Sari la conținut

Voshod


iuli-voshod
 Share

Postări Recomandate

Referitor la magnetourile rusesti (cele intalnite de mine), sunt 3 versiuni cunoscute: 6V/45W (cea cunoscuta de Carpati), 12V/65W (cea de Minsk) si 2V/90W(cea de Voshod).

Pe motocicleta Voshod au fost echipari si cu magnetoul de 65W dar si cu cel de 90W, de aceea se mai confunda versiunile.Ele difera constructiv.

Cel de 6V arata ca cel de Minsk, este principial la fel (adica rotor in 2 trepte, pe diametrul mare sunt magnetii ce produc curent, in stator fiind bobilele ce produc curentul de lumini dar si bobina ce produce curentul pentru scanteie, pe diametru mic fiind doar zona ce da impuls pentru scanteie cu bobina-senzor pentru scanteie montata in afara rotorului, la vedere, i se poate regla pozitia relativa fata de rotor) , dar e mai mic atat in diametru cat si inaltimea lui, de aceea se preteaza a fi montat pe MZ 125, nenecisitand modificari.

Cel de Voshod (90W) este mai compact si diferit constructiv, rotorul este cilindric cu toti magnetii distribuiti pe el, iar toate bobinele, inclusiv cea senzor de scanteie sunt in interior.

Aceasta diferenta constructiva face ca "napolitana" sa fie diferita, daca se foloseste napolitana de la model 65W (cu senzor-aprindere in exterior) la cel de 90W (cu bobina-senzor in interior) vom avea o multime de csantei la o rotatie a motorului, senzorul fiind influentat de toti magnetii de pe rotor.

De aceea napolitanele corelate cu tipul magnetoului sunt:

 

252.3734 -pentru 6V 45W (CARPATI 6V);

262.3734 pentru 6V 45W ( Minsk);

94.3734 -pentru 12V 90W (VOSHOD)

 

Deci terminatia codului este aceeasi si este imprimata foarte vizibil (pe toate apare 3734 vizibil), dar inaintea acestor caractere e poansonat, mai putin vizibil codul ce face diferenta (asta deoarece e aceeasi carcasa produsa cu marcajul 3734 si apoi functie de modulul electronic montat se poansoneaza acel prefix).

Am pus si poze cu cele 3 magnetouri.


» Post actualizat in 04 Mar 2016 08:29

Oare s-or fi inspirat proiectantii rusi la conceptul K175 de la DKW 175 din 1958?

Bineinteles ca sunt diferente, dar se pare ca bunicul Voshod e tot DKW.

post-33773-0-79599600-1456903273_thumb.jpg

post-33773-0-03198600-1456903284_thumb.jpg

post-33773-0-90407800-1456903312_thumb.jpg

post-33773-0-28745900-1457079941_thumb.jpg

post-33773-0-53659600-1457079951_thumb.jpg

post-33773-0-83376200-1457079967_thumb.jpg

post-33773-0-31395900-1457079978_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Azi dau sa plec la munca cand ma lasa bateria la Honda asa ca am zis ca e momentul potrivit sa scot de la iernat Voshodul. Apreciez foarte mult pedala de pornire :D A luat-o fara probleme dupa ce am curatat bujia.

 

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare.

 

Am si eu nevoie de mufele ce se cupleaza la modulul electronic al lu' Voshod ,daca poate cineva sa mi le dea .

Sau daca se potrivesc de la ceva,as dori sa stiu de la ce ?

 

Merci

 

 

Cumpar si alte piese de Voshod

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Daca nu doresti neaparat sa ai originale, poti safolosesti "papuci" normali, bine fixati pe fire, daca gasesti de alama sa-i cositoresti si mai bine.Contacte perfecte sunt de dorit la aceste aprinderi.

In fond sunt 4 fire ce leaga magnetoul de modulul electronic, ce pot fi frumos introduse intr-un tub de protectie si e ok.

Nu cred ca se potrivesc altele(la legatura cu modulul electronic sunt identice cele de Minsk, la magnetou la Minsk sunt suruburi, nu e mufa ca la Voshod.

Despre alte piese, depinde ce ai nevoie, pe la Gaspar se gasesc diverse piese noi (lant, burdufe lant, pedale, segmenti si pistoane, ambreiaj- le pomenesc pe cele ce sunt de obicei necesare).Sunt si motociclete complete de vanzare la preturi bune, dar uneori ce ai avea tu nevoie e defect si pe cea cumparata ca donator.

Daca ai nevoie de ceva sfaturi, poti sa ma mai intrebi, ori pe "Iuli Voshod"care e destul de experimentat la Voshod - are exercitiu pe acest model (ai pe cel in 2 tobe?).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar, stau la dispozitie ptr informatii; si napolitana de minsk parca tot pe mufe este; dar izolate cu tub termocontractibil, firele cu papuci fa foarte bine serviciul.

 

p.s. @vene... vreau busonul ala! :P

p.s.2 anul asta cred ca vin cu trabi la comuniste; daca am timp fac si Voshodul; dar parca vreau o vopseala profi la el; mai ales ca ii pun aripa fata si rezervorul original; buzunare cu capace noi; etc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o aripă de față pentru donat. Voschodarul care o vrea trebuie să vină s-o ia sau să plătească transportul. Mîine îi fac o poză, două...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc colegilor pt informatii si pt sprijin.

De fapt eu am cumparat un magnetou de minsk si o napolitana pt o adaptare la un IJ pe 6V,insa speram sa fac rost si de cuplele care ma ajuta sa le "agat" de instalatie

Poate totusi le gasesc.

Saui chiar o instalatie complecta dar in stare buna ?!?.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A ta să fie, Iuli! Sună-mă cînd poți și stabilim cum să ajungă la tine.

post-7334-0-34736500-1459241019_thumb.jpg

post-7334-0-09283800-1459241022_thumb.jpg

post-7334-0-88656000-1459241024_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Vin cu ceva informatii din zona K175, ca si lamuriri pentru cei ce mai "mesteresc" la stfel de modele.

Asa cum am mai scris la acest tip de motocicleta au fost diverse versiuni obtinute din combinatii ale unor repere ce nu sunt bine delimitate pe modele.

Asa sunt si cilindrul cu evacuarile, unde se pot intalni 2 variante.Aceasta apare mai mult pe modelul cu 3 viteze, cel echipat cu dinam.

Exista o varianta de cilindru (cred ca folosit pana in 1960) la care la evacuare sunt inserate piese de metal ce au filetul de fixare coturi, astfel la acestea piulitele de la coturi sunt mai mici, cred ca sunt identice cu cele de la K 125.

O alta varianta ce se intalneste si pe modelul cu 3 viteze dar care cred ca e pe toate cele cu 4 viteze (cele cu magnetou) este cea cu zona de prindere cot din aluminiu, corp comun cu radiatorul cilindrului.

La cestea, piulitele sunt mai mari si raman la fel si la Voshod.

In poza se vede pe acest model in 3 viteze cilindrul cu inserturi iar in alta poza am pus cele 2 versiuni de cilindru.

Sper ca aceste informatii sa fie utile celor ce au K 175 si cauta piese de schimb, deoarece achizitionarea cilindrului e bine sa fie in concordanta cu coturile ce echipeaza motocicleta.

post-33773-0-78097000-1460009134_thumb.jpg

post-33773-0-76305500-1460009148_thumb.jpg

post-33773-0-61266400-1460009154_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Mufa pentru magnetou am gasit acum la targul de la Valea Cascadelor

» Post actualizat in 18 Apr 2016 13:40

Am platit asigurarea pe 6 luni la Voshod, 271 lei. Pe 6 luni este mai scumpa cu 50 de lei decat decat pentru Transalp...

post-67547-0-29178100-1460787870_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am inceput restaurarea "profi" a Voshodului meu! Unde mai gasesc si eu un set de garnituri si simeringuri ptr motor?!? si mai caut o piulita de cot evacuare ce vine pe cilindru NOUA; vechi am destule! Merci!

 

06935b487274323.jpg 259a85487274328.jpg c7727c487274334.jpg

Editat de iuli-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam fain; nu ma grabesc sa-l termin; vreau sa iasa lucrare buna! Ii fac un topic separat ptr procesul de restaurare! Si tot acolo ce probleme am gasit in motor dupa demontare! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

@varg-voshod-pune de-o parte te rog "un set'' pentru mine, si vedem cum intru in posesia lor! Sunt bine sa le ai acolo! Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Refac acum un motor de Voshod cu un esapament si sunt impresionat (in aceasta faza) de acest motor! (abstractie de problemele aparute la un motor"OK" de pe OLX, cu carter spart si lipit cu "poxipol", dar e un risc asumat, deoarece traiesc in Romania Mare si e nevoie sa colaborez si cu persoane din Galati!)

Am experinta pe motoarele K 175(unde nu sunt mari diferente in timp pana la Voshod in 2 tobe, care sincer eu il consider urat si fara inbunatatiri majore fata de K 175 din anii 1960-1961, exceptie aprinderea laudabial!)

Cu acest motor insa, vad altceva!

Oare poate mai mult decat Voshod 2 tobe?- vad un cilindru cu o admisie generoasa, parca si mai atent lucrat,(dar tot urat e fata de K 175, care e prietenul meu!).

A mai testat cineva acestr motor?- de ce are nevoie sa "dea tot"?- cred ca un carburator, CARE?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut! Am si eu nevoie de o cota de masuratoare. Vreau sa stiu la ce adancime e rotorul, fata de fata statorului, sau orice alt reper de pe stator. cand generatorul e montat pe motor. Vreau sa montez generatorul la Ij si nu stiu cum sa pozitionez statorul.


» Post actualizat in 01 Feb 2017 16:33

Despre motorul cu o toba... stiu ca e destul de ˝impins˝ deja de fabrica din prelucrarea baleiajului, are mai multi cai decat cel in doua tobe. ai mai putea sa ii pui un alt carburator si o toba cu rezonator...dar nu prea vad unde o sa gasesti o toba ptr cilindreea lui. de 250cc, cred ca e deja prea mare.

Caut si eu un motor cu o toba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut!

caut sa cumpar o aprindere electronica de Voshod. Va astept pe PM!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...