GoMeZ Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 neatza sunt prea idiot pt secolul asta am avut bateria la incarcat noaptea si dimineata, adormit si idiot am montat-o invers moto : VFR 800 FI RC46 din 1998 am vazut ca stau semnalele aprinse si nu stiam de ce... si cand mai arunc un ochi am vazut minunea. am pus bornele invers si ... ramane becul FI aprins... adica injectia... in rest e ok, merg faruri, semnale, demarorul... e posibil sa se fi ars vreo siguranta sau ceva? si nu computeru' de injectie? sau sa aiba alarma o chestie? si sa fie din alarma. nu am avut timp sa ma joc mai mult dimineata ca si asa am intarziat la munca ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 (editat) am mai facut cineva asa dar incarcase invers baterie (da, se poate). problema ta e cu becul ala FI? lui i se ardea sigurantza de fiecare data cind incerca sa monteze bateria (incarcata invers) /index.php?showtopic=275119 aici e topicul celui care s-a incarcat invers bateria. In mare cred ca ai aceeasi problema daca bateria ta e incarcata corect insa montata invers) Editat Octombrie 23, 2008 de ser79ban Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Octombrie 23, 2008 Autor Share Postat Octombrie 23, 2008 da... doar ca la el se ardea siguranta principala.. la mine nu... o bateria de RS am incarcat si eu invers acum vreun an dar m-am prins la timp si nu am montat-o... o sa imi bag nasul mai adanc diseara... sper sa fie o siguranta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 In orice circuit care se respecta, exista "dioda prostului"(fara gluma) care se monteaza special pentru cazurile astea cu baterie montata invers. Are doua configuratii - serie si paralel. Daca e serie, nu crapa nimic, dar nu se aprinde niciun bec, nimic, si nu se foloseste fiindca ai cadere de 0.6V pe ea si nu intotdeauna e fezabil. Din simptome nu e cazul tau. . A doua configuratie e in paralel pe baterie, conduce doar cand bateria e montata invers si provoaca un scurtcircuit care face sa arda o siguranta. Acum eu nu stiu daca sistemul tau are dioda asta, dar chiar si daca o are, sigurantele sunt lente fata de electronica, si se poate sa ai si siguranta dusa, si electronica bulita. Siguranta aia impiedica mai mult sa nu ia foc sistemul cand pui bateria invers, sau limiteaza pagubele. Succes la depanare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Octombrie 23, 2008 Autor Share Postat Octombrie 23, 2008 (editat) sar'na beculetul de la FI se mai aprindea cand nu aveam un contact bine facut dupa montarea alarmei... sper si acum sa nu ajunga curent unde trebuie.. si de aia sa mi se aprinda beculetul rosu de pe bord... LE: pfiu... nesperat de bine... laut sigurantele la rand... 20, 10, 10, 20, 10, 20, toate bune siguranta de "clock" - buna siguranta principala - arsa... nu ma gandeam, avand in vedere ca imi mergeau semnalele, claxonul, demarorul .... schimbat siguranta cu alta de 30A si a pornit ! va multumesc ! Editat Octombrie 23, 2008 de GoMeZ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cosmo Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 bv! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 si pt ceilalti aveti grija cum incarcati bateriile pt ca se pot incarca si invers<daca vi se arde siguranta principala sa nu faceti prostia s-o inlocuiti cu alta mai mare; de obicei e de 30A> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 Daca exista pe aici vreun profesor de chimie sau cineva in domeniu care ar putea sa detalieze putin cum are loc fenomenul de incarcare inversa al unui acumulator cu electrolit H2SO4 si placi de plumb as fi profund recunoscator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 Daca exista pe aici vreun profesor de chimie sau cineva in domeniu care ar putea sa detalieze putin cum are loc fenomenul de incarcare inversa al unui acumulator cu electrolit H2SO4 si placi de plumb as fi profund recunoscator. nu te ruga mult, ca sigur se gaseste vreo-unul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Octombrie 23, 2008 Share Postat Octombrie 23, 2008 pfiu... nesperat de bine... laut sigurantele la rand... 20, 10, 10, 20, 10, 20, toate bune siguranta de "clock" - buna siguranta principala - arsa... nu ma gandeam, avand in vedere ca imi mergeau semnalele, claxonul, demarorul .... schimbat siguranta cu alta de 30A si a pornit ! va multumesc ! asta e ciudat, adica aia ar trebui sa fie in serie cu toata electrica mobrei, nu doar cu o parte... am facut si io o traznaie d-asta odata, cand porneam mobra de la o baterie de masina si am pus cablurile invers, s-a ars siguranta pe mobra si atat. Pace. Nu se aprindea nimic, nu misca nimic. Fa rost de o schema electrica a mobrei, vezi daca e normal sa fie asa, sa fie protejate doar o parte din componente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Octombrie 24, 2008 Share Postat Octombrie 24, 2008 nu te ruga mult, ca sigur se gaseste vreo-unul. salut ! vezi ca sint vreo 2 "profi"pina acu'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Octombrie 24, 2008 Autor Share Postat Octombrie 24, 2008 asta e ciudat, adica aia ar trebui sa fie in serie cu toata electrica mobrei, nu doar cu o parte... am facut si io o traznaie d-asta odata, cand porneam mobra de la o baterie de masina si am pus cablurile invers, s-a ars siguranta pe mobra si atat. Pace. Nu se aprindea nimic, nu misca nimic. Fa rost de o schema electrica a mobrei, vezi daca e normal sa fie asa, sa fie protejate doar o parte din componente. am schema electrica cica am doua main fuse A si B la mine a s-a ars B ul. din B se duceau in alte sigurante pt Ignition, Fuel Pump, si PGM-FI. si la HeadLights restul sunt pe main fuse B ambele, A si B sunt de 30A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iacomia Postat Octombrie 24, 2008 Share Postat Octombrie 24, 2008 Si eu ammontat bateria invers si mi s-a ars mainfuse-ul , fara alte implicatii . Au fost astia mai destepti decat noi cand le-au proiectat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 24, 2008 Share Postat Octombrie 24, 2008 Si eu ammontat bateria invers si mi s-a ars mainfuse-ul , fara alte implicatii . Au fost astia mai destepti decat noi cand le-au proiectat mai destepti ca tine, nu generaliza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Octombrie 24, 2008 Autor Share Postat Octombrie 24, 2008 se referea la el si la mine si la cei care au mai patit-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Octombrie 24, 2008 Share Postat Octombrie 24, 2008 facem un club al celor care au montat bateria invers..fata de geniile care nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Octombrie 25, 2008 Share Postat Octombrie 25, 2008 facem un club al celor care au montat bateria invers..fata de geniile care nu? Io ma bag =)) Altfel mi se pare o schema desteapta, sa protejezi partiel sensibile la polaritate cu o siguranta si alea care n-au nicio treaba (becuri de ex) cu alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 25, 2008 Share Postat Octombrie 25, 2008 Exista doar doua solutii , dar sunt utopice : sa inventeze cineva o baterie cu o singura borna!...sau , sa inventeze cineva o baterie care se poate incarca oricum.. Aveti mare noroc , ca a scapat electronica...ca tare se zgarcesc la protectii producatorii din zilele de azi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T Rex Postat Octombrie 25, 2008 Share Postat Octombrie 25, 2008 Exista doar doua solutii , dar sunt utopice : sa inventeze cineva o baterie cu o singura borna!...sau , sa inventeze cineva o baterie care se poate incarca oricum.. Aveti mare noroc , ca a scapat electronica...ca tare se zgarcesc la protectii producatorii din zilele de azi... ai uitat evident, bateria care genereaza curent alternativ, asta se foloseste la aparatele electrocasnice cand iti sare siguranta din tablou si mai ai de dat cu aspiratorul prin casa.. cum plm sa montezi bateria invers? mecanicii miezului.. oricum, e bine ca nu s-a paradit(bateria), ca e numai fro 2 milioane una noua.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GoMeZ Postat Octombrie 25, 2008 Autor Share Postat Octombrie 25, 2008 (editat) > uite ca se intampla ! eram adormit dimineata, am pus bateria invers in lacasul ei, si am motat firele normal (firul din stg in stg, firul din dreapta in dreapta... oricum nu ajungeau altfel ) da de baterie de curenta alternativ wtf sa mor de am auzit.. poate generator, dar baterie ???? Editat Octombrie 25, 2008 de GoMeZ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Octombrie 25, 2008 Share Postat Octombrie 25, 2008 (editat) da de baterie de curenta alternativ wtf sa mor de am auzit.. poate generator, dar baterie ???? ei, nu exista, dar se poate face o chestie monobloc, cu un convertizor DC-AC montat direct pe baterie, dar ala ar trebui sa suporte si curentul de demaror de cateva zeci de A, deci ar iesi o chestie monstruoasa acolo si nejustificat de scumpa. Plus ca ar trebui sa permita si incarcarea, nu doar debitarea de curent, deci iar complicatie. Asa ca momentan siguranta aia cu dioda e cea mai ieftina si sigura solutie. Sau poti face bornele de dimensiuni sau forme diferite. Sau iti bei cafeaua temeinic inainte de a monta bateria. Editat Octombrie 25, 2008 de sharpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vgv21 Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 Mda, mi s-a intamplat si mie acum o saptamana, Doamne, ce idiot, decat ca eu am ars 2 sigurante de 40A la un ST2! Am ars-o pe a doua pentru ca nu am verificat, eu fiind convins ca am pus bateria bine (fiindu-mi lene sa mai scot carena am pus-o orbeste). Sugestia aia de mai sus cu o baterie cu o singura borna e chiar idiot proof! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.