Sari la conținut

Despre Suspensii


Postări Recomandate

Dar la uleiul din amortizoare te-ai uitat? O sa ai o surpriza mare sa constati ca ai un fel de lapte in furci.

Protejeaza bine semeringurile, insa tin apa si apa asta ajunge repede in furci. Daca esti fericit despre cum iti lucreaza suspensia atunci poti sa le tii.

ioane..dupa 2 sezoane cu neoprene permanent montate pe amortizoare,am schimbat uleiul si in afara ca era tulbure nu era strop de apa in ele,plus ca eu cu ingrijirea sunt efectiv paranoic o spal dupa fiecare iesire)..deci nu e neaparat sa intre apa in telescoape,dar nu e exceptia care confirma regula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 293
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ioane..dupa 2 sezoane cu neoprene permanent montate pe amortizoare,am schimbat uleiul si in afara ca era tulbure nu era strop de apa in ele,plus ca eu cu ingrijirea sunt efectiv paranoic o spal dupa fiecare iesire)..deci nu e neaparat sa intre apa in telescoape,dar nu e exceptia care confirma regula.

 

Tulbureala aia este de fapt apa. Ce-i drept in cantitate foarte mica. Asa se prezinta uleiul "amestecat" cu apa.

Si eu am neoprene din 2006. Anul asta am facut revizia completa la furci si am vazut exact acelasi lucru ca si tine. Putina tulbureala. Parerile sunt impartite cand vine vorba de "cu neoprene" sau fara neoprene".

Eu merg in continuare cu neoprene. Altfel mi-se pare ca trebuie sa sa acorzi destul de multa atentie furcilor dupa fiecare iesire (scos simeringul de praf cu grija curatat, gresat, pus la loc.) Mai usor schimb uleiul decat sa tot scot si sa pun simeringuri, pluc ca tija furcii este destul de expusa fara neopren.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa un inceput de sezon cu 20 de ore de functionare numai prin noroaie au inceput sa curga usor furcile.

Schimb semeringuri, bag ulei Kayaba, vaselina kayaba la garniturile de praf si o sa incerc o noua combinatie la sfatullui Adi Raduta - neoprene doar pe jumatatedin suprafata amortizorului; le prind doar sus cu shoricel si la las o palma sub aparatorile de praf. astfel incat sa nu lasa noroiul sa ajjunga usor la aparatorile de praf si sa la pot rula in sus ca sa curatz din cand in cand aparatorile de praf si sa bag vaselina.

Vedem cum merge si asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa un inceput de sezon cu 20 de ore de functionare numai prin noroaie au inceput sa curga usor furcile.

Schimb semeringuri, bag ulei Kayaba, vaselina kayaba la garniturile de praf si o sa incerc o noua combinatie la sfatullui Adi Raduta - neoprene doar pe jumatatedin suprafata amortizorului; le prind doar sus cu shoricel si la las o palma sub aparatorile de praf. astfel incat sa nu lasa noroiul sa ajjunga usor la aparatorile de praf si sa la pot rula in sus ca sa curatz din cand in cand aparatorile de praf si sa bag vaselina.

Vedem cum merge si asa

 

Imi permit o gluma si sper sa nu te superi :D

Pe linga atata Kayaba si atatea simeringuri ar fi buna si o sala.

Eu am avut 104 si acum am 100. :cheers: Cat sa rezite saracele furci ? :bounce:

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi permit o gluma si sper sa nu te superi :)

Pe linga atata Kayaba si atatea simeringuri ar fi buna si o sala.

Eu am avut 104 si acum am 100. :cheers: Cat sa rezite saracele furci ? :bounce:

n-ai mai iesit demult cu Ionutz...de cand are bebe nu mai are nevoie de sala. as zice ca e chiar subtirel :D

ca sa fiu on-topic....cu tot cu neoprene imi pisha si mie un simering. intre-timp am dat jos neoprenele ca unu din ele era ciupit, dar parca se aduna mult noroi uscat pe jamba si ma doare sufletu sa stiu ca il curatza simeringu de-acolo...

daca pun si eu varianta juma' de neopren, dar prins cu shoricei la ambele capete o fi mai bine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa un inceput de sezon cu 20 de ore de functionare numai prin noroaie au inceput sa curga usor furcile.

Schimb semeringuri, bag ulei Kayaba, vaselina kayaba la garniturile de praf si o sa incerc o noua combinatie la sfatullui Adi Raduta - neoprene doar pe jumatatedin suprafata amortizorului; le prind doar sus cu shoricel si la las o palma sub aparatorile de praf. astfel incat sa nu lasa noroiul sa ajjunga usor la aparatorile de praf si sa la pot rula in sus ca sa curatz din cand in cand aparatorile de praf si sa bag vaselina.

Vedem cum merge si asa

merge merge..probata treaba ..foloseste in schimb protectii complete de plastic ptr telescoape,cred ca modelele dupa 2008 au in standard protectiile astea..

 

ps am avut 150kg la EMD3 ..am acum 135kg cu maaari sacrificii(niciodata nu mi-au curs telescoapele si am bagat aprox 4000 de km pe sezon..raman la ideea ca e foarte important cul le intretii)

Editat de atillas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ionut . nu inteleg de ce-ti curge asa de repede suspensia fata. eu am facut 3000km si sunt intacte. dar am trimis-o la revizie preventiv. ai avut grija de fiecare data cand ai montat roata fata sa faci procedura completa? asta e un motiv pt care se duc semeringurile foarte repede.

si eu tot neoprene compelte am.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai e un filmulet cu service de la KTM si care spune cum sa montezi roata fata.

strangi piulita din stg la mana si cele doua suruburi , apoi faci cam 6 7 "fandari" pe suspensie pentru a se aseza roata pe ax bine, la unghi de 90 de grade, si apoi strangi si cele 2 srb din dreapta.

eu am patit-o la husqrvarna veche, am dat roata jos sa schimb anvelopa si apoi la scurt timp a curs... si nu am inteles de ce. asta e o greseala f des intalnita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorita lui lucian.n am aflat de ce au inceput brusc sa imi curga furca, si acum ca tot curge vin si intrebarile, semeringurile se schimba ca la bicicleta, golesc furca de ulei (pe unde se goleste?) scot semeringurile cu surubelnita, curat, pun altele prin indesare, pun ulei(de care, cat?), reglez? sau e treaba mai migaloasa, adica trebuie desfacuta toata furca ca imi e frica ca nu o mai pun la loc dupa? modelul e un ktm exc 250 2002

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorita lui lucian.n am aflat de ce au inceput brusc sa imi curga furca, si acum ca tot curge vin si intrebarile, semeringurile se schimba ca la bicicleta, golesc furca de ulei (pe unde se goleste?) scot semeringurile cu surubelnita, curat, pun altele prin indesare, pun ulei(de care, cat?), reglez? sau e treaba mai migaloasa, adica trebuie desfacuta toata furca ca imi e frica ca nu o mai pun la loc dupa? modelul e un ktm exc 250 2002

 

Daca nu vrei sa o duci la un service sa o faca sau vrei sa o faci tu, ia de pe net manualul la furca si acolo iti explica detaliat si cu poze pasii care trebuie sa ii urmezi.

Daca nu te descurci sa iei manualul de pe net dami un pm si iti trimit unul.

Si atentie cand pui la loc cuzineti si simeringurile (nu ii baga cu surubelnita!!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorita lui lucian.n am aflat de ce au inceput brusc sa imi curga furca, si acum ca tot curge vin si intrebarile, semeringurile se schimba ca la bicicleta, golesc furca de ulei (pe unde se goleste?) scot semeringurile cu surubelnita, curat, pun altele prin indesare, pun ulei(de care, cat?), reglez? sau e treaba mai migaloasa, adica trebuie desfacuta toata furca ca imi e frica ca nu o mai pun la loc dupa? modelul e un ktm exc 250 2002

ai aici pas cu pas cum sa schimbi tot ce e in telescop.

ulei pt. furci cu vascozitate SAE 5W, cca 450 ml per telescop.

Tutorial furci

Editat de Cata M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 intrebare: cum se monteaza simeringul de ulei de la furca fata la ktm 400 SC din 2000 (upside-down fork)? Stiu ca de obicei e cu arcul inauntru spre ulei, dar simeringul original care a venit are un guler putin mai mare in diametru in partea aia. In cealalta parte in schimb (adica cea cu scrisul, unde nu are arc) e putin conic, lucru ce-l face mai usor de introdus in furca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am si eu o intrebare legata de suspensia spate, pentru cei mai avizati.

 

Am vazut ca TOATE, dar absolut toate marcile in afara de KTM (si Husaberg care-s tot a lui KTM) au la suspensia spate sistemul de prindere cu linkage (vorbim de ultimele modele), deci cu cele 2 piese de legatura, si suspensia se prinde de cadru. Ei, la KTM+Husa se prinde telescopul direct pe bascula.

 

Care sunt avantajele si dezavantajele acestui tip de sistem, cu telescopul pe bascula. Un motiv este ca ar fi mai usor tot sistemul si fac economie de greutate, dar e singurul?

 

Orice explicatii, detalii, pareri cat de cat avizate despre acest aspect sunt apreciate.

 

 

O zi faina,

Adi

Editat de ekkemu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...