Sari la conținut

Lant, Sau Cardan?


Postări Recomandate

Transmisia pe lanţ este foarte bună pentru distanţe scurte iar transmisia pe cardan este ideală pe distanţe mari .

Din cele citite pe alte forumuri de profil, mega tripurile siberiene, sahariene, etc, etc, s-au facut cu motociclete echipate cu lant, nu cu vaci "cardanizate". Oare de ce???? Imi imaginez situatia din poza postata de colegul vlady-80, pe undeva prin Sahara... acolo alegerea lant vs. cardan poate face diferenta intre viata si moarte.. Cardanul o fi el bun pentru turing prin tari civilizate, cu infrastructura si retea service, nu prin tarile lumii a treia sau prin locurile salbatice ale Terrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 142
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ai dreptate , insa desi sunt posesor de lant, trebuie sa admit faptul ca cel putin 90% din "forumistii" motociclism.ro (inclus subsemnatul), nu prea au des ocazia de Africa, Asia, America de Sud, etc. (din pacate....... !!!!).

Pentru astia 90% , in cazul in care ne permitem, cardanul reprezinta o optiune demna de luat in seama.

Sustin asta desi, repet, sunt "lantar" si imi iubesc mobra, o respect si sunt multumit de ea.

Sa vina primavara cat mai iute pentru toti !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MotoMax are dreptate:

Lantul e bun la distante scurte, sub 25.000 km - 30.000 km cand trebuie probabil sa-l schimbi.

Cardanul e bun deci la distante ceva mai lungi......

:)

 

Am o bere ?

O ai ! :)

 

Oricum asta e din ciclul "ambreiajul e uscat, e cu cablu" :lol:

 

Daca ai sti cate aud la munca...am zis ca le notez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt adeptul transmisiei pe lant . Se poate intretine foarte usor , rezista la socuri si inlocuirea completa a kit-ului sau doar a componentelor este destul de ieftina si se poate face foarte usor cu un minim de cunostinte mecanice ( sunt posesor de Africa Twin ) . Despre cardan , la motociclete , nu stiu prea multe . Daca ar fi sa iau ca referinta GS-urile folosite de Ewan McGregor si Charley Boorman as fi tentat sa cred ca in mainile unui muritor de rand , acest gen de transmisie nu are moarte . Stiu sigur insa ca la camioane cardanul este sfant si durata de viata a acestor piese este enorma cu toate ca acestea nu au carcasa de protectie si baie de ulei . Avem cardane ce necesita intretinere periodica ( gresare ) si cardane fara intretinere , cu pastile capsate . Nr de km parcursi depasesc 500.000 si sunt cazuri in care au trecut si de 1 milion . Conditiile de utilizare in transporturi sunt extrem de solicitante ptr aceste piese , astfel ca in 95% din situatii se circula doar cu tonaj indiferent de conditiile meteo . Am avut cutii de viteza sparte , diferentiale sparte dar nu-mi amintesc sa fi avut pana acum vreun cardan rupt sau blocat .

Editat de Arthur TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu comparam totusi cardanul de pe un tir sau o basculanta cu unul de motocicleta. Daca pui pe camion un cardan overbuild este ok... pe o motocicleta, fiecare gram conteaza. Apoi mai este vorba si de solutiile constructive si materialele folosite, unele mai fiabile, altele mai putin. Cardanul din poza de mai sus, in mod clar nu a apucat sa faca milionul de kilometri. Cum spuneam si mai sus, nu contest solutia cardanului pe un touring, cu care se merge pe drumuri civilizate si unde ai o retea de service-uri, insa pe o motocicleta de enduro-touring sau adventure, mi se pare o solutie riscanta. De altfel, nici producatorii, atunci cand echipeaza un model cu cardan, nu cred ca au in vedere rideri cu un profil prea "adventure" sau enduro. Ori noi purtam aceasta discutie la sectiunea "enduro-touring", nu la "motociclete de strada"

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uitati ca mega campaniile sahariene si siberiene din WW2...

au fost facute cu mega motociclete cu cardan !

 

...Unde o motocicleta Zundapp sau BMW

puteau sa tracteze si sa scoata din mega noroi sau mega dune de nisip

diverse alte mega masini intepenite in mega peisajul de front...

fara dotarile si servisarea drumurilor civilizate de azi.

 

post-882-0-57819200-1386608715_thumb.jpg

 

post-882-0-81717300-1386608225_thumb.jpg

 

Sa auzim numai de mine!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andry..esti rau..ce te iei de a doua poza !!mai bine comentai la prima in care motocicleta nu scoate pe nimeni din noroi ci este impinsa prin noroi!!..scuze !!..am vrut sa zic MEGA noroi!!

Domn Nastase..ne lasi !!cu pata de contact a rotii tractoare cat "frunza evei" motocicleta tracta dupa ia MEGA cisterna de combustibil peste MEGA duna de nisip...va spun eu ca asa mi-a povestit bunicul cand isi aducea aminte de momentele din razboi!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa auzim numai de mine! :)

 

Mistoul este inclus, dar numai pentru cei cu simtul umorului...

Poza a doua va mai spune un lucru:

Un om care a motociclit 45 de ani dintre care 35 pe cardane are o parere avizata

nu vorbeste din auzite si pizme.

 

Vrei lant, n-ai decat... dar vino cu argumente nu cu flame de doi lei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu uitati ca mega campaniile sahariene si siberiene din WW2...

au fost facute cu mega motociclete cu cardan !

 

...Unde o motocicleta Zundapp sau BMW

puteau sa tracteze si sa scoata din mega noroi sau mega dune de nisip

diverse alte mega masini intepenite in mega peisajul de front...

fara dotarile si servisarea drumurilor civilizate de azi.

 

attachicon.gifKradRussianmud.jpg

 

attachicon.gifparalela 20 ani.jpg

 

Sa auzim numai de mine!

da da da sustin cele spuse mai sus de venerabilul domn , si as mai adauga ca au mai fost pe langa acele motociclete si mega caravane atelier

Editat de vlady_80
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AVANTAJE LANT vs CARDAN

greutate redusa - cardan greu

permite cursa mai mare a roti--cardanul este limitat

poti schimba dupa bunul plac raportul de transmisie- schimbarea la cardan a raportului nu-i la indemana oricui

depanare mai usoara si la indemana oricui- cardanul se depaneza mai greu si necesita scule specializate

la mersul pe nisip lantul "scoate roata " --cardanul imprima miscare de" ïnfundare""

DEZAVANTAJE LANT vs CARDAN

mizerabil --cardanul curat

durata de viata mai scurta --cardanul "life time"....in conditii de exploatare normale

 

Cred ca sunt suficiente argumente..!!Si fara suparare va atrag atentia ca pe acest forum sunt motociclisti care chiar daca sunt mai tinerii au tavalit destul de multi km "cardanul" prin noroaie si l-au polizat pe asfalt!!

 

Sa auzim numai de bine!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da da da sustin cele spuse mai sus de venerabilul domn , si as mai adauga ca au mai fost pe langa acele motociclete si mega caravane atelier

 

post-882-0-16445200-1386613577_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AVANTAJE LANT vs CARDAN

greutate redusa - cardan greu

permite cursa mai mare a roti--cardanul este limitat

poti schimba dupa bunul plac raportul de transmisie- schimbarea la cardan a raportului nu-i la indemana oricui

depanare mai usoara si la indemana oricui- cardanul se depaneza mai greu si necesita scule specializate

la mersul pe nisip lantul "scoate roata " --cardanul imprima miscare de" ïnfundare""

DEZAVANTAJE LANT vs CARDAN

mizerabil --cardanul curat

durata de viata mai scurta --cardanul "life time"....in conditii de exploatare normale

 

Cred ca sunt suficiente argumente..!!Si fara suparare va atrag atentia ca pe acest forum sunt motociclisti care chiar daca sunt mai tinerii au tavalit destul de multi km "cardanul" prin noroaie si l-au polizat pe asfalt!!

 

Sa auzim numai de bine!!

dpmdv caradanul este minunat dar trebuie sa indeplineasca tot dpmdv o conditie esentiala, sa fie insotit si de o bascula spate ex. Ymaha St 1200 .

daca acest cardan este precum la unele motociclete un monohibridocardanobrat, unde se sparg toate fortele ,, naturii,, atunci acel cardan tot dpmdv este un compot cu perje

 

si nu am nevoie de argumente si nici de jdee mii de km si de ani experienta pe cardane, sunt dovezi destule pe net cu astfel de cazane care s-au rupt, au crapat cedat niscai rulmenti pe la cardane .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca acest cardan este precum la unele motociclete un monohibridocardanobrat, unde se sparg toate fortele ,, naturii,, atunci acel cardan tot dpmdv este un compot cu perje

 

si nu am nevoie de argumente si nici de jdee mii de km si de ani experienta pe cardane, sunt dovezi destule pe net cu astfel de cazane care s-au rupt, au crapat cedat niscai rulmenti pe la cardane .

 

la fel de bine exista dovezi cu Dakar castigat cu cardan monobrat. la fel de bine exista si bascule care se rup.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad..nu am facut referire la nici o marca dar chiar si cardanul ST-ului 1200 cu aceea bascula are toate dezavantajele enumerate de mine si daca sapi un pic o sa vezi ca sunt destule foto pe net cu grupul conic spate al ST-ului care "vomita " ulei

 

argumentele sunt strict lant vs cardan...nu o marca contra alteia!

Editat de rul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clasamentul corect al transmisiei moto (dupa nr. de kilometri parcursi fara intretinere):

 

1. Cardan

2. Curea

3. Lant.

 

post-882-0-38082100-1386614180_thumb.jpg



Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"La guerre comme la guerre"... wink.gif

 

Reversul...

Vai de viata si de somnul lor...

 

post-882-0-04514000-1386614966_thumb.jpg

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andry, cu tot respectul cuvenit dar pe vremea cand Dl Nastase " motociclea" , tu umblai in picioare pe sub masa... vorba aia !

 

Vezi tu....asta e unul din defectele noastre ca natie : nu stim sa ne respectam valorile.

 

Nu sunt avocatul Dlui Nastase, nici nu cred ca are nevoie ... dar alaturi de un Troia de exemplu si altii ca el.....chiar au insemnat ceva in ceea ce a fost motociclism(sportiv sau nu) in Romania, nu cateva sute sau mii de posturi pe un forum.

Chiar daca pasiunea pe care probabil o are pentru tot ce inseamna BMW nu ne este comuna, asta nu inseamna ca nu-i pot manifesta respect...macar pentru varsta !

 

Prima poza din "a doua poza" cred ca inca o mai am intr-un almanah auto de prin '85 daca nu ma insel. Eu pe vremea aia imi modificam bicicleta si ma intrebam cum dracu' o fi reusit sa aseze in cadru motorul ala " in 3" de Wartburg pe care-l cunosteam de la un vecin pe care-l mai ajutam la mesterit :)

 

Referitor la prima poza.....Raul are dreptate : are iz de povesti din al doilea razboi mondial. Da, motocicletele de atunci erau exact ca vremurile : simple ! Nu cred ca au legatura cu ce se intampla astazi. Poate doar pozitia cilindrilor :)...dar aici e mult de filozofat.

 

Discutia asta e lunga ....cam ca si cea cu tractiunea fata versus tractiunea spate, unde sunt multi care nu agreeaza tractiunea spate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlad..nu am facut referire la nici o marca dar chiar si cardanul ST-ului 1200 cu aceea bascula are toate dezavantajele enumerate de mine si daca sapi un pic o sa vezi ca sunt destule foto pe net cu grupul conic spate al ST-ului care "vomita " ulei

 

argumentele sunt strict lant vs cardan...nu o marca contra alteia!

am exemplificat , nu am mers neaparat pe marca, dar asa cum am spus mai sus eu cred ca acel cardan monobrat are sanse sa se rupa mai repede decat altele insotite de bascula, si spun asta gandind logic si fizic, toate fortele sunt in acel brat

 

 

"La guerre comme la guerre"... wink.gif

 

Reversul...

Vai de viata si de somnul lor...

 

attachicon.gifBundesarchiv_Bild_101I-782-0041-32,_Nordafrika,_schlafende_Kradmelder.jpg

saraci!! nu aveau saltele autogonflabile si izolir de 5 cm cum avem noi azi :peace:

Editat de vlady_80
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru obiectivitate, MotoMax.

 

Sa nu uitam si ca:

 

1. Motocicletele de razboi aveau cardan si pe atas.

2. In materie de moto oricine are dreptul la o opinie personala libera...

atata vreme cat nu jigneste pe altcineva.

3. Pasiunea mea pentru BMW este dobandita in timp ce am facut zeci de mii de km si cu motociclete pe lant,

de la JAWA 350, MZ ETZ 250... ultimul fiind acum cativa ani, un Kawazaki Z750 ABS.

 

Sa ne traiasca pasiunea!

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AVANTAJE LANT vs CARDAN

greutate redusa - cardan greu

permite cursa mai mare a roti--cardanul este limitat

poti schimba dupa bunul plac raportul de transmisie- schimbarea la cardan a raportului nu-i la indemana oricui

depanare mai usoara si la indemana oricui- cardanul se depaneza mai greu si necesita scule specializate

la mersul pe nisip lantul "scoate roata " --cardanul imprima miscare de" ïnfundare""

DEZAVANTAJE LANT vs CARDAN

mizerabil --cardanul curat

durata de viata mai scurta --cardanul "life time"....in conditii de exploatare normale

 

 

Clasamentul corect al transmisiei moto (dupa nr. de kilometri parcursi fara intretinere):

 

1. Cardan

2. Curea

3. Lant.

 

Cred ca din posturile astea se poate deduce clar.

 

Avind in vedere ca suntem la Adventure(deci si offroad) eu lantul il vad mai avantajos.Cadranul e in avantaj pe asfalt.

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la fel de bine exista dovezi cu Dakar castigat cu cardan...

...si nunumai o data !...

 

Motocicletele de razboi aveau cardan si pe atas.

 

post-882-0-35244100-1386618065_thumb.jpg

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la fel de bine exista dovezi cu Dakar castigat cu cardan monobrat. la fel de bine exista si bascule care se rup.

Dakarul castigat pe motoare cu cardan este exceptia, nu regula. In plus, au fost alte vremuri. La cum se merge acum si mai ales pe unde se merge (vezi dunele din Atacama), ma cam indoiesc ca o motocicleta pe cardan ar mai avea vreo sansa sa termine macar raliul... So.. turing pe asfalt - cardan; enduro, adventure, rally raid - lant fara nici o discutie.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dakarul castigat pe motoare cu cardan este exceptia, nu regula.

 

si cardane rupte facand ce se poate face cu motoare pe cardan la fel.

 

In plus, au fost alte vremuri. La cum se merge acum si mai ales pe unde se merge (vezi dunele din Atacama), ma cam indoiesc ca o motocicleta pe cardan ar mai avea vreo sansa sa termine macar raliul...

 

ma rog, discutia nu cred ca este daca se poate ci cine ar vrea :)

 

So.. turing pe asfalt - cardan; enduro, adventure, rally raid - lant fara nici o discutie.

 

la partea cu touring si partea cu adventure am singurele obiectii. depinde de fiecare cum le amesteca si unde pica mai convenabil pt el...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...