gn77b Postat August 14, 2008 Share Postat August 14, 2008 (editat) Recent am facut o revizie pe la frine (in service): schimbat lichid fata si spate si schimbat placute spate (Lucas). Dupa schimbarea placutelor de pe spate am constatat ca discul se incalzeste destul de tare, chiar si numai dupa 15-20 de minute de mers in oras, cu utilizare normala a frinelor (mai mult fata, fara frinari violente). In plus, chiar si cind nu e folosita scirtiie usor, scirtiit care devine chiar suparator cind e actionata. Mentionez ca deja am facut peste 800km cu placutele noi si scirtiitul persista. Pe drumul spre Brasov am constatat urmatoarele: pe la serpentinele de la Oituz m-am gindit eu sa folosesc mai mult spatele, e drept ca si ceva mai violent pe ici pe colo. Am simtit eu ca parca de-odata frina e mai slaba, da' i-am dat inainte. La un moment dat apas pe pedala si se duce in jos vreo 4-5 cm fara nici o frinare sesizabila. O eliberez si incerc inca odata, nici o schimbare. Am zis ca s-a spart furtunul sau mai stiu eu ce. Da' dupa vreo 30 de km, timp in care am folosit numai frina de motor si cea de pe fata, mai dau o pedala si vad ca merge din nou. Am povestit la ceva lume faza asta si unii nici nu m-au crezut. E de inteles, mai ales ca nici eu n-am vreo explicatie. Problema 2: la Brasov am avut ocazia sa compar frina mea de pe fata cu cea de pe alti banditi, si concluzia a fost ca la apasare maneta mea pare foarte elastica. Nu exista un punct in care rezistenta la apasare creste brusc. Ce naiba e cu frinele mele, ce-ar trebui schimbat pe la ele? Editat August 14, 2008 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat August 14, 2008 Share Postat August 14, 2008 (editat) In privinta franei spate, aeriseste-o si schimba-i lichidul. Ce ti s-a intamplat pe serpentine e cel mai probabil rezultatul unui lichid imbatranit, neschimbat de ani si care a acumulat foarte multa apa. De aceea franele ti s-au incalzit mai repede decat era normal si au incetat sa mai lucreze, indiferent cat apasai tu pe pedala. Asta deoarece franele lucreaza prin convertirea energiei cinetice in energie termica, iar cand caldura nu se mai poate disipa (temperatura exterioara mare, franari puternice si repetate) si lichidul fierbe, pur si simplu pierzi frana. Daca si dupa schimarea lichidului continua sa faca treaba asta, cauta-ti placute semi sau chiar full sinterizate, placute care lucreaza la temperaturi mai mari, dezavantajele venind la franarea cu franele reci (in oras, de ex), tocarea mai rapida a discului si praf negru pe jenti, in special la cele complet sinterizate. Eventual si furtunase racing. La fata, scartaitul cand o scoti la plimbare dupa ce a stat cateva zile mi se pare normal, mai ales daca a plouat-o. Dar, la fel, ti-as recomanda sa schimbi lichidul de frana Editat August 14, 2008 de uzunu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat August 14, 2008 Share Postat August 14, 2008 Aer in instalatie (pe fata) si vapour lock pe spate. Baga DOT4 si aeriseste cum trebuie. Referitor la placute, poate ti-ar trebui altele de calitate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 14, 2008 Autor Share Postat August 14, 2008 (editat) Stati ca le-ati incurcat oleaca. Poate e vina mea ca m-am lungit prea mult. Problemele sint dupa ce am schimbat lichidul de frina (si fata si spate) si placutele pe spate. Lichidul este DOT4. Treaba cu maneta elastica pe fata era si inainte de schimbarea lichidului. La fata, scartaitul cand o scoti la plimbare dupa ce a stat cateva zile mi se pare normal, mai ales daca a plouat-o. Eu n-am spus ca scirtiie dupa ce a stat citeva zile. Am mers cu ea cam zilnic inainte sa plec la Brasov. Nu a plouat deloc perioada aia. Am mers Iasi-Brasov (300 km) si a scirtiit tot drumul. M-am intors la Iasi + vreo 200 km facuti pina in Fagaras si inapoi, tot scirtiie. Editat August 14, 2008 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat August 14, 2008 Share Postat August 14, 2008 puneti furtune reycing si o sa ramai surprins de cum reactioneaza frana<nu o sa mai fie elasteca deloc> iar pt scartit iti recomand brembo<la fel m-am zgarcit si io cand mi-am luat placutele si dupa o luna le-am dat jos<ma inebunea scartitu>si mi-am luat altele brembo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat August 14, 2008 Share Postat August 14, 2008 Problemele sint dupa ce am schimbat lichidul de frina (si fata si spate) si placutele pe spate. Lichidul este DOT4. Treaba cu maneta elastica pe fata era si inainte de schimbarea lichidului. Atunci este foarte posibil ca, atunci cand ai schimbat lichidul, sa fi bagat si ceva aer in instalatie, de unde si fading-ul rapid pe spate si frana fata spongioasa. Mai aeriseste-le o data si, daca nici asa nu-si revin, mai bine te-ai duce la un mecanic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat August 14, 2008 Share Postat August 14, 2008 Uzunu are dreptate, ai aer in instalatie. Fa-i o aerisire cum trebuie. Cu frana apasata deschizi aerisitorul, lasi sa curga lichidul, inchizi aerisitorul, eliberezi frana si dai cateva pompe sa faci presiune, apesi frana, deschizi aerisitorul... .Monteaza un furtunas transparent pe aerisitor, sa vezi cand nu mai iese aer si completeaza mereu nivelul lichidului in rezervor, sa nu il lasi sa se goleasca ca muncesti degeaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mandibula Postat August 14, 2008 Share Postat August 14, 2008 Uzunu are dreptate, ai aer in instalatie. Fa-i o aerisire cum trebuie. Cu frana apasata deschizi aerisitorul, lasi sa curga lichidul, inchizi aerisitorul, eliberezi frana si dai cateva pompe sa faci presiune, apesi frana, deschizi aerisitorul... .Monteaza un furtunas transparent pe aerisitor, sa vezi cand nu mai iese aer si completeaza mereu nivelul lichidului in rezervor, sa nu il lasi sa se goleasca ca muncesti degeaba. si daca ai golit complet instalatia, sigur ai aer in pompa.aeriseste si pompa. io mi-am luat placute dalea penale, de 60 de roni. fuarte bune, in conditiile in care franez 80% cu spatele, deoarece am o problema la discurile fata. apropo...exista cineva care strange niturile flotante de la discurile de frana ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 15, 2008 Share Postat August 15, 2008 (editat) Eu am verificat franele si dupa o verificare atenta am constatat ca pistonasele erau 90 % blocate. Au trebuit scoase, sterse, "unse", "gadilite" si iar puse la loc. Am schimbat si eu lichidul de frana apoi. Vreau sa spun ca am facut 4 aerisiri, intrucat una din placute ramanea impinsa de un pistonas care nu revenea cum trebuie la loc. Atentie mare, dupa aerisire nu mai desfaci capacul si pui iar lichid (asta daca e vorba la frana fata). Editat August 15, 2008 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat August 15, 2008 Share Postat August 15, 2008 (editat) Atentie mare, dupa aerisire nu mai desfaci capacul si pui iar lichid (asta daca e vorba la frana fata). La o aerisire cum trebuie golesti 3-4 rezervoare. Cum o sa completezi nivelul daca nu desfaci capacul rezervorului? Ca sa nu mai zic ca nici nu trebuie sa ai capacul montat cat faci aerisirea, pt ca rezervorul nu este presurizat, trebuie doar sa apesi frana incet si cu atentie sa nu iti arunce lichidul afara. Atentie, lichidul de frana distruge vopseaua. Daca a curs peste partile vopsite trebuie spalat imediat cu apa. Atentie apa strica lichidul de frana, daca speli cu apa ai grija sa fie inchis rezervorul de lichid de frana. si daca ai golit complet instalatia, sigur ai aer in pompa.aeriseste si pompa. Aerisesti pompa daca are aerisitor, de regula nu are. Asa ca aerul il scoti tot pe la etrier. O solutie meseriasa este sa iti montezi aerisitoare rapide, cu valva. Astea nu permit lichidului sa se intoarca in sistem. Desfaci aerisitorul, dai pompe pana nu mai ies bule de aer, inchizi si gata. O alta scula care iti usureaza munca este pompa de vacuum, desfaci aerisitorul, montezi pompa pe el si tragi pana nu mai iese aer. Iar daca vrei sa fi maestrul aerisirii montezi si aerisitoare rapide si folosestiu si pompa de vacuum. Aerisirea se poate face si invers, daca vrei sa fi original. Pompezi lichid prin aerisitor si il scoti din rezervor, cica e mai eficienta aerisirea asa pt ca aerul o ia in sus, dar o sa bagi toata mizeria in pompa de frana. Editat August 15, 2008 de invictus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 15, 2008 Share Postat August 15, 2008 (editat) Da...iti spun sigur ca eu asa am facut am facut aerisire..totul era ok si mi s-a parut ca trebuie sa fie plin ochi rezervorul de lichid si am desfacut si reumplut...a trebuit sa refac aerisirea intrucat frana "se apasa" sar nu mai revedea .. adica ramanea blocat pe discuri placutele. Editat August 15, 2008 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Mihasan Postat August 15, 2008 Share Postat August 15, 2008 Asa am patit si eu cu franele la F. Dupa vreo ora-jumate de frana numai pe spate pe o coborare pe drumuri de tara spatele era moale, parca nu mai avea lichid in sistem. Ca un specialist ce sant, am oprit si am luat o surubelnita sa repar frana. Credeam ca placutele s-au blocat pe disc. Nu era asa, tot ansamblul era insa foarte fierbinte. Cat am privit eu de pe o parte di de pe alta frana cu surubelnita in mana, s-a racit si si-a revenit. Cum am ajuns acasa am fost in service si am schimbat lichidul. Problema nu a mai aparut, dar e adevarat ca nu am mai fost prea mult pe drumuri naspa pe care sa trebuiasca sa franez la greu cu spatele. Maine plec pe transfagarasan, asa ca le voi testa. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat August 15, 2008 Share Postat August 15, 2008 Lipsa jocului sau foarte mic,dintre pistonul pompei de frina si levierul de comanda,pompa nu poate descarca si atunci se intimpla fenomenul acesta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat August 15, 2008 Share Postat August 15, 2008 Mai mult ca sigur ca pe fata scartatie din cauza pistonaselor, scoate placutele si da niste lichid pe ele iar pe urma plimba-le. Pe spate ai ramas fara frana pt ca ai folosit-o intens pe serpentina si a facut vapori in sistem prin fierbere, mergi mai cumpatat si foloseste frana de motor pe serpentine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat August 16, 2008 Autor Share Postat August 16, 2008 Bun, asadar concluziile: - scirtiitul poate fi de la placute proaste; care sint bune? - trebuie re-aerisite frinele Inca o intrebare: frina "elastica" pe fata poate fi din cauza materialului imbatrinit de la furtune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 16, 2008 Share Postat August 16, 2008 Mai mult ca sigur ca pe fata scartatie din cauza pistonaselor, scoate placutele si da niste lichid pe ele iar pe urma plimba-le. Pe spate ai ramas fara frana pt ca ai folosit-o intens pe serpentina si a facut vapori in sistem prin fierbere, mergi mai cumpatat si foloseste frana de motor pe serpentine. misto, poti fierbe si vreo 2 oua daca le bagi in etrier? Bun, asadar concluziile:- scirtiitul poate fi de la placute proaste; care sint bune? - trebuie re-aerisite frinele Inca o intrebare: frina "elastica" pe fata poate fi din cauza materialului imbatrinit de la furtune? da, poate fi. daca furtunul nu mai are insertia rigida, cauciucul din componenta lor se va umfla. problema grava este ca poate exploda. eu am patit-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat August 17, 2008 Share Postat August 17, 2008 (editat) misto, poti fierbe si vreo 2 oua daca le bagi in etrier? Probabil ca da, dar cred ca ai mai multe sanse sa le prajesti. Dupa cum vezi si @biohazardousguy a patit acelasi lucru. Editat August 17, 2008 de lznicu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 18, 2008 Share Postat August 18, 2008 Probabil ca da, dar cred ca ai mai multe sanse sa le prajesti. Dupa cum vezi si @biohazardousguy a patit acelasi lucru. deci cu fiertul iti bese mintea acum, nu? ia zi, pompa de lichid de frana pentru racirea lui e actionata de roata spate sau fata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 Tot "probleme cu franele" am si eu. Recent, am vrut sa probez si rotile de enduro. In primii 10 km nu tineau deloc franele, dar usor-usor, si-au dat drumul si au inceput sa functioneze normal. Dupa ce am facut vreo 100km fara sa franez (autostrada), a urmat o perioada de 50km de serpentine. La un moment dat, a inceput sa se auda un scartait apocaliptic pe franare (adica tare, nu scartz-scartz) si, frana fata a devenit mai spongioasa (moale). Cel putin asa am simtit-o eu, ca nu am insistat cu frana. Am mai mers o portiune (20km) fara sa franez deloc, si apoi am bagat vreo 2 frane fara probleme, dar imediat dupa a inceput iar scartaitul. In final, am lasat mobra o noapte intreaga, s-au racit disc, placute, tot, si am luat-o la o tura; aceeasi poveste, dupa a 3a frana scaaart. E foarte demobilizant sunetul ala, chiar daca frana tine (asa am ramas cu impresia fara sa o fortez), parca ma doare sufletul sa franez in continuare. De la ce poate sa fie? Placutele mai au viata, discul e nou, la rotile de supermoto (cu disc mai mare, dar nu cine stie ce high performance) nu am avut niciodata problema asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Wolfman Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 (editat) Stati ca le-ati incurcat oleaca. Poate e vina mea ca m-am lungit prea mult. Problemele sint dupa ce am schimbat lichidul de frina (si fata si spate) si placutele pe spate. Lichidul este DOT4. Treaba cu maneta elastica pe fata era si inainte de schimbarea lichidului. Eu n-am spus ca scirtiie dupa ce a stat citeva zile. Am mers cu ea cam zilnic inainte sa plec la Brasov. Nu a plouat deloc perioada aia. Am mers Iasi-Brasov (300 km) si a scirtiit tot drumul. M-am intors la Iasi + vreo 200 km facuti pina in Fagaras si inapoi, tot scirtiie. 2 chestii: Verifica sa culiseze calumea etrierii (sa nu fie cumva blocati) si schimba din nou lichidul de frana. Pune-i Motul RBF 600 DOT4, lucreaza bine intemperaturi mult mai mari. Bineinteles, trebuie sa pompezi afara tot lichidul vechi si sa aerisesti franele + sa completezi nivelul la RBF dupa aerisire. Ce-ti ramane in bidon poti arunca (chiar daca RBF e scump) pentru ca dupa 2-3 luni va trage umezeala prin bidonul de plastic in care-l tii si va deveni inutil. Editat August 19, 2008 de Wolfman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 Tot "probleme cu franele" am si eu.Recent, am vrut sa probez si rotile de enduro. In primii 10 km nu tineau deloc franele, dar usor-usor, si-au dat drumul si au inceput sa functioneze normal. Dupa ce am facut vreo 100km fara sa franez (autostrada), a urmat o perioada de 50km de serpentine. La un moment dat, a inceput sa se auda un scartait apocaliptic pe franare (adica tare, nu scartz-scartz) si, frana fata a devenit mai spongioasa (moale). Cel putin asa am simtit-o eu, ca nu am insistat cu frana. Am mai mers o portiune (20km) fara sa franez deloc, si apoi am bagat vreo 2 frane fara probleme, dar imediat dupa a inceput iar scartaitul. In final, am lasat mobra o noapte intreaga, s-au racit disc, placute, tot, si am luat-o la o tura; aceeasi poveste, dupa a 3a frana scaaart. E foarte demobilizant sunetul ala, chiar daca frana tine (asa am ramas cu impresia fara sa o fortez), parca ma doare sufletul sa franez in continuare. De la ce poate sa fie? Placutele mai au viata, discul e nou, la rotile de supermoto (cu disc mai mare, dar nu cine stie ce high performance) nu am avut niciodata problema asta... placutele sunt de calitate proasta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 placutele sunt de calitate proasta. Placutele sunt Brembo, nu or fi racing, dar nu as zice ca-s de calitate proasta. Le folosesc pe aceleasi si la supermoto si acolo nu am avut probleme nici macar cu o zi inainte. Din cate am inteles de prin alte parti, se pare ca e o legatura cu faptul ca discul de supermoto e flotant si cel de enduro e simplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 cum adica e mai mare discu?<in diametru?> cred ca acolo e problema; ia vezi pe unde calca placutele alea ca le distrugi de tot <difera si prinderea etrierului?> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 Placutele sunt Brembo, nu or fi racing, dar nu as zice ca-s de calitate proasta. Le folosesc pe aceleasi si la supermoto si acolo nu am avut probleme nici macar cu o zi inainte. Din cate am inteles de prin alte parti, se pare ca e o legatura cu faptul ca discul de supermoto e flotant si cel de enduro e simplu. cine a zis ca brembo sunt bune? niste mizerii de brembo mi-au stricat un disc.....asa ca...... eu spun NU pentru placute brembo. tu pui de care vrei. exact la fel se manifestau erau foarte dure, scartaiau, etc. rezultatul a fost discul facut praf. santuri ca la balamuc. eu nu mai folosesc brembo de atunci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorineluSPR Postat August 19, 2008 Share Postat August 19, 2008 io am toate franele brembo si sunt multumit de ele!!!poma discul placutele sunt brembo si tin perfect nu miau facut probleme dect o singura data am agatat conducta in nijte craci si sa rupt in rest sunt ok!!!mai fluiera ele cateodata cand mai prind praf bine asa fac astea in off road mai prind cate ceva si chiuie!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.