Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

eu nu vreau sa demonstrez nimic in legatura cu katanele, nici nu am adus vorba de asta! am intrebat cum un Nipru poate sa ajunga la acesti bani si daca merita efortul! atat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ s@rpe & vulpoiu
cand Niprul a fost desfacut si aranjat piesa cu piesa si pus la loc piesa cu piesa catre original atunci pana si un Dnepr MT11 din 92 poate sa justifice o suma mai mare de bani. Vanzatorul peste recuperarea banilor efectiv investiti face un mic profit de sa zicem 20-30% (asta in conditiile in care munca e a lui, in batatura lui). Mai face si el un rabat cumparatorului ;).

Cand Niprul e ca al lui Vulpoiu sau ca al lui cutare- adica nu recent revitalizat, suma de 1600 Euro nu o plateste nici neamtul darmite romanul. Am vazut ce motociclete se aduc din Estonia si Polonia mai catre Vest, sunt tari cu trecut comunist si cu nivel de trai superior. Eh pretul acelor Nipre nearanjate nu depaseste 800-1000 Euro. Un finlandez s-ar uita chioras si nu ar lua un Nipru ponosit cu 1000 Euro. In SUA isi punea unul problema daca sa cumpere un Nipru MT9 original cu 1000$, frumos dar cu cauciucurile taiate, toba si suruburile ruginite. La ei obisnuit e sa vezi numai vehicule stralucind si curate. Ca sa le iei ochii si banii din buzunar... trebuie sa cheltui.






Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nica, personal nu cred ca s-a dus aprinderea insine. Cred ca mai repede s-a dus bobina de inductie. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...maine ar vrea sa o desfaca,poate merge reparata,daca nu.. soarta...

Nu cred ca electronica este stricata! Inainte de a-si baga nasul in ea este mai bine sa faca verificari de alimentare. De regula apar probleme de semnal senzor magnetic, acolo trebuie verificata distanta dintre rotor si cititor. Am intalnit cateva cazuri similare, niciodata nu a fost electronica. Au fost si cazuri in care a pornit singura fara sa aflu cauza. Sa apeleze la un electronist care are un osciloscop si poate verifica atat semnalul de intrare cat si impulsurile de iesire.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...la ture mici da slab spre deloc.

ma intreaba si te-ntreb.. ce distanta ar fi corespunzatoare intre senzor si cititor,sau - ar merge inlocuit? si daca da,ceva compatibilitati?

mentionez ca tipul e electrician,iar la moto-auto mai face electrica...

Intr-o instalatie electrica auto/moto sunt semnale parazitare produde de alternator, motorase de parbriz, ventilatoare, actiunea releelor, etc care pot influenta o aprindere electronica. Din acest motiv majoritatea sistemelor de aprindere care folosesc senzori si nu platina sunt facute sa raspunda doar la semnale de peste 5V, pentru a nu produce aprinderi necontolate.

Aprinderea de ural are senzor inductiv si avans de turatie prestabilit ce inlocuieste centrifugalul la care se renunta. Daca distanta intre rotor si cititor este prea mare, tensiunea generata poate fi mai mica decat cea prestabilita. Deasemeni aceasta tensiunea este dependenta si de viteza de trecere a fluxului magnetic, deci de viteza de rotatie. Un senzor holl era mai bun.

Verificarile nu pot fi facute decat cu aparate specializate pe care probabil ca amicul tau nu le are(osciloscop). Din acest motiv am scris anterior sa apeleze la un specialist(omului ii scapa cva...). Testele se fac doar cu acumulator, sa nu foloseasca redresor! Schimba locatia testelor, ecraneaza montajul poate este ceva in zona care inhiba sistemul...

Distanta dintre rotor si cititor trebuie sa fie cat mai mica fara sa existe frecare mecanica intre ele. Atentie sa nu existe pilitura sau pulberi metalice pe cititor sau rotor. Axa cu came sa nu aiba jocuri axiale. Pui un carton de la un pachet de tigari intre rotor si cititor, dupa ce strangi suruburile tragi cartonul afara. Montajul are 3 fire, nu ai ce sa gresesti, verifica insa legatura la masa. Verificarea cu bormasina nu indeplineste conditiile de pe motor

Nu-mi explic de ce se incalzeste bobina, ea este alimentata permanent, comutatia se face cu minus - a se verfica masa!

 

Si io si Berchezu' avem pe nipre aprindere electronica de Audi (de prin anii 85-90) conectata la bobina dubla de Fiat Panda. Merge impecabil...

Incepand cu 1990 Volkswagen are intradevar aprindere cu modul separat sau incorporat pe bobina de inductie iar comanda este asigurata de un sensor hall, inductiv sau platina. Pune foto cu sistemele voastre si vino si cu cateva informatii tehnice de realizare.

 

De ce nu lăsaţi voi prostiile cu pănărămi magnetice şi nu treceţi pe aprinderi cu senzori optici.....

Fiindca vrem solutii ieftine, simple si fiabile! Dupa cum vezi varianta @km453 este testata de 20 de ani, profesionala iar pretul...

 

asa simt si eu :10:

Daca se livreaza si sistemul de cama pentru senzor este chiar ok. Daca folosesti in continuare platina ve-i face in continuare reglaje la nesfarsit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu eram inversunat impotriva aprinderii rusesti/ucrainiene electronice Type3 pentru ca una m i s-a dus l Niprul altcuiva. Insa acum 2 Nipre de-ale mele functioneaza ireprosabil dpdv aprindere.
Gotronic+platina e foarte ok. nu reglezi la nesfarsit pentru ca nu e chiar asa pretentioasa la sutime la avans.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Distanta intre rotor si senzor trebuie sa fie de 0,4mm, scrie la carticica. Trage o masa "adevarata" intre blocul motor si cadru-baterie. Nu mai cautati atita "curbe de avans, "avans termodinamic, heckter, trock si curbe optice. Rahatul ala de apridere, atit cea ruseasca cit si cea ucraineana au in montaj tot ce trebuie ptr functionarea motorului bine si in parametri optimi. Eu am avut pe Nipra neagra, Cristi57 are pe Nipra galbena, Bubaq are pe Nipra crem, Th vlad are pe Nipra neagra, Eu mai am una care o plimb de pe un motor pe altul cind vreau sa fac o proba. Atunci cind fac o proba iau si carburatoarele K68 care le am noi si le folosesc deocamdata numai ptr. probe. Montez carburatoarele pe tot soiul de hirburi neumblate in ele, vai de mama lor, pun aprinderea la post, trag si un joc la supape, si cind am tras doua trei pedale vrea nu vrea motorul porneste imediat. Si ultima prostie care am facut-o. Am montat invers bornele de alimentare adica nu am fost atent si am gresit polaritatea. Daca nu am dat la pedale ,,,pina m-am chiorit la bornele bateriei. Si vreau sa spun ca nu s-a intimplat nimic. Am pus bornele cum trebuie, si motorul a pornit. Deci rahatul are protectie la polaritate. Dupa mine sint doua variante, Una e "trosnita" aprinderea de noua, a doua ceva este putred undeva. Ori in topicul asta scrie fiecare ce vrea, cum vrea, cum a fatat cateaua-n baie, doi catei cu trei perechi de "-oaie" pe ei, Orice altceva, numai Sinteza Dnepr nu e. Nu mai spun ca si cititul e greu. Un fraier scrie ce si cum, altul mai destept, cum sa citeasca el atita, citeste din trei in paispe rinduri dupa care scrie cine stie ce trasnaie. Hai ca v-am dat de citit prea mult. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Gotronic+platina e foarte ok. nu reglezi la nesfarsit pentru ca nu e chiar asa pretentioasa la sutime la avans.

Ok poate fi, dar in nici un caz “foarte”! De ce?

1. Pentu ca nu rezolva toate problemele mecanice, astfel in timp necesita corectii;

2. Pentru ca axa cu came isi modifica pozitia la fiecare ½ rotatie, asta insemna ca avansul nu este riguros identic pe cei doi cilindri;

3. Pentru ca simetria camei poate avea abateri mecanice pe care este greu sa le determini, reglajul ungiular facut la un cilindru difera la al doilea;

 

Aprinderea BS3 asigura reglajul unghiular identic pe ambii cilindrii, nu necesita reglaj ulterior niciodata, tensiunea la care poate produce scanteie este doar 3V, curentul necesar este de 3 ori mai mic – adica poate pune in functiune motorul cu 2 baterii R3(AAA)banale de telecomanda, include corectia de avans... si ca particularitate a fost conceputa de inginerii de la Sukhoi, asta spune tot restul sunt vorbe... Noua generatie de Ural nu stie ce este aia aprindere, iar pentru cei care sunt de pricipiul "merge si asa", toate acestea nu conteaza.

 

Ca o concluzie, de fapt nu montajul lui Gotronic are "hibe" ci platina la care nu se renunta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-a sunat acum cateva minute in urma un prieten. are un mt 11,si si-a cumparat o aprindere electronica de nipru (cea cu butoias). a montat-o sus,a dat scanteie doar trei pedale,pe urma canci. s-a bulit aprinderea. intrucat nu are cont pe forum,ma roaga sa va intreb de la ce poate fi simptomul,ori daca mai poate fi reparata aprinderea,ori tzapa lui .. :huh:

 

Va multumesc! :cheers:

Salutare,eu sunt pretenul lui Nica,cel cu aprinderea de nipru cu butoias,precizez k am montat aprinderea pe motor si nu mi-a dat deloc scanteie cand am dat la pedala,am demontat-o si am observat k atuncia cand dezlipesclipesc butoiasul de senzor da scanteie,practic fara distantza intre senzor si butoias...,ma asteptam sa aibe cva distanta k si la gootronic,o sa mai incerc saptaman asta,se poate sa fie un span de metal intre cei doi poli magnetizati...

 

Nu cred ca electronica este stricata! Inainte de a-si baga nasul in ea este mai bine sa faca verificari de alimentare. De regula apar probleme de semnal senzor magnetic, acolo trebuie verificata distanta dintre rotor si cititor. Am intalnit cateva cazuri similare, niciodata nu a fost electronica. Au fost si cazuri in care a pornit singura fara sa aflu cauza. Sa apeleze la un electronist care are un osciloscop si poate verifica atat semnalul de intrare cat si impulsurile de iesire.

Am patzit si eu k am pus intr-o pozitzie butoiasul si a inceput sa dea scanteie singura(intermitent)...cred k senzorul..e de doi lei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cristi57
1. corectiile nu se fac zilnic, cred ca dupa ce s-a rodat un pic platina - de bachelita- reglezi avansul pe la 4-5000km, rezonabil. E solutia cea mai ieftina daca ai si centrifugalul OK.
Mie nu mi s-a dus niciodata un Gotronic in 60-70000km facuti cu motociclete la care l-am pus =>felicitari inginerului din Tg Mures. www.gotronic.ro

Am acum aprindere electronica de la Dany pt ca atata timp cat nu-i arsa functioneaza f bine, e special facuta pt boxerele sovietice, a fost proiectata in vremuri sovietice in institut serios (am cautat peste tot e ceva cu S dar nu Sukhoi), e ieftina, se pupa direct etc.
Am cumparat-o si montat-o pt ca nu reuseam sa-i dau de cap centrifugalului dar am descoperit ca nu era el de vina ci pinionul juca mult st-dr pe axa cu came (probabil cand am overholat motorul acum 5 ani am pus un pinion nu f fest pe arbore si in timp s-a uzat canalul de pana). Acum daca am belele imediat am pus la loc platina si Gotronicul.
La aprinderea asta sovietica trebuie sa monitorizezi chipurile "pucul" pt ca-si face joc si pt ca pot sari bucatile de otel.
2,3 nu am replica...dar nici magnetic nu cred ca se asigura egalitatea pe cilindrii.

@prietenul lui Nica, regleaza cum trebuie distanta cum ti-a zis cristi57. Citeste despre aprinderi pe www.goodkarmaproductions.com cauti acolo la documentatie.




Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..o sa mai incerc saptaman asta,se poate sa fie un span de metal intre cei doi poli magnetizati...

Acum 3-4 ani am fost la Ciro sa-i fac electrica. Am inceput devreme dar ne-a prins seara, am lasat aprinderea la urma spunandu-mi ca-i treaba cea mai simpla... ei bine n-a fost asa! Pana la 4 dimineata am tot schimbat bobine si bujii fara sa potem porni motorul. Obositi am renuntat si ne-am culcat. Cand ne-am trezit am luat totul de la iceput si surpriza... a mers de prima data!

Nici astazi nu stiu care a fost cauza... oboseala, bautura sau toanele unei nipre? Probabil o legatura de masa.. nu stiu!

 

@cristi57

1. corectiile nu se fac zilnic, cred ca dupa ce s-a rodat un pic platina - de bachelita- reglezi avansul pe la 4-5000km, rezonabil. E solutia cea mai ieftina daca ai si centrifugalul OK...

Daca te multumesti cu "merge si asa", este ok! Eu sunt mai pretentios, imi plac lucrurile facute bine, fiabile, sa plec de acasa si sa ajung unde-mi propun(apoi tu sti ca eu nu prea am scule la mine, o surubelnita si cateva chei - pe care oricum nu le folosesc)

 

Sefu ce pot sa spun? Probleme cu aprinderea am avut de cand am cumparat motorul. Trebuia sa reglez aproape zilnic o aprindere ce nu mergea, ma chinuia pornirea si relantiul in special. O faceam la rece si dupa ce se incalzea motorul o lua razna, umblam degeaba in carburatoare, dupa o ora se oprea la relanti... zilnic eram cu mana in motor. Schimbam bobine, fise si bujii la greu...

Dupa verificarile facute atunci, am constatat ca daca reglam avansul la un cilindru se modifica la celalalt - si asta se intampla cu o aprindere noua fara jocuri, uzuri sau piese deformate... o am si atazi in cutia originala!

Citind pe toate forumurile am aflat de Gotronic cu care am luat legatura si care la acea vreme inca era in studiu cu senzorul electronic, baza fiind tot platina... ori eu nu aveam probleme de scanteie ci de instabilitatea momentului scanteii!

Tot in acea vreme, tot de pe forum am aflat si de aprinderea BS3. Am optat cate aceasta. La Dany - 100$

Din acel moment am uitat de reglaje, au disparut faimoasee pedale in gol la prnire, rateuri si intreruperi in mers si mai ales la turatii mari, a disparut instabilitatea relantiului care dupa 3 ore de mers trebuia iar reglat, etc...

Apoi sti bine ca la mine motorul porne absolut intotdeauna la prima pedala, chiar si dupa doua saptamani de stat. Ineci carburile, tragi socurile, pui contactul si porneste, am demonstrat-o de multe ori. Functionarea motorului devine incntestabil mult mai buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pornit dnepru fara tobe si coturi.am observat ca la chiuloasa stanga ies flame si la celalalt nu,la renti.si merge si cilindru ala.are vreo legatura cu tema asta?am aprinderea pe platina+gotronic+bobina dubla cccp.

http://www.facebook.com/photo.php?v=545767408797136&set=vb.100000916465046&type=3&theater

Editat de robert bk350
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai motorul are instabilitate in functionare, rateuri de aprindere, raspunde si demareaza greu la accelerare... apoi filmuletul are intreruperi desi l-am vizionat de cateva ori. Nu ai spus nimic despre bujii, aspectul lor(era foarte important). Jocul termic l-ai verificat?

Aparent reglajul carburatoarelor nu este optim si nici bine sincronizate, stangul pare bogat(flacara rosie cu urme de fum negru) iar dreptul pare sarac(flacara albastra stravezie)! Evident cilindrii nu muncesc la fel.

Ce poti sa faci? Fara sa umbli la carburatie, in timp ce motorul functioneaza tejoci putin cu avansul.

- micsoreaza avansul(ar trebui sa apara flacari si pe dreapta albastru catre violet)

- mareste avansul(ar trebui ca flacarile pe stanga se devina din rosu inchis mai galbui)

Daca se intampla cele scrise, inseamna ca "are legatura cu tema asta"...asa se intampla si la mine cu aprinderea originala.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Uite mai Nica ce baiat valabil esti tu ca ai pus poze. Eu numai i-ti explic. In poza din stinga se vede cel mai bine. Presupunem ca rotorul este prins pe axa cu came si placa de baza a aprinderii este prinsa pe capacul frontal al motorului. Pe placa de baza a aprinderii este prins senzorul. Are doua suruburi. Slabite putin amindoua. Vezi ca la surubul din partea de jos este facut un sistem in care bagi o surubelnita lata si-ti permite prin rotirea surubelnitei sa misti senzorul sus-jos ( cum i-l vedem noi acum in imagine). Repet, presupunem ca totul este montat pe pozitie, axa cu came, capac, aprindere, suruburile slabite putin la senzor, rotorul montat pe axa cu came. Intre rotor si senzor bagi usor o laina de 0,4mm, reglezi senzorul la 0,4, stringi putin surubul de sus, lasi laina intre rotor si senzor si rotesti una tura axul came. Stringi bine suruburile de la senzor si ai facut reglajul, jocul intre senzor si rotor. Am spus sa lasi laina de 0,4 intre senzor si rotor, ca in cazul in care exista o bataie, un joc al axei, de care nu stii, nu l-ai vazut si axa se invirte sa nu atinga rotorul (butoiasul) de senzor. Vezi ca senzorul ala este dublu. Intre tusbusurile alea nu trebuie sa fie nimic. Ai grija ca sint si magnetizate. Daca a prins ceva feros acolo intre ele, pa si pu....scinteie. Nu lasa rotorul in locasul ala cu bara de otel pe senzori timp indelungat., nu e bine ptr ei. Pe placa de baza sint niste semne si indreptul lor scrie +10 <O> -10. I-ti spun cum este la Dnepr. Pe<O> trebuie sa cada surubul de fixare al aprinderii pe capac din partea cilindrului stinga. In momentul in care vrei sa umbli sa reglezi avansul, nu umbli cu unghiuri mari. Foarte putin umbli stinga- dreapta, cum ai nevoie. Daca dai-iei avans in unghiuri mari nu mai vezi tu motor pornit cit curge apa pe Bega. Cind te hotarasti de ceva da-mi un tirrr . Numai bine. .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma omora vecinii daca ma apuc sa reglez motoru fara coturi/tobe.reglajele termice (supapele ) sunt reglate la 0,10 strans ca nu am avut 0,07. aprinderea e la semn,de pe volanta.la milimetru.carbuatoarele sunt reglate dupa ureche.dar am sa apelez la Silviu.deja am discutat cu el de sincronizarea carburatoarelor.per ansamblu nici mie nu imi place aprinderea asta.dar e cea mai simpla.ideal ar fi 2 sisteme de aprinderi individuale. 1 cama,2 platini sau senzori ,2 bobine simple.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma omora vecinii daca ma apuc sa reglez motoru fara coturi/tobe.reglajele termice (supapele ) sunt reglate la 0,10 strans ca nu am avut 0,07. aprinderea e la semn,de pe volanta.la milimetru.carbuatoarele sunt reglate dupa ureche.dar am sa apelez la Silviu.deja am discutat cu el de sincronizarea carburatoarelor.per ansamblu nici mie nu imi place aprinderea asta.dar e cea mai simpla.ideal ar fi 2 sisteme de aprinderi individuale. 1 cama,2 platini sau senzori ,2 bobine simple.

Complicatii inutile, fa un efort si cumparat-ti un BS3, astazi este la juma'de pret fata de cand am achizitiona-o eu... este mai simplu decat doua platine + restul componentelor!

Pe vremea cand nu exista, toata lumea isi dorea sa aibe... era o nebunie generala toti alergau dupa tiristori si tranzistori, scheme, etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari,tot eu va deranjez cu aprinderea aceea cu butoias,am demontat senzorul inductiv de pe suportul aprinderi(fara sa dezlipesc firele) si in timp ce miscam de fire unde intra in senzor a inceput sa imi dea scanteie in functie de cum miscam de fire,se pare k este defect de fabricatie,deja am fost la magazinul de unde am luoat-o si o sa imi vina alta probata ...sunt curios...,Imi poate spune cineva cati capetzi de la tolele circuitului magnetic din senzor fac "legatura" cu partea metalica din butoias,k la mine cunt doi capetzi in esteriorul bobinei si unul singur in mijlocul bobinei senzorului inductiv...Nu trebuia sa fie doi capetzi si in mijlocul bobinei?

Editat de alinutzu zzr1100
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masoara impedanta miscand de fire, trebe sa ramana neschimbata. Senzorul inductiv este principial asemanator cu capul de redare de casetofon. Nu sunt reparabile, dezmemrarea lor iseamna distrugere.

Se vede ca nu ai facut masuratorile prescrise inainte de dezmembrarea componentelor(operatie ce in majoritatea cazurilor conduc la degradarea acelor componente)! O duceai la magazin intacta nu bucati. Daca ti-o schimba la magazin, de ce-ti mai spagi capul... chiar nu inteleg?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...