raulus Postat Septembrie 22, 2005 Share Postat Septembrie 22, 2005 gata, dilema s-a rezolvat. omu si-a luat pana la urma un nipru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Septembrie 22, 2005 Autor Share Postat Septembrie 22, 2005 gata, dilema s-a rezolvat. omu si-a luat pana la urma un nipru. da.... mi-am luat nipru acum trebuie sa invatz sa ma "lupt" cu ea... pana la urma sper sa faca ce vreau eu, nu ce vrea ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 6, 2005 Share Postat Octombrie 6, 2005 Si ?? Gata? Ti-ai luat nipru si..? A m citit pana aici si s-a terminat in plop....! Iti place? Nu-ti place? Cum e?? Sau de cand l-ai luat nu mai ai timp sa vii pe forum?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raulus Postat Octombrie 6, 2005 Share Postat Octombrie 6, 2005 cam asa e nu prea a mai avut timp... a stat sa repare la el... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Octombrie 6, 2005 Autor Share Postat Octombrie 6, 2005 De fapt cea mai mare parte a timpului am fost ocupat cu inmatricularea ei. E adevarat ca am avut si de reparat ceva la ea. A trebuit sa schimb avansul, platina, fisele si cam atat. Am invartit de suruburile carburatoarelor si acum merge. Eu sunt multumit de ea, dar trebuie sa recunosc ca nu prea am cu ce sa o compar k sa va zic daca ar fi fost mai potrivita o planeta de ex. A... si au mai trebuit reglati tachetii (s-a ocupat alveola de asta). Si trebuie stransa chiulasa ca scapa ulei/compresie pe acolo. Si schimbate garniturile capacelor de chiulasa. In rest e buna! De cazut nu am cazut inca cu ea si nici nu am scapat-o (de pe cric sau "din mana") desi am avut cateva tentative. Oricum imi place cum trage. Trage cam la fel de bine ca o japoneza pe care am facut scoala (la tomina). Aia avea numai 200cmc (4t) da' era si mult mai usoara. Motoru de examen tragea mai bine ce-i drept. (250cmc, tot 4t) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Octombrie 17, 2005 Share Postat Octombrie 17, 2005 Salut Si eu am si am avut aproape toate marcile de motoare (cu iava in frunte)dar te sfatuiesc sa nu ieie Iava din mai multe motive:-la 100km se deregleaza aprindrea -sunt pacatoase la ambielaje -cat ai reglao de bine tot nu merge perfect -si arata naspa Dintre toate marcile eu as alege ori simson, ori ij festival(56) Oricum e alegerea ta. Salut si succes! :ok SI sa nu uit , daca nu-ti face Java chestiel astea eu iti dau cadou un ij(daca nu-dau) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 17, 2005 Share Postat Octombrie 17, 2005 mie nu-mi dai? am jawa si nu-mi face chestiile astea! io prefer ijul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Octombrie 18, 2005 Share Postat Octombrie 18, 2005 dintre comuniste .............. nici una! toate is de cacao (aproximativ) tot japoneza! bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Octombrie 19, 2005 Share Postat Octombrie 19, 2005 Depinde de fiecare individ in parte ce comunista i se potriveste mai bine. Pe mine de exemplu ma enerveaza la culme sa ma plimb mereu cu bidonul de ulei de ungere dupa mine la un motor in 2 timpi. De asemenea, o experienta trista (blocat ambielajul) la un motor in 2 timpi m-a facut sa ma las definitiv de motoarele in 2 timpi. Comuniste in 4 timpi sunt insa putine, adica doua : Nipru (cu toate variantele lui cosmetizate, M, ural etc. etc...) si Simson. Iar de ales dintre astea doua iar e usor. Una e foarte puternica, are consum mare si fiabilitate mica (nipru), iar alta e slaba ca putere, consum mic si fiabilitate mai mare (in ipoteza unei reparatii capitate facute bine). La doi timpi, sunt cateva grupe : Minsk/Voshod - sta bine la fiabilitate si electrica, voshod-ul sta bine si la putere. Ramane totusi aspectul si senzatzia de "mobra", de "bicicleta" si puterea relativ mica. O alta grupa sunt monocilindrele mari in 2 timpi - Ij-ul intr-un piston - putere mare, fiabilitate mare, consum mare, o alegere buna si ieftina, dupa parerea mea cea mai buna alegere la comuniste in doi timpi (pretzul mai mic decat MZ-ul). Urmatoarea grupa este MZ-ul - caracteristici comparabile cu o "japoneza", pretz comparabil cu o japoneza, aspect si "feeling" de comunista insa... Dupa parerea mea, prea multi bani pentru o comunista, piata japonezelor a inceput sa scada dramatic si pur si simplu nu merita atatia bani. Daca era in 4 timpi merita. Tot in zona asta mai e si CZ-ul sau java de 175 cmc - cam rare si cam vechi, insa merita investit in ele si aduse "la parametri". Ultima grupa de comuniste - Jawa / Jupiter in 2 cilindri . Putere mare, consum mare, fiabilitate mica. Si mai e si in doi timpi. Nu merita decat daca vrei neaparat "senzatii" si "emotii" de tot felul. Eu am avut un simson, apoi l-am dat, am luat o gilera de 125cmc, 2 timpi, la care mi-a placut mult de tot "bicicleta" - frane, suspensii, manevrabilitate. Pacat de motorizarea aia de "storcator de fructe" )). Am dat-o. Apoi mi-am luat enduro monocilindru, honda de 600. Putere, cuplu, de toate. Mi-a trecut repede insa, la primul drum mai lung cu pasager - shaua e criminala, lipsa oricarui carenaj se simte aiurea rau de tot, consumul in oras mare (ca avand motorul putere nu te poti abtine sa nu-i dai si sa mergi ca bunica, "la consum mic"). In fine, am dat-o din alte motive - nu am reusit sa fac rost de un garaj si cum piata moto a crescut enorm, furturile la fel, pur si simplu am preferat sa o vand si urmeaza sa-mi iau o comunista. Asadar principalul motiv pentru care imi iau comunista este ca-i ieftina, intra in sfera de "vehicul utilitar", nu "hobby" si imi place "surubareala". Adaugand argumentele de mai sus, alegerea mea va fi categoric SIMSON. Totusi, motivul principal este "experienta" acumulata la capitolul acesta, altcuiva nu-i recomand sa isi ia simson, decat daca are o adevarata pasiune pentru mecanica, electrica si electronica. In functie deci de "inclinatiile" artistice inspre aria mecanicii iti alegi comunista potrivita. Un minsk/voshod il desfaci de tot si il pui la loc ca pe puzzle, nu trebuie decat sa ai o trusa de scule, nimic altceva, deci este pentru "entry level". Celelalte grupe sunt pentru "avansati" )) Cat priveste motoarele occidentale... Ei bine, la astea e "totul sau nimic". Adica merge bine pana se strica ) , dupa care, cu greu o mai aduci "la nivel". Cu mult mai greu. Tehnologia avansata e greu de replicat "la pila". Un set motor obosit la o japoneza nu prea mai ai cum sa-l "adaptezi". Pe scurt : gasesti greu piese si nu poti sa improvizezi (la comuniste mai poti), din cauza parametrilor critici si tolerantelor mici. La japoneze (si italiene) mai poti sa improvizezi un releu regulator, un cric, un surub, un furtun, dar la chestii serioase nu prea poti... Deci e cam cu dus si intors si treaba cu japonezele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Octombrie 19, 2005 Share Postat Octombrie 19, 2005 (editat) Bravo @moshulik! Uite o parere avizata, spusa fara patima, obiectiv.... Cre' ca esti o 'specie' pe cale de disparitie. Din 2 motive: 1. nu-ti bagi picioarele in ele de comuniste, asa de-a valma, pt ca ai avut odata si, inevitabil, ai avut si ceva probleme cu ele 2. te intorci la comuniste dupa ce ai avut doua motociclete spalate: Gillera & Honda. Tre' sa spun ca ai dat peste cap toata teoria evolutionista a multora din zona: la inceput, poate, o amarita de comunista --> o japoneza (musai!) . Invers?!? Ei, uite ca se poate! Editat Octombrie 19, 2005 de TomCat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Octombrie 19, 2005 Share Postat Octombrie 19, 2005 sunt multi care au japoneze si isi iau si comuniste. moshulik si-a vandut xl-ul ca nu avea unde sa-l tina. daca ar fi avut garaj, sunt sigur ca si-ar fi luat simson pe langa hondita si eu, daca as avea garaj, mi-as lua japoneza. dar asa, daca trebuie s-o tin in fata blocului, am mers pe principiul: cat mai urata, ca sa nu atraga hotii, dar sa mearga bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 19, 2005 Share Postat Octombrie 19, 2005 @misulik: aaaaa.....ce intelegi tu prin consum mare? jawa mea de ex. cu ulei bun si mers sportiv si carb. mikuni n-a luat in viata ei mai mult de 5.5 in oras! asta in conditiile in care am mers ca turbatu' si vroiam sa fiu primu' peste tot! cu carb clasic la fel! afara mi-a luat 3.5, 3,4 litri (e drept, mers la consum, cu turometrul numai in zona verde dar cu acceleratii bruste si cu carbul original, cu mikuni n-am iesit inca afara) ijul la fel, 5-5.5 in oras! afara in schimb lua 4.5, iar 4 in cel mai bun caz planeta 5 litri cam peste tot nu stiu de ce! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Octombrie 19, 2005 Share Postat Octombrie 19, 2005 Pai prin consum mare inteleg un consum comparabil cu cel al unei masini, de exemplu Tico. Limita mea "psihologica" de consum mic/mare la motocicleta este cam in jur de 3.5 litri la suta. Simsonul meu consuma 3 litri la suta, cu carburatorul de minsk, ce-i drept. Cu cel original, dar decalibrat si vai mama lui consuma cam 8. Mergea 10km, afuma bujia, curatam, puneam la loc s.a.m.d. Pana la magazinul cu carburi noi de minsk . In concluzie, sambata o sa fiu iar pe shaua simsonachelui meu, cel caruia i l-am vandut s-a lasat convins sa mi-l dea inapoi. In felul asta scap de doua randuri de acte (radierea acestuia si inmatricularea altuia), diferenta pot sa o investesc in alt simson, pentru piese eventual. Asadar, ne vedem iar pe marginea drumului ))))))))), ca pe drum si-asa e periculos . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Octombrie 19, 2005 Share Postat Octombrie 19, 2005 (editat) Depinde de fiecare individ in parte ce comunista i se potriveste mai bine. Pe mine de exemplu ma enerveaza la culme sa ma plimb mereu cu bidonul de ulei de ungere dupa mine la un motor in 2 timpi. De asemenea, o experienta trista (blocat ambielajul) la un motor in 2 timpi m-a facut sa ma las definitiv de motoarele in 2 timpi. Comuniste in 4 timpi sunt insa putine, adica doua : Nipru (cu toate variantele lui cosmetizate, M, ural etc. etc...) si Simson. Iar de ales dintre astea doua iar e usor. Una e foarte puternica, are consum mare si fiabilitate mica (nipru), iar alta e slaba ca putere, consum mic si fiabilitate mai mare (in ipoteza unei reparatii capitate facute bine). La doi timpi, sunt cateva grupe : Minsk/Voshod - sta bine la fiabilitate si electrica, voshod-ul sta bine si la putere. Ramane totusi aspectul si senzatzia de "mobra", de "bicicleta" si puterea relativ mica. O alta grupa sunt monocilindrele mari in 2 timpi - Ij-ul intr-un piston - putere mare, fiabilitate mare, consum mare, o alegere buna si ieftina, dupa parerea mea cea mai buna alegere la comuniste in doi timpi (pretzul mai mic decat MZ-ul). Urmatoarea grupa este MZ-ul - caracteristici comparabile cu o "japoneza", pretz comparabil cu o japoneza, aspect si "feeling" de comunista insa... Dupa parerea mea, prea multi bani pentru o comunista, piata japonezelor a inceput sa scada dramatic si pur si simplu nu merita atatia bani. Daca era in 4 timpi merita. Tot in zona asta mai e si CZ-ul sau java de 175 cmc - cam rare si cam vechi, insa merita investit in ele si aduse "la parametri". Ultima grupa de comuniste - Jawa / Jupiter in 2 cilindri . Putere mare, consum mare, fiabilitate mica. Si mai e si in doi timpi. Nu merita decat daca vrei neaparat "senzatii" si "emotii" de tot felul. Eu am avut un simson, apoi l-am dat, am luat o gilera de 125cmc, 2 timpi, la care mi-a placut mult de tot "bicicleta" - frane, suspensii, manevrabilitate. Pacat de motorizarea aia de "storcator de fructe" )). Am dat-o. Apoi mi-am luat enduro monocilindru, honda de 600. Putere, cuplu, de toate. Mi-a trecut repede insa, la primul drum mai lung cu pasager - shaua e criminala, lipsa oricarui carenaj se simte aiurea rau de tot, consumul in oras mare (ca avand motorul putere nu te poti abtine sa nu-i dai si sa mergi ca bunica, "la consum mic"). In fine, am dat-o din alte motive - nu am reusit sa fac rost de un garaj si cum piata moto a crescut enorm, furturile la fel, pur si simplu am preferat sa o vand si urmeaza sa-mi iau o comunista. Asadar principalul motiv pentru care imi iau comunista este ca-i ieftina, intra in sfera de "vehicul utilitar", nu "hobby" si imi place "surubareala". Adaugand argumentele de mai sus, alegerea mea va fi categoric SIMSON. Totusi, motivul principal este "experienta" acumulata la capitolul acesta, altcuiva nu-i recomand sa isi ia simson, decat daca are o adevarata pasiune pentru mecanica, electrica si electronica. In functie deci de "inclinatiile" artistice inspre aria mecanicii iti alegi comunista potrivita. Un minsk/voshod il desfaci de tot si il pui la loc ca pe puzzle, nu trebuie decat sa ai o trusa de scule, nimic altceva, deci este pentru "entry level". Celelalte grupe sunt pentru "avansati" )) Cat priveste motoarele occidentale... Ei bine, la astea e "totul sau nimic". Adica merge bine pana se strica ) , dupa care, cu greu o mai aduci "la nivel". Cu mult mai greu. Tehnologia avansata e greu de replicat "la pila". Un set motor obosit la o japoneza nu prea mai ai cum sa-l "adaptezi". Pe scurt : gasesti greu piese si nu poti sa improvizezi (la comuniste mai poti), din cauza parametrilor critici si tolerantelor mici. La japoneze (si italiene) mai poti sa improvizezi un releu regulator, un cric, un surub, un furtun, dar la chestii serioase nu prea poti... Deci e cam cu dus si intors si treaba cu japonezele... Foarte bine spus cu doua exceptii: - din motivele expuse de tine dar si din alte multe motive, MZ-ul este o alegere buna si cand spun asta ma gandesc la ETZ.Nu arata bine deloc, da "finisat" putin poate sa ajunga chiar ok - in privinta consumului la Jawa, Stresu are drepatate: 3,5/100 afara si 4,5-5,5 /100 in oras Editat Octombrie 19, 2005 de moto_comuniste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Octombrie 20, 2005 Share Postat Octombrie 20, 2005 ok ok ai dreptate si CE DACA AM NIPRU? TUNARIT , INGRIJIT SI MODIFICAT CU TOATE ACARETURILE DE PE JAPONEZA? e drept nu "prea" am $ de japoneza , iar parerea mea e ca DACA vrei neaparat japoneza , ATUNCI TREBUIE SA O IEI DE NOUA altfel esti mancat o sa injuri mai mult decat la o "comunista" eu mai am "un pic" si termin nipru' si poate il si inscriu oricum iarna asta fac rodajul BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Octombrie 20, 2005 Autor Share Postat Octombrie 20, 2005 parerea mea e ca DACA vrei neaparat japoneza , ATUNCI TREBUIE SA O IEI DE NOUA altfel esti mancat o sa injuri mai mult decat la o "comunista" de unde ai tras tu concluzia asta? ca eu n-am mai auzit asta pana acum. japonezele sunt cele mai fiabile (si la masini si motociclete)... daca e mai noua de 5-6 ani nu ai probleme cu ea. deloc. (doar daca esti ghinionist din fire sau ai luat o tzapa de la vanzator). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Octombrie 20, 2005 Share Postat Octombrie 20, 2005 doar daca esti ghinionist din fire sau ai luat o tzapa de la vanzator. pai tocmai. daca ti se intampla tocmai tie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex123 Postat Octombrie 22, 2005 Share Postat Octombrie 22, 2005 hai noroc eu am avut un nipru si acum am intruder din 90 luat de afara de un an sa mor daca am strans un surub la ea sau daca a dat vreo tentativa de rateu sau altceva din motivul asta imi iau in iarna asta si un nipru mi-e dor de zilele cand stateam la garaj si reparam sau modificam(apropos,dupa mine poate fi modificat la infinit) si tot dupa mine nipru e un motor mai mult decat bun la banii lui eu l-am luat varza si intr-adevar am pus tot nou pe el dar dupa aia in afara de mici reglaje pe care ajunsesem sa le fac si cu ochii inchisi,n-am avut probleme n-am ramas niciodata in drum,dar cum am mai spus mesteream la ea tot timpul din placere daca ai grija de ea nipra e chiar misto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Octombrie 23, 2005 Share Postat Octombrie 23, 2005 sunt intru-totul de acord cu tine:) mai ales cu partea: se poate modifica "LA INFINIT".... PACAT CA NU TRAIM NOI LA INFINIT..... BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raulus Postat Octombrie 24, 2005 Share Postat Octombrie 24, 2005 alex123 te intereseaza un nipru nemodificat si ieftin? mie parca nu prea imi place sa stau sa surubaresc la el... mai mult ma tenteaza un BMW K75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kingu Postat Octombrie 24, 2005 Share Postat Octombrie 24, 2005 Fratilor.. fi-ne-ar comunistele..am bagat vreo 5milioane in planeta mea pe care am luat-o de buna (bine, am dat ca orbu 20milioane pe ea-nu radeti pls-) si abia merge.. Sfatul meu, cel putin pt un necunoscator,--------------- NU IJ!!!!!!!--------- (bine, eu mi-am luat tzeapa mare, nu doresc nici celui mare enemy)Oricum, uitativa de 9ori si plimbati-va de 6ori inainte de a cumpara o comunista... Sfatul unui om chinuit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 24, 2005 Share Postat Octombrie 24, 2005 -------------- NU IJ!!!!!!!--------- Esti tu fraier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 24, 2005 Share Postat Octombrie 24, 2005 cam asa ceva! daca nu ai un prieten mecanic de ce te-ai bagat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Slick Postat Octombrie 24, 2005 Share Postat Octombrie 24, 2005 2T vs 4T : Avantaje 2T : - pret redus - costuri de intretinere reduse -greutate redusa -putere cu 50-60% mai mare decat un 4T de aceeasi capacitate -usor de reglat -randament mare (la fiecare 2 curse complete 1 este utila) Dezavantaje 2T : - consum de combustibil mai mare (arderea nu este completa iar o parte din combustibil se piede pe esapament) - consum mai mare de ulei -trebuie tot timpul sa amesteci benzina cu ulei Avantaje 4T : - consum redus de combustibil si ulei - zgomot redus - nu trebuie sa amesteci benzina cu ulei Dezavantaje 4T : - pret mai mare - costuri de intretinere mai mari - greu de reglat - greutate specifica mai mare - putere mai mica decat cel in 2T de aceeasi capacitate - randament scazut (la fiecare 4 curse complete doar 1 este utila) CONCLUZIE : Prefer motoarele in 2 timpi.............nu degeaba au pastrat aia de la Harley tehnologia asta atata timp... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 24, 2005 Share Postat Octombrie 24, 2005 harley 2t? ce dreq tot zici acolo omule? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.