Sari la conținut

BMW R 1100 GS/1150 GS/GSA


Postări Recomandate

 

Pe coltul BMW - Motoare de strada colegul Smar2 a postat un articol desprea calitatea de fabricatie BMW. Tipul care l-a scris a lucrat ani multi la diversi dealeri BMW in State..

Sper ca sunt in asentimentul lui postand acest articol si aici.

Numai la mine nu merge lnk-ul?

 

nu e la fel cu toate? mai sunt motoarele bulletproof de altadata?

:agree:

 

Adevarat, am avut de tras si eu cu un rulment spart in cutie, cu care ocazie am schimbat si ambreiajul, costuri totale cam 900 euro. Asta pe la 88.000 km, la vreo 60.000 i-am schimbat si unitatea ABS, 200 euro SH..am motorul de doi ani jumate si am facut 55.000 km cu el, o fi mult sau putin cit am cheltuit cu stricaciunile astea? nu stiu ..dar nici nu generalizez, cu vechiul RT am mers de la 60.000 inca vreo 45.000 si la 104.000 motocicleta era ca noua..

Pe partea de proiectare gresita ii cam dau dreptate, eu m-am lovit de doua lucruri:

 

1.Un canal ciudat sapat in spatele unui simering aflat la pompa de ambreiaj, jos, la cutie, acel simering trebuie sa fie impins doar o anumita distanta inauntru, altfel curge pe sub el, prin acel canal!

Am schimbat simeringul de doua ori pina sa realizez ca acela era motivul, apoi am scormonit pe net si am vazut ca prin America meseriasii isi facusera un distantier special doar pentru acel simering, lucru care l-am facut si eu!

Partea frumoasa este ca l-am intrebat pe unul dintre cei mai buni si recunoscuti mecanici multimarca care mi-au lucrat la moto ce rost are degajarea aia acolo in spatele simeringului si acesta nu a gasit nicio explicatie logica, chiar mi-a spus ca el crede ca este vorba de o eroare de proiectare.

Atunci nu l-am crezut, dar citind ce spune si tipul asta inclin sa-i dau dreptate..de ce un simering nu se poate sprijini de un guler cum au toate auto/moto din lumea asta nu as sti sa va spun!!

 

2.A doua eroare de proiectare..daca pe la acel simering iti scapa lichid de frana sau ulei, acesta se scurge pe tija si ajunge in carcasa ambreiajului (uscat, se stie..), acesta se imbacseste cu ulei si incepe sa patineze, rezultatul este ca pt.un simplu simering trebuie sa schimbi discul de ambreiaj si daca tot umbli acolo schimbi cam tot ce tine de asta ca de! manopera si timpul aferent ca sa crapi motocicleta in doua nu sunt deloc mici.

Acest lucru se poate preintampina foarte bine dand doua gauri cu un burghiu de 3/4 mm, una in carcasa cutiei de viteze si cealalta in carcasa unde vine pistonasul de ambreiaj, pe cutie, ambele orientate in jos, sub motocicleta, ceva in genul orificiilor de pe presetupa oricarei pompe de apa auto/moto. De aici vine un avantaj clar in favoarea posesorului, in cazul vreunei scapari de lichid observi si intervii imediat, nu mai astepti sa curga, sa dea pe linga carcasa, pentru ca atunci este deja tarziu, discul de ambreiaj este afectat iremediabil..

Am facut cu ocazia asta si eu cele doua orificii, invatand asta tot de pe forumuri americane.

 

Dar de ce sa faci asta tu BMW, cind ideea este ca eu sa ajung cu motocicleta pe trailer la tine in curte, nu ? :)

 

De fapt, daca stau sa ma gandesc mai bine avand in vedere ce vremuri de c.acat traim in economia de piata, nici nu sunt asa sigur ca toate acestea sunt scapari de proiectare, nu cumva sunt facute tocmai in asa fel incat lucrurile sa nu mai tina o viata (daca nu traiesti mult..? :))

Liugi si crezi ca la o marca japoneza de categoria BMW -lui pe care ai avut(ai) ar fi costat reparatie mai putin? Sau ca modelele japoneze nu au un defect gen de care ai povestit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin

Liugi si crezi ca la o marca japoneza de categoria BMW -lui pe care ai avut(ai) ar fi costat reparatie mai putin? Sau ca modelele japoneze nu au un defect gen de care ai povestit?

Nu, sunt convins ca reparatiile ar fi costat la fel, eu doar am spus ce defecte am avut eu la ea, desi nu generalizez, cu vechiul RT am mers peste 45.000 si nu a avut nici pe drak.

 

 

ieri se incarca mai greu, astazi vad ca nu mai merge deloc. s-or fi sesizat cei de la bmw :))

Linkul merge foarte bine, netul curge bine la voi pe teava?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Linkul merge foarte bine, netul curge bine la voi pe teava?

luigi, doar sa ai site-ul gazduit pe calcu tau sa-ti mearga. altfel... nu mai merge.

da si tu un refresh la pagina aia. site-ul nu mai merge.

din ce se vede, ori lucreaza la site si l-a dat jos, ori i s-a zis sa-l dea jos.

serverul pe care e gazduit e ok.

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Liugi si crezi ca la o marca japoneza de categoria BMW -lui pe care ai avut(ai) ar fi costat reparatie mai putin? Sau ca modelele japoneze nu au un defect gen de care ai povestit?

 

cand meri de-ti cumperi un bmw, la felul cum arata si ce reputatie are, te atepti sa fie mai inginerite

la robustete din ce am citit si simtit pana acum nu-i dau nota de trecere, hai un 5 ca arata bine, dar nici pe de parte nu e "adventure touring"-ul din reclame

e o motocicleta cu care se arata lumii ca ai cheltuit bani si-ti permiti.

pa masura ce o pui la treaba, incepe sa scartaie.

 

acum piata e formata din nemti/americani care o tin in garaje incalzite si care ies la plimbare singuri pe sa si fara bagaje. pentru asta, pe sosea e numa bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintre toate modelele de BMW pe care le-am avut, GS/A m-a dezumflat cel mai mult. Nu e deloc enduro si deloc touring. Un fel de cal magar, greu, inutil in oras sau in ambuteiaje. Usor de adresat problemele de zi cu zi daca ai minim de cunostinte mecanice. Piesele, la fel de scumpe ca la Honda sau Kawa/Suzuki. Daca m-am atasat de un model de la BMW atunci ala este R1200C si este singurul meu regret ca am schimbat-o cu un GS. Ar fi trebuit sa o tin si sa las GS-ul. Acum am un K12S si nu ma indur sa o dau pentru ca pur si simplu nu mi-a facut probleme in 15.000 km. Nici nu ma mai sui asa de des pe mobra, corect. In anii astia si dupa vreo 7 motociclete detinute am ajuns la concluzia ca toate sunt la fel. E vorba doar de impulsul de moment cand iti cumperi o mobra. Parerea mea categorica este ca poti distra la fel de mult cu o mobra de 1000 coco.

Pe scurt, sunt fani ai unei marci si sunt hateri ai aceleiasi marci. Adevarul nu este la niciuna din aceste doua categorii. Just ride.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintre toate modelele de BMW pe care le-am avut, GS/A m-a dezumflat cel mai mult. Nu e deloc enduro si deloc touring. Un fel de cal magar, greu, inutil in oras sau in ambuteiaje. Usor de adresat problemele de zi cu zi daca ai minim de cunostinte mecanice. Piesele, la fel de scumpe ca la Honda sau Kawa/Suzuki. Daca m-am atasat de un model de la BMW atunci ala este R1200C si este singurul meu regret ca am schimbat-o cu un GS. Ar fi trebuit sa o tin si sa las GS-ul. Acum am un K12S si nu ma indur sa o dau pentru ca pur si simplu nu mi-a facut probleme in 15.000 km. Nici nu ma mai sui asa de des pe mobra, corect. In anii astia si dupa vreo 7 motociclete detinute am ajuns la concluzia ca toate sunt la fel. E vorba doar de impulsul de moment cand iti cumperi o mobra. Parerea mea categorica este ca poti distra la fel de mult cu o mobra de 1000 coco.

Pe scurt, sunt fani ai unei marci si sunt hateri ai aceleiasi marci. Adevarul nu este la niciuna din aceste doua categorii. Just ride.

deci tu zici ca nu te induri sa dai k ul ca in 15000 km nu ti a facut probleme....

dar eu ce sa mai zic atunci de GSA in 55000 km......... ca nu mi a facut probleme

 

sa nu uit....14000 facuti intr o bucata adica ....din scurt .....

 

in cat timp ai facut tu cei 15000??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand meri de-ti cumperi un bmw, la felul cum arata si ce reputatie are, te atepti sa fie mai inginerite

cand mergi si cumperi o Honda la ce te astepti. si iti poate lasa aceas gust amar!!

 

Si BMW -le sa nu fie inginerite - cerd ca este un pic exagerat. Ca modelele mai noi sunt mai putin rezistente este adevarat. Asa e piata. Eu am avut si R60 din 64 care la 200000 km si 45 de ani mergea brici.

Editat de BMW RIDER
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintre toate modelele de BMW pe care le-am avut, GS/A m-a dezumflat cel mai mult. Nu e deloc enduro si deloc touring. Un fel de cal magar, greu, inutil in oras sau in ambuteiaje. Usor de adresat problemele de zi cu zi daca ai minim de cunostinte mecanice. Piesele, la fel de scumpe ca la Honda sau Kawa/Suzuki. Daca m-am atasat de un model de la BMW atunci ala este R1200C si este singurul meu regret ca am schimbat-o cu un GS. Ar fi trebuit sa o tin si sa las GS-ul. Acum am un K12S si nu ma indur sa o dau pentru ca pur si simplu nu mi-a facut probleme in 15.000 km. Nici nu ma mai sui asa de des pe mobra, corect. In anii astia si dupa vreo 7 motociclete detinute am ajuns la concluzia ca toate sunt la fel. E vorba doar de impulsul de moment cand iti cumperi o mobra. Parerea mea categorica este ca poti distra la fel de mult cu o mobra de 1000 coco.

Pe scurt, sunt fani ai unei marci si sunt hateri ai aceleiasi marci. Adevarul nu este la niciuna din aceste doua categorii. Just ride.

am putin peste 18.000 km cu 1150 gsa, fara nici un fel de probleme.

la 1,96 m si 130 kg, nu cred ca este motor mai potrivit pentru mine. si la drumurile care sunt in zona mea...

de curand am inlocuit topcase-ul original (cel de aluminiu) cu un givi de 55l.

fiind inalt mi-ar trebui un altfel de parbriz. cred ca putin mai inalt si altfel inclinat, dar nu e chiar atat de deranjant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am putin peste 18.000 km cu 1150 gsa, fara nici un fel de probleme.

 

.........

 

fiind inalt mi-ar trebui un altfel de parbriz. cred ca putin mai inalt si altfel inclinat, dar nu e chiar atat de deranjant.

 

Nu va suparati dar eu nu inteleg exemplele astea cu "cateva" mii de km fara probleme, mi se pare absolut firesc sa nu ai probleme. Si eu am avut un RS cu care am facut 37.000km si am schimbat un senzor de ABS si un simering (as spune ca e mai nimic si oricum nu au fost chestii de lasat in drum sau de mers prost din cauza asta). ;)

.......

 

Ia in calcul si varianta sa iei unul low, mai ales daca nu te dai mult/tare pe autostrazi, care sa nu-ti arunce nimic mai sus de gat, sa vezi ce bine e cu zero turbulente si mai ales ce misto te ventileza vara...

 

... nu cred ca este motor mai potrivit pentru mine. si la drumurile care sunt in zona mea...

 

Total de acord, conceptul GS (enduro-touring) mi se pare de departe cel mai bun/ploivalent tip de motocicleta. Dar normal, este si chestie de gust si depinde mult cat/cum/pe unde mergi cu ea.

Insa drumuri proaste/ondulate/"imperfecte" exista peste tot si felul in care o motocicleta ca asta filtreaza drumul iti face calatoria mult mai confortabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand mergi si cumperi o Honda la ce te astepti. si iti poate lasa aceas gust amar!!

 

Si BMW -le sa nu fie inginerite - cerd ca este un pic exagerat. Ca modelele mai noi sunt mai putin rezistente este adevarat. Asa e piata. Eu am avut si R60 din 64 care la 200000 km si 45 de ani mergea brici.

 

asa am zis si eu cand am cumparat-o, d-aia am si cumparat-o, apoi dupa 45,000km de la nastere un rulment mustind in ulei sintetic schimbat cu 2000km in spate, care trebuie sa suporte toata greutatea spate, cu un singur rand de bile, facut praf + simeringul.

un enduro-touring, tu zici daca asta e acceptabil sau nu

 

am putin peste 18.000 km cu 1150 gsa, fara nici un fel de probleme.

la 1,96 m si 130 kg, nu cred ca este motor mai potrivit pentru mine. si la drumurile care sunt in zona mea...

de curand am inlocuit topcase-ul original (cel de aluminiu) cu un givi de 55l.

fiind inalt mi-ar trebui un altfel de parbriz. cred ca putin mai inalt si altfel inclinat, dar nu e chiar atat de deranjant.

 

am incercat eu cu unul din 2 bucati de la wunderlich

din pacate au numai fumuriu.

la pozitia inalt e un pic mai bine, la fara partea superioara, tot se sparg fileurile de aer in casca.

cred ca-ti trebuie unclopot de sticla, :)

cand ma ridic in scari.. e o minunatie, ascult fileul de aer ca in planor

dar trei sa mai stau si jos, ca la stop n-am tot timpul masini langa mine sa ma sprijin...

Editat de Tsunami
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pe coltul BMW - Motoare de strada colegul Smar2 a postat un articol desprea calitatea de fabricatie BMW. Tipul care l-a scris a lucrat ani multi la diversi dealeri BMW in State..

Sper ca sunt in asentimentul lui postand acest articol si aici.

In sfarsit am reusit sa citesc si eu articolul din care inteleg ca BMW intentionat ( pt reducere de costuri) fabrica motociclete nefiabile. Eu mai sunt curios ca si alte marci ( mai ales japoneze) e la fel. Ca daca nu atunci trebuie cumparat motociclete japoneze( spun eu fan BMW) sau BMW-uri vechi( acuma imi pare rau ca am dat R60-ul meu) poate asa se vor trezi cei de la BMW sau vor dispare. dar daca si la japoneze este tendinta la fel e indefernet ce cumperi.

 

P.s pana cand BMW AG are incasari record an dupa an sigur nui se va schimba ninic in bine.

P.S acuma imi pare bine ca BMW-ul meu e din 96 sui nu e mai noua :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Este dispus cineva sa imi dea o motoreta pentru o tura de cativa km? GS1100 ma intereseaza, nu am bani de mai noi din pacate... Dau un VFR la schimb de tura :). In Bucuresti sunt.

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit am reusit sa citesc si eu articolul din care inteleg ca BMW intentionat ( pt reducere de costuri) fabrica motociclete nefiabile. Eu mai sunt curios ca si alte marci ( mai ales japoneze) e la fel. Ca daca nu atunci trebuie cumparat motociclete japoneze( spun eu fan BMW) sau BMW-uri vechi( acuma imi pare rau ca am dat R60-ul meu) poate asa se vor trezi cei de la BMW sau vor dispare. dar daca si la japoneze este tendinta la fel e indefernet ce cumperi.

 

P.s pana cand BMW AG are incasari record an dupa an sigur nui se va schimba ninic in bine.

P.S acuma imi pare bine ca BMW-ul meu e din 96 sui nu e mai noua :rock:

 

capitalism rules mate...

nimeni nu vrea sa vanda produse nefiabile. apropo, cand spui asa ceva trebuie sa prezinti si niste cifre sa cuantifici ce inseamna nefiabil, dar se fac compromisuri care afecteaza multumirea clientului.

se iau in calcul doar 2 trasaturi ale unie decizii care scad fiabilitatea, costul inlocuirii in garantie si reputatia.

si de aici, toto de la cost se pleaca si pe alte ramuri.

va pot vorbi ore despre asta, sunt in mijlocul valtorii.

asta face si mercedes si logan.

cele care ies din tablou sunt doar cele de serie foarte mica, dar alea nu-s pentru muritori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

capitalism rules mate...

nimeni nu vrea sa vanda produse nefiabile. apropo, cand spui asa ceva trebuie sa prezinti si niste cifre sa cuantifici ce inseamna nefiabil, dar se fac compromisuri care afecteaza multumirea clientului.

se iau in calcul doar 2 trasaturi ale unie decizii care scad fiabilitatea, costul inlocuirii in garantie si reputatia.

si de aici, toto de la cost se pleaca si pe alte ramuri.

va pot vorbi ore despre asta, sunt in mijlocul valtorii.

asta face si mercedes si logan.

cele care ies din tablou sunt doar cele de serie foarte mica, dar alea nu-s pentru muritori.

a gasi compromisuri este INGINERIA. Eu am scris ca asa am inteles din articol ca BMW fabrica intentionat produse nefiabile. Poate eu gresesc poate nu. Nu am dovezi, cifre ,etc.

 

Si cunosc politicele de care vb ca lucrez in industria auto dar de obicei e calitatea ultima( sau deloc) de care s-e ating constructorii pt reducerea costurilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

a gasi compromisuri este INGINERIA. Eu am scris ca asa am inteles din articol ca BMW fabrica intentionat produse nefiabile. Poate eu gresesc poate nu. Nu am dovezi, cifre ,etc.

 

Si cunosc politicele de care vb ca lucrez in industria auto dar de obicei e calitatea ultima( sau deloc) de care s-e ating constructorii pt reducerea costurilor.

 

am exemple si de la bmw si de la Daimler si de la logan cand au fost respinse solutii cu €0.20 mai scumpe dar care imbunatatesc calitatea.

nu se face intentionat, totul se reduce la costuri si reputatie.

 

cam asa arata rulmentul buclucas, care tind sa cred ca a fost montat gresit din linia de montaj.

greseala de asamblare + proiectare la un element f. important la un enduro-touring

post-5820-0-19897600-1376919648_thumb.jpg

post-5820-0-83298200-1376919661_thumb.jpg

post-5820-0-18004300-1376919675_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e la fel cu toate?

Din pacate, pt europene si americane, mai toate japonezele trec clasa la fiabilitate.

 

Si BMW -le sa nu fie inginerite - cerd ca este un pic exagerat. Ca modelele mai noi sunt mai putin rezistente este adevarat. Asa e piata. Eu am avut si R60 din 64 care la 200000 km si 45 de ani mergea brici.

Alea erau BMW-uri, acum lihai-uri !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

 

http://www.youtube.com/watch?v=okMG6rYAdeQ

 

se mai plimba cineva cu motoru dintre voi? eu recunosc ca l-am lasat in garaj. am asigurare pana la anu prin octombrie, dar din cauza unei operatii nu am voie sa ies in frig...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.youtube.com/watch?v=okMG6rYAdeQ

 

se mai plimba cineva cu motoru dintre voi? eu recunosc ca l-am lasat in garaj. am asigurare pana la anu prin octombrie, dar din cauza unei operatii nu am voie sa ies in frig...

eu ma plimb, am facut azi 15 km care oricum nu se pun ca sunt facuti cu Honda :crack:

Editat de vlady_80
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...