Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

Drobu, iti apreciez posturile, dar aici nu iti dau dreptate. Atata timp cat intervii doar sa ii satirizezi pe restul, eu nu cred ca asta reprezinta o atitudine constructiva. Stiu ca nenea Victor Rocknroll si Cristi57 si-au dorit altceva de la topicul asta, dar divagatia asta era legata de Nipra. Si ca fapt divers, apreciez f. mult ce si-au construit Km453 si Dnepr Sidecar, replicile sunt handmade si probabil au presupus ceva ore de munca.

 

Mesaj completat

Si da, imi plac motocicletele cu atas care au 2 ciucurei, o lopatica, un farisor de armata, etc. Nobody's perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Taci mah, ca ai rama de la ochelari cromata, te-a prins, parca nu te-ar cunoste asa de bine.

....ochelarii lui lui Valy ii stiu!El are derogare , cromul de la ochelari e terapeutic... :crack: ...dar tot nu pot sa-mi revin la cate lopatici de infanterie si brigcege, elvetiene am vazut agatate pe acareturi....

Mesaj completat

ho ma !! ce-ai?!

simti tu nevoia sa combati si sa fi tu cel mai pixdos din zona asta e fiecare data???!! de unde sti tu ca eu is adeptul ciucureilor,harlauri,mijuri chiopartie,si vesta cu ciucuri si cu pistoane,pumni sau io stiu ce tampenii pe spate??nu frate,mi's nime'n drum,nu socializez cu baicarii si nu merg in grup cu ei sa ma vada lumea and shit.

 

ma cunosti??!! crezi ca mi-am luat ij ca-i la moda? nu MAISTORE,nu. mi-am luat pentru ca,cu asta am copilarit.intre timp mi-a dat nasu la jafoneze,dau in ele fara mila le pun pe butuci si va vand voua piese,multumit!!

data viitoare cand vrei sa-ti bati joc de mine inspira-te putin

 

bafturi

ho ma ! ca nu am muscat din tine !

tu ai fost doar mantinela...ca sa ricoseze bila catre incotro_trebuie...

Si oamenii s-au prins ...deci mai e o sansa... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare de baraj, e normal ca vibrochenul sa aiba joc ??? ma refer la joc axial (cred ca asa ii zice cand misca pe axa de rotatie) cand misc de volanta fata spate misca tot vibrochenul destul de mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu este normal jocul axial mai mare de 0,2mm. De ce? Prin miscarea axiala a arborelui se modifica unghiul perpendicular al bielei atit fata de maneton cit si fata de boltul pistonului. Intre axele biela-maneton, biela-bolt piston trebuie sa fie un unghi de 90 grade. In momentul in care arborele cotit "fuge" fata-spate acel unghi nu mai are 90 grade, modificare ce duce la o uzura atit a cuzinetilor cit si a bucsei de bronz din capul mic al bielei. Pericolul mare este la cuzineti. Aparitia uzurii duce automat la o cadere a presiunii de ulei. Mai departe... scrie-n carte. Daca nu stii cum se scoate acel joc spune si-ti voi scrie aici detaliat fazele. Te avertizez ca este putin de munca dar rezultatele sint pe masura. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu este normal jocul axial mai mare de 0,2mm. De ce? Prin miscarea axiala a arborelui se modifica unghiul perpendicular al bielei atit fata de maneton cit si fata de boltul pistonului. Intre axele biela-maneton, biela-bolt piston trebuie sa fie un unghi de 90 grade. In momentul in care arborele cotit "fuge" fata-spate acel unghi nu mai are 90 grade, modificare ce duce la o uzura atit a cuzinetilor cit si a bucsei de bronz din capul mic al bielei. Pericolul mare este la cuzineti. Aparitia uzurii duce automat la o cadere a presiunii de ulei. Mai departe... scrie-n carte. Daca nu stii cum se scoate acel joc spune si-ti voi scrie aici detaliat fazele. Te avertizez ca este putin de munca dar rezultatele sint pe masura. Numai bine.

 

corect! dar nu repara, nu trebuie sa se mai vanda si piese?

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Te-ai hotarit, vrei sa faci o treaba buna. OK. Daca nu ai desfacut motorul complet este mai usor. Daca motorul este desfacut va trebui sa montezi la loc urmatoarele piese. Arborele cotit, cu rulmentii montati pe el, in blocul motor cu capacul din fata montat (capacul pe care vine pompa de ulei, nu este nevoie de pompa). Incalzeste cu o lampa de gaz, benzina zona in care vin rulmentii atit la blocul motor cit si la capacul din fata ptr. dilatare, altfel i-ti vei face singur niste jocuri de nu vei mai avea cum sa scapi de ele. Bielele cu cuzinetii pe ele montate pe arbore. (Ai grija la pozitia bielelor). Se string normal capacele fara a monta splinturile de siguranta. Montezi pistoanele pe biele. Nu trebuie sa pui sigurantele de la bolturi si nici segmentii pe pistoane. Montezi cilindrii pe pistoane fara garnituri la locul lor. Confectionezi din teava de 1/2 patru bucse a caror lungime sa fie aproximativ cit grosimea chiulasei. Adica, bagi bucsa pe prezon si sa o poti stringe cu piulita care stringe chiulasa presind astfel cilindrul la locul lui. Pui cite doua bucse la fiecare cilindru, in diagonala, ptr. a stringe cilindrul uniform. Nu uita sa pui "un praf de ulei" inainte de montare pe cuzinetii bielelor si pe cilindri-pistoane ptr. a nu merge "pe uscat". Montezi surubul care stringe filtrul centrifugal (fara filtru) in locasul lui din nasul arborelui cotit. Daca poti sa-l blochezi acolo cu o contrapiulita este foarte bine. Tii blocul motor cit de cit fixat in ceva in pozitia lui de lucru pe motocicleta. Acum incepe "dansul norilor". Invirtesti arborele cotit cu o cheie tubulara prin acel surub simulind functionarea motorului. Cauti pe cit este posibil sa nu impingi in surub, efectul sa fie numai de rotatie. Tot ansamblul prin rotire va ajunge la o pozitie mediana intre rulmenti, pistoanele vor trage prin intermediul bielelor arborele cotit si se va crea o aliniere a axelor cit mai aproape de normal. Practic, cauti acum pozitia de lucru a arborelui cotit.. Pe "oala" blocului motor, la ambreiaj, pui o platbanda, ceva care sa nu se indoaie, si masori cu sublerul distanta pina la capul arborelui, conul de la volanta. Notezi, sa zicem valoarea 1. Fara a "suti" ceva din loc impingi arborele inante cit poti, eventual ciocanit cu ciocan de lemn, plastic. Apoi masori. Notezi, valoarea 2. Faci diferenta sa spunem ca este 1,3mm. Notezi spre fata 1,3mm. Acum impingi arborele cotit din fata spre ambreiaj pina ajungi la "valoarea 1", adica aia 1,3mm. Acum impingi arborele dinspre filtru centrifugal spre ambreiaj, faci masuratoarea si sa spunem ca rezultatul este 1,1mm. Deci dupa prima masuratoare jocul tau axial este de 1,1spate+1,3fata=2,4mm. Pentru control, impingi arborele dintr-o parte in alta complet, fara pozitie mediana, rezultatul masuratorii trebuie sa fie 2,4mm. Nu trebuie sa te multumesti cu o singura masuratoare ptr. pozitia mediana, este bine sa repeti invirtitul motorului si masuratul de cel putin 3-4 ori, valorile alea care le-am dat eu "din burta" trebuie sa fie cit mai apropiate. (nu valorile care le-am dat eu, valorile care le vei gasi la tine) Functie de valorile gasite de tine va trebui sa faci laine care vor fi montate pe arborele cotit, intre arbore si camasa rulmentului. Ele vor "lua" jocul axial al arborelui. Daca te uiti in schema ambreiaj-motor, vei trage concluzia ca la fiecare debreiere arborele cotit este impins spre fata motocicletei, ca arborele care are joc axial se plimba ca pielea pe stii tu ce. Am sa incerc sa fac si niste poze cu chestia asta, sa fie mai pe inteles. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...vibrochenul are un rulment radial-axial in fata , la centrifuga de ulei( care intra cu strangere si pe vibrochen si in capacul de aluminiu) , si un rulment radial cu role cilindrice , in spate( 6209, respectiv NJ-NU 209)

Fortele axiale produse de debreiere si de angrenarea cu dantura inclinata sunt preluate de rulmentul din fata...Arborele nu are de ce sa aiba joc!Rulmentul din spate , prin constructie, va compensa dilatarile, si trebuie lasat un joc axial de 0.2-0.3mm

Da, centrarea trebuie facuta(exista o toleranta la deplasare axiala a bielelor , ceva de genul 0,5mm, si inca cam atat la boltul pistonului), si se face cu saibe de otel/aluminiu infipte de o parte sau de alta a rulmentului din fata...Trebuie avut grija ca orificiul de injectare a uleiul in vibrochen sa 'pice' in canalul din capacul de aluminu!

Aproape sigur , la vibrochen ai doua bucati de NJ 209, pentru ca a fost mai usor de montat asa de catre putorile ukrainene....

Referitor la ce zicea nea Rock....daca blocul motor nu este asezat perfect drept , arborele va avea tendinta sa fuga spre un capat...plus ca datorita tuturor tolerantelor axiale , va fi dificil de stabiit o pozitie mediana...

la jocul pe care il ai , de buna seama ca este barberita si centrifuga de ulei...dar noh , rat pe dinafara, rat pe dinauntru....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Revenim mai detaliat pe subiect. Rulmenti, jocuri. Nu cred ca vom gasi multe motoare la care rulmentii intra in carcasele de aluminiu foarte greu (la rece). Majoritatea "depanatorilor" le-au demontat la rece, clasicul ciocan-lemn-cupru-fier. Locasurile ptr. rulmenti din carcase au avut de suferit. Intra rulmentul in ele relativ usor. In timpul functionarii motorului apar dilatatiile in aluminiu, normale de altfel. Acum incep problemele. Fiind diferente de material, carcasa aluminiu, rulmentul otel apar si dilatari diferite. Aluminiul se va dilata mai mult decit otelul. Automat apare jocul marit in locasul rulmentului. De aceea am scris ca lainele vor fi montate PE VILBROCHEN intre rulment si falca arborelui cotit. Asa rulmentul va fi impins la maxim in locasul lui din carcasa, si va face o "priza" mai buna. Rulmentii. Am renuntat sa folosesc rulmentii 209 (pe bile) care de regula sint montati pe arbore in fata, la centrifugalul de ulei. Indiferent cine ce va spune, orice rulment cu bile ce va fi montat acolo va avea probleme. Eforturile la care este supus sint mari si nu va rezista. Am montat rulment 2209 cu role, cum este si in spate, la ambreiaj. Este adevarat, la rulmentii cu role frecarile sint mai mari dar culmea, sint mai rezistenti. Rulmentii 2209. Cei care i-am folosit au rolele fixate in canalul din camasa exterioara si normal in colivie. Rolele, axial au un joc f. mic in camasa. Camasa interioara are un guler care se "propteste" in role, nu permite trecerea camasii interioare prin rulment. Montajul. Carcasele de aluminiu incalzite cu lampa de gaz-benzina, eventual aragaz. Presate camasile exterioare in carcase pina in fundul locasului. Vor intra relativ usor datorita dilatarii aluminiului. A nu se uita montarea sigurantei seeger mari din blocul motor, partea ambreiaj. Daca nu este montata siguranta, camasa rulmentului va "umbla" pe prin locas balalau provocind un dezastru. Nu uitati. Camasile interioare se monteaza pe arbore, dupa o usoara incalzire, cu umarul spre falcile-cuzinetii arborelui. Umerii vor veni, sa zic asa, spate in spate. Ungeti cu putin ulei, vaselina portiunea unde se va presa camasa, va "aluneca" mai usor. Presati pina la capat camasile pe arbore. Apoi arborele introdus in camasa-rulment montata in capacul din fata si tot ansamblul montat in blocul motor, usor cu atentie, eventual cu putina rotire a arborelui ptr. centrare si intrare in camasa rulmentului spate. Se stringe capacul din fata normal si se trece la operatia descrisa in postul anterior. Daca dupa efectuarea masuratorilor,eliminarea jocurilor prin montat de laine reusiti sa aduceti jocul axial al arborelui la 0,2mm veti avea un motor bun din punctul asta de vedere. Eu asa am procedat cu rulmentii de la arborele cotit si am avut rezultate bune. Daca am uitat ceva, va rog veniti cu completari pertinente. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa masor azi jocul total la mine, din necunostinta de cauza m-am exprimat gresit ieri cand am scris valorile respective (masurate la ochi), jocul total este de 7zecimi (0.7mm), am vb cu un coleg de breasla mai vechi in domeniu si anume Mihai de la resita cu nipra modificata care a facut drumul timisoara-murmansk de 2 ori si o gramada de km in 12-13 ani de cand umbla cu el prin tara, el zice ca 2 mm joc are si al lui si nu-si face probleme din aceasta cauza, felul in care sunt uzinate aceste motoare este principal factor al jocului, nu vreau sa ma contrazic cu nimeni cer doar sfaturi pt ca nu ma pricep dar am observat si jocurile ce le au bielele + pistonul pe bolt si sunt convins ca se compenseaza o buna parte din jocul total al vibrochenului, daca am tras concluzii gresite va rog corectati-ma!!! Multumesc inca o data!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nicio problema dupa iarna, dupa scoaterea din conservare!?!?!?!?! Nu mai postati pe forum.... inseamna ca sunteti plecati deja pe soselele patriei... Zilele astea imi platex asigurarea si incerc sa fac o figura frumoasa :-)))) (cum ar spune Hagi) Tot probleme la cilindrul din dreapta... Pleaca mai greu, merge cu intreruperi pana se incalzeste... E ala la care imi ies pastilele... (incat o sa iau eu pastile de cap) Trebuie sa schimb fisha sau/si bombina si/sau arcururile de la supape si/sau seturile jicloare la carbureitare si/sau Dnepru cu alta trotineta... Dar este criza... Asa ca il voi folosi in continuare...

 

Ceisti 57, ce mai faci? Nu mai zici nimic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...isti 57, ce mai faci? Nu mai zici nimic?...

Nu, citesc si atat, mai aflu cate o parere. Dupa cum vezi, aici nu bate nimeni campii... Nici o nipra nu mere cu motorina, ulei de soia sau sintetic, pinioane din lemn de balsa vopsite in violet, aspirina verde sau cuisoare portocalii importate din bilbao! :) ...oare de ce cand scriu somitatile, restul tac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am observat ca cilindrul din dreapta nu merge, consider, din cauza carburatorului. Cred ca este infundat traiectul de benzina... Daca ii trag shocul incepe sa functioneze. Din cate stiu sunt traiecte diferite pentru mersul normal si pentru shoc.Ar fi prea simplu sa fie adevarat... Am set de carbureitar si il schimb...Vi s-a intamplat asha ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

MT16 are tracțiune Âşi pe ataÂş. Mai mult nu Âştiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat ca cilindrul din dreapta nu merge, consider, din cauza carburatorului. Cred ca este infundat traiectul de benzina... Daca ii trag shocul incepe sa functioneze. Din cate stiu sunt traiecte diferite pentru mersul normal si pentru shoc.Ar fi prea simplu sa fie adevarat... Am set de carbureitar si il schimb...Vi s-a intamplat asha ceva?

 

carburatia 100% e vinovata in cazul asta,infundat sau amestecul aer benzina e dereglat totat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, mi s-a intamplat (chiar la mt16) sa nu mearga un cilindru, dar... nu era din carburator, ci din scarba aia de bobina ruseasca, pe care am aruncat-o (la propriu) undeva departe. cu una noua a mers bine. si mai bine ar fi mers cu alt tip de bobina, dar asta nu am mai apucat sa verific.

 

succes(uri)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inversat carburatoarele si intr-adevar de la carburator este necazul. Mi-am luat decarburol pentru a-l tine o zi in aceasta solutie. Mai aveti alte solutii pentru desfundarea carburatorului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...