Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 551
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Esti simpatic :))) Lasa motoarele de 1000 in cutiuta lor, alde ZX 14 si Busa sunt in alta liga 1000 cmc vs 1400, fa si tu niste brainstorming ("secretul" este cuplul mai mare la cmc mai mare, la viteze mari evident se termina suflul la miare pe cand "barosanele" mai trag, e chestie simpla de matematica/fizica)

 

PS: s-au filmat si vecinii mei dintr-o Dacie cand au depasit un Porsche 911 Turbo pe autostrada, deci e mai "tare" Dacia evident.

 

Te-am pupat

Intr-o tara cu 300km de autostrada si cu motoare limitate la 300km/h nu vad de ce as alege Busa sau ZX14. Doar pentru confort, carat pasagera in lux, poate niste valize laterale pentru o fuga in Grecia.

Altfel, pentru orice fel de tentativa de mers tare aleg un miar in orice zi. De prin 2007 asa miarele iau 300 si intr-a 5-a, evident daca le turezi. Ca Busa are cuplu,da e frumos, dar cand o sa vrei frane, agilitate, etc, o sa te trezesti ca tu conduci un fel de autobuz fata de miar!:D

Link to post
Share on other sites

Da, problema e in citi metri opresti autobuzul care merge cu peste 300km/h, stim toti ca atunci cind nu te astepti, schimba unul banda fara sa se asigure, acela merge cu 120-140, autobuzul cu 300.

Link to post
Share on other sites

Da, problema e in citi metri opresti autobuzul care merge cu peste 300km/h, stim toti ca atunci cind nu te astepti, schimba unul banda fara sa se asigure, acela merge cu 120-140, autobuzul cu 300.

atunci in acel caz, nu mai conteaza ca esti cu miar sau cu 1400....

deoarece esti deja in anitcamera la Sf Petru....

Link to post
Share on other sites

Miarul nu prinde 300km/h, un 287-290 maxim. Si e vorba in citi metri (kilometri) prinde aceasta viteza, ZX14, Hayabusa depasesc 300km/h in mai putini metri. Adica, sansa de a te da cu viteze apropiate de 300km cu miarele sint destul de rare, iar la 250km/h, real, nu cit arata pe bord, mai poti avea sanse sa eviti duba care a schimbat banda, daca motoreta are sistem de frinare de top, cauciucuri noi, si riderul ceva antrenament la frinare. Pe Busa, nu o sa ai niciodata asa ceva.

Link to post
Share on other sites

Miarul nu prinde 300km/h, un 287-290 maxim. Si e vorba in citi metri (kilometri) prinde aceasta viteza, ZX14, Hayabusa depasesc 300km/h in mai putini metri. Adica, sansa de a te da cu viteze apropiate de 300km cu miarele sint destul de rare, iar la 250km/h, real, nu cit arata pe bord, mai poti avea sanse sa eviti duba care a schimbat banda, daca motoreta are sistem de frinare de top, cauciucuri noi, si riderul ceva antrenament la frinare. Pe Busa, nu o sa ai niciodata asa ceva.

Tu zici ca kilometrajele la miare sunt mai "contrafacute" decat cele de la hiperbikes gen Busa si ZZR? Adica atunci cand tie iti indica 299 pe ceas digital la un miar ai 287-290, iar daca indica 300 la ZZR ala prinde intr-adevar 300? Ca nu inteleg.

Sau te referi la Busa si ZZR fara limitare electronica la 300 indicati pe ceasuri?

Link to post
Share on other sites

Niko, eu spuneam doar ca la 300km/h, cu Busa opresti mai greu. Nu insinuez nimic referitor la abaterile de vitezaindicate de instrumente. Da, si pe Busa ai sa vezi 340km/h, dar asta nu inseamna ca e macar pe-aproape..

Link to post
Share on other sites

Hai ca am gasit repede!

 

 

Da Jagi,am inteles asta, si eu sunt de acord ca Busa,ZZR, XX, sunt prea grele. Nu stiam ce vroiai sa zici cu kilometrajele...

 

Eu sunt de acord cu ce zice la filmuletz, Hiperbikes are no more relevant these days!:D



:))))tare asta cu displacementul

Asta e un quote american, normal ca aia trebuia sa faca motoare de 6000cc sa aiba si ei 280 de cai, nu stiau cum sa faca asta din 200cc ca europenii si sa nu trebuiasca sa ai sonda de petrol in casa!

Link to post
Share on other sites

Niko, a ta parca papa ulei in cantitati industriale, nu? Asta e diferenta intre un motor de 1400 cc de 180 cai si un motor de 998 cc cu aceiasi cai.

 

Pe langa asta, se adauga si cuplul motor. Chiar daca un 600cc modern are aceiasi cai ca un 900 RR sau un RSV mille, tot un 600 ramane.

 

Motor mare-Cuplu mai mare-Turatii mai mici-rezistenta mai mare in timp. Sau aici e topicul lui Tiriac junior iar facorul durabilitate tocmai a devenit fix pix?

 

Busa cu 100000 km in stare buna am vazut. S1000RR inca nu, nici zx10 ,nici concurenta...De ce oare?

Link to post
Share on other sites

nu conteaza cat de american este quote ul,conteaza ca este cat se poate de adevarat...



@Niko, ca sa nu amestecam configuratii de V2/v4/4L, fa o diferenta intre ZX-12R si ZX10R ul tau .....

 

Vezi ce cuplu si ce putere are mobra ta fata de zx-12R la aceeasi turatie...

Edited by Adrian
Link to post
Share on other sites

Da, dar el poate rezolva problema consumului "industrial" de ulei.

N-ai vazut S1000RR cu 100k km pentru ca nu pentru asta sunt facute, sunt facute sa le fie scoase matzele in ture mari.

Link to post
Share on other sites

Niko, a ta parca papa ulei in cantitati industriale, nu? Asta e diferenta intre un motor de 1400 cc de 180 cai si un motor de 998 cc cu aceiasi cai.

 

Pe langa asta, se adauga si cuplul motor. Chiar daca un 600cc modern are aceiasi cai ca un 900 RR sau un RSV mille, tot un 600 ramane.

 

Motor mare-Cuplu mai mare-Turatii mai mici-rezistenta mai mare in timp. Sau aici e topicul lui Tiriac junior iar facorul durabilitate tocmai a devenit fix pix?

 

Busa cu 100000 km in stare buna am vazut. S1000RR inca nu, nici zx10 ,nici concurenta...De ce oare?

Aici cam ai dreptate,de aia sunt si folosite de cei care fac 100,000km , deci le folosesc in regim touring! :D

Link to post
Share on other sites

Da, dar el poate rezolva problema consumului "industrial" de ulei.

N-ai vazut S1000RR cu 100k km pentru ca nu pentru asta sunt facute, sunt facute sa le fie scoase matzele in ture mari.

 

cat de des si pe unde merge un " average Joe" in turatiile alea? Sunt curios Niko cat de des o arde , si pe unde anume, la peste 9-10.000 RPM si cat sta la turatiile alea...

 

Si apoi sa vedem cat de des se sta la 7-9000 rpm....

 

Aici cam ai dreptate,de aia sunt si folosite de cei care fac 100,000km , deci le folosesc in regim touring! :D

 

sa nu fim aroganti gratis. sunt omuleti care fac 100.000 cu busa/blackbird/zx-12 sau ce vrei tu, si iti invart casca in cap si pe strada, si pe circuit...(cu motoarele alea)...

 

 

te pomenetsi ca toti care au r1/zx-10 / s1000rr la noi se duc la pista,nu? de aia nu vad eu motociclisti pe strada, ca toti se duc pe PISTA ! :)))))))

Link to post
Share on other sites

Baieti, facem ca pe topicul de "Franare", oldschool challenge, invit orice posesor de Hayabusa la primavara care vrea sa-mi arate ca are mai multa putere si top-speed decat mine sa mergem impreuna la plimbare si sa ma umileasca!

Voi veni aici si voi recunoaste totul, plus berea fara alcool care o platesc tot eu celui care face asta!

 

 

P.S. Nu m-oi da eu atat de tare dar pana acum cred ca am vazut un singur posesor de Busa care mergea mai tare. Si aia pe curbe, unde clar omul avea mai mult skill decat mine. Si era acum vreo 3-4 ani. In rest toti le folosesc la touring si o blana din cand in cand in linie dreapta.

Link to post
Share on other sites

Da, dar el poate rezolva problema consumului "industrial" de ulei.

N-ai vazut S1000RR cu 100k km pentru ca nu pentru asta sunt facute, sunt facute sa le fie scoase matzele in ture mari.

 

Pai si atunci de ce comparam o relatie cu o aventura de o noapte?

 

Asa putem sa facem paralela si cu un FJR 1300.

 

Toate 4 sunt facute sa "le fie scoase matele", diferenta o fac locul de joaca si rezistenta in timp.

 

 

 

Baieti, facem ca pe topicul de "Franare", oldschool challenge, invit orice posesor de Hayabusa la primavara care vrea sa-mi arate ca are mai multa putere si top-speed decat mine sa mergem impreuna la plimbare si sa ma umileasca!

Voi veni aici si voi recunoaste totul, plus berea fara alcool care o platesc tot eu celui care face asta!

 

 

P.S. Nu m-oi da eu atat de tare dar pana acum cred ca am vazut un singur posesor de Busa care mergea mai tare. Si aia pe curbe, unde clar omul avea mai mult skill decat mine. Si era acum vreo 3-4 ani. In rest toti le folosesc la touring si o blana din cand in cand in linie dreapta.

 

Pai si nu asta e ideea? In linie dreapta stie oricine sa traga de gaz, e f usor, mobra practic face totul singura.

 

O mobra inseamna mai mult decat "cat baga frate" si natural "I-am dat blana".

Edited by Gixu.
Link to post
Share on other sites

nu conteaza cat de american este quote ul,conteaza ca este cat se poate de adevarat...

 

@Niko, ca sa nu amestecam configuratii de V2/v4/4L, fa o diferenta intre ZX-12R si ZX10R ul tau .....

 

Vezi ce cuplu si ce putere are mobra ta fata de zx-12R la aceeasi turatie...

Adrian, discutia de iarna de anul asta a pornit fiindca DucattiMecanica a zis ca la viteze mari miarele nu mai au suflu si ca de aia sunt bune ZZR-urile si Busele.

Iar eu nu sunt de acord cu asta, avand in vedere ca toate sunt limitate electronic (deci ce o fi dupa limitarea aia e cam irelevant) si ca acel 300 chiar si pe ceas e o viteza enorma cu care sa rulezi pe soselele patriei, consider ca hiperbikes-urile nu au un avantaj nici macar asa.

Avantajele lor - sunt comode, poti merge la plimbare, faci depasiri din cuplu fara retrogradari cu fata in spate si cu bagajele pe tine.

 

Dezavantajele sunt si ele clare. Sunt GRELE, cel mai mare dezavantaj, nu au garda la sol suficienta decat daca umbli la scarite, un rider bun se va da mai tare pe curbe si cu 600 si cu 1000cc, nici nu mai trebuie demonstrat asta!

 

 

cat de des si pe unde merge un " average Joe" in turatiile alea? Sunt curios Niko cat de des o arde , si pe unde anume, la peste 9-10.000 RPM si cat sta la turatiile alea...

 

Si apoi sa vedem cat de des se sta la 7-9000 rpm....

.............

La un drum la munte ai dreptate, plaja medie de turatii conteaza cel mai mult. Dar poti sa o tii unde vrei, ce ti-e lene sa mesteci in cutie?Tre sa iei tu virajul cu a 4-a pe Busa cand eu il iau cu a 2-a?

Deci avantajul unei hiperbike ar doar acolo unde ma obliga pe mine sa merg blana la rosu,da? Adica in linie dreapta, more or less.

Ca exemplu, un drum de Veliko Turnovo incepe cu 70 de km de blana spre Giurgiu cat te tine motocicleta, apoi 2-3 viraje largi la Calugareni de 180-200, aici presupunem ca daca ne intrecem trebuie sa o duc spre rosu mai tot timpul?So what?Si cel cu Busa la fel!Ca doar nu are 300 la 7000 de turatii!

Edited by the mentalist
Link to post
Share on other sites

La un drum la munte ai dreptate, plaja medie de turatii conteaza cel mai mult. Dar poti sa o tii unde vrei, ce ti-e lene sa mesteci in cutie?Tre sa iei tu virajul cu a 4-a pe Busa cand eu il iau cu a 2-a?

Deci avantajul unei hiperbike ar doar acolo unde ma obliga pe mine sa merg blana la rosu,da? Adica in linie dreapta, more or less.

Ca exemplu, un drum de Veliko Turnovo incepe cu 70 de km de blana spre Giurgiu cat te tine motocicleta, apoi 2-3 viraje largi la Calugareni de 180-200, aici presupunem ca daca ne intrecem trebuie sa o duc spre rosu mai tot timpul?So what?Si cel cu Busa la fel!Ca doar nu are 300 la 7000 de turatii!

 

You got this shit all wrong, mate :)

 

Nu vorbesc de drumuri de munte sau de anumite tipuri de drumuri...

 

Tu in general, cat de des mergi cu mobra ta in zona unde ea are macar cuplul maxim, (de putere maxima nu mai vorbim)?

 

Mobra ta cred ca are cuplul maxim pe la 9500 rpm si puterea pe la 11500? Acum sa-mi spui, la toate iesirile tale, indiferent ca-s in oras, la Veliko, ca-s la munte, la mare, zi-mi cat de DES si pt ce perioada de timp stai tu cu ea la 10.000 sau la 12.000? o forja de 1-2-3 minute?

 

ZX-12R insa are cuplul maxim de la 7500 RPM, o plaja de turatie unde stam majoritatea , (iar puterea undeva la 9500/10500, nu stiu exact).

 

Un R6 2013 are mai multi cai putere decat motocicleta mea de 1000cc din 2002. (bine, mai multi cu 2-3-4). Dar newsflash!, in orice plaja de turatie, eu am mai multi cai si mai mult cuplu decat polizorul ala. Si culmea, eu ii am in plaja de turatie care mi-e foarte la indemana...

 

Acum cu exemplul tau cu 70 km de blana,scuza-ma boss, dar eu in general evit drumurile drepte, de blana,pentru ca le gasesc ca fiind cele mai plictisitoare. SI chiar cand dau de ele, nu merg BLANA. Merg la un 160 km/h, maxim 180 km/h. Iar la viteza asta,crede-ma,ca si un CBR F3 merge lejer...

 

Daca tu simti ca e ceva unic si superb sa dai blana maxima pe o portiune de 70km dreapta, inseamna ca avem o perceptie diferita fata de mersul pe 2 roti:)

 

Eu ma simt exponential mai bine pe viraje,chiar daca necesita o viteza de 80-120 km/h,decat la 220 km/h pe linie dreapta...

Edited by Adrian
Link to post
Share on other sites

Cu tine se poate discuta orice si oricat, amesteci toate notiunile, nu vrei sa vezi despre ce era vorba, se vorbea despre cum de la 200 incolo miarele pierd teren in favoarea ZZR si Busa.

Daca tu vrei s-o dai intr-o discutie despre motorete si toate aspectele lor iti mai raspund cat o sa mai am chef,daca vad ca nu poti urmari un fir de discutie o sa ma potolesc...

Link to post
Share on other sites

Cu tine se poate discuta orice si oricat, amesteci toate notiunile, nu vrei sa vezi despre ce era vorba, se vorbea despre cum de la 200 incolo miarele pierd teren in favoarea ZZR si Busa.

Daca tu vrei s-o dai intr-o discutie despre motorete si toate aspectele lor iti mai raspund cat o sa mai am chef,daca vad ca nu poti urmari un fir de discutie o sa ma potolesc...

 

Pai nu prietene, tu ai pomenit de cuplu/putere/turatii etc...

 

Si daca vrei sa te convingi , du-te si fa o liniuta cu un ZX-12R, si sa ne arati si noua filmarea. Dar sa nu faceti quarter mile, faceti "capat". Ma intereseaza bucata din filmare de la 250 km/h in sus :)

Link to post
Share on other sites

 

Pai nu prietene, tu ai pomenit de cuplu/putere/turatii etc...

 

Si daca vrei sa te convingi , du-te si fa o liniuta cu un ZX-12R, si sa ne arati si noua filmarea. Dar sa nu faceti quarter mile, faceti "capat". Ma intereseaza bucata din filmare de la 250 km/h in sus :)

Nu stiu ce-i tot dai cu ZX12-le, am condus unul la un moment dat, cu doua harti de injectie diferite, una stock si una "blana-consum nelimitat" :). Da,e tare,dar nu stiu daca e mai tare ca un ZX10. Nici macar in linie dreapta. Tu ai impresia ca la ZX10 dupa 250 ai nevoie de km buni sa ajungi la capat?Nici vorba, e tot pe acolo.

 

Iar pe curbe cred ca ZX12-le are o ciclistica cam de topor si e si greu de potrivit suspensia, are o pozitie foarte inalta si mereu ai impresia ca te lupti cu ea sa o pui pe curbe. Am studiat ani de zile modelul, este una din motocicletele mele preferate, multi ani am tot zis ca-mi iau Zx12.

 

Dar dupa tot hype-ul, ramane doar o motocicleta foarte frumoasa care are cel mai mare consum vazut vreodata pe o motoreta (poate Vmax-ul asta nou o face!), performante bune, pozitie relaxata, un sportbike old school.

 

Toate miarele dupa 2004 incolo rup lantul...bine, in afara de Honda-i Honda! :crack:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...