perseu77 Postat Iulie 26, 2008 Share Postat Iulie 26, 2008 S alut! Azi, dupa masa, am repornit motocicleta. Nu o mai pornisem de o săptămână. Motocicleta este pe răcire pe aer, deci nu are radiator...Am tras Âşocul, a incarcat pompa de benzina, a pornit bine... am impins Âşocul si lasam motorul sa se incalzească ca era rece. Dupa aproximativ 2 minute , maxim 3 am vazut ca s-a apris becul roÂşu de la indicatorul de ulei. Motocicleta era pe cricul lateral..., deci aplecată nu mi se intamplă niciodata sa se aprinda. M-am speriat si primu impuls a fost sa indrept ghidonul, sa o miÂşc putin, timp in care becul roÂşu s-a stins. Am lasat-o asa...după ce s-a stins cam 4-5 secunde si am vazut ca becul nu s-a mai aprins apoi am luat contactul. M-am dus sa verific nivelul de ulei. Am o ferestra la baia de ulei. Cu uleiul cald asa cum era, schimbat acum 2000 de km, era undeva mai sus de jumatate nivelul. De obicei verificam nivelul de cate ori o porneam,dar azi nu am mai facut-o. Apoi ,dupa 45 de min am repornit-o, tinând dreapta motocicleta ,am lasat -o 3 min. sa se incalzeasca si am facut o tură de oraÂş. Becul de la ulei nu s-a mai aprins. Ce este de facut?? Din ce cauza s-a aprins becul?? Am intrebat cateva persoane posesoare de motociclete si mi-au spus asa: - ca am pierdut cam mult ulei si e la nivelul minim. De pierdut pierde intr-adevar, am observat, dar nu era la minim. - ca am lasat prea mult sa se incalzeacsa motorul,ceea ce nu prea cred.... fiind cu racire pe aer..Afara nu erau mai mult de 18 grd. - ca nu e bine sa o pornesc pe cricul lateral, fiind inclinată, pompa de ulei nu a tras suficient ulei. PS. Nivelul de ulei cum e mai corect sa il citesc??Ridicand motocicleta pe cricul central sau fără cric, ținând-o dreaptă si cineva citeste nivelul uleiului??bineinteles pe un plan perfect orizontal... Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COLUMBO Postat Iulie 26, 2008 Share Postat Iulie 26, 2008 Nivelul cel mai corect il citesti cu motocicleta pe rotile ei, pentru ca asta este pozitia ei normala de functionare. Anumite modele de moto au data in manualul de utilizare k pozitie corecta cea pe cricul central, oricum ar fi diferenta nu este prea mare. In legatura cu faptul ca nu trage destul ulei cand este pe cricul lateral, astea sunt povesti. La tine cel mai probabil a fost un scurt undeva sau din cauza ca nu ai pornito o vreme sa fi ramas senzorul blocat (depinde de tipul lui) sau daca folosesti un ulei mai dens decat cel specificat in manual, mai ales daca este racoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Iulie 26, 2008 Autor Share Postat Iulie 26, 2008 Folosesc la ulei Motul 5100 de 10W 40. Este destul de subtire. In manualul Heynes spunea ca vara pot folosi 20w40. Nu stiu daca a fost scurt,pt ca dupa ce am oprit-o si am verificat nivelul de ulei , am repornit-o si s-a comportat normal. Adica la pornire acel bec al indicatorului de ulei clipeÂşte 1 secunda. PS: In manual scris ca nivelul de ulei se verifica ori pe cricul central ori pe un loc drept, orizontal. De obicei verificam nivelul dimineata,dupa ceva repaus, cu motorul rece. Acu citeam si vad ca nivelu se verifica numai cu motorul cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 Din cate stiu eu, becul de ulei indica presiunea uleiului, nu nivelul. Bine, un nivel scazut poate indica si presiune scazuta, dar nu e cazul. Nivelul poate scadea mult peste normal si becul sa nu se aprinda. Ori ai o problema cu contactul senzorului de presiune, ori chiar ai presiune mica in sistem. Cu contactul pus este absolut normal sa ai becul aprins, se stinge imediat ce porneste motorul, dar sunt sigur ca deja stii asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 schimba filtrul de ulei..el e cauza 100% poate fi si senzorul de presiune..la fel de bine....cum a zis Belbody... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Iulie 27, 2008 Autor Share Postat Iulie 27, 2008 Salut.... am verificat ca obsedatul nivelul de ulei... e undeva la rece vorbind cam trei sferturi din acea ferestruică pe unde citeÂşti. Acum 2000 de km cand i-am facut schimbul era aproape plin, era doar o bulă mica de ulei deasupra... se pare ca a mancat ceva ulei...nu?? ce sa fac? sa mai completez? Sau sa las aÂşa?? Filtru de ulei e original, de la Yamaha, special pt motocicleta mea... Daca e,il voi schimba. Am mers vreo 20 de km si azi, am incalzit motorul ca de obicei.. vad ca nu mi s.a mai aprins becul roÂşu...Adica as putea spune ca a inceput sa se comporte normal.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 (editat) e 30 ron maxim filtrul.imi dau seama ca e original, au si ei probleme ..nu e totul perfect..merita sa incerci.....am patit asa ceva la masina......filtrul de ulei tot asa nou..dupa cativa km....se aprindea becul....si mi a m dat seama imediat ca e el..c nu putea sa pice asa deodata..ceva mai grav in motor Editat Iulie 27, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 mai las-o o saptamana nepornita si tot la fel se va intampla. se scurge uleiul din pompa, nu e bai mare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iulie 27, 2008 Share Postat Iulie 27, 2008 (editat) nu are voie...ce, eu am lasat o iarna cate 1 luna nepornita....nu exista..cel putin sta mai mult cu 1 sec becul aprins in bord..dar in nici un caz.....sa se aprinda in mers....nu se leaga.....deja e amorsata si e ,,bai,, mare..ca daca nu ai presiune...cateva secunde bune faci varza motorul...nu e de joaca..aici nu prea merge..,,las o ba ca merje asa,,... Editat Iulie 27, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Iulie 27, 2008 Autor Share Postat Iulie 27, 2008 becul s-a aprins cand incalzeam motoru dupa 2 minute, nu mergeam cu ea..abia ii bagam Âşocul... de atunci am mers si nu s-a mai aprins..adica se comporta normal... am mers vreo 50 de km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Du-te la cineva care sa poata sa-ti verifice presiunea de ulei montand temporar in locul senzorului pt bec,un manometru care sa arate exact presiunea. Lasi motorul sa se incinga un pic pe loc pt ca motorul la cald are cea mai mica presiune,uleiul fiind mai subtire,ar trebui sa fie un minim de 1,5 psi la ralanti si macar 4 psi la 5-6000 ture . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 1.5 psi chiar si 4-5 psi sunt valori mai mici decat presiunea atmosferica deci tu te astepti sa masori vacuum pe sonda de presiune a uleiului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macho Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 S alut! Azi, dupa masa, am repornit motocicleta. Nu o mai pornisem de o săptămână. Motocicleta este pe răcire pe aer, deci nu are radiator...Am tras Âşocul, a incarcat pompa de benzina, a pornit bine... am impins Âşocul si lasam motorul sa se incalzească ca era rece. Dupa aproximativ 2 minute , maxim 3 am vazut ca s-a apris becul roÂşu de la indicatorul de ulei. Motocicleta era pe cricul lateral..., deci aplecată nu mi se intamplă niciodata sa se aprinda. M-am speriat si primu impuls a fost sa indrept ghidonul, sa o miÂşc putin, timp in care becul roÂşu s-a stins. Am lasat-o asa...după ce s-a stins cam 4-5 secunde si am vazut ca becul nu s-a mai aprins apoi am luat contactul. M-am dus sa verific nivelul de ulei. Am o ferestra la baia de ulei. Cu uleiul cald asa cum era, schimbat acum 2000 de km, era undeva mai sus de jumatate nivelul. De obicei verificam nivelul de cate ori o porneam,dar azi nu am mai facut-o. Apoi ,dupa 45 de min am repornit-o, tinând dreapta motocicleta ,am lasat -o 3 min. sa se incalzeasca si am facut o tură de oraÂş. Becul de la ulei nu s-a mai aprins. Ce este de facut?? Din ce cauza s-a aprins becul?? Am intrebat cateva persoane posesoare de motociclete si mi-au spus asa: - ca am pierdut cam mult ulei si e la nivelul minim. De pierdut pierde intr-adevar, am observat, dar nu era la minim. - ca am lasat prea mult sa se incalzeacsa motorul,ceea ce nu prea cred.... fiind cu racire pe aer..Afara nu erau mai mult de 18 grd. - ca nu e bine sa o pornesc pe cricul lateral, fiind inclinată, pompa de ulei nu a tras suficient ulei. PS. Nivelul de ulei cum e mai corect sa il citesc??Ridicand motocicleta pe cricul central sau fără cric, ținând-o dreaptă si cineva citeste nivelul uleiului??bineinteles pe un plan perfect orizontal... Multumesc. Poti schimba uleiul si filtru atata timp cat o lasi pornita pe cricul lateral "Motocicleta era pe cricul lateral..., " se va aprinde tot timpul becul. Nu trebuie sa te speri este normal. DACA SE APRINDE IN MERS SAU CAND ESTE IN POZITIE DE MERS ATUNCI SA-TI FACI PUI SEMNE DE INTREBARE. "parerea mea" succese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 (editat) Poti schimba uleiul si filtru atata timp cat o lasi pornita pe cricul lateral "Motocicleta era pe cricul lateral..., " se va aprinde tot timpul becul. Nu trebuie sa te speri este normal. DACA SE APRINDE IN MERS SAU CAND ESTE IN POZITIE DE MERS ATUNCI SA-TI FACI PUI SEMNE DE INTREBARE. "parerea mea" succese amice ..no offence..dar aberezi ..de unde le scoateti ma..serios vb auzi duma..cica se prinde becul la presiunea de la ulei daca sta mobra pe cricullateral...oricum sta nu are voie Editat Iulie 28, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Cand mergi cu motocicleta sa nu cumva sa te apleci in viraje ca se aprinde becu!!!!!! Terminati cu prostiile!!!! E o pompa care baga ulei cu presiune pe acolo prin furtunele de la filtru de polen (de care e musai sa tragi). Nu exista ca s-a incalzit prea tare, ca a stat pe cricu lateral! Daca pompa de ulei merge bine... sunt semne ca probabil cedeaza senzoru! Eu asta am patit! Nu se mai aprindea ... nu se mai stingea.... MOTORU E GANDIT SA MEARGA IN MULTE POZITII!!! De obicei stai deasupra! O mai fii si 69.... Iar cu statu ei deasupra aia e nasoala traba!!! Daca ai dubii sfatu bun era cel cu masuratu presiunii la cineva care poate sa faca asta.... daca totu e ok..... nu-i cazu de probleme, face senzoru fite! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
slyby Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Stai linistit. Nu e nicio problema. Uneori mi se intampla si mie sa se aprinda beculetul,dar dupa ce o indrept sau turez putin se stinge, si nu se mai aprinde. Am reviziile la zi. Ulei Castrol, filtru recomandat. Si cartea de utilizator & service scrie ca e normal sa se aprinda si sa se stinga dupa ce porneste motorul. daca ai nevoie de manuale da un PM. toate bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macho Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 (editat) amice ..no offence..dar aberezi ..de unde le scoateti ma..serios vbauzi duma..cica se prinde becul la presiunea de la ulei daca sta mobra pe cricullateral...oricum sta nu are voie Amice........ Imi pare rau pentru tine dar nu aberez. Nu acuza si nu jigni daca nu cunosti. In primul rand nu este bec de presiune, este bec de low level.Atata timp cat motocicleta este aplecata mai mult timp sonda citeste low level. Altetfel spus daca o lasi pornita pe cric lateral se va aprinde becul dupa 2-4 min chiar 5 min... Aprinderea becului este normala. Va doresc succes la cautari de aberati si eu raman la ale mele Editat Iulie 28, 2008 de Macho Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Hehe, ne-a spart Macho. Pai de unde sa stim nene ca e indicator de nivel si nu de presiune? La majoritatea agregatelor indica presiunea. Daca omul nu stie ce motocicleta are la usa.... Perseu77, nu ai manualul? Stii sa citesti? Mai faci cate un topic pentru fiecare dimineata in care te trezesti si mai descoperi ceva normal la motocicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 Amice........ Imi pare rau pentru tine dar nu aberez. Nu acuza si nu jigni daca nu cunosti. In primul rand nu este bec de presiune, este bec de low level.Atata timp cat motocicleta este aplecata mai mult timp sonda citeste low level. Altetfel spus daca o lasi pornita pe cric lateral se va aprinde becul dupa 2-4 min chiar 5 min... Aprinderea becului este normala. Va doresc succes la cautari de aberati si eu raman la ale mele Subscriu...in urma cu aproximativ 2 luni, am reparat o motoreta identica cu a ta. Avea nivelul la ulei destul de scazut...eu am intrebat propietarul daca mai are ulei si el mi-a spus ca da. I-am spus sa o porneasca el si la fel facea cand statea pe cricul lateral, dupa 2-3 minute de functionare, se aprindea becul rosu...o punea in pozitie verticala si se stingea becul respectiv, cu toate ca a completat cam 800 mml dupa ce i-am spus, dar cam asta se intampla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 S alut! Azi, dupa masa, am repornit motocicleta. Nu o mai pornisem de o săptămână. Motocicleta este pe răcire pe aer, deci nu are radiator...Am tras Âşocul, a incarcat pompa de benzina, a pornit bine... am impins Âşocul si lasam motorul sa se incalzească ca era rece. Dupa aproximativ 2 minute , maxim 3 am vazut ca s-a apris becul roÂşu de la indicatorul de ulei. Motocicleta era pe cricul lateral..., deci aplecată nu mi se intamplă niciodata sa se aprinda. M-am speriat si primu impuls a fost sa indrept ghidonul, sa o miÂşc putin, timp in care becul roÂşu s-a stins. Am lasat-o asa...după ce s-a stins cam 4-5 secunde si am vazut ca becul nu s-a mai aprins apoi am luat contactul. M-am dus sa verific nivelul de ulei. Am o ferestra la baia de ulei. Cu uleiul cald asa cum era, schimbat acum 2000 de km, era undeva mai sus de jumatate nivelul. De obicei verificam nivelul de cate ori o porneam,dar azi nu am mai facut-o. Apoi ,dupa 45 de min am repornit-o, tinând dreapta motocicleta ,am lasat -o 3 min. sa se incalzeasca si am facut o tură de oraÂş. Becul de la ulei nu s-a mai aprins. Ce este de facut?? Din ce cauza s-a aprins becul?? Am intrebat cateva persoane posesoare de motociclete si mi-au spus asa: - ca am pierdut cam mult ulei si e la nivelul minim. De pierdut pierde intr-adevar, am observat, dar nu era la minim. - ca am lasat prea mult sa se incalzeacsa motorul,ceea ce nu prea cred.... fiind cu racire pe aer..Afara nu erau mai mult de 18 grd. - ca nu e bine sa o pornesc pe cricul lateral, fiind inclinată, pompa de ulei nu a tras suficient ulei. PS. Nivelul de ulei cum e mai corect sa il citesc??Ridicand motocicleta pe cricul central sau fără cric, ținând-o dreaptă si cineva citeste nivelul uleiului??bineinteles pe un plan perfect orizontal... Multumesc. Inginerii de la YAMAHA au cam exagerat cu "siguranta ungerii", cel putin la modelele mai vechi. Ma refer pe de o parte la consumul de ulei "normal" cam ridicat fata de alte firme/modele iar pe de alta la "alarma de nivel mic" extrem de sensibila si pompa de ulei excesiv de "eficienta". Senzorul care actioneaza becul de "alarma ulei" este senzor de nivel si nu de presiune sau temperatura. Nu este o tragedie ca acesta sa se aprinda ocazional, datorita inclinarii sau acceleratiilor bruste... un semn evident de probleme ar fi ca acesta sa ramana aprins un timp mai indelungat lucru ce va indica cu siguranta nivelul scazut de ulei in baie (daca nu cumva e stricat). Chiar si asa, cu nivelul un pic sub minim se poate merge cativa km (pana la cel mai apropiat PECO) insa cu turatii cat mai mici posibil... Ride Safe! P.S. Nu stiu sigur cum e la Diversion, dar in general la YAMAHA nivelul minim este cel de la jumatatea "ochiului magic", si nu de la baza sa... si nu, nu e absolut nici o problema sa pornesti motorul sprijinit pe cricul lateral. Hehe, ne-a spart Macho.Pai de unde sa stim nene ca e indicator de nivel si nu de presiune? La majoritatea agregatelor indica presiunea. Iar te contrazici aiurea! "OIL LEVEL WARNING LIGHT" iti spune ceva? L E V E L ??? In plus, la majoritatea (zdrobitoare) a "agregatelor" recte motocicletelor japoneze indica nivelul si nu presiunea! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 (editat) nu vreau sa vb prostii..ori e de nivel ori de presiune.....uite facem cu a mea..o punem pe central, lateral, culcata pe o parte si daca se aprinde becul ii dau foc(glumesc) ..eu despre ce am vorbit acum eram convins..ca e lipsa presiune..nu ca becul indica nivelul.....e altceva nu voiam sa acuz nici sa jignesc....da intradevar trebuia sa ma documentez ce fel de mobra e............sorry Editat Iulie 28, 2008 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macho Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 (editat) a ta poate nu face asa, are sonda de ulei dispusa altcumva "CENTRAL". dar sunt modele si modele.. cand stiu ca am dreptate si cineva imi spune ca aberez ma apuca putin " ESTE REACTIE NORMALA ". imi place de tine ca sti sa recunosti daca ai gresit.. sunt deacord cu tine cu prima ocazie... daca tot are lumea probleme si nu isi permite sa mearga la service"sau sa stie cu ce problema se confrunta sa nu fie pacalit acolo....se mai intampla si dinastea " macar sa-i oferim sfaturi utile.."parerea mea" nu sa intre in panica din sfaturile noastre.... Am aberat si eu candva, poate o sa mai aberez..dar in general nu fac publice aberatiile Numai Bine. Editat Iulie 28, 2008 de Macho Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 (editat) Iar te contrazici aiurea! "OIL LEVEL WARNING LIGHT" iti spune ceva? L E V E L ??? In plus, la majoritatea (zdrobitoare) a "agregatelor" recte motocicletelor japoneze indica nivelul si nu presiunea! Ride Safe! Pai si eu ce-am zis? M-am contrazis cu cineva? Am zis ca Macho are dreptate. N-am recunoscut ca am gresit cand i-am zis de presiune???? Si pe asta de unde ai mai scos-o ca la majoritatea indica nivelul? Eu cred ca la majoritatea indica presiunea si in nici un caz nivelul, exceptie o fi la Yamaha XJ. Editat Iulie 28, 2008 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 avand in vedere ca nu am fost atent......nu e nici o problema sa mi cer scuze..... ....si probabil japonaki nu au frica ca europenii ca nu va fi presiune la ulei intr un motor....ca le fac asa de bine incat pun indicator de nivel ...... glumesc...dar, poate exista si o parte de adevar aici bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Iulie 28, 2008 Share Postat Iulie 28, 2008 1.5 psi chiar si 4-5 psi sunt valori mai mici decat presiunea atmosferica deci tu te astepti sa masori vacuum pe sonda de presiune a uleiului? am incurcat psi cu bari(sau atmosfere) !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.