livius_ereticus007 Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Am cumparat bateria noua, pornea la sfert de cheie... Am plecat in concediu si de el m-am bucurat de el vreo doua zile. Apoi am inceput sa imping.. Si sa imping.. Si sa imping (Porneste relativ repede din a doua, dar daca vreiam antrenament cardio imi luam bicicleta) Martoaga e un GSX 400 E din 83. BAterie de 12 V, 12 A. Ce am observat eu: masurata fara contactul pus, tensiunea pe borne arata „normal” - de vre-o 12, 5 volti (inainte de testul asta am incarcat bateria). Atunci cand pun contactul mi se lasa cu un volt, ajungand pe la 11 si ceva. Chiar Âşi cu 11 volti motoreta porneÂşte uÂşor la apăasarea pe buton. Tensiunea ramane la 11 si ceva si daca tin motorul la relanti (circa 1000 de turatii) imi imi scade treptat (cam cu 0,1 V la cateva secunde, in medie). Daca l las la relanti, in 20 de minute tensiunea poate sa ajunga si la 9 volti. Daca accelerez -sa zicem pana la 4-5.000 de ture- tensiunea creÂşte destul de brusc cu 1,5 volti. Ce am mai observat: Daca pornesc motorul si scot borna, sta pornit doar daca accelerez. La relanti... moare. Daca pornesc farul imi mai scade tensiunea cu 1 V, iar semnalizarile tot 1V. Am masurat si curentul si am observat ca daca accelerez imi baga-n baterie cam 0,5 amperi. Daca accelerez mai tare -cam peste 4000 de turatii - scade incarcarea pana nu mai baga deloc curent in baterie. Cand e bateria slaba, cu farul pornit, daca accelerez brusc creste cu greu turatia(nu are un raspuns imediat). In concluzie: Daca plec cu bateria incarcata la drum lung, in trei ore se descarca pana la 7-8 volti. Daca mai aprind si farurile, cel mai probabil imi rezistă vre-o doua ore. In final, daca tin farurile pornite, risc sa-mi moara motorul la turatii mici. Ce fain e, mai ales când esti in mijlocul intersectiei... Am dus -o la un mester. Ăsta cica mi a gasit contactul de la masă mai ruginit Âşi mandru de el a „clasat” dosarul, spunând că mobra merge brici. A mers, ce-i drept, pana am plecat de la atelier. Fiind noapte am pornint farul si dupa două intersectii in care motorul s-a oprit din mers, m am hotarat ca e timpul sa ne continuam plimbarea pe jos..., ea la bratul meu. Mama ei de motoreta!!! Si pentru ca nici n-a avut ce manca dintr-o baterie, la salariul urmator ma pregatesc sa -i iau alta. Vreau pana atunci sa rezolv buba. Daca-Âş Âşti Âşi care-i aia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Verifica si tu releul de incarcare.La ala te-ai uitat?Asta in primul rand, apoi verifica si alternatorul.Daca iti cumperi baterie la fiecare salariu, mai bine cumpara-ti o bicicleta. Mosul ala la care te-ai dus, ce repara?Masini de tocat, frigidere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Cauta un electrician bun si pasionat pt ca nu cred ca ai o schema a instalatiei,la tine nu incarca deloc,o sa cumperi la baterii ,posibil sa fie releul de incarcare prajit(nu mai scoate borna in timp ce merge motorul in viata ta ). Ai un model mai vechi de moto,electricianul tre sa-ti verifice instalatia incepand cu alternatorul si posibil sa-ti poata adapta un regulator de auto daca e nevoie.Trebuie verificata si restul instalatiei pt ca daca undeva exista un scurt-circuit,la far sa zicem,cand vei aprinde lumina adio incarcare. PS:cauta si monteaza pe moto undeva un indicator cu leduri(gasesti la mag.auto)care iti arata daca incarca sau nu pt ca daca descarci bateria sub 10V si nu o incarci imediat cu max 10 % din capacitate se sulfateaza,e buna de aruncat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 (editat) PS:cauta si monteaza pe moto undeva un indicator cu leduri(gasesti la mag.auto)care iti arata daca incarca sau nu Este foarte buna ideea, am pe masina.Daca te pricepi la electrica, il poti face tu, este simplu.Chiar o sa ma apuc sa fac cateva pentru nevoiasi. Editat Septembrie 2, 2008 de Dixi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Este foarte buna ideea, am pe masina.Daca te pricepi la electrica, il poti face tu, este simplu.Chiar o sa ma apuc sa fac cateva pentru nevoiasi. Da schema si o sa ne facem si noi, nu poate fii nush cat de greu, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 (editat) Da schema si o sa ne facem si noi, nu poate fii nush cat de greu, nu? Nu este greu deloc, uite: Scuze ca le-am incurcat de le-au luat draci, sunt obosit. A doua poze este un indicator gata facut din magazin, pretul lui fiind 1mil...deci mai bine home-made.Daca vrei am si o schema pentru indicator cu afisaj. Editat Septembrie 2, 2008 de Dixi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Am cumparat bateria noua, pornea la sfert de cheie... Am plecat in concediu si de el m-am bucurat de el vreo doua zile. Apoi am inceput sa imping.. Si sa imping.. Si sa imping (Porneste relativ repede din a doua, dar daca vreiam antrenament cardio imi luam bicicleta) Martoaga e un GSX 400 E din 83. BAterie de 12 V, 12 A. Ce am observat eu: masurata fara contactul pus, tensiunea pe borne arata „normal” - de vre-o 12, 5 volti (inainte de testul asta am incarcat bateria). Atunci cand pun contactul mi se lasa cu un volt, ajungand pe la 11 si ceva. Chiar Âşi cu 11 volti motoreta porneÂşte uÂşor la apăasarea pe buton. Tensiunea ramane la 11 si ceva si daca tin motorul la relanti (circa 1000 de turatii) imi imi scade treptat (cam cu 0,1 V la cateva secunde, in medie). Daca l las la relanti, in 20 de minute tensiunea poate sa ajunga si la 9 volti. Daca accelerez -sa zicem pana la 4-5.000 de ture- tensiunea creÂşte destul de brusc cu 1,5 volti. Ce am mai observat: Daca pornesc motorul si scot borna, sta pornit doar daca accelerez. La relanti... moare. Daca pornesc farul imi mai scade tensiunea cu 1 V, iar semnalizarile tot 1V. Am masurat si curentul si am observat ca daca accelerez imi baga-n baterie cam 0,5 amperi. Daca accelerez mai tare -cam peste 4000 de turatii - scade incarcarea pana nu mai baga deloc curent in baterie. Cand e bateria slaba, cu farul pornit, daca accelerez brusc creste cu greu turatia(nu are un raspuns imediat). In concluzie: Daca plec cu bateria incarcata la drum lung, in trei ore se descarca pana la 7-8 volti. Daca mai aprind si farurile, cel mai probabil imi rezistă vre-o doua ore. In final, daca tin farurile pornite, risc sa-mi moara motorul la turatii mici. Ce fain e, mai ales când esti in mijlocul intersectiei... Am dus -o la un mester. Ăsta cica mi a gasit contactul de la masă mai ruginit Âşi mandru de el a „clasat” dosarul, spunând că mobra merge brici. A mers, ce-i drept, pana am plecat de la atelier. Fiind noapte am pornint farul si dupa două intersectii in care motorul s-a oprit din mers, m am hotarat ca e timpul sa ne continuam plimbarea pe jos..., ea la bratul meu. Mama ei de motoreta!!! Si pentru ca nici n-a avut ce manca dintr-o baterie, la salariul urmator ma pregatesc sa -i iau alta. Vreau pana atunci sa rezolv buba. Daca-Âş Âşti Âşi care-i aia... motorul pornit de ceva timp,farul aprins.se tureaza la 5000 si se masoara atunci tensiunea la borne.tre sa arate aprox 15.5.daca nu arata atat nu incarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Schemele sunt asa: prima cu ultima si a treia cu a patra.A patra este pe tranzistori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Alternatorul trebuie sa incarce si la ralanti macar 13 V cu farul aprins,altfel inseamna ca atat timp cat stai la stop sa o tii turata !! Maximum incarcarii e undeva intre 14,3-14,5 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Septembrie 2, 2008 Autor Share Postat Septembrie 2, 2008 Nush daca are vre-o relevanta, dar motorul nu are alternator, ci magnetou. Daca releul este ars as putea sa-i montez un releu de Dacie, sau ceva de genu asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
whiteman Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Cauta`ma pe mess id whiteman34w sa iti trimit manualul in care ai si schema electrica. Nu mai face tot felul de supozitii si du`te la un electrician. Cu stima, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Nush daca are vre-o relevanta, dar motorul nu are alternator, ci magnetou. Daca releul este ars as putea sa-i montez un releu de Dacie, sau ceva de genu asta? nu, in nici un caz nu poti! fa urmatoarele verificari: scoate mufa de la generator din releu. trebuie sa fie in ea 3 fire galbene care vin de la alternator. las-o in aer si porneste motorul. cu grija, iei un aparat de masura, in dai pe scara 100-200V curent alternativ si, cu motorul pornit masori tensiunea intre fiecare 2 fire galbene din celel 3. daca treburile sunt ok, trebuie sa ai undeva intre 20 si vreo 70V, in functie de turatie (turatie mai mare, tensiune mai mare). daca ai mai putin, opreste motorul si masoara cu acelasi aparat de masura, dat pe scara ohmi de aceasta data, ce rezistenta ai intre fiecare 2 fire galbene din cele 3. trebuie sa ai o rezistenta foarte mica, 1ohm, 2 ohmi, cam pe acolo, poate si sub un ohm. daca ai rezistenta infinita sau mult mai mare, de oridinul a zeci sau sute de ohmi, nu e bine. si, in final, iei fiecare fir galben din cele 3 si masori ce rezistenta are fata de masa. daca oricare din ele prezinta o rezistenta fata de masa, poti arunca alternatorul. glumeam.....daca e prajit, ia legatura cu userul @dixi si ti-l rebobineaza el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 sau ti-l rebobineaza cei 2 mosuleti de la ilioara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 DACIA are alternator ,a ta nu are asa ceva si ala de pe mobra lui cum crezi ca se cheama? tot alternator e si ala, a zis el gresit magnetou, dar e alternator cu excitatia produsa de magneti permanenti, nu este electrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Septembrie 3, 2008 Autor Share Postat Septembrie 3, 2008 multam de sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oxigen72000 Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 releul de incarcare same problem yamaha r6...puneam baterie noua,intr-o zi o manca pe toata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 releul de incarcare same problem yamaha r6...puneam baterie noua,intr-o zi o manca pe toata si ce ai facut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asklepios Postat Septembrie 4, 2008 Share Postat Septembrie 4, 2008 14,5V trebuie sa fie! Sa nu mai scoti niciodata bornele de pe baterie dupa ce pornesti motorul. Nu stiu cum e la motorul tau, insa la astea mai noi prajesti CDI'ul daca faci asta.. daca dupa ce l-ai tinut pornit pana s-a incalzit si il ti turat la 5000.poate arata si 15.de fapt la 15.5 intrerupe releul.asa e la honda mea.bine astea sunt date care nu pot fi masurate chiar exact sunt influentatte si de starea bateriei si de cat de profi e aparatul de masura.important sa fie intre intre 14 si 15.5.daca e mai mic problema e la incarcare daca mai mare la releu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 4, 2008 Share Postat Septembrie 4, 2008 daca dupa ce l-ai tinut pornit pana s-a incalzit si il ti turat la 5000.poate arata si 15.de fapt la 15.5 intrerupe releul.asa e la honda mea.bine astea sunt date care nu pot fi masurate chiar exact sunt influentatte si de starea bateriei si de cat de profi e aparatul de masura.important sa fie intre intre 14 si 15.5.daca e mai mic problema e la incarcare daca mai mare la releu. 13,7V - 14,4V PUNCT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oxigen72000 Postat Septembrie 4, 2008 Share Postat Septembrie 4, 2008 si ce ai facut? am schimbat releul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metoxil Postat Septembrie 5, 2008 Share Postat Septembrie 5, 2008 (editat) salut, am si eu o problema asemanatoare cu un k1 600..... am fost la service si au zis ca e bateria... au mai stat un pic, au mai masurat si au zis ca e releul de incarcare... m-am uitat in manualul de service, am masurat releul si paree ok. contactele corodate le-am curatat si l-am pus la loc. din ce am mai citit eu din manualul ala (nu ca sunt eu vreun specialist) am scos cablul de pe minus si am masurat curentul intre si borna. in manual scrie ca trebuie sa fie pana in 3mA, la mine sare mult de 250mA... dupa manual asta ar insemna current leaks... ?!?! de o saptamana am mai mers cu ea impinsa, dar nu prea e treaba asa... mai ales ca mai moare la stop sau daca aprind farul.... concret m-ar interesa daca stie cineva o persoana competenta care sa se uite cum trebuie si care chiar sa se priceapa... nu de alta, dar parca nu prea imi vine sa iau baterie sau releu sau mai stiu eu ce piesa si sa nu rezolv nimic... Editat Septembrie 5, 2008 de metoxil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 5, 2008 Share Postat Septembrie 5, 2008 Masurarea curentului nu are absolut nici o relevanta. Masoara tensiunea pe baterie cu motorul pornit cu/fara consumatori (lumini). Daca valoarea masurata este mai mica decat 13,7 - 14,4V inseamna ca nu incarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 5, 2008 Share Postat Septembrie 5, 2008 salut, am si eu o problema asemanatoare cu un k1 600..... am fost la service si au zis ca e bateria... au mai stat un pic, au mai masurat si au zis ca e releul de incarcare... m-am uitat in manualul de service, am masurat releul si paree ok. contactele corodate le-am curatat si l-am pus la loc. din ce am mai citit eu din manualul ala (nu ca sunt eu vreun specialist) am scos cablul de pe minus si am masurat curentul intre si borna. in manual scrie ca trebuie sa fie pana in 3mA, la mine sare mult de 250mA... dupa manual asta ar insemna current leaks... ?!?! de o saptamana am mai mers cu ea impinsa, dar nu prea e treaba asa... mai ales ca mai moare la stop sau daca aprind farul.... concret m-ar interesa daca stie cineva o persoana competenta care sa se uite cum trebuie si care chiar sa se priceapa... nu de alta, dar parca nu prea imi vine sa iau baterie sau releu sau mai stiu eu ce piesa si sa nu rezolv nimic... contacteaza-ma si te rezolv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hell_Rider_Edy Postat Septembrie 18, 2008 Share Postat Septembrie 18, 2008 tot suzuki in genu asta am zi eu si la mine e alta minune... nu ma vait k n-am curent.. ci k imi baga prea mult.. am 2 baterii terminate la activ.... aveti vreo sugestei cum as putea remedia problema? de bagat imi baga undeva la 25 de volti. .acu nush la ce turatie k nu arata bine turometru.... oricum.. imi baga foarte mult in baterie... as putea face un montaj ceva sa imi reduca tensiunea scoasa de releu ? din 25 sa o scada la 15... eventual... pls sugestii k ma doare sufletu sa dau 100 si ceva d euro p un releu.... adik i-as da macar sa stiu k merge..... dar nu-mi permit...momentan.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Septembrie 22, 2008 Share Postat Septembrie 22, 2008 tot suzuki in genu asta am zi eu si la mine e alta minune... nu ma vait k n-am curent.. ci k imi baga prea mult.. am 2 baterii terminate la activ.... aveti vreo sugestei cum as putea remedia problema? de bagat imi baga undeva la 25 de volti. .acu nush la ce turatie k nu arata bine turometru.... oricum.. imi baga foarte mult in baterie... as putea face un montaj ceva sa imi reduca tensiunea scoasa de releu ? din 25 sa o scada la 15... eventual... pls sugestii k ma doare sufletu sa dau 100 si ceva d euro p un releu.... adik i-as da macar sa stiu k merge..... dar nu-mi permit...momentan.... ahaaaa, am vorbit pe messenger referitor la problema ta.....ia zi-mi, ce concluzii ai tras, pana la urma? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.