Sari la conținut

Rulment Romanesc


Robert
 Share

Postări Recomandate

Acum 2 saptamani, am gasit rulmentul de la roata spate, (pe drapta, in partea cu frana), uzat. Din bile erau "sarite" mici fragmente si nu mai erau perfect rotunde. :P Facea un zgomot tare urat. Am avut impresia ca se aude din cutie. Dar am avut norc, ca era doar rulmentul. (6205 LU NTN Japan)-asta scria pe el :drink:

Am gasit unul la piese auto,fabricat in Romania 6205 Z. A intrat la perfectie.

 

Toate bune si frumoase, dar dupa aprox 200 km, l-am gasit uzat si pe asta.

Sa fie marfa romaneasca asa proasta ? Sau poate conteaza LU-ul ala mai mult decat m-am gandit eu...

 

Acum stau cu motocicleta (kawa zx6r - 2000) suspendata si nu stiu ce sa fac... :eek:

Unde pot gasi rulmenti klumea? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

www.skf.com - aici gasesti catalogul de produse.

www.badi.ro - nu sunt singurii, sunt o gramada de distribuitori mai mici - care iti aduc (cam in 2 saptamani, daca nu au pe stoc, rulmentul ). La tine s-ar putea sa fie uzatzi mai multzi rulmentzi (daca roata are mai multzi) si din cauza asta roata iti papa rulmentul de pe partea cu frana, iar celalalt rezista (dar strica). Am un prieten care lucreaza la o firma de-asta distribuitoare si au legaturi cu mai multe depozite din tzara, deci acces la stocuri mai mari - iti dau pe PM numele si tel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu poate sa cedeze asa repede decat daca e fortat altfel decat a fost proiectat. Am intalnit problema asta la un zx7, lipsea o bucsa-distantier, tot sistemul de forte se schimbase in butucul rotii si cand strangeai piulita pe ax rulmentii erau fortati axial (ei fiind normali-radiali). Din senin au cedat 2 din 3 :eek:

Verifica sa ai toate bucsele, saibele si ce o mai fi acolo pe ax.

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am schimbat rulmentii de spate la ex ducatiul meu cu unii romanesti......................dupa 300km erau ca si cei care erau originali si mersesera 35.000km.....................am pus originali si nu am mai avut probleme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, lu ala conteazaa mai mult decat crezi.

rulmentii pot avea aceeasi dimensiune, dar caracteristici de exploatare total diferite. (exista exemplu si la dacai, la roata se pupa niste rulmenti de la motoare electrice dar care nu tin mai mult de 1000km in cel mai fericit caz)

rulmentii romanesti sunt de foarte buna calitate.

Fabricade la alexandria este detinuta de KOYO - japonia si are conducere japoneza :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand am strans piulita de la axul central, roata se invartea greu.Oare o fi normal? A trebuit sa o slabesc sa mearga usor. La Suzuki nu mi s-a intamplat chestia asta. Am strans piulita foarte tare si mergea normal.. cred ca lipseste vreo' saiba..ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite cum am facut eu: cand am luat NSR-ul am gasit rulmentii pe fata uzati.

I-am comandat pe un site in Londra pe sistemul "Rulmenti pt Honda NSR 125 RK", m-am chinuit sa ii aduc in tara ca nu aveau shipping in Romania si cand au ajuns am aflat ca erau KOYO si erau facuti la Alexandria.

Am platit 400.000 lei pe ei si ei costau de fapt 40.000 lei.

 

Deci sfatul meu : desfa motorul , scoate rulmentii vechi si caut rulmenti romanesti dar ai grija sa fie rulmenti AUTO si nu industriali (Faza cu uzura rapida).

 

Succese nebanuite,

Remi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand am strans piulita de la axul central, roata se invartea greu.Oare o fi normal? A trebuit sa o slabesc sa mearga usor. La Suzuki nu mi s-a intamplat chestia asta. Am strans piulita foarte tare si mergea normal.. cred ca lipseste vreo' saiba..ceva...

242495[/snapback]

Sigur iti lipseste un distantator sau o siguranta si iti foteaza in bile. Orice rulment ai pune nu rezista in conditiile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum am presupus initial, sigur iti lipseste o bucsa/saiba-distantier. Un rulment radial cedeaza cand il soliciti axial, poate sa fie mama SKF-ului. Ia la puricat sistemul, trece-l prin putul gandirii si fa la strung piesa lipsa. Strangerea trebuie sa actioneze numai pe interiorul rulmentilor si atat, nu in bile fata de camasa. Daca atunci cand strangi piulita cuplul de strangere nu pare sa mai creasca semnificvativ de la un nivel incolo -->fortezi in rulmenti. Daca insisti ajungi sa dai afara rulmentul din locas prin ruperea sigurantei/canalului ei.

 

Schimba TOTI rulmentii dupa ce ii dai de cap, probabil au fost fortati toti. Un rulment normal de roata e cca 50.000, adica nu merita sa te zgarcesti.

 

 

Probabil proprietarul anterior a ramas cu piese in plus dupa ce a schimbat cauciucul sau lantul. :eek: :drink: S-au mai vazut cazuri de "meseriasi" d-astia :P

 

 

P.S. Nu va mai feriti de rulmentii romanesti, sunt printre putinele lucruri care inca se mai fac bine.

Ca sa va dati seama de preturi: Acum cativa ani tot cautam un rulment ciudat cu 2 randuri de bile pt Jawa.De la URB-Koyo costa 320.000 dar nu aveau pe stoc.De la SKF costa 840.000 ! Pana la urma am gasit romanesti in piata la Craiova, probabil furati de pe la vreo fabrica, cu 100.000 ! Am luat 2 de bucurie :) Merge perfect si acuma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea ca in domeniul rulmentzilor auto sa stea altfel lucrurile, dar la rulmentzii industriali iti zic sigur ca skf-ul, desi e de ics ori mai scump decat rulmentzii chinezesti (care vin frumos impachetatzi, nichelatzi chiar :)), merita banii, deoarece pentru un utilaj de injectie de mase plastice sa zicem, cedarea unui rulment (prost) inseamna oprirea productziei pe 3-4-5 zile - pierderi mult mai mari decat pretzul unui rulment scump. Cu toate astea, din aceleasi surse stiu, chinezariile incep sa acapareze piatza, incet, incet... deh.. romanul tot roman, se bucura ca e "curat si frumos" si ieftin pe deasupra.

 

Cat despre literele alea - LU, Z, K, KZK etc. etc.. - sunt foarte importante, reprezinta tot felul de jocuri interne ale rulmentzilor (la rece de exemplu), elasticitatea materialului, tipul, etc. etc.. prin cataloage am vazut ca de obicei un rulment e specificat intai prin indicativul asta - litera/literele, apoi cifrele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma am gasit romanesti in piata la Craiova, probabil furati de pe la vreo fabrica, cu 100.000 ! Am luat 2 de bucurie  :P Merge perfect si acuma.

242758[/snapback]

 

Imi aduc aminte. Erai foarte incantat. :drink: Ai dat si o bere pentru afacerea asta. :eek:

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 years later...

Știe cineva vre-un site de unde se pot cumpăra rulmenți ?

 

fara postul tau nu aflam de "rulmentii romasnesti" .

 

...

Dupa 5 ani :))))))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fara postul tau nu aflam de "rulmentii romasnesti" .

 

...

Dupa 5 ani :))))))))))))

 

 

6 ani si jumatate , mai exact :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice ai lua ai grija sa fie destinat folosirii la roti, nu la alte aplicatii. Este o diferenta enorma de incarcare intre un rulment care sustine greutatea unei motociclete care franeaza si unul care sustine centrat axul unui polizor. Multi isi inchipuie ca daca au gasit un rulment cu aceleasi dimensiuni de 5 ori mai ieftin au descoperit America... ;)

 

Mai mult despre uzarea rulmentilor aici:

http://www.koyousa.com/brochures/pdfs/catb3001e.pdf

Editat de lipton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...