eugenbiscuitulhipiot Postat Octombrie 12, 2005 Share Postat Octombrie 12, 2005 acum, dupa ce a trecut ceva timp de la primul meu contact cu acest agregat, s-au nascut cateva intrebari si dileme: in manual scrie ca masinaria functioneaza cu benzina cu cifra octanica 72 sau 76.... si noi punem 95. nu-i face rau? eu pun cu plumb ca tot n-are catalizator, asa ca n-are ce sa strice - si merge mai bine k cea fara, dupa parerea mea, pe orice motor. uleiul... in manual scrie 15W40 si (toata) lumea pune si recomanda 20W50... sau asta e numai in perioada de rodaj? la toate este motorul mai in dreapta (fata de centrul imaginar al motocicletei) ? trebuie sa las saua mai jos... acum intrebarea este: o stric pe asta (incercand sa o modific - tai din margini si o indoi pt a urma noua forma pe care se aseaza) sau (incerc sa) fac una de la 0? asta dupa ce tai piciorusele alea sudate pe cadru. cand am inceput aces post mai aveam cateva intrebari in cap da' le-am uitat intre timp. cand mi le amintesc le adaug. numa bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Octombrie 12, 2005 Share Postat Octombrie 12, 2005 1. Benzina de 76 nu mai gasesti pt. ca tehnologia a evoluat si combustibilul implicit. Stai calm, nu are nici pe dreq benzina de 95. Inainte se folosea de 72 - 75 ca motoarele erau mai putin compresate si benzina aia era. 2. 20W50 e recomandat mai ales din cauza climei in care traim noi, ceva mai calda ca in patria lui! Aici se incinge muuult mai tare, de unde si necesitatea unui ulei mai bun (dpdv al temperaturii de lucru si viscozitatii) 3. nu stiu cum e la tine motorul mai in dreapta, dar nu e imposibil! 4. lasa seaua asa... ce nu iti place la ea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 12, 2005 Share Postat Octombrie 12, 2005 Lupu are dreptate. Benzina noastra de 95 e cam de 91... Probabil ca benzina de 76 ii facea mai bine Niprului ca nu era asa "uscata". Oricum tocmai de-aia e bine a se folosi cu plumb. La iarna daca ai coae sa te dai poti sa bagi 15W40. Lasa seaua ca te vei descurca cu ea originala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Octombrie 12, 2005 Autor Share Postat Octombrie 12, 2005 (editat) 3. asezarea motorului pare sa fi fost gandita asa din start (cel putin asa sper). adica are distantiere in prinderile din partea stanga, iar in dreapta e prins direct pe cadru. banuiesc ca e din cauza atasului (raposat) si motorul era mai inspre el pentru a fi centrul de greutate cat mai in mijloc. 4. saua e prea sus pentru mine in forma asta. atung doar cu varfurile pamantul.e foarte incomod din cauza asta sa o imping (stand calare pe ea). Editat Octombrie 12, 2005 de eugenbiscuitulhipiot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Octombrie 12, 2005 Share Postat Octombrie 12, 2005 NU PENTRU ATASH E PUS MOTORUL CU DISTANTZIERE IN STANGA , CI PENTRU CARDANUL CARE E IN DREAPTA, CA SE FIE CAT MAI ALINIAT FATZA DE AXUL LONGITUDINAL AL MOTOCICLETEI. shaua , daca te tzine mai bine fa-o de la O. va fi mai originala. uleiul 20W50 e numa' bun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Octombrie 13, 2005 Share Postat Octombrie 13, 2005 daca ai ceva malai, poti cauta o sa "de fabrica", de la un choper va arata mult mai bine decat una facuta si acum, intrebare pt cunoscatori: daca motorul de nipru a fost conceput cu raport de compresie mic, ca sa mearga cu benzina de 75, daca noi bagam acum benzina de 95 nu sunt detonatiile (exploziile) - din timpul functionarii normale a motorului - mai puternice ? si asta sa fie una din cauzele fiabilitatii scazute a motorului (bineinteles, in "colaborare" cu fiabilitatea pieselor....)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Octombrie 13, 2005 Share Postat Octombrie 13, 2005 Periculos este invers, cand bagi benzina cu cifra octanica mica intr-un motor cu compresie mare. Cu cat cifra octanica este mai mica, cu atat benzina se aprinde mai repede prin comprimare. (autoaprindere). In aceasta situatie apare fenomenul mai sus amintit (autoapriderea) care duce la aparitia exploziei in cilindrii inainte de momentul optim, adic in timp ce pistonul inca urca spre PMS. Exploziile acestea lovesc in capul pistonului ducand la uzura prematura a motorului. O benzina cu CO mai mare nu are ce sa dauneze motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raulus Postat Octombrie 13, 2005 Share Postat Octombrie 13, 2005 dar atunci, cu o benzina mai buna, nu creste un pic si puterea? sau ramane la 32 indiferent de benzina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Octombrie 13, 2005 Share Postat Octombrie 13, 2005 N-a vazut 32 in viata lui, decat in acte Ba chiar parca la MT 16 dadeau 36 in carte Banzina cu CO mai inalta nu e "mai puternica" , dar arde altfel in timp si se detoneaza prin compresie mai greu. Baga cu plumb cat s-o mai gasi, e mai "grasa"( ce exprimare de cacao am gasit ). Motorul trebuie sa fie perfect centrat cu arborele pe cadru, din cate stiu eu . Shaua- dezbrac-o de tot, taie prostiile alea de distantiere de pe cadru, coboara cu shaua direct pe tevi si in spate urc-o pe aripa. Dupa aia daca mai vrei sa faci cate una-alta, ia in considerare o fata de japo cu frana pe disc si carburi de japo sau Bing-uri de pe BMW . Dar de modificat sunt multe...pana la modificarea suprema adica motor de R65 cu totul pus in cadru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Octombrie 13, 2005 Autor Share Postat Octombrie 13, 2005 (editat) n-am bani de sa din fabrica de chopper... prioritatiile sunt aprindere electronica, carburi japo si eventual un rezervor nou. la fordul model T ziceau astia pe la tv ca ii face rau benzina din ziua de azi din cauza cifrei octanice prea mari. am impresia ca ard garniturile da' nu bag mana in foc. deci CO mai mare nu e intotdeauna mai bine. de asta am intrebat. inca o intrebare: daca as putea face un tratament termic (profesional) pistoanelor sau altor componente "de fier" (prin fier intelegand metal) din motor, ar ajuta? in ideea de a le face mai putin deformabile sau mai stiu eu ce? (devin mai dure in urma tratamentului) sau e degeaba, k oricum sunt facute din aluminiu si asta nu se trateaza? sau alta problema ar fi dilatarea diferita a pistoanelor/blocului motor? sau o componenta devine prea dura si in timpul rodajului o strica pe cea pe care "calca"? nu stiu cat de clar m-am exprimat dar sper sa fi inteles ideea... Editat Octombrie 13, 2005 de eugenbiscuitulhipiot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Octombrie 13, 2005 Share Postat Octombrie 13, 2005 fordul t avea raportul de compresie 6,5 parca.... cred ca mergea si cu petrol lampant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Octombrie 13, 2005 Share Postat Octombrie 13, 2005 Cu un pic de indeminare poti sa-ti faci singur o sa , asa o sa se potriveasca la fix si mai e si custom. Nu toate seile sint la fel si una care da belea pe Harli s-ar putea sa dea ca un caca pe Nipru. In rest nu te chinui prea mult cu Niprele ca nu prea e merita. Un carb de japo , regleaza aprinderea si baga eventual o furca pe disc , in rest stringe bani de o japoneza , ca de Nipru o sa te saturi repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Octombrie 13, 2005 Share Postat Octombrie 13, 2005 de Nipru o sa te saturi repede. Nu te cred Te saturi repede daca esti impresionist sau daca nu stii sa te joci la el ca sa il faci sa mearga cum trebuie. Atunci cand inveti sa mergi pe el asa cum vrea el, nu tu, ai sa il iubesti si nu te mai desparti niciodata. No offense, copilule cartof Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Octombrie 14, 2005 Autor Share Postat Octombrie 14, 2005 Cu un pic de indeminare poti sa-ti faci singur o sa , asa o sa se potriveasca la fix si mai e si custom. Nu toate seile sint la fel si una care da belea pe Harli s-ar putea sa dea ca un caca pe Nipru. In rest nu te chinui prea mult cu Niprele ca nu prea e merita. Un carb de japo , regleaza aprinderea si baga eventual o furca pe disc , in rest stringe bani de o japoneza , ca de Nipru o sa te saturi repede. nu prea ma pot baza pe sfaturile tale avand in vedere ca experienta ta practica in domeniul moto e zero. nu am zis ca imi iau una care se potriveste pe harley. intrebarea initiala era daca sa o modific pe cea originala, sau sa fac una de la zero. varianta cu facutu de la zero era avantajos (intr-un fel) pt ca pastram saua originala daca ma apcau nostalgii si vroiam sa fac niprul original, dar ar arata mai urat (n-are cum sa-mi iasa prea bine). oricum nu se punea problema sa cumpar una custom. imi place ca zici sa nu ma chinui cu niprele (ca nu merita dupa parerea ta), dar sa bag bani in furca pe disc, carburi japoneze, aprindere electronica (de asta ai uitat), sha de harley, ... cu aprinderea tre' sa fac ceva intr-adevar ca pe cilindru drept cred ca nu da tot timpul scanteie (nu merge rotund si mai da rateuri dc o turez). poate e doar din fisha... ca daca e de la bobina e mai nasol. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NaeL Postat Octombrie 14, 2005 Share Postat Octombrie 14, 2005 sau de la motor ... supape, alimentare ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UnderTaker Postat Octombrie 14, 2005 Share Postat Octombrie 14, 2005 e super adevarat niprul...simti puterea cand o conduci. Sa o stapanesti sanatos. In legatura cu seaua, schimb-o ca arata mult mai misto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Octombrie 14, 2005 Share Postat Octombrie 14, 2005 uite cum poate arata cu o sa "de fabrica" doar ca sa-ti faci o idee... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenbiscuitulhipiot Postat Octombrie 14, 2005 Autor Share Postat Octombrie 14, 2005 ce inseamna "de fabrica"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Octombrie 14, 2005 Share Postat Octombrie 14, 2005 adicatelea e luata de pe o "straineza" ceva, ca plasticul de dedesubt are exact forma care se vede, si pare lucrata "industrial" nu home made... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Octombrie 14, 2005 Share Postat Octombrie 14, 2005 nu prea ma pot baza pe sfaturile tale avand in vedere ca experienta ta practica in domeniul moto e zero. Baiatu aici ai dat cu mucii de gard... Lil_debul se dadea cu motoare cand tu inca aveai roti ajutatoare la bicicleta. Vezi ce faci daca vorbesti fara sa cunosti omul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 17, 2005 Share Postat Octombrie 17, 2005 Se pare ca Uralul meu M61 are raport de compresie de 6,2...(de fabrica). Sa inteleg ca merge cu petrol lampant? Io nu cred. De altfel Uralele din 92 de 650 au raportul de 7. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Octombrie 17, 2005 Share Postat Octombrie 17, 2005 ok ok MAI "AXA CU SCAME" , TU ZICI CA E "PROVOCAREA SUPREMA" SA-I PUI MOTOR DE BMW R 65 PE NIPRU , DAR DAK EU VREAU SA-I PUN MOTOR DE BMW R90-S CE MAI ZICI????????? SUNT DUS CU PLUTA TARE DE TOT SAU... NU? AM FACUT O GRAMADA DE MODIFICARI LA NIPRU MEU , TI LE-AS ZICE PE TOATE, DA' CE M-A "OFTICAT" CEL MAI TARE E FAPTUL CA TE-AI OPRIT DOAR LA MOTORU' R-65..... CAND SE POATE MAI BINE.... PARCA 67 C.P. SUNA MAI BINE DECAT 36C.P. SI NICI AIA.... DUPA CUM, ZICI TU BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Octombrie 17, 2005 Share Postat Octombrie 17, 2005 buei Dark Rider din 82, nu crezi ca"bagi mana" cu bmw-ul ala R90-S ? crezi tu ca rezista vreo cutie de nipru la cuplul lui R90-s? sau vreun cardan sau grup final? poate ca da - vreo luna de zile... decat sa tot te lauzi aicea cu modificarile tale, ia zi- merge morishca? te-ai dat cu ea? numa bine shi sa ne vedem la Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Octombrie 17, 2005 Share Postat Octombrie 17, 2005 ok ok MAI "AXA CU SCAME" , TU ZICI CA E "PROVOCAREA SUPREMA" SA-I PUI MOTOR DE BMW R 65 PE NIPRU , DAR DAK EU VREAU SA-I PUN MOTOR DE BMW R90-S CE MAI ZICI????????? SUNT DUS CU PLUTA TARE DE TOT SAU... NU? AM FACUT O GRAMADA DE MODIFICARI LA NIPRU MEU , TI LE-AS ZICE PE TOATE, DA' CE M-A "OFTICAT" CEL MAI TARE E FAPTUL CA TE-AI OPRIT DOAR LA MOTORU' R-65..... CAND SE POATE MAI BINE.... PARCA 67 C.P. SUNA MAI BINE DECAT 36C.P. SI NICI AIA.... DUPA CUM, ZICI TU BAFTA! Hai bai Gabi scoate Nipra la lumina! Sa vedem ce a iesit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Octombrie 18, 2005 Share Postat Octombrie 18, 2005 salutare!"deocamdata"ma tine unu' in loc de aproape 3 saptamani....cu sexoasele coarne si cu suportii de coarne....ca cele originale nu prea erau bune , pt ca nu ajungeau furtunashele de frana (KEROSENE,MERGE POMPA:) ) maine mi-a zis sa ma duc pe la el tipu' si poate intr-o saptamana o duc la R.A.R. atunci sa vezi hopu'al'mare....ca la ce a mai ramas original din trenu' de rulare.... plus ca motoru' se cam tureaza... SI SE AUDE.... da' las ca poate is surzi baietzii de la R.A.R............. cam atat ........da' tare as vrea o cutie cu rapoarte modificate........pacat ca are calculatoru' virusat d-l VLAD TURAYEV...... dak va intereseaza bagatzi un ochi la adresa asta:) www.motopan.com.ua SI ORICUM AM TREABA LA IARNA TRE SA FACEM RODAJU:) bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.