xt600 Postat Decembrie 8, 2013 Share Postat Decembrie 8, 2013 Transmisia pe lanţ este foarte bună pentru distanţe scurte iar transmisia pe cardan este ideală pe distanţe mari . Din cele citite pe alte forumuri de profil, mega tripurile siberiene, sahariene, etc, etc, s-au facut cu motociclete echipate cu lant, nu cu vaci "cardanizate". Oare de ce???? Imi imaginez situatia din poza postata de colegul vlady-80, pe undeva prin Sahara... acolo alegerea lant vs. cardan poate face diferenta intre viata si moarte.. Cardanul o fi el bun pentru turing prin tari civilizate, cu infrastructura si retea service, nu prin tarile lumii a treia sau prin locurile salbatice ale Terrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KINGS Postat Decembrie 8, 2013 Share Postat Decembrie 8, 2013 Ai dreptate , insa desi sunt posesor de lant, trebuie sa admit faptul ca cel putin 90% din "forumistii" motociclism.ro (inclus subsemnatul), nu prea au des ocazia de Africa, Asia, America de Sud, etc. (din pacate....... !!!!). Pentru astia 90% , in cazul in care ne permitem, cardanul reprezinta o optiune demna de luat in seama. Sustin asta desi, repet, sunt "lantar" si imi iubesc mobra, o respect si sunt multumit de ea. Sa vina primavara cat mai iute pentru toti ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 MotoMax are dreptate: Lantul e bun la distante scurte, sub 25.000 km - 30.000 km cand trebuie probabil sa-l schimbi. Cardanul e bun deci la distante ceva mai lungi...... Am o bere ? O ai ! Oricum asta e din ciclul "ambreiajul e uscat, e cu cablu" Daca ai sti cate aud la munca...am zis ca le notez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 (editat) Sunt adeptul transmisiei pe lant . Se poate intretine foarte usor , rezista la socuri si inlocuirea completa a kit-ului sau doar a componentelor este destul de ieftina si se poate face foarte usor cu un minim de cunostinte mecanice ( sunt posesor de Africa Twin ) . Despre cardan , la motociclete , nu stiu prea multe . Daca ar fi sa iau ca referinta GS-urile folosite de Ewan McGregor si Charley Boorman as fi tentat sa cred ca in mainile unui muritor de rand , acest gen de transmisie nu are moarte . Stiu sigur insa ca la camioane cardanul este sfant si durata de viata a acestor piese este enorma cu toate ca acestea nu au carcasa de protectie si baie de ulei . Avem cardane ce necesita intretinere periodica ( gresare ) si cardane fara intretinere , cu pastile capsate . Nr de km parcursi depasesc 500.000 si sunt cazuri in care au trecut si de 1 milion . Conditiile de utilizare in transporturi sunt extrem de solicitante ptr aceste piese , astfel ca in 95% din situatii se circula doar cu tonaj indiferent de conditiile meteo . Am avut cutii de viteza sparte , diferentiale sparte dar nu-mi amintesc sa fi avut pana acum vreun cardan rupt sau blocat . Editat Decembrie 9, 2013 de Arthur TM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 (editat) Sa nu comparam totusi cardanul de pe un tir sau o basculanta cu unul de motocicleta. Daca pui pe camion un cardan overbuild este ok... pe o motocicleta, fiecare gram conteaza. Apoi mai este vorba si de solutiile constructive si materialele folosite, unele mai fiabile, altele mai putin. Cardanul din poza de mai sus, in mod clar nu a apucat sa faca milionul de kilometri. Cum spuneam si mai sus, nu contest solutia cardanului pe un touring, cu care se merge pe drumuri civilizate si unde ai o retea de service-uri, insa pe o motocicleta de enduro-touring sau adventure, mi se pare o solutie riscanta. De altfel, nici producatorii, atunci cand echipeaza un model cu cardan, nu cred ca au in vedere rideri cu un profil prea "adventure" sau enduro. Ori noi purtam aceasta discutie la sectiunea "enduro-touring", nu la "motociclete de strada" Editat Decembrie 9, 2013 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 Nu uitati ca mega campaniile sahariene si siberiene din WW2... au fost facute cu mega motociclete cu cardan ! ...Unde o motocicleta Zundapp sau BMW puteau sa tracteze si sa scoata din mega noroi sau mega dune de nisip diverse alte mega masini intepenite in mega peisajul de front... fara dotarile si servisarea drumurilor civilizate de azi. Sa auzim numai de mine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 Trebuia neapărat şi cea de-a două poză ! Noroc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rul Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 Andry..esti rau..ce te iei de a doua poza !!mai bine comentai la prima in care motocicleta nu scoate pe nimeni din noroi ci este impinsa prin noroi!!..scuze !!..am vrut sa zic MEGA noroi!! Domn Nastase..ne lasi !!cu pata de contact a rotii tractoare cat "frunza evei" motocicleta tracta dupa ia MEGA cisterna de combustibil peste MEGA duna de nisip...va spun eu ca asa mi-a povestit bunicul cand isi aducea aminte de momentele din razboi!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 Sa auzim numai de mine! Mistoul este inclus, dar numai pentru cei cu simtul umorului... Poza a doua va mai spune un lucru: Un om care a motociclit 45 de ani dintre care 35 pe cardane are o parere avizata nu vorbeste din auzite si pizme. Vrei lant, n-ai decat... dar vino cu argumente nu cu flame de doi lei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlady_80 Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 (editat) Nu uitati ca mega campaniile sahariene si siberiene din WW2... au fost facute cu mega motociclete cu cardan ! ...Unde o motocicleta Zundapp sau BMW puteau sa tracteze si sa scoata din mega noroi sau mega dune de nisip diverse alte mega masini intepenite in mega peisajul de front... fara dotarile si servisarea drumurilor civilizate de azi. KradRussianmud.jpg paralela 20 ani.jpg Sa auzim numai de mine! da da da sustin cele spuse mai sus de venerabilul domn , si as mai adauga ca au mai fost pe langa acele motociclete si mega caravane atelier Editat Decembrie 9, 2013 de vlady_80 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rul Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 AVANTAJE LANT vs CARDAN greutate redusa - cardan greu permite cursa mai mare a roti--cardanul este limitat poti schimba dupa bunul plac raportul de transmisie- schimbarea la cardan a raportului nu-i la indemana oricui depanare mai usoara si la indemana oricui- cardanul se depaneza mai greu si necesita scule specializate la mersul pe nisip lantul "scoate roata " --cardanul imprima miscare de" ïnfundare"" DEZAVANTAJE LANT vs CARDAN mizerabil --cardanul curat durata de viata mai scurta --cardanul "life time"....in conditii de exploatare normale Cred ca sunt suficiente argumente..!!Si fara suparare va atrag atentia ca pe acest forum sunt motociclisti care chiar daca sunt mai tinerii au tavalit destul de multi km "cardanul" prin noroaie si l-au polizat pe asfalt!! Sa auzim numai de bine!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 da da da sustin cele spuse mai sus de venerabilul domn , si as mai adauga ca au mai fost pe langa acele motociclete si mega caravane atelier Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlady_80 Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 AVANTAJE LANT vs CARDAN greutate redusa - cardan greu permite cursa mai mare a roti--cardanul este limitat poti schimba dupa bunul plac raportul de transmisie- schimbarea la cardan a raportului nu-i la indemana oricui depanare mai usoara si la indemana oricui- cardanul se depaneza mai greu si necesita scule specializate la mersul pe nisip lantul "scoate roata " --cardanul imprima miscare de" ïnfundare"" DEZAVANTAJE LANT vs CARDAN mizerabil --cardanul curat durata de viata mai scurta --cardanul "life time"....in conditii de exploatare normale Cred ca sunt suficiente argumente..!!Si fara suparare va atrag atentia ca pe acest forum sunt motociclisti care chiar daca sunt mai tinerii au tavalit destul de multi km "cardanul" prin noroaie si l-au polizat pe asfalt!! Sa auzim numai de bine!! dpmdv caradanul este minunat dar trebuie sa indeplineasca tot dpmdv o conditie esentiala, sa fie insotit si de o bascula spate ex. Ymaha St 1200 . daca acest cardan este precum la unele motociclete un monohibridocardanobrat, unde se sparg toate fortele ,, naturii,, atunci acel cardan tot dpmdv este un compot cu perje si nu am nevoie de argumente si nici de jdee mii de km si de ani experienta pe cardane, sunt dovezi destule pe net cu astfel de cazane care s-au rupt, au crapat cedat niscai rulmenti pe la cardane . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 daca acest cardan este precum la unele motociclete un monohibridocardanobrat, unde se sparg toate fortele ,, naturii,, atunci acel cardan tot dpmdv este un compot cu perje si nu am nevoie de argumente si nici de jdee mii de km si de ani experienta pe cardane, sunt dovezi destule pe net cu astfel de cazane care s-au rupt, au crapat cedat niscai rulmenti pe la cardane . la fel de bine exista dovezi cu Dakar castigat cu cardan monobrat. la fel de bine exista si bascule care se rup. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rul Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 (editat) Vlad..nu am facut referire la nici o marca dar chiar si cardanul ST-ului 1200 cu aceea bascula are toate dezavantajele enumerate de mine si daca sapi un pic o sa vezi ca sunt destule foto pe net cu grupul conic spate al ST-ului care "vomita " ulei argumentele sunt strict lant vs cardan...nu o marca contra alteia! Editat Decembrie 9, 2013 de rul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 (editat) Clasamentul corect al transmisiei moto (dupa nr. de kilometri parcursi fara intretinere): 1. Cardan 2. Curea 3. Lant. Editat Decembrie 9, 2013 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 Ce somn de " Like a Boss" baga ala.Asa sa tot dormi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 (editat) "La guerre comme la guerre"... Reversul... Vai de viata si de somnul lor... Editat Decembrie 9, 2013 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 Andry, cu tot respectul cuvenit dar pe vremea cand Dl Nastase " motociclea" , tu umblai in picioare pe sub masa... vorba aia ! Vezi tu....asta e unul din defectele noastre ca natie : nu stim sa ne respectam valorile. Nu sunt avocatul Dlui Nastase, nici nu cred ca are nevoie ... dar alaturi de un Troia de exemplu si altii ca el.....chiar au insemnat ceva in ceea ce a fost motociclism(sportiv sau nu) in Romania, nu cateva sute sau mii de posturi pe un forum. Chiar daca pasiunea pe care probabil o are pentru tot ce inseamna BMW nu ne este comuna, asta nu inseamna ca nu-i pot manifesta respect...macar pentru varsta ! Prima poza din "a doua poza" cred ca inca o mai am intr-un almanah auto de prin '85 daca nu ma insel. Eu pe vremea aia imi modificam bicicleta si ma intrebam cum dracu' o fi reusit sa aseze in cadru motorul ala " in 3" de Wartburg pe care-l cunosteam de la un vecin pe care-l mai ajutam la mesterit Referitor la prima poza.....Raul are dreptate : are iz de povesti din al doilea razboi mondial. Da, motocicletele de atunci erau exact ca vremurile : simple ! Nu cred ca au legatura cu ce se intampla astazi. Poate doar pozitia cilindrilor ...dar aici e mult de filozofat. Discutia asta e lunga ....cam ca si cea cu tractiunea fata versus tractiunea spate, unde sunt multi care nu agreeaza tractiunea spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlady_80 Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 (editat) Vlad..nu am facut referire la nici o marca dar chiar si cardanul ST-ului 1200 cu aceea bascula are toate dezavantajele enumerate de mine si daca sapi un pic o sa vezi ca sunt destule foto pe net cu grupul conic spate al ST-ului care "vomita " ulei argumentele sunt strict lant vs cardan...nu o marca contra alteia! am exemplificat , nu am mers neaparat pe marca, dar asa cum am spus mai sus eu cred ca acel cardan monobrat are sanse sa se rupa mai repede decat altele insotite de bascula, si spun asta gandind logic si fizic, toate fortele sunt in acel brat "La guerre comme la guerre"... Reversul... Vai de viata si de somnul lor... Bundesarchiv_Bild_101I-782-0041-32,_Nordafrika,_schlafende_Kradmelder.jpg saraci!! nu aveau saltele autogonflabile si izolir de 5 cm cum avem noi azi Editat Decembrie 9, 2013 de vlady_80 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 (editat) Multumesc pentru obiectivitate, MotoMax. Sa nu uitam si ca: 1. Motocicletele de razboi aveau cardan si pe atas. 2. In materie de moto oricine are dreptul la o opinie personala libera... atata vreme cat nu jigneste pe altcineva. 3. Pasiunea mea pentru BMW este dobandita in timp ce am facut zeci de mii de km si cu motociclete pe lant, de la JAWA 350, MZ ETZ 250... ultimul fiind acum cativa ani, un Kawazaki Z750 ABS. Sa ne traiasca pasiunea! Editat Decembrie 9, 2013 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hosszu Toll Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 (editat) AVANTAJE LANT vs CARDAN greutate redusa - cardan greu permite cursa mai mare a roti--cardanul este limitat poti schimba dupa bunul plac raportul de transmisie- schimbarea la cardan a raportului nu-i la indemana oricui depanare mai usoara si la indemana oricui- cardanul se depaneza mai greu si necesita scule specializate la mersul pe nisip lantul "scoate roata " --cardanul imprima miscare de" ïnfundare"" DEZAVANTAJE LANT vs CARDAN mizerabil --cardanul curat durata de viata mai scurta --cardanul "life time"....in conditii de exploatare normale Clasamentul corect al transmisiei moto (dupa nr. de kilometri parcursi fara intretinere): 1. Cardan 2. Curea 3. Lant. Cred ca din posturile astea se poate deduce clar. Avind in vedere ca suntem la Adventure(deci si offroad) eu lantul il vad mai avantajos.Cadranul e in avantaj pe asfalt. Editat Decembrie 9, 2013 de Hosszu Toll Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 (editat) la fel de bine exista dovezi cu Dakar castigat cu cardan... ...si nunumai o data !... Motocicletele de razboi aveau cardan si pe atas. Editat Decembrie 9, 2013 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 (editat) la fel de bine exista dovezi cu Dakar castigat cu cardan monobrat. la fel de bine exista si bascule care se rup. Dakarul castigat pe motoare cu cardan este exceptia, nu regula. In plus, au fost alte vremuri. La cum se merge acum si mai ales pe unde se merge (vezi dunele din Atacama), ma cam indoiesc ca o motocicleta pe cardan ar mai avea vreo sansa sa termine macar raliul... So.. turing pe asfalt - cardan; enduro, adventure, rally raid - lant fara nici o discutie. Editat Decembrie 9, 2013 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Decembrie 9, 2013 Share Postat Decembrie 9, 2013 Dakarul castigat pe motoare cu cardan este exceptia, nu regula. si cardane rupte facand ce se poate face cu motoare pe cardan la fel. In plus, au fost alte vremuri. La cum se merge acum si mai ales pe unde se merge (vezi dunele din Atacama), ma cam indoiesc ca o motocicleta pe cardan ar mai avea vreo sansa sa termine macar raliul... ma rog, discutia nu cred ca este daca se poate ci cine ar vrea So.. turing pe asfalt - cardan; enduro, adventure, rally raid - lant fara nici o discutie. la partea cu touring si partea cu adventure am singurele obiectii. depinde de fiecare cum le amesteca si unde pica mai convenabil pt el... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.