la motoarela mai noi :crack: . Oare era disc de ETZ sau de la altceva, si io mi-las gaurii pt ca parca aratai 1pic mai sportiv si din cate stiu nu se incalzeste asa de tare discu ===> franare mai eficienta. Zicetimi merita asa ceva? Si cum se gaureste, adica ma gandesc ca nu pot sa fac 20 de gauri pe ea la nimereala.

Am vazut ceva sisteme ce se monteaza pe roate din fata pt a bloca roata(1 fel de antifurt) si se prindea pe discul de frana.

Niste sfaturi pls!

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai io nu cred ca se merita sa faci asa ceva.discurile ''gaurite'' se numesc discuri ventilate si au gaurile acelea facute intr-o ordine calculata astfel incat sa fie franarea cat mai eficienta(sa nu se incalzeasca discul la fel de repede ca unul normal).tu oricum nu poti sa tragi gaurile intr-o ordine perfecta si cred ca o sa-ti iasa un disc ''schwaizer''. :D nush faci cum vrei dar daca vrei neaparat sa faci treaba asta intreaba intai un specialist in domeniu si nu orice ''mecanic de ocazie'' kre doar isi da cu parerea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut ceva sisteme ce se monteaza pe roate din fata pt a bloca roata(1 fel de antifurt) si se prindea pe discul de frana.

Niste sfaturi pls!

:blbl:

218156[/snapback]

 

:crack: Nu trebuie sa gauresti discul sa pui antifurt..

Si eu am "furat" idea de la un prieten care a luat un ETZ nu de mult...

Poti prinde un lacat mare de "spitele discului de frana".. acolo pe mijloc..

(cumperi lacatul cel mai mare, chinezesc, auriu, e aprox 100.000 lei, e bine sa incerci sa vezi ca intra)

 

Eu asta folosesc, e mai bun decat inchizatorul de la ghidon.. (care la mine oricum nu fuctioneza)

 

:D odata am plecat cu el pus.. era sa trantesc motorul pe jos... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e o idee buna sa il gauresti pe cel existent; daca vrei neaparat un disc ventilat, mai bine cumperi unul care sa se potriveasca. Sau poate chiar unul dantelat ... mie imi place la nebunie cum arata astea:

post-4644-1123368679_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AndreiRN

Cu grija si fara teama poti da gauri in disc si iti alegi chiar tu modelul. Debavureaza gaurile frumos si sa vezi ce sexi e franarea.

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu-i expilcati omului? Este foarte simplu:

in primul rand se decaleste discul- adica il incalzesti la flacara( de aragaz daca nu poti altfel) pt a deveni mai maleabil

dupa aia calculezi un sir de gauri in zig zag din 5 in 5 centimetri si executi lucrarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te duci la cineva de lucreaza in programul Autocad si-l pui sa deseneze un disc cu dimensiunile tale, ii explici ce vrei sa faci si ti-l deseneaza exact asa cum vrei.

Astfel obtii un tipar, il scoti la imprimanta, decupezi cumva din tipar (cu o peducea, de-aia pt piele) gaurile si apoi pui tiparul pe discul tau il trasezi si opoi il gauresti cum ti-a fost indicat in raspunsurile de mai sus (decalire si gaurire).

 

Cred ca ai inteles. cu autocad lucreaza inginerii sau studentii de la inginerie-proiectare!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ms pt sfaturi, da dupa decalire si gaurire nu ar trbui calit(incalzit si racit repede , dak mai amintesc bine) sa-si recastige duritatea???

 

nu de aia vreu sa gauresc ca sa arate mai bine sau sai pot monta antifurt dinala, ci pt o franare mai buna...

arpade, lacatu de care zici u, unde lai mai prins? numa pe spitele alea de la disc?? mie imi lipseste cheia de la prostia aia de incuietoare de la ghidon :crack: oare se potriveste si de la alte etz-uri? nu pre as lasa asa motoru afara, ca oricine poate vine si so impinga , iar cheia aia de contact se poate copia usor de tat.

 

In autocad si io stiu cat de cat sa lucrez, is student la inginerie mecanica

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule, daca tu esti student la ceva ce are cea mai vaga legatura cu ingineria o sa stii ca daca ai reusit sa decalesti discul nu il mai calesti la loc cu nimic.

 

DECI: NU TE APUCI SA GAURESTI DISCUL CA SA "PARA MAI AGRESIV" pentru ca nu vei reusi decat sa dai niste gauri destul de aleator si vei produce schimbari in microstructura discului asa ca dupa primii X kilometri iti vor aparea fisuri in disc si la o franare mai violenta o sa se sparga discul si ai mari sanse sa strici si etrieri/placute/etc ba poate chiar sa mai si vii in cap in functie de cum se blocheaza bucatile pe la roata.

 

Gandeste-te ca japonezii aia care fac discuri gaurite (a se citi "ventilate") au studiat zeci de ani inainte sa le dea gaurile alea, au sute de ani de experienta cu metalele si in special cu otelul si au o tehnologie intreaga pentru a da niste amarate de gauri in nenorocitul ala de disc. Si tu vii cu bormasina sa dai gauri intr-un disc de ETZ ca sa arate mai agresiv? :D

 

Hai sa iti dau un exemplu:

 

Nemtii cand au proiectat BMW-ul K 100 in anii '80 l-au gandit cu 2 discuri ventilate pe fatza si un disc ventilat pe spate, identic ca dimensiune cu cele din fatza, tocmai pentru a mari compatibilitatea si a reduce din procesul tehnologic necesar fabricarii unei piese diferite. Dupa circa un an de rulare, TOATE exemplarele au fost rechemate in service de urgenta, pe cheltuiala firmei BMW ca sa li se schimbe discul ventilat de pe spate si sa fie pus un disc PLIN!!! Si asta pentru ca in multe cazuri discurile ventilate (a se citi "gaurite") din spate prezentau fisuri.

Si sa nu uitam ca BMW-ul cand face ceva il face foarte bine, are o gramada de experienta si nu se pune problema de greseli sau neglijente in executie, de exemplu executia unei piese permite (asta nu inseamna neaparat ca obliga) tolerante de o sutime de milimetru!!! Si inca din anii '80 piesele la ei erau proiectate si realizate cu ajutorul calculatorului. Si cu toate astea au dat chix, au recunoscut si si-au reparat greseala. Cum? Inlocuind discurile ventilate cu discuri pline. :crack: Simplu. Cea mai simpla solutie!

 

Acum intreb: De ce vrei tu sa ti-o cauti cu lumanarea? Vrei un disc ventilat? OK, ia unul gata facut, de la o japoneza sau ceva similar. Nu numai ca e mai simplu dar e si mai safe. :blbl:

 

Succes!

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai helrydere

1) dak citeai atent ce am scris inainte de tine, .. am precizat ca nu deaia vreau so gauresc sa arate mai agresiv bla bla bla.... si pt o franare mai buna.

2) stiu ca discurile gaurite se numesc ventilate :crack:

3) io din cate stiu, adica din cate am invatat la SM prin calire(incalzire peste 727 de grade parca si racire brusca) dai duritate piesei, sar putea sa ma insel da dak ii decalit mai poti so calesti (imi caut cursurile de SM, adica Stiinta Materialelor sa vad dak ii asa sau nu), ii faci o calire + revenire joasa (cred) :blbl:

4) de aia am facut topicu asta sa ziceti dak merita gaurit discu sau nu? de ce tre sa am grija cand o fac sau dece sa n-o fac deloc... ca dak numi pasa de parerile voastre o dadeam jos si o gauream si gata.... ye si stiu ca gaurile nu se dau aleatoriu ci dupa o anumita regula sa fie centrate.....

 

oricum ms pt sfat, si renunt s-o gauresc, ca noah cum ai zis, poate se slabeste si fac mai multe pagube numa, cand oi avea $$$ de un disc gata gaurit il voi schimba... oare de la ce alte motoare se potriveste???

 

numa bine si asfalt uscat :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca se poate spune la un disc gaurit ca e ventilat. Discurile ventilate "adevarate" arata cu totul altfel sunt defapt doua discuri care intre ele au un fel de nervuri cu acelasi rol ca palele unei elicii de ventilator(arata ca "elicea" de la aspiratoarele mai vechi); la invartirea rotii se creaza un curent de aer printre cele 2 discuri si probabil curentul asta trece si prin gaurile din disc.

Discul decalit se poate recali dar pentru o calire de calitate trebuie sa stii exact reteta de calire pt otelul respectiv. Cu cat otelul are un grad mai mare de aliere cu atat calirea este mai complicata; ( de decalit e usor, dar sa-l calesti exact la fel cum a fost e imposibil de facut intr-un garaj sau atelier)

post-334-1123487596_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

concluzia: nu te lega la cap daca nu te doare sau nu repara daca nu e stricat :crack:

 

eu unul nu mi-as face improvizatii (gauritul discului de frana cu bormasina e o improvizatie) la frane.

 

ma bucur ca si tu ai ajuns la aceeasi concluzie :D

Editat de ticolino
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut o singura gaura pe disc, fostul proprietar l-a facut si a pus un lacat prin el.

Si eu ma gandeam sa-l gauresc, sa fie mai sic. Dar las ca-l modific pe urmatorul, sa vezi atunci modificari si cum o sa bag flexul in cadru, si o sa ma doara exact in cot de autocad si RM.

 

Daca chiar vrei, dai bataie, dar nu cu bormasina, vorbeste cu un frezor sa-ti faca gaurile, iti poate face gauri la precizia rotilor dintate.

 

Uite aici un exemplu de disc gaurit fara cap:

post-2094-1123490220_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, ms pt sfaturi baieti, mai bine renunt ca si asa prinde destul de bine frana pt viteza cu care mere un etz.

 

cat despre poza aia.... ii de pe bikeshop? no offence da proprietaru era cam :crack: , a da ce scrie acol pe disc cu gaurile alea? ceva like... :blbl: ce oameni

 

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

......

nu de aia vreu sa gauresc ca sa arate mai bine sau sai pot monta antifurt dinala, ci pt o franare mai buna...

......

218729[/snapback]

 

 

ok, ms pt sfaturi baieti, mai bine renunt ca si asa prinde destul de bine frana pt viteza cu care mere un etz.

 

 

:crack:

219128[/snapback]

 

:) :crack: :nono: :D

:moron:

 

 

:( mare tromboneala... :D

 

p.s. mai bine schimbi semeringurile sa nu curga ulei pe disc... Si pui niste placute de fana de calitate... si furtunul de frana sa schibi, ca poata sa fie fisurat...aerisesti bine..

 

Dupa ce astea le-ai faut si nu esti multumit.. te apuci de modificari..

De visat visam cu totii.. Eu vreau o roata lata pe spate..

Oare se poate pune pe ETZ??? :blbl:

 

 

:moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frana prinde bine, nu curge ulei, nus uzate placutele, nici conducta nui fisurat, cum am mai zis frana prinde f bine pt un etz, lam si aerisit da nui era nevoie.

 

a da inca ceva, dak surubul ala de aerisire dak se rupe sii pun alta, adik un surub normal, o acceapta la verificare? ca la dacii stiu 100% ca nu.

 

am incercat si sa pun lacat acol la disc, ii numa bine numai tre antifurt, am un drag de lacat care se deschide cu cheie din aia in forma de placa.... apoi aia veci no mai desface nimeni, mai degraba o ridica si o duce tat motoru :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si cat timp crezi ca dureaza ca 2-3 insi sa ia motorul de coarne si sa-l duca pe roata din spate pana la dacia papuc carosata care asteapta in apropiere cu motorul pornit? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai ticolino, vad ca u stii cum se procedeaza :D

 

am glumit numa, pai io sper sa numi ridice nimeni in timpul zilei motoru din fata blocului si so fure, noapte oricum o sal tin in garaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si cat timp crezi ca dureaza ca 2-3 insi sa ia motorul de coarne si sa-l duca pe roata din spate pana la dacia papuc carosata care asteapta in apropiere cu motorul pornit?  :D

219230[/snapback]

 

 

Cheia de contact de la ETZ este bun pentru ori ce etz.. am incercat acest lucru!!

Deci daca nu merge blocajul de la ghidon ..practic motorul este la indemana orcui!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

si cheia de ij (aici mere si cu o surubelnita, stiu eu :D! sau orice cheie care intra in contact)

si la jawa merge cu orice cheie de jawa! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si mie un nene de la piatza buzeshti mi-a cerut pt o copie a cheii de ij (si io prevazator :) ) 20ron... cica cheia e o adaptare a uneia de lada [mashina ruseasca nu altceva :( ] si acum se potriveshte numa' una de bmw.... :crack:

 

ma a draq treaba ruseasca :D ... ij cu cheie de bmw :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...