Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

Prietene @micriganel, n-are rost să încerci, omul este atoatecunoscător într-ale rusoaicelor, cehoaicelor, nemțoaicelor și „alte-alea-lor”... Singura mea nedumerire este reapariția acestui personaj după atîta vreme de la ultimele „contre” avute cu comunisto-forumiștii de pe aici...

Toate bune! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zici tu ce vrei, dar eu n-am avut nici o problema cat de mica, dupa cum am scris mai sus, am ramas cu impresia ca ia placut niprei mele(MT 10 din "76), benzina mai unsuroasa, ca in vremurile ei bune...

Nu stiu cum o fi cu MT 11-le... :baldy:

Cat despre bujii, am scris in urma cu vreo 2 pagini ca nu am mai dat vreuna jos de cand am montat K68-uri, inainte de intalnirea motocomunistelor de la Siriu, pe cuvant!!!

scria in manual "Fabrica constructoare recomanda mentinerea vitezei de 100 la ora pentru maxim 3 minute, viteza normala e 70km/h . "

Si asa e, daca il menajezi te bucuri mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietene @micriganel, n-are rost să încerci, omul este atoatecunoscător într-ale rusoaicelor, cehoaicelor, nemțoaicelor și „alte-alea-lor”... Singura mea nedumerire este reapariția acestui personaj după atîta vreme de la ultimele „contre” avute cu comunisto-forumiștii de pe aici...

Toate bune! :cheers:

pai am vandut ciclociurucurile si am plecat in tarile calde, simplu...am intrat numa intr-o doara sa vad cum sta tb...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..e lamurita treaba, atata poate! PUNCT

vorbeste in numele tau te rog! punct

posibil sa pot mai mult ca tine

 

Și ce ai aflat? Cum mai stă treaba? Ne lămurești și pe noi?

eu nu intru nicaieri pe forumul asta in afara de sectiunea asta...pot spune ca totul e la fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...eu nu intru nicaieri pe forumul asta in afara de sectiunea asta...

:lol: asta-i culmea! :lol: un habarnist in comuniste unde sa intre? ..la japo? ..ca si cum ar vorbi o calfa de cismar de fizica cuantica inainte de a sti ce-i aia plachiu..

povesteste cum se sparg pistoanele in fata casei!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa ma cobor la josniciile voastre m-a cam plictisit demult.....oricum stiu cui se datoreaza, un singur om de pe forum m-a cunoscut personal....nu cred ca ne vom mai vedea vreodata din diferite motive....nu pot sa scriu ce a-r merita.....din pacate nu eram genul, posibil ca am vb in argou si eram prea scurt tuns......

 

la restul toate cele bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scria in manual "Fabrica constructoare recomanda mentinerea vitezei de 100 la ora pentru maxim 3 minute, viteza normala e 70km/h . "

Si asa e, daca il menajezi te bucuri mai mult.

DA JUNGE LA 100 DE KM\ORA? HAHAHAHAHAH

LA NIPRA MA REFER IN GENERAL, SA NU O IA IN NUME PERSONAL CINEVA , NU AM INTENTIA...

POATE FACE MAI MULT CU ALTE PISTOANE, ALTA COMPREISE......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA JUNGE LA 100 DE KM\ORA? HAHAHAHAHAH

LA NIPRA MA REFER IN GENERAL, SA NU O IA IN NUME PERSONAL CINEVA , NU AM INTENTIA...

POATE FACE MAI MULT CU ALTE PISTOANE, ALTA COMPREISE......

in cazul de fata compresie mai mare reduce plaja de turatie ptr ca nu mai are destul timp ptr evacuarea gazelor plus supraincalzirea motorului

axe cu came sport si majorarea diametrelor supapelor si canalelor de admisie si evacuare pot reduce din efectele de mai sus

marirea compresiei in general se practica la motoarele turbo la cele aspirate nu au efecte decat daca sunt corelate si cu alte modificari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul de fata compresie mai mare reduce plaja de turatie ptr ca nu mai are destul timp ptr evacuarea gazelor plus supraincalzirea motorului

axe cu came sport si majorarea diametrelor supapelor si canalelor de admisie si evacuare pot reduce din efectele de mai sus

marirea compresiei in general se practica la motoarele turbo la cele aspirate nu au efecte decat daca sunt corelate si cu alte modificari

de acord! cautam sa punem si turbo,doar sa gasesc unul mai mic,complet cu waste gate cu tot.carburatia pe vacuamtice daca o merge daca nu.......

sunt convins ca se poate,totul e sa dispui de finante si de timp.

doar comparand pistoanele de MT 11 plate cu cele de MT16 bombate apare o diferenta simtitor de mare....

galeria de admisie e marita, axa cu came va fi grinduita(asta dupa ce aflu formule de calcul sigure) si probabil turbo daca gasec....

 

cumpar axa cu came cu lobii uzatii!

a

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acord! cautam sa punem si turbo,doar sa gasesc unul mai mic,complet cu waste gate cu tot.carburatia pe vacuamtice daca o merge daca nu.......

sunt convins ca se poate,totul e sa dispui de finante si de timp.

doar comparand pistoanele de MT 11 plate cu cele de MT16 bombate apare o diferenta simtitor de mare....

galeria de admisie e marita, axa cu came va fi grinduita(asta dupa ce aflu formule de calcul sigure) si probabil turbo daca gasec....

 

cumpar axa cu came cu lobii uzatii!

a

 

 

Franele merg?? Ca ma gandesc ca mai vrei sa si opresti :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acord! cautam sa punem si turbo,doar sa gasesc unul mai mic,complet cu waste gate cu tot.carburatia pe vacuamtice daca o merge daca nu.......

sunt convins ca se poate,totul e sa dispui de finante si de timp.

doar comparand pistoanele de MT 11 plate cu cele de MT16 bombate apare o diferenta simtitor de mare....

galeria de admisie e marita, axa cu came va fi grinduita(asta dupa ce aflu formule de calcul sigure) si probabil turbo daca gasec....

 

cumpar axa cu came cu lobii uzatii!

a

pistoanele alea "bombate" sunt pistoane de Nipru K650, MT9 si MT10-36. Mai bune din punct de vedere al detentei sunt pistoanele moderne tronconice.Amandoua disloca vizibil acelasi volum. Solutia de comprimare nu a fost niciodata una cu pistoane "bombate" ci lungimea cilindrului, mai scurta cu 3 mm pt compresie 8,5 -36 cp la MT10-36 si majoritatea Niprelor MT11 si 16 pt export in Vest. Voi reveni cu detalii.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Franele merg?? Ca ma gandesc ca mai vrei sa si opresti :laugh:

Fatza e mai mult degeaba, insa spatele e foarte eficient(si aici tre sa amintesc ca nu prevede nici un fel de frana pe atas!). Cand am fost nevoit sa franez de urgentza, am uzat de ambele la maxim si am oprit in timp util, dar inertzia facand sa mi se ridice poponeata.l de 130 de kile de pe sea, s-a mai pierdut din continuitatea aderentzei. :troll:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Franele merg?? Ca ma gandesc ca mai vrei sa si opresti :laugh:

fata spate pe disc...

 

pistoanele alea "bombate" sunt pistoane de Nipru K650, MT9 si MT10-36. Mai bune din punct de vedere al detentei sunt pistoanele moderne tronconice.Amandoua disloca vizibil acelasi volum. Solutia de comprimare nu a fost niciodata una cu pistoane "bombate" ci lungimea cilindrului, mai scurta cu 3 mm pt compresie 8,5 -36 cp la MT10-36 si majoritatea Niprelor MT11 si 16 pt export in Vest. Voi reveni cu detalii.

ce rau e cind esti prost imfortmat.....ma refer la mine.

sa revii cu detalii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Cam ce piese de Nipru mai aveti? Ma intereseaza si pe mine niste "maruntisuri": un set motor, un kilometraj si niste tacheti.

vorbeste cu dany_oldmoto te serveste el cu ce piese vrei de nipru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Canstat ca e foarte mare diferenta intre ce fac rusii si ce fac ucrainienii. Io ma gandeam ca sunt din acelasi aluat. Da uite ca nu-i nici pe departe asa. Mari meseriasi rusii astia. Ca doar, de fapt, rusii au zburat in spatiu nu ucrainienii... :rolleyes:

 

 

`nea silviu eu zic sa ramai frumos cu aprinderea originala, ca macar ii fier, o mai reglezi mai cureti platina da merge intr-un fel motoru, si cu aprinderea ce-am avut-o pe niprul meu tot asa era scanteie de n-o vedeai numa noaptea, chiar ma gandeam in ultima vreme ca urmatorul boxer cu atas ce ajunge la mine va beneficia doar de piesele originale cu care a fost gandit sa mearga, inclusiv aprinderea aia cu platina, unde mai e placerea daca nu mai te opresti din cand in cand sa mai reglezi o platina :rolleyes: ....si eu am experimentat destule da am ajns la concluzia ca bun sau rau da tre lasat asa cum l-au ganditi aia de l-au fabricat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai ce chestie cu niprele astea !

De un an incoace, ma tot plang ca nu mai trage nipra mea chiar asa cum tregea pe vremuri. Nici goala, nici cu incarcatura mare.

Am tot incercat diverse: Reglat avansul cu stroboscop, curatat carburatoare, reglat brici carburatoare, montat carbelitoare noi, schimbat cateva bobine, schimbat diverse bujii (inclusiv cu bujii iridium), reglat supape de cateva ori, dar tot degeaba. Nipra mea se incapatana sa traga mai "obosit". M-am consolat ca poate este din lipsa compresiei, care masurata nu trecea de 6 la nici un cilindru.

De mentionat ca motorul mergea cu aprindere electronica (de aia ruseasca).

Dupa ce m-am resemnat si am decis ca la iarna voi pune si un set motor nou (care speram eu sa readuca la viata motorul) am continuat sa umblu cu el tot asa. Asta pana saptamana trecuta sambata cand, cobarand dealul Feleacului, a decedat mortal total motorul meu. In mers.

Norocul meu ca pana la garaj nu aveam de mers decat la vale. Ajungem noi la garaj, desfacem sa verificam si constatam ca "Niet scanteie". Stiti vorba aia "benzineste, scanteieste, dar instructiunile-s ruseste". Vine clasica miscare cu inlocuit bobina, inlocuit si bujii, dar scanteia se incapataneaza sa nu apara. Verificam din nou senzor la aprindere, totul pare ok, dar scanteie nu. Moment la care luam decizia sa dam jos aprinderea electronica, cautam prin garaj vechile platini, montam sus pe motor si surpriza : Motorul porneste instant. Reglam avansu' si iesim din nou la o tura. Ocazie cu care constatam ca Nipra mea trage de rupe, mai bine chiar ca in vremurile ei "de glorie".

Concluzie: De vreo un an incoace aprinderea electronica ruseasca face mari figuri si din cauza ei nu tragea motorul meu, iar sirul de bobine inlocuite in ultimul an au ca si cauza probabila a defectului tot aprinderea electronica.

Si io care puteam sa jur ca aprinderea electronica nu face figuri. Adica ori merge, si atunci merge bine, ori nu merge si atunci nu merge deloc.

 

Da cu ocazia asta m-am mai desteptat si io cu tehnica ruseasca.

 

Oricum, totul e bine cand se termina cu bine.

 

 

o platina buna si o aprindere tranzistorizata de la "gotronic" nu te lasa pe drum. eu asa am pe ifa de 10 ani fix.am reglat doar distanta la platina,deoarece s-a uzat si nu mai avea distanta. mai povestim face to face la o bautura promisa. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...nu e ruseasca , e ukraineana...si e altceva...

eu am ruseasca de, trei ani si, am uitat ce mai e pe sub capacul ala cu electrica...

Domne asta-i bobina sugubeata ca-i ruseasca nu-i ucrainiana, asta-i carburator bun ca-i rusesc nu ucrainean etc.

Am auzit si eu persoane care au fost multumite de aprinderea electronica Tip 3 ca asta-i tipul, probabil conceptia lui e tot din perioada sovietica.

Am auzit si vazut mult mai multi care au avut probleme destul de repede.

Americanii zic de centrifugalul rusesc ca-i o tampenie care se dezintegreaza. E drept ca am vazut si eu unul 1 data bucati, dar atat. Eu raman la standardul sovietic vechi cu centrifugal si platina + o aprindere tranzistorizata Gotronic.

 

Serghei Koroliov care a fost conducatorul programului spatial sovietic era ucrainean.

De altfel numele de "rus" apare odata cu Petru cel Mare, fiind incercare reusita a acestuia de a fura mostenirea istorico-culturala a Kievskaya Rus (marele cnezat kievean) - organizatia politico statala a rusinilor= rutenilor = ucraineni. Cum se chemau rusii pana atunci? Moscoviti sau muscali.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aleko baci, stii tu ca nu ma refeream la ce branza mananca unii sau ceilalti , sau cum ii spun la vodka cu ardei iute...

Cine a vazut un Ural si un Nipru , comparativ , felul cum sunt turnate si uzinate piesele, stie ca branzeturile sunt putin diferite...

...bobina(Valy stie...) si aprinderea...( despre electronica depun eu marturie , ca, am avut ambele modele disecate in mana..)

Iar bobina originala , care este acoperita in intregime cu ceva rasina gen 'bachelita japoneza' sau 'trafo inalta tensiune' este acolo sub capac , de rezerva...

post-3884-0-59296200-1321477269_thumb.jpg

post-3884-0-85781100-1321477294_thumb.jpg

post-3884-0-13422000-1321477309_thumb.jpg

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aleko baci, stii tu ca nu ma refeream la ce branza mananca unii sau ceilalti , sau cum ii spun la vodka cu ardei iute...

Cine a vazut un Ural si un Nipru , comparativ , felul cum sunt turnate si uzinate piesele, stie ca branzeturile sunt putin diferite...

...bobina(Valy stie...) si aprinderea...( despre electronica depun eu marturie , ca, am avut ambele modele disecate in mana..)

Iar bobina originala , care este acoperita in intregime cu ceva rasina gen 'bachelita japoneza' sau 'trafo inalta tensiune' este acolo sub capac , de rezerva...

Bace Drob, Dnepr si Ural din vremurile vechi au in mare aceleasi materiale, turnare si uzinari. Ochiul meu nu percepe nicio diferenta intre un bloc motor de Nipru si unul de Ural in afara de asemanarile mai mari ale celui de-al 2-lea de motocicletele anilor 1930.

Nu am ce reprosa unui motor de Nipru de altfel nici unui Ural:

daca la turnare o fi avut vreun por se vede ca a fost reparat prin sudare,

toate gauririle si frezarile sunt unde trebuie,

cutiile de viteza lucreaza cum trebuie,

toate piesele originale se asambleaza de pe una pe alta foarte OK,

exista etanseitate,

ajustajele sunt cu strangerile care trebuie etc. .

 

Dnepr a fost mai avansat conceptual. Probabil ca evolutia asta a nascut unele riscuri precum cele mentionate de tine mai demult: de ex. jocul axial al vibrochenului. Problemele apar mai ales din nepriceperea mecanicului proprietar.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...