Sari la conținut

Cb 500 - Zgomot Ciudat


akkimo
 Share

Postări Recomandate

Problema sta in felul urmator:

 

Dimineata ( sau cand e rece motorul), trag socul, pornesc, totul ok, motorul suna foarte bine.Cand se incalzeste putin, imping socul, sta cuminte in 1200 ture, dar se aud niste zgomote foarte ciudate din motor. Ca un fel de huruit de lant. Cand o accelerez , zgomotul dispare, cand o las la relanti iar face urat. Cateodata zgomotul persista si in viteza I. Dupa ce circul putin cu ea, si motorul se incalzeste mai bine, parca nu se mai aude.

 

Am inteles ca problema ar fi lantul de distributie. Daca are cineva timp sa imi explice cam care este rolul lantului de distributie si care ar fii consecintele faptului ca umblu cu ea asa...

Se poate remedia aceasta problema prin inlocuirea uleiului cu unul mai vascos?

 

Multumesc !

Editat de akkimo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu lantul de distributie face legatura intre arborele cotit si cel cu came .Daca lantul e prea destrans apare riscul sa-ti sara un dinte si sa-ti deregleze distributia sau se poate rupe si atunci mai pornesti motorul doar dupa ce schimbi lantul.Eu ti-as recomanda sa-l schimbi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu lantul de distributie face legatura intre arborele cotit si cel cu came .Daca lantul e prea destrans apare riscul sa-ti sara un dinte si sa-ti deregleze distributia sau se poate rupe si atunci mai pornesti motorul doar dupa ce schimbi lantul.Eu ti-as recomanda sa-l schimbi .

 

 

Ce se intampla daca se rupe in timp ce :cheers: ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce se intampla daca se rupe in timp ce :cheers: ???

 

 

Motor VARZA ( adica se pot rupe supape, sparge pistoane...etc) mai bine rezolva problema : adica ori intinzi lantzul ori il schimbi daca nu mai ai ce intinde .

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motor VARZA ( adica se pot rupe supape, sparge pistoane...etc) mai bine rezolva problema : adica ori intinzi lantzul ori il schimbi daca nu mai ai ce intinde .

Bafta!

 

 

 

 

 

:cheers:

 

E complicata operatiunea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate, cati km are motorul tau?

 

Nu ma pricep foarte tare dar din ce am citit pe net despre motorul nostru (CB500) are intinzator automat de lant de distributie, la care nu trebuie umblat, dar peste 50.000 km cam trebuie schimbat lantul.

post-2755-1127740816_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate, cati km are motorul tau?

 

Nu ma pricep foarte tare dar din ce am citit pe net despre motorul nostru (CB500) are intinzator automat de lant de distributie, la care nu trebuie umblat, dar cam pe la 50.000 km cam trebuie schimbat lantul.

 

 

24.000 km. Cel putin atat indica bordul.

Editat de akkimo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca trebuie ascultat motorul. Nu poti face un diagnostic doar din descrierea zgomotelor. Cauzele pot fi multiple. Daca iti da vibratii in cadru ar putea fi vorba chiar despre biele/cuzineti (cu presiunea la ulei cum stai?)

 

Bineinteles ca nu poti dignostica doar dupa descrierea zgomotelor.

Vroiam doar niste sugestii, sa stiu de unde sa pornesc.

Oricum, daca nu mai e vreme de :cheers: , desfacem tot , vedem care e buba, reparam si :banana:

 

multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

salut,

si a mea mai cloncane la relanti, daca e motorul rece. Am inteles ca problemele cu intinzatorul de lant si cu lantul de distributie sunt calcaiul lui ahile al cb500-urilor mai vechi. Sa speram ca nu o sa avem probleme cu asa ceva prea curand!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

si a mea mai cloncane la relanti, daca e motorul rece. Am inteles ca problemele cu intinzatorul de lant si cu lantul de distributie sunt calcaiul lui ahile al cb500-urilor mai vechi. Sa speram ca nu o sa avem probleme cu asa ceva prea curand!

 

Nu ere lantul de distributie ci doar ceva ce nu era strans bine ( nu am inteles nici eu prea bine ce ).M-am panicat eu degeaba. Oricum s-a rezolvat repede. :crack: :crack: :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Vizitator AdrianB1

Nu ai cum să afli ce era? ÂŞi la mine e un zgomot la rece, dar e undeva în fața motorului. Cum am ceva carene pe ea e cam greu să mă prind de unde vine fără să le demontez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Zgomotul de lant de obicei vine din lantul de distributie, dar mai poate aparea si de la lantul arborilor de echilibrare(presupun ca ai asa ceva) , si daca transmisia intre arbore si ambreiaj/cutie se face prin lant, poate fi si ala. Intinzatorul de lant de distributie la CB-uri stiu ca e automat, adica ti-l intinde pana la capat de cursa cand lantul devine prea uzat si trebuie schimbat. Un lant uzat iti muta sincronizarea distributiei , motorul nu mai merge la fel de "curat" si daca doamne-fereste sare dinti sau se rupe, adio motor. Se mai pot face unele manareli pana gasesti alt lant, dar nu e f indicat (modificat intinzatorul sa intinda mai tare). Cand schimbi lantul de obicei tb schimbata si patina, si in unele cazuri intinzatorul cu totul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Nu pare zgomot de lanţ, e o bătaie care nu variază cu turaţia: intervalul e relativ constant şi la 1300 de ture şi la 3000 (mai sus nu se mai aude). Pare ceva desprins sau strâns incomplet pe la prinderea motorului sau a radiatorului (am mai găsit o carenă care are un joc de 2 mm la un şurub, nu era strâns), dar ca să descopăr ce e trebuie să dau jos carenele şi să iau şuruburile la verificat. Mă gândeam că o fi ceva care apare frecvent la modelul ăsta şi ştie cineva direct ce e.

 

Ce e şi mai ciudat e că apare doar la vreo 2 minute după pornire (la rece niciodată) şi doar în staţionare, în mers (am scos din viteză şi am lăsat la relanti ca să se audă) dispare.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pare zgomot de lanț, e o bătaie care nu variază cu turația: intervalul e relativ constant Âşi la 1300 de ture Âşi la 3000 (mai sus nu se mai aude). Pare ceva desprins sau strâns incomplet pe la prinderea motorului sau a radiatorului (am mai găsit o carenă care are un joc de 2 mm la un Âşurub, nu era strâns), dar ca să descopăr ce e trebuie să dau jos carenele Âşi să iau Âşuruburile la verificat. Mă gândeam că o fi ceva care apare frecvent la modelul ăsta Âşi Âştie cineva direct ce e.

 

Ce e Âşi mai ciudat e că apare doar la vreo 2 minute după pornire (la rece niciodată) Âşi doar în staționare, în mers (am scos din viteză Âşi am lăsat la relanti ca să se audă) dispare.

 

pai in postul de ieri ziceai ca se aude la rece, azi zici ca nu la rece B)

 

Da jos carenele si vezi daca se mai aude. Daca nu, inseamna ca plasticele de la carene sunt de vina. Daca zgomotul apare si cand nu ai carenele verifica sa nu ai ceva destrans pe acolo.Daca nu gasesti nimic.... mergi la un mecanic.

Cand tragi de ambreiaj dispare zgomotul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...