Sari la conținut

BMW R 1100 GS/1150 GS/GSA


Postări Recomandate

Salutare tuturor,

Am la boxerul meu, un sunet specific de "bataie de avans" (in engleza pinging ii spune). Se aude la peste 4000 de ture si doar in sarcina. Cu cat e sarcina mai mare cu atat si sunetul e mai mare. Daca urc o panta, sunt in a 4-a sau a 5-a, sunt pe la 4000 si trag tare de gaz, asa suna de parca s-ar dezintegra sau s-ar crapa tot motorul. Alta simptoma nu am observat sa fie (nu consuma mai mult, nu se incalzeste mai tare... chestii de astea). Sunetul vine dinspre ambii cilindri, deci nu numai dintr-o parte. Ma lupt de ceva vreme sa scap de problema asta si pana acum n-am reusit. Nici chiar guru boxerelor din Cluj n-a reusit deocamdata sa afle de ce suna asa.

S-a mai lovit cineva de o astfel de problema? Stie cineva de la ce apare sunetul asta? E chestie de ceva uzura? (am 113.000 km la bord).

Merci mult,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Incearca benzina de calitate cateva schimburi. Apoi da o geana la lantul de distributie si la pinioane, poate sunt chiar uzate. Apoi, guru din Cluj e un mare maestru cand vine vorba de placa Hall, incearca cu alta pentru ca e posibil ca knockingul sa fie si de la ignition timing. Aici iau in calcul ca mobra-i sincronizata si cu supape reglate etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor,

Am la boxerul meu, un sunet specific de "bataie de avans" (in engleza pinging ii spune). Se aude la peste 4000 de ture si doar in sarcina. Cu cat e sarcina mai mare cu atat si sunetul e mai mare. Daca urc o panta, sunt in a 4-a sau a 5-a, sunt pe la 4000 si trag tare de gaz, asa suna de parca s-ar dezintegra sau s-ar crapa tot motorul. Alta simptoma nu am observat sa fie (nu consuma mai mult, nu se incalzeste mai tare... chestii de astea). Sunetul vine dinspre ambii cilindri, deci nu numai dintr-o parte. Ma lupt de ceva vreme sa scap de problema asta si pana acum n-am reusit. Nici chiar guru boxerelor din Cluj n-a reusit deocamdata sa afle de ce suna asa.

S-a mai lovit cineva de o astfel de problema? Stie cineva de la ce apare sunetul asta? E chestie de ceva uzura? (am 113.000 km la bord).

Merci mult,

 

 

daca prin guru CJ te referi la Dan Cata, nu lua in seama ce scrie mai jos....

 

Referitor la zgomotul ala care il auzit tu, e de la avans. Este ca seamana cu niste piulite aruncate intr-o galeata de metal? :) Ala e zgomotul d ela vans, care se poate auzi mai mult sau mai putin... Ce se intampla e ca daca mergi cu viteza constanta si tragi brusc de gaz, senzorul TPS (ala negru de pe admisia din stanga) ii zice la calculator in ce pozitie e clapeta, si calculatoru regleaza unghiu la avans in consecinta. Numai ca motorul nu e la turatia potrivita pentru avansu ala, hence, ai sunetul respectiv. A, e mai pronuntat cu cat e mai cald afara ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca benzina de calitate cateva schimburi. Apoi da o geana la lantul de distributie si la pinioane, poate sunt chiar uzate. Apoi, guru din Cluj e un mare maestru cand vine vorba de placa Hall, incearca cu alta pentru ca e posibil ca knockingul sa fie si de la ignition timing. Aici iau in calcul ca mobra-i sincronizata si cu supape reglate etc.

 

 

Am incercat si benzina de 98 cu golirea in prealabil completa a rezervorului. Sincronizare si reglat de supape mi-a facut Dan. Placa cu senzori Hall inca nu am schimbat-o, dar ma gandesc ca aia ori merge ori nu merge. Am citit si eu pe undeva ca sunetul provine de la ignition timing si am incercat si cu alta cutiuta TPS. Tot asa. Am schimbat si bujiile ca ma gandeam ca e prea mica scanteia.

Urmeaza sa fac proba si cu o alta bobina de inductie zilele astea, ca mi-a dat Dan Cata una imprumut.

Spuneai de lant si de pinioane..... Pot uzura lor sa scoata sunetul asta? Eu stiu ca sunetul provine din cameara de ardere. Nu sunt mare cunoscator si pana acum de cand am ghibolu asta doar pe guru Dan l-am lasat sa surubareasca la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt Budd.Spuneai acum vreo 2 ani si ceva asta; '' Inca o chestie, nu mai pun Castrol 80-90, am sa pun mai vascos,ceva gen 75-140''. Pana la urma ai folosit tipul asta de ulei? Te intreb pt ca am vazut ceva discutii legate de 75-140 si parerile erau impartite.Unii spuneau ca este extraordinar iar pt altii nu a fost asa grozav, din contra.Multam fain.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt Budd.Spuneai acum vreo 2 ani si ceva asta; '' Inca o chestie, nu mai pun Castrol 80-90, am sa pun mai vascos,ceva gen 75-140''. Pana la urma ai folosit tipul asta de ulei? Te intreb pt ca am vazut ceva discutii legate de 75-140 si parerile erau impartite.Unii spuneau ca este extraordinar iar pt altii nu a fost asa grozav, din contra.Multam fain.

Din nefericire nu am mai avut cum sa testez pentru ca am vandut mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt Budd.Spuneai acum vreo 2 ani si ceva asta; '' Inca o chestie, nu mai pun Castrol 80-90, am sa pun mai vascos,ceva gen 75-140''. Pana la urma ai folosit tipul asta de ulei? Te intreb pt ca am vazut ceva discutii legate de 75-140 si parerile erau impartite.Unii spuneau ca este extraordinar iar pt altii nu a fost asa grozav, din contra.Multam fain.

 

io cred ca n-o sa "simti" nici o diferenta intre uleiurile alea.

eu iti recomand sa pui sintetic.

 

oops si vezi ca 80 e mai vascos decat 75.

eu am parca 70-90. nu ma plang.

 

oops, inca un lonely rider.

howdee mate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io cred ca n-o sa "simti" nici o diferenta intre uleiurile alea.

eu iti recomand sa pui sintetic.

 

oops si vezi ca 80 e mai vascos decat 75.

eu am parca 70-90. nu ma plang.

 

Pai nu el trebuie sa simta diferenta ci cutia/grupul. :wink: La BMW oricum cutia schimba cu un sunet de utilaj agricol in 1,2,3 orice ulei i-ai pune. Nu stiu ce sa zic, la 1150 de l-am avut aveam impresia ca i-as putea pune si nisip in cutie si tot m-ar fi dus pana la polu' nord. Mi-a placut motorul ala asa ca robustete. Recomand.

 

oops, inca un lonely rider.

howdee mate!

Lone. Howdy do!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam fain Budd..anul trecut am pus si eu tot 80W90 dar citind acum pe ceva forum din anglia am intalnit discutia asta referitoare la Mobil 1 Synthetic Gear Lube LS 75W-140,acesta fiind aceeasi clasa Api GL5.Atunci mi-am adus aminte ca tu ai zis ca vrei sa incerci..Tsunami,asta este tot sintetic.. Nu sunt adeptul sinteticului pt motoarele noastre pt ca schimbam foarte des uleiul.De exemplu eu, cum am fost plecat din tara aproape 7 luni, am mers intr-un an de zile numai 3500 km cu BMW'ul..cand ma intorc, peste vreo luna, oricum trebuie sa ma apuc sa schimb uleiul din nou ca a trecut 1 an.Daca nu da cu ninsoare la greu recuperez eu la iarna :rolleyes:

Si pt Tsunami, ca tot esti pasionat de uleiuri,uite aici ceva deosibit.. subiect de studiu http://www.international-auto.com/lubricants/liqui-moly-mos2-leichtlauf-20w50-motor-oil.cfm .Florian (GIV) punea ceva aditiv cu molbiden in ulei..pt uleiul asta nu mai este nevoie.Uite aici si despre MoS2 http://industrialcoatingsworld.com/low-friction-coatings/mos2-low-friction-coatings.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ulei sintetic bun fara alte mizerii prin el.

cum tin motorul in garaj o sa-l tin in cutie mai mult de un an. n-am treaba de oxidare..

uleiul sintetic e fabricat in laborator. cel mineral, rafinat.

mi-e frica de depuneri, si vreau sa am cat mai putine surprize down the line.

sunt pasionat de uleiuri, am facut si teste pe uleiuri candva-n trecut

 

mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa ai si tu dreptate..uite aici http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=278021 tipul asta care a calarit mobra 400 000 mile ce spune despre ulei

I've been using Mobil 1 15W50 since it had 15k and for the trans/final drive I've been using Redline 80w140. When I removed the heads to replace the chain guides I was amazed at how clean the motor was inside. It looked as if it was brand new. I've been changing the motor oil at 5k mile cycles and the final drive/ trans at 10k. I adjust the valves or at least check them around 10k miles. I find that they are hardly ever off....
the motor, is as it came from the factory, I have had to replace head gaskets, and back in Feb on a trip to Panama I had a plastic chain guide brake so I've replace then all. The valves, springs, seals, bearing etc. are original to the motor.

The trans I did replace all the bearings some time ago I'm thinking around the 200k mark. The clutch was replaced at that time since I was "there" so I'm one my second clutch.

Still have the original fuel pump. Two final drive bears, the last one when out around 300k miles. Pivot bearings at the final drive go bad around 40 or 50 miles. Hall sensors about every two or three years. I still have the original brake rotors but they will have to be replaced soon as they are getting thin. I lost count of tire years ago.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa ai si tu dreptate..uite aici http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=278021 tipul asta care a calarit mobra 400 000 mile ce spune despre ulei

 

wow, 400k Mi.., impressive..

 

acum depinde si unde si cum i-a facut.

daca a mers tot timpul la 10-15% din resursa... e una si daca a "tras" de motor.. alta

 

uleiurile sintetice, pregatite in laborator, molecule identice, au detergenti si aditivi impotriva depunerii. toate mizeriile le inglobeaza si se scurg afara cu schimbul de ulei.

cele minerale, rafinate, din ferigi si dinozauri..., acolo moleculele au diferite forme, dimensiuni, si calitati inferioare. si aici amintesc punctul de fierbere mai mic, lucru care face ca motorul sa "consume" ulei (prin evaporare, cel putin), dupa drumuri lungi in special. mai sunt si alte diferente importante care ma fac sa aleg sinteticul.

marca e mai putin importanta. stiu ca firmele de uleiuri sunt in competitie, asa ca sunt sigur ca au produse similare. dar prefer sa continui cu marca cu care am inceput...

 

recunosc insa ca sunt un exagerat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

wow, 400k Mi.., impressive..

 

acum depinde si unde si cum i-a facut.

daca a mers tot timpul la 10-15% din resursa... e una si daca a "tras" de motor.. alta

 

uleiurile sintetice, pregatite in laborator, molecule identice, au detergenti si aditivi impotriva depunerii. toate mizeriile le inglobeaza si se scurg afara cu schimbul de ulei.

cele minerale, rafinate, din ferigi si dinozauri..., acolo moleculele au diferite forme, dimensiuni, si calitati inferioare. si aici amintesc punctul de fierbere mai mic, lucru care face ca motorul sa "consume" ulei (prin evaporare, cel putin), dupa drumuri lungi in special. mai sunt si alte diferente importante care ma fac sa aleg sinteticul.

marca e mai putin importanta. stiu ca firmele de uleiuri sunt in competitie, asa ca sunt sigur ca au produse similare. dar prefer sa continui cu marca cu care am inceput...

 

recunosc insa ca sunt un exagerat.

 

Oil Stats

I've been using Mobil 1 15W50 since it had 15k and for the trans/final drive I've been using Redline 80w140. When I removed the heads to replace the chain guides I was amazed at how clean the motor was inside. It looked as if it was brand new. I've been changing the motor oil at 5k mile cycles and the final drive/ trans at 10k. I adjust the valves or at least check them around 10k miles. I find that they are hardly ever off....

 

Hank

 

sper sa depasesc macar 400.000 km, nu mile... :))

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut onoarea sa desfac capacele la chiulasa la cateva mobre pana acum... :)

 

La unuele motoare, se vedea ceva pata galbuie pe ciulasa, la altele no. Nu stiu pe ce seama sa pun pata aia, dar la mine, care folosesc Elf Sporty 20w50, API SJ, e curat motorul pe dinauntru.

 

Inainte sa dam discutia pe uleiuri, interminabila de altfel, eo stiu ca ceam mai importanta proprietate la ulei e sa fie la nivel :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut onoarea sa desfac capacele la chiulasa la cateva mobre pana acum... :)

 

La unuele motoare, se vedea ceva pata galbuie pe ciulasa, la altele no. Nu stiu pe ce seama sa pun pata aia, dar la mine, care folosesc Elf Sporty 20w50, API SJ, e curat motorul pe dinauntru.

 

Inainte sa dam discutia pe uleiuri, interminabila de altfel, eo stiu ca ceam mai importanta proprietate la ulei e sa fie la nivel :)

 

 

Am notat chestia cu nivelu. Nu m-as fi gandit...

Dar totusi.. di ce bate avansul meu ? :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut onoarea sa desfac capacele la chiulasa la cateva mobre pana acum... :)

 

La unuele motoare, se vedea ceva pata galbuie pe ciulasa, la altele no. Nu stiu pe ce seama sa pun pata aia, dar la mine, care folosesc Elf Sporty 20w50, API SJ, e curat motorul pe dinauntru.

 

Inainte sa dam discutia pe uleiuri, interminabila de altfel, eo stiu ca ceam mai importanta proprietate la ulei e sa fie la nivel :)

 

 

i agree

 

m-amm uitat in garaj, am 10-50 Mobil in motor, si in rest, tot mobil 70-90 full synthetic both.

marca are mai putina importanta pentru mine.

 

pe mine ma enerveaza doar cloncanitul cand schimb viteza.

dane, ai vreun remediu?, ma cam calca pe nervi.

 

si-nc-o chestie.

dupa ce opresc, frana actionata (cred ca aia de picior, dar nu mai sunt sigur), dupa vreo 1-2 secunde de la oprire, parca simt un sut, ca si cum cineva impinge de motor.

regulatorul? cum dracu vine treaba asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de treaba cu cloncanitu la cutie cand schimbi, exista remediu :)

 

Se numeste shifter preload, adeca pui putina presiune cu piciorul pe schimbator inainte sa tragi ambreiaju, apoi il tragi si o sa vezi ca schimba ca japonezele de silentios. E chestie de obisnuinta si daca o exersezi putin, iti intra in instinct.

 

Cu ce nu is de accord e schimbatul fara ambreiaj, ca vezi doamne, "se consuma". De aia e sistemul ala de ambreiaj pus acolo, la orice scoate fum, ca sa se uzuze ala si nu canelurile sau interiorul cutiei.

 

Partea a doua a problemei nu am inteles-o, detaliaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi dane.

 

partea a doua..., cred ca e vorba de ceva supranatural.

strang frana de fata, opresc mobra, pun dreptul pe frana si stangul jos (deci e franata pe spate), si simt ca si cum cineva se opinteste sa mi-o impinga cu mana, asa un soc mic. :laugh:

nu-ti spun ce fata am facut prima data. am crezut ca m-a atins unu cu masina din spate...

 

nu face mereu.

o sa mai o monitorizez. e ca dracu...

 

cat priveste mecanismul de schimbare a vitezei..., ce pacat ca am bagat-o-n garaj....

maine plec cu masina in franta o saptamana. cand vin, o scot sa ma-nvat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si in tot timpul asta motorul merge? E la neutral? E in viteza si ai ambreiaju tras? As incerca in prima faza o schimbare de lichid la ambreiaj, dupa cum am zis, conteaza foarte mult...

 

Chestiile astea marunte gen cat de greu merge acceleratia, cat joc sus-jos ai la manete, cat de greu merg butoanele de la comenzi, schimba foarte mult felul in care simti tu mobra. In sensul de bine vreau sa zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si in tot timpul asta motorul merge? E la neutral? E in viteza si ai ambreiaju tras? As incerca in prima faza o schimbare de lichid la ambreiaj, dupa cum am zis, conteaza foarte mult...

 

Chestiile astea marunte gen cat de greu merge acceleratia, cat joc sus-jos ai la manete, cat de greu merg butoanele de la comenzi, schimba foarte mult felul in care simti tu mobra. In sensul de bine vreau sa zic.

 

e scos din viteza, relanti, jocuri normale, lichidele schimbate acum vreo 2,000km (si cel de ambreiaj), butoanele okay, motorul are acum 41,000km, totul e perfect, nu ma plang. poate placutele pe spate sa trebuiasca schimbate in 5,000km.

n-are nici un sens ce se intampla.

mai lasa-l s-o mai simt nitel. acu plec weekendul asta si ma intorc urmatorul, asa ca e pauza la 2 roti, am de facut 6,000km cu masina buc-nantes-buc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...