Sari la conținut

Lant, Sau Cardan?


Postări Recomandate

... pentru cine nu are ce face e lectura hazlie.

:D

 

... si cine naiba mai e si troy corser ala?...

Sper ca glumesti... of course!

Oricare motociclist roman se mandreste cu Troia Cursierul...

 

soleilsourire.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 146
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ma bag si eu in seama pe aici cu o parere.

am vazut la multe mobre, foarte multe japoneze, cardan. si cred ca merge foarte bine. mai ales pe cruisere si touring.

nu degeaba toti producatorii au asa ceva, si aceasi producatori pe zona de enduro si speed au lant.

n-are rost sa ne dam noi mai despteti ca ei. ca noi conducem ce au proiectat ei, iar pe domeniul asta cred ca se stiu mai bine ca noi.

 

dar, intotdeauna mai pot si probleme. de proiectare sau alt tip.

 

eu unul am pe lant, folosesc la enduro foarte mult motoru, si nu stiu daca l-am uns de cateva ori lantul de cand il am. si se pare ca tot merge. ungatorul l-am dat jos la inceput ca m-i se pare o prostie (parerea mea pe experienta mea). multe zorzoane pe motor care nu fac nimic. la capitolul asta se vorbeste mult despre nimic.

 

la cardan, alta e problema ( la fel, parerea mea). mai nou au aparut modele care folosesc monobrat spate. adica cardanul are si rol de transmisie putere la roata spate si rol se substructura sustinere grup spate. un fel de 2 in 1. aici cred ca e problema mare. daia apar pe net tot felul de poze cu cardane rupte. si toate astea pentru a reduce greutatea si a fi trendy, adica sa se dea roata jos din prezoane ca la masina. culmea ca la general sunt cam tot acolo de grele, dar cu problemele de rupere. si cam toate care le-am vazut rupte pe poze erau motoare de enduro touring sa zicem. de ex pe gs, nu prea am vazut rt, ca pe sosea ma gandesc ca rezista, desi e acelasi cardan.

 

anul acesta am facut concediu 2 saptamani in alpi cu un 1100 gs. nu mi-a placut deloc cardanul. nu m-am obisnuit cu el. tot la motorul meu ma gandeam. da asta nu inseamna ca la batranete nu vreau un Goldwing pe cardan. poate ca asta si e ideea: lant la tinerete si cardan la batranete :)

 

in rest numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai nou au aparut modele care folosesc monobrat spate. adica cardanul are si rol de transmisie putere la roata spate si rol se substructura sustinere grup spate. un fel de 2 in 1.

 

o mica observatie ca "mai nou" inseamna 30+ de ani…

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu uitam ca multe din dezavantajele cardanului fata de lant, pierderea aderentei, infundarea in nisip la plecare si transmiterea puterii la roata sacadat, sunt specifice angrenajelor conice folosite de majoritatea producatorilor inclusiv BMW. Yamaha a facut un pas inainte si foloseste angrenaje hipoide care sunt caracterizate prin plasarea rotilor dintate in planuri paralele, decalate, rezultand o angrenare simultana a trei dinti, nu a unuia singur ca la conice. Cuplul se transfera la roata mult mai lin, fara micro pauze datorita jocurilor tehnologice ale angrenarii si fara efectul de infundare in teren moale. Angrenajele hipoide generic au o uzura a dintilor mai mare datorita frecarii ce apare pe pata de contact, secretul celor de la Yamaha este ca au gasit forma perfecta a dintilor astfel incat frecarea sa fie eliminata, ramanad numai rostogolirea, ceeeace inbina perfect prestatia cu fiabilitatea. Personal la trecerea de la lant la cardan nu am simtit nici o diferenta in comportamentul transmisiei, diferente notabile sesizand doar cand am testat GS-ul. Sunt lucruri de finete care mai rar se discuta pe forum, dar care fac diferenta . Concluzia, desi tratam diferit lant vs cardan, nici cardanele nu sunt toate la fel, si nu putem sa le bagam pe toate in aceeasi oala.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW […] Yamaha […] Yamaha […] GS

 

blah, blah, blah. e clar cardanu' de la unii rocks si mere si pe cross. de la aialati pute, nu mere nici la touring :P

 

secretul celor de la Yamaha este ca au gasit forma perfecta a dintilor astfel incat frecarea sa fie eliminata, ramanad numai rostogolirea, ceeeace inbina perfect prestatia cu fiabilitatea.

 

mindblowing!

 

plm… pe initiator nu cred ca-l mai intereseaza si pt cine vrea sa priceapa e clar… in rest vad ca lumea duce lipsa de argumente dar nu de pasiuni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferentele sunt mult mai subtile. Imi pare rau ca sunt nevoit sa pomenesc mai mereu de cele doua marci, dar doar pt ca-mi sunt mie cunoscute, celelate mai ales din clasa enduro-turing mare fie sunt prea noi, fie prea rare la noi, ca sa ma fi intalnit si eventual testat cu ele.

blah, blah, blah. e clar cardanu' de la unii rocks si mere si pe cross. de la aialati pute, nu mere nici la touring :P

 

 

 

mindblowing!

 

 

plm… pe initiator nu cred ca-l mai intereseaza si pt cine vrea sa priceapa e clar… in rest vad ca lumea duce lipsa de argumente dar nu de pasiuni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin prisma faptului ca de te lasa un cardan ai multa treaba si nevoie de o platforma, iar un lant se mermeleste pana inapoi la civilizatie cu o za de legatura si un nit improvizat cu cateva scule din teasca poti fi subiectiv. Vazand invers treaba cardanul bine constuit si verificat la intervale (enorm de) mari nu te lasa-n cacao ever.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu uitam ca multe din dezavantajele cardanului fata de lant, pierderea aderentei, infundarea in nisip la plecare si transmiterea puterii la roata sacadat, sunt specifice angrenajelor conice folosite de majoritatea producatorilor inclusiv BMW. Yamaha a facut un pas inainte si foloseste angrenaje hipoide care sunt caracterizate prin plasarea rotilor dintate in planuri paralele, decalate, rezultand o angrenare simultana a trei dinti, nu a unuia singur ca la conice. Cuplul se transfera la roata mult mai lin, fara micro pauze datorita jocurilor tehnologice ale angrenarii si fara efectul de infundare in teren moale. Angrenajele hipoide generic au o uzura a dintilor mai mare datorita frecarii ce apare pe pata de contact, secretul celor de la Yamaha este ca au gasit forma perfecta a dintilor astfel incat frecarea sa fie eliminata, ramanad numai rostogolirea, ceeeace inbina perfect prestatia cu fiabilitatea. Personal la trecerea de la lant la cardan nu am simtit nici o diferenta in comportamentul transmisiei, diferente notabile sesizand doar cand am testat GS-ul. Sunt lucruri de finete care mai rar se discuta pe forum, dar care fac diferenta . Concluzia, desi tratam diferit lant vs cardan, nici cardanele nu sunt toate la fel, si nu putem sa le bagam pe toate in aceeasi oala.

De la Aristotel incoace, cartile din carti se face. In domeniul asta al angrenajelor nu cred ca Yamaha a descoperit gaura la covrig in timp ce BMW and others folosesc asa ceva.Check BMW and others si ai sa vezi ca tonti folosesc angrenajele aste melcate surub si drac lac ca am uitat de 10 ani de cand am facut organe de masini

http://www.globalspec.com/learnmore/motion_controls/power_transmission/gears/hypoid_gears

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha nu a inventat nimic. Angrenajul hipoid se foloseste din anii 30 la masinile americane, pe atunci toate cu tractiunea pe spate,in incercarea de a cobora axul cardanic si de a micsora tunelul care traversa masina la podea si incomoda locurile de pe mijloc, atat in fata cat si in spate. S-a constata ca desi corespundea functional si lucra mai silentios, angrenajul respectiv se uza mult mai repede. De atunci s-a tot incercat corijare formei danturii pt a pastra avantajele si a diminua frecarea, respective uzura si dezvoltarea unor uleiuri dedicate a caror pelicula sa nu fie strivita in pata de contact datorita suprapuneri fortelor de apasare si alunecarii. In orice poza, sau sectiune de cardan se observa ca BMW foloseste angrenajul conic, iar Yamaha pe cel hipoid.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate nu. Sunt la fel dpdv angrenaj de la facerea lumii la toate modelele. Angrenajele care au axele in acelasi plan sunt conice, cele cu axele in plane paralele sunt hipoide. Sunt usor de recunoscut privind si carcasa exterioara, decalajul este evident. Oarece confuzie vine de la recomandare BMW de a folosi ulei pt angrenaje hipode la nusiuce model, parca K care a explodat la teste dupa cateva zeci de mii de km. Schimband uleiul cu unul specific angrenajelor hipoide au sperat sa dreaga busuiocul, dar daca nu gresesc au scos din fabricatie modelul respectiv inlocuindu-l cu altul si mai si. Spun din amintire si poate gresesc.

 

O alta sursa a confuziei poate fi faptul ca angrenajele conice folosite au dintii inclinati si la o privire superficiala seamana cu cei hipoizi.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma ia durerea de cap. Si angrenajele cu dantura hipoida au tot roti conice. Cele mai utilizate sunt cu dantura inclinata. Motivul pentru care dantura hipoida se foloseste destul de rar este pretul de productie sensibil mai mare. Posibil ca cei de la Yamaha sa fi reusit sa scada pretul, dar din punct de vedere al utilizatorului nu e nici o diferenta. Mersul sacadat sau alte probleme pot avea legatura si cu restul elementelor din transmisie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura diferenta sunt trei dinti angrenati simultam, fata de unul singur. Si da, am uitat sa precizez, Yamaha are si un cuplaj elastic pe spate. Dpdv al utilizatorului toate diferentele constructive se simt, din fericire.

 

Probabil nu se simte acel "clanc" in transmisie ca la BMW. Chiar prin august sau septembrie am facut vreo 15-20 km cu un K1600 si am remarcat treaba asta.

 

Si nu e primul BMW pe care l-am condus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei trei dinti sunt de fapt perechi de dinti si se numesc factor de acoperire. In principiu trebuie sa fie >= 1. Cu cat e mai mare, cu atat mai bine dpdv al randamentului mecanic. Daca e 1,1 sau 100 nu mai conteaza pentru utilizator. Asta tot incerc sa spun. Daca gradul asta de acoperire ar fi subunitar intr-adevar ai simti o discontinuitate in functionare. Totusi ma indoiesc ca exista la un angrenaj conic un grad de acoperire de 3. In general e pe undeva intre 1 si 2. In fine, plictisim oamenii cu detalii off-topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dantura conica inclinata nu poate angrena decat un singur dinte. Inclinarea dintilor face ca intrarea si iesirea din "sarcina" a fiecarui dinte sa se faca treptat, jocul dintre dinti ramane insa si se simte intradevar ca un clanc la viteze mici, plecarea de pe loc.La hipoid angrenarea este continuua, iar transferul de putere de pe un pinion pe celalalt, deasemenea. Nu se simte nici un clanc indiferent de regimul de deplasare, similar comportamentului pe lant. Nu are rost sa mai insistam pe subiect pt ca sunt intradevar lucruri de detaliu, utilizatorul obisnuit, de obicei ignorant, nu sesizeaza sau percepe diferenta, fiind mai atent la slogane de marketing, sau imaginea de marca, obisnuindu-se cu micile inconveniente, sau luandu-le ca atare.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce clanc vorbiti?
eu simt un clank cand bag in viteza, aia fiind normal ...

in rest nu simt nika.

trage cursiv cat timp sunt in turele care trebuie.

daca ma incapatanez sa nu schimb si incerc sa urc cu a 5-a cinstie ce panta la 1500 de ture... incepe sa cloncane serios.

insa cat turele-s "sus" ... nu e bai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar, esti o victima a marketingului. Din '96, dar tot marketing era.

wtf?

care marketing?

la mine cloncane motorul... ca e cruiser...

de la transmisie daca o duc cum trebuie nu cloncane nika...

 

dar deh... aici sunt suporteri lant mai multi...

iarasi majoritatea? :D

 

sa nu cumva sa iesim din tipare.

lantu-i lant si restul... sucks...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

wtf?

care marketing?

la mine cloncane motorul... ca e cruiser...

de la transmisie daca o duc cum trebuie nu cloncane nika...

 

dar deh... aici sunt suporteri lant mai multi...

iarasi majoritatea? :D

 

sa nu cumva sa iesim din tipare.

lantu-i lant si restul... sucks...

Ba baiatule!!!! N-ai inteles nimic.

 

Aici nu se vorbeste despre lant vs cardan vs curea cum ai putea fi indus in eroare de titlul topicului; aici se vb despre mobra lui Harea care este cea mai tare, in fapt este unica si singura. Iar angrenajul hipoid l-a inventat el pe balcon si in marinimia lui nemasurata, l-a dezvaluit amarastenilor de la Yamaha ca sa poata sa faca si si o mobra calumea, cum am zis, unica.

Noi oricum suntem toti niste talambi care n-am inteles nimic din viata si doar punem botul la marketing, desi el saracu' se chinuie sa ne bage in cap angrenajul hipoid noutate absoluta. Nu conteaza ca ii poti arata ca la angrenajele BMW fabricantul recomanda ulei pt angrenaje hipoide, este doar o conspiratie si evident marketing.

 

Si acum ca te-am lamurit, stai jos si scoate carnetelul de notite, ca vine Harea sa ne mai explice cum e cu marketingul hipoidal.

 

Si ca sa nu fiu total offtopic parerea mea este clara:

 

De departe cel mai tare este cardanul pt ca poti folosi legitim expresia : -Ba ia faceti liniste ca va iau pe cardan!!!!!

 

Ideea nu-mi apartine dar orsicat' .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...