alipop Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 salutare din nou dragi colegi si prieteni!!! a venit si timpul scuteritului........... a fost o zi superba din toate punctele de vedere, atat ca si plimbare cat si ca performante... pacat ca nu ma pricep sa incarc si video cu "scuterica" la lucru.... performante naucitoare!!! sunet beton!!! cred ca va fi prima noapte linistita pentru mine, asa cum spunea si sotia mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Sir George Mihail Burghy Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Felicitari Doctore ca ai "inchis" calul...arata f. bine; zici ca te-a si plimbat?...inseamna ca "operatia" ti-a reusit foarte bine...ai mana buna! Da-ne mai multe detalii sa ne bucuram si noi de finalitatea muncii tale...pe unde ai fost, viteza, senzatii, zgomot... Cand ma uit la poze, parca-mi vine sa ma sui si eu in saua lui. Inseamna ca mai trebuie doar acel cadru ca sa-l plimbi legal; si bineinteles plasticul ala de la Politie zis si permis...A... O intrebare:ce este cilindrul acela albastru de deasupra cutiei de transmisie?Priza de aer la filtru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balazsfi Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 pacat ca nu ma pricep sa incarc si video cu "scuterica" la lucru.... 1) iti faci cont pe youtube 2) upload-ezi (incarci) videoclipul pe youtube 3) copiezi link-ul videoclipului (este sus in caseta "http://") 4) dai paste la link pe motociclism 5) gata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibosee Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 (editat) Azi, la elf am stat 6 ore, timp in care am facut urmatoarele operatii: - schimbat placute fata-spate, cele de pe fata erau uzate mai mult (doar doua, ca doua sunt foarte ok), pe spate mai mergeau dar le-am schimbat pentru ca oricum trebuiau schimbate peste 3 luni si nu faceam nicio afacere.. oricum pe astea doua seturi Nisin am dat 100 lei, le-am gasit la un baiat care si-a vandut burgu. - demontat jumate de scuter ca sa schimb amortizorul spate..cea mai buna investitie a mea (200lei)..scuterul si-a marit garda la sol, acum sta pe drum perfect, nu mai topaie, nu mai simt nimic, merge impecabil. acum nu imi mai e frica sa urc borduri, sau sa ating in curbe cu cricul, este cu totul alta senzatie, alta pozitie. - demontat iar jumate de scuter ca sa verific filtrul de benzina, normal trebuia dat rezervorul jos, demontata toata partea din fata dar am reusit si fara asta, cu rabdare..filtrul era ok, am suflat putin cu aer comprimat, s-a curatat sita de la sorb, s-a verificat tot, este ok. cu ocazia asta s-a descoperit ca pe la oring-ul injectorului scapa benzina, s-au inlocuit si sus si jos la rezervor ambele oring-uri, acum nu mai sunt probleme. - s-a inlocuit cureaua de transmisie, la viteza nu mai vibreaza, la relanti cred ca e normal sa aiba o vibratie. Manopera a fost 200 lei, plus 50 lei bacsisul aferent, asta ca sa va faceti o idee de preturile practicate acolo. Baiatul a lucrat impecabil, nu cred ca am vazut pe cineva sa lucreze mai curat sau mai corect decat el. De fiecare data am avut aceeasi senzatie, demonteaza tot cu rabdare, curata, unge, se curata pe maini, acopera cu carpa plasticele sa nu le zgarie, le pune pe folie cu bule, nu pe jos, degreseaza tot ce inlocuieste, mi-a curatat etrierii, a pus toate piesele la loc perfect, fara greseala. Cauciucul pe spate e nou, l-am schimbat in iarna, cel de pe fata e in stare buna, am doar o cheie dar o sa fac duplicat, scuterul de 250 l-am luat deja.. Editat Aprilie 10, 2013 de tibosee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Sir George Mihail Burghy Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 (editat) Excelent! Deci ai rezolvat: -capitolul suspensii-amortizoare -capitolul franare -capitolul transmisie -capitolul alimentare combustibil Ce ar mai fi? -motor:verificare joc supape (ori o faci maine-si bine ar fi, ori daca burgul merge bine la urmatorul schimb ulei);ai fi linistit despre motor. -neaparat, propuneti ca in maxim o luna sa ai 2 chei, ca Doamne-fereste...e bine sa fie. Si nu ne mai tine pe jar! Pune poze cu maxiul mic, spune ce si cum, impresii, etc... Editat Aprilie 10, 2013 de Sir George Mihail Burghy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alipop Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 ooooooooooooo!!!!!!!!!!! de nedescris Sir!!! in primul rand teama m-a facut sa fiu precaut... dupa toate pataniile cu "scuterica" am fost foarte atent la nivelul uleiului, presiune, temperatura, zgomot... tinuta de drum e ok, putin cam rece asfaltul, dar usor-usor, ne-am adus aminte de vremurile bune si eu si "calul"... cilindrul albastru este chiar filtrul de aer, ceva sport cumparat de la un mag de tuning din oras... sunetul??? infernal!!! la propriu!!! performante extraordinare, inca mai testez consumul, dar sincer, nu prea imi pasa de consum... are balta peste! rosirea tevii de la evacuare se datora unui injector mai putin performant. aseara am pornit cu aceeasi problema, incalzirea excesiva a tevii aceleia (pana la rosu intens sau mai bine zis spre alb) si un mers neregulat in relanti (uneori chiar se oprea si la un relanti marit, ca si cum s-ar fi innecat din mers). astazi am desfacut din nou injectorul si l-am schimbat cu unul nou - alta viata si alt trai... relanti fara oscilatii, pornire "la sfert", adevarata lucrare la demaraj si sarcina, iar teava de la evacuare ramane neschimbata la culoare. intr-un cuvant a fost o zi plina de "succesuri si fara eşece"... am parcurs cca 150-180 de km pe parcursul carora am avut destul timp de probe si de teste... astept cu nerabdare intrarea in legalitate si asfaltul acela uscat... multumesc frumos Viorel! acum incerc sa creez un cont pe youtube si maine sper sa reusesc sa uploadez ceva noutati cu "calutul fermecat" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Sir George Mihail Burghy Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 (editat) Tibosee, P.S.Ce marca de cauciuc ai pus pe spate si cat a costat?... ooooooooooooo!!!!!!!!!!! de nedescris Sir!!! in primul rand teama m-a facut sa fiu precaut... dupa toate pataniile cu "scuterica" am fost foarte atent la nivelul uleiului, presiune, temperatura, zgomot... tinuta de drum e ok, putin cam rece asfaltul, dar usor-usor, ne-am adus aminte de vremurile bune si eu si "calul"... cilindrul albastru este chiar filtrul de aer, ceva sport cumparat de la un mag de tuning din oras... sunetul??? infernal!!! la propriu!!! performante extraordinare, inca mai testez consumul, dar sincer, nu prea imi pasa de consum... are balta peste! rosirea tevii de la evacuare se datora unui injector mai putin performant. aseara am pornit cu aceeasi problema, incalzirea excesiva a tevii aceleia (pana la rosu intens sau mai bine zis spre alb) si un mers neregulat in relanti (uneori chiar se oprea si la un relanti marit, ca si cum s-ar fi innecat din mers). astazi am desfacut din nou injectorul si l-am schimbat cu unul nou - alta viata si alt trai... relanti fara oscilatii, pornire "la sfert", adevarata lucrare la demaraj si sarcina, iar teava de la evacuare ramane neschimbata la culoare. intr-un cuvant a fost o zi plina de "succesuri si fara eşece"... am parcurs cca 150-180 de km pe parcursul carora am avut destul timp de probe si de teste... astept cu nerabdare intrarea in legalitate si asfaltul acela uscat... multumesc frumos Viorel! acum incerc sa creez un cont pe youtube si maine sper sa reusesc sa uploadez ceva noutati cu "calutul fermecat" Daca abia ai scos calul, mare atentie la presiunea corecta din pneuri! (Stii ce repede, chiar la 10 km/h daca nu e corecta, cazi? adica daca in loc de 1,8 ai 0,6?...te asigur ca desi e mica te uiti la cauciuc, il pipai, si nu se vede, nu ase simte, pare normala, dar poti sa ti-o furi imediat!) Ma tot gandeam ca inrosirea evacuarii nu e chiar o treaba "kosher". Teava se inroseste ca nu se arde tot combustibilul injectat in motor, ci iese afara si continua sa arda acolo in timpul evacuarii; sau injectorul functioneaza mai mult decat trebuie si in timpul destinderii+evacuarii. Bine ca ai avut injector! Ai mers cu maxiscuterul 150 km, fara permis???....Tu esti seful Politiei Judetene?...Tare frate!...Sau esti cumva "Baron Mischie"?...posibil, nu?!!! ..sau ai acolo un Stadion pe care faci ture? Editat Aprilie 10, 2013 de Sir George Mihail Burghy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alipop Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 din nou ma distrezi, Sir!!! nu chiar Mischie... dar ma descurc... mai tarziu veti vedea de ce... astazi de dimineata, inainte de a duce scuterul "la baie" am verificat presiunea in pneuri si am "actualizat-o"... multumesc inca odata pentru sfaturi si pentru experienta de care dati dovada!!! injectorul s-a potrivit sa-l am deja cumparat nou si mi-a prins bine acum... felicitari Tibosee pentru grija purtata "calutului" tau si mult noroc in continuare!!! ma bucur alaturi de tine si de toti fratii mobristi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibosee Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 (editat) am pus pe spate Michelin City Grip si a fost vreo 200-220 lei parca. ma gandesc sa il schimb si sa pun 150 70 13, acum avem 130 70 13. despre tacheti, probabil mai asteapta, e destul de nasol ca trebuie asteptat cateva ore sa se raceasca motorul, sa ii regleze ca lumea, poate la urmatorul schimb de ulei..azi a ascultat baiatul de la service cum se aud si a spus ca nu se aude nimic nasol, ca s-ar putea sa ii fac degeaba. am uitat ca s-a curatat si filtrul de aer, s-a suflat cu aer comprimat, s-a dat cu spray special pentru filtru, care contine un fel de ulei am uitat si de frane, franeaza mult mai bine, acum abia ciupesc frana si actioneaza ca si cum as fi actionat maxim inainte de schimb. frana este beton. s-a reglat si frana de mana, s-au reglat si manetele, s-a facut tot ca la carte. Multumesc pentru urari, la fel si tie alipop! Editat Aprilie 10, 2013 de tibosee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Sir George Mihail Burghy Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Doctore, nu ca ar fi important cantitativ la bani consumul de benzina; ca daca mergi mai putin de aprox.10k km/an cu 2 roti nu e semnificativa economia. Insa este un element f. important care iti arata cat de bun si bine reglat e motorul; e evident ca un motor care consuma multa benzina e prost, dereglat, uzat, etc...daca e mic consumul , respectiv cat mai aproape de parametrul initial, cand era nou, inseamna ca motorul e f.bun si bine reglat, de nu mai trebuie sa-i faci nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alipop Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 foarte corect Sir, insa nu am avut nici un coleg cu care sa compar, kilometrajul inca nu functioneaza si nu pot sa-mi dau seama de distanta parcursa decat cu aproximatie. sper ca pe viitor sa pot face comparatii macar in relatie cu cele de cilindree apropiata, respectiv burgman de 400. aici puteti sa interveniti si sa-mi spuneti un consum mediu scos de utilajele domniilor voastre. din punct de vedere al functionalitatii pare sa mearga totul ok, pana acum, dar e loc de mai bine intotdeauna... asa ca pe viitor voi incerca sa tin cont si de acest aspect al consumului de carburant... urmez si eu calea aleasa de Tibosee si voi incerca sa achizitionez o guma noua pentru spate... la stilul de demaraj al noului motor cu siguranta voi avea nevoie de o rezerva in curand... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Sir George Mihail Burghy Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 am pus pe spate Michelin City Grip si a fost vreo 200-220 lei parca. ma gandesc sa il schimb si sa pun 150 70 13, acum avem 130 70 13. despre tacheti, probabil mai asteapta, e destul de nasol ca trebuie asteptat cateva ore sa se raceasca motorul, sa ii regleze ca lumea, poate la urmatorul schimb de ulei..azi a ascultat baiatul de la service cum se aud si a spus ca nu se aude nimic nasol, ca s-ar putea sa ii fac degeaba. am uitat ca s-a curatat si filtrul de aer, s-a suflat cu aer comprimat, s-a dat cu spray special pentru filtru, care contine un fel de ulei am uitat si de frane, franeaza mult mai bine, acum abia ciupesc frana si actioneaza ca si cum as fi actionat maxim inainte de schimb. frana este beton. s-a reglat si frana de mana, s-au reglat si manetele, s-a facut tot ca la carte. Multumesc pentru urari, la fel si tie alipop! La toamna o sa-mi iau si eu cauciucuri; de aia am intrebat; de ce vrei sa schimbi acel cauciuc nou? nu e dimensiunea din carte? sau vrei sa treci tu la alta dimensiune?..vezi ca e posibil sa se schimbe ciclistica. Daca motorul iti merge bine si scoate parametrii de viteza si consum, nu ai zgomote si tacanituri, poti sa presupui ca cel care a detinut scuterul inainte, l-a dus la service si i-a facut aceasta reglare cand a fost cazul. Deci cum am zis o poti amana. Daca filtrul de aer e standar, de hartie, e bine sa-l schimbi daca e f. imbacsit, iar daca nu este il poti spala/curata si reimpregna cu un spray cu ulei special de fitre de culoare rosie; doar o singura data merge asta; filtrul de aer e f. important ca daca-ti intra in motor particule de praf, uneori acestea au natura ceramica (gen nisip fin) si astea distrug motorul (il uzeaza repede). Recomandabil e sa cumperi un filtru K&N, cu durata de viata nelimitata si astfel scapi de grija filtrului de aer; vezi linkul, ce filtru ai nevoie; nu e mult mai scump decat cel normal, de vreo 1,5 ori numai: http://www.knfilters.com/ Ideea este sa ai franele f. bune, dar pe cat posibil sa le folosesti cat poti de rar; sunt motoristi pe care-i tin si 60.000 km setul de placute de franare; pt. ca anticipeaza si nu prea franeaza; pe 2 roti nu e ca la masina; daca franezi, poti sa fii pe o udatura, pe o baliga, pe nisip, pe o pata de ulei, si ala esti!!!...ideal ar fi sa nu atingi franele, daca poti... Doctore, totusi eu am vazut destul de multe maxiscutere Piaggio si in trafic si pe net, si la vanzari si aduse, etc; mult mai multe decat burguri; moda asta cu burgmanurile a aparut de vreo 2-3 ani incoa...ca toti vor burgman....voiam sa spun ca ma surprinde ca desi sunt multe Piaggio si chiar X9 si Beverly, etc, totusi forumul de profil e f. slabut si se scrie f. rar; de ce oare?....ca sunt multi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alipop Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 sincer? cred ca de rusine... ar fi mult prea multe pareri nu tocmai bune despre aceasta marca... cat despre piaggio cu motor de 500(460 real) nici macar unii "dezmembratori" nu au auzit... am avut neplacuta surpriza ca atunci cand am dorit sa comand un filtru de ulei de la un magazin on-line sa mi se raspunda ca nu exista piaggio x9 cu motor de 500... as fi fost incantat sa aud sau sa citesc pareri ale altor posesori ai acestei marci, insa mai majoritatea forumurilor de specialitate se pare ca nu au si rubrica "piaggio". cat priveste pe posesorii din strainataturi??? sunt atat de multe pareri negative despre aceasta marca si despre acest model (x9) in special... mai majoritatea se plang de defectarea acelui bord digital (probleme cu etanseitatea contra umiditatii), calitatea destul de jalnica a plasticelor, costuri relativ mari a intretinerii, a service-ului, sistemul defectuos de management al cererii si ofertei pieselor de schimb... intr-un cuvant: JALE MARE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibosee Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Filtrul de aer este burete gri închis. Se spală, așa e în carte. Cauciucul de pe spate este standard vine 130 la cele 2003-2006, ddupă 2007 este 150, mai lat și arată mult mai bine, de-aia vreau sa îl schimb. Ciclistica nu cred ca e foarte diferită, poate îmbunătățită, ca doar și după 2007 a mers bine burgmanul.. Dacă vrei sa îl schimbi, Michelin e foarte ok, eu sunt mulțumit de el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Sir George Mihail Burghy Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Alipop, Auleo!!!....chiar asa de multe "bube"?...La Piaggio?....auzisem eu ceva, dar parca nu asa de multe chestii negative...mie mi-a placut X9 500 si era cat pe ce sa ma dotez, cu ceva de dupa 2008....deci bine ca nu mi-am luat! Tibosee, Scuze, uitasem ce model de burg ai....ai dreptate, scapi ieftin cu buretele ala; doar il speli, il impregnezi cu ulei, storci supraplinul si gata. Acum daca tu vrei sa schimbi cauciucul dupa cum "arata", ce sa zic?...eu cred ca, cauciucul tau a fost proiectat pt modelul tau de burgman, care este altceva si la greutate si la ciclistica si la ampatament si la multe altele fata de modelele ulterioare. Eu as folosi numai dimensiunile date de carte, pt. siguranta mea. Dar daca ai bani sa tot experimentezi si curaj sa te urci apoi pe sa, e ok, eu chiar sunt de parere ca astfel de oameni care refuza banalul si incearca chestii noi , sunt cei care imping omenirea inainte (sau mai precis o trag dupa ei). Deocamdata eu am caucicurile originale, Bridgestone, de care sunt f. multumit, si nu stiu ca sa aleg in caz ca acestea nu se mai produc cum am auzit. trebuie sa am o varianta de rezerva si la cauciucuri nu sunt deloc documentat. o sa vad ce si cum... Auleo, e trecut de miezul noptii! Noapte buna tuturor! Sa mai lasam si pt. "sedinta" de maine! Asteptam pozele de la mini-maxiscuterul cel nou! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scarabel Postat Aprilie 10, 2013 Share Postat Aprilie 10, 2013 Salutare! Nu am postat de mult pe acest topic pentru ca nu detin Burgman ci doar Yamaha Majesty de 250cc cu care nu am probleme. In schimb, am vazut problemele enumerate de alipop pentru motoarele de Piaggio de 460cc. Din pacate, cel putin la Aprilia Atlantic care vin echipate cu astfel de motoare, se pare ca exista o problema si cu supraincalzirea, cel putin asa am citit pe forumurile de afara. Mai trebuie pus la socoteala si faptul ca mecanismul electric al cricului central la acest scuter se defecteaza destul de repede din ce am mai citit... Problema cu etanseitatea la umezeala o au toate tipurile de pIaggio cu aceste tipuri de borduri, e o problema foarte frecveta din pacate. Intr-un cuvant, se pare ca instalatia electrica a scuterelor Piaggio (si a celorlalte marci care fac parte din grup) e foarte slaba, cel putin asa se plangeau cei de pe forumurile de pe afara. Apropo de asta, inainte de a avea Majesty-ul de 250cc, am avut un Aprilia Scarabeo 50cc 4t din anul 2007 (motor Piaggio Leader cu 2 supape pe cilindru C373M) pe care l-am cumparat la 450 km pe bord (nou nout, fara nicio zgarietura, asta ca sa nu zic ca a fost manarit kilometrajul). Am fost multumit o buna perioada de timp de el dar din pacate am avut si am probleme electrice la el. Prima data, dupa 10.000 km parcursi, mi-au picat semnalizarile, adica nu mai functionau. Am studiat problema si cel de la Piaggio, in ingeniozitatea lor, au incorporat releul de semnalizare in regulatorul de tensiune deci e una si aceiasi piesa. Ca sa functioneze din nou semnalizarile ar fi trebuit sa inlocuiesc cu totul regulatorul de tensiune (care apropo, partea de reglare a tensiunii o facea bine, adica imi baga in baterie cu motorul pornit cam 14 V si ceva, cat spunea in carte, ca am verificat - deci se defectase in circuit doar partea de releu de semnalizare), ceea ce nu este deloc ieftin - nou era peste 350 lei iar second-hand sub 200 lei nu gasisem. In fine, cu ajutorul cuiva priceput, am facut o modificare la semnalizari si am inserat un releu de semnalizare clasic pe instalatie de la un auto care s-a dovedit a rezolva problema odata si pentru totdeauna. Dupa inca vreo 9000 km aproximativ, am observat, la o verificare de rutina, ca nu mai aveam electrolit in baterie. Am reumplut cu apa distilata insa la scurt timp am observat ca iar ramaneam fara. Am fost inspirat si cand am verificat cat curent imi baga in baterie era peste 16-17 V, deci mult prea mult! Evident ca se defectase de tot regulatorul de tensiune de care vorbeam mai imainte si l-am inlocuit (cu unul second hand care s-a dovedit bun si la un pret ok - 100 lei) odata cu bateria care si-a dat duhul dupa ce a fost supusa acestui regim. In fine, am rezolvat si aceasta problema. Dupa inca vreo 4000 km (adica pe la 25000 km pe bord - aproximativ - ca intre timp, pe la 19000 mi s-a defectat si melcul de km sau cablul acela nu stiu sigur si nu mai inregistra km pe bord), cand ma duceam la vulcanizare sa bag presiune la roti, mergeam normal in oras cred ca aveam cam 40 km/h si dintr-o data s-a oprit de tot scuterul. Am tras pe drepta si am verificat bineinteles siguranta principala - era arsa si am inlocuit-o cu una de acelasi tip pe loc. Insa, acest lucru nu a rezolvat problema ca tot nu voia sa porneasca si am dat bujia jos - am constatat stupefiat ca nu mai aveam deloc scanteie la bujie. N-am avut ce face si l-am impins pana acasa. De atunci a trecut cam 7 luni si tot nu am reusit sa-mi dau seama ce e defect de nu da scanteie (bine, nici nu ma prea pricep la partea electrica iar la mine in zona slabe sanse de cineva profesionist) cu toata ce cred ca CDI-ul cu bobina incorporata de inductie e problema pentru ca chiar azi, dupa lungi cautari, am dat de cineva care are un Piaggio Liberty 50cc 4t cu acelasi tip de CDI cu al meu si cand am probat la el pe scuter, la fel, nu este scanteie. Am convenit cu omul ca zilele urmatoare sa dea jos CDI-ul de pe scuterul lui si sa il aduca la mine sa il probez pe Aprilia mea ca sa ma conving daca intr-adevar e asta problema (pentru ca nu-mi permit sa cumpar CDI nou original doar pe presupuneri pentru ca costa intre 350 si 400 lei nou iar unul second e 200 lei si nu mi se pare o suma chiar mica). Din ce am mai citit, se pare ca aceasta e o alta problema frecventa la scuterele de 50cc 4t produse de Piaggio - adica defectarea CDI-ului - nu degeawba in manualul de reparatie ei recomanda ca, in cazul in care exista probleme cu aprinderea, sa se schimbe mai intai CDI-ul de pe scuter cu altul de acelasi tip si apoi verificarea statorului si a senzorului de pick-up... Nu am vrut sa va plictisesc cu povestea mea insa am vrut sa subliniez ca intr-adevar scuterele produse de firmele din grupul Piaggio nu sunt asa de fiabile iar calitatea executiei cam lasa de dorit - se pare ca exista probleme destul de mari si la partea electrica la unele iar la altele... de alta natura. Nu spun ca firma ar produce echipamente proaste dar se pare ca faptul ca traim intr-o societate de consum isi spune mai tare cuvantul la ei decat la scuterele de origine japoneza. In fine, poate nu e prea inspirata povestea mea in acest topic dar contexul discutiei parea favorabil si de aceea am spuc ce ma framanta. Va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 (editat) Alipop, Auleo!!!....chiar asa de multe "bube"?...La Piaggio?....auzisem eu ceva, dar parca nu asa de multe chestii negative...mie mi-a placut X9 500 si era cat pe ce sa ma dotez, cu ceva de dupa 2008....deci bine ca nu mi-am luat! Tibosee, Scuze, uitasem ce model de burg ai....ai dreptate, scapi ieftin cu buretele ala; doar il speli, il impregnezi cu ulei, storci supraplinul si gata. Acum daca tu vrei sa schimbi cauciucul dupa cum "arata", ce sa zic?...eu cred ca, cauciucul tau a fost proiectat pt modelul tau de burgman, care este altceva si la greutate si la ciclistica si la ampatament si la multe altele fata de modelele ulterioare. Eu as folosi numai dimensiunile date de carte, pt. siguranta mea. Dar daca ai bani sa tot experimentezi si curaj sa te urci apoi pe sa, e ok, eu chiar sunt de parere ca astfel de oameni care refuza banalul si incearca chestii noi , sunt cei care imping omenirea inainte (sau mai precis o trag dupa ei). Deocamdata eu am caucicurile originale, Bridgestone, de care sunt f. multumit, si nu stiu ca sa aleg in caz ca acestea nu se mai produc cum am auzit. trebuie sa am o varianta de rezerva si la cauciucuri nu sunt deloc documentat. o sa vad ce si cum... cauciucul care al are acum pe scuter, roata spate, nu e pentru burgman 400 ci pentru cel de 250, diferenta e ca cel pt 400 are banda de rulare mai lata pe varful balonului, iar cel de 250 e rotund, am facut un desen ca sa se inteleaga mai bine la ce ma refer. Editat Aprilie 11, 2013 de Burg_man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balazsfi Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 Filtrul de aer este burete gri închis. Se spală, așa e în carte. Cauciucul de pe spate este standard vine 130 la cele 2003-2006, ddupă 2007 este 150, mai lat și arată mult mai bine, de-aia vreau sa îl schimb. Ciclistica nu cred ca e foarte diferită, poate îmbunătățită, ca doar și după 2007 a mers bine burgmanul.. Dacă vrei sa îl schimbi, Michelin e foarte ok, eu sunt mulțumit de el. Daca pui cauciuc de 150 pe spate o sa-ti atings la gropi sau cand ai pasager de blocul motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 Daca pui cauciuc de 150 pe spate o sa-ti atings la gropi sau cand ai pasager de blocul motor. n'are treaba cu blocul motor datorita pozitiei motorului pe cadru, o sa-i loveasca in cadru si cel mai probabil o sa rupa carenele de pe partea de dedesubt, chiar daca nu-l schimba...tot ai loveste la trecere prin gropi cu sau fara pasager. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibosee Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 eu din ce m-am uitat nu ar atinge pe nicaieri, este loc suficient in stanga-dreapta dar si sus.. nu are de ce carena sa atinga. acum cu amortizorul nou s-a ridicat mult de fund..oricum o sa ma interesez daca a facut cineva modificarea asta cu succes, dar cred ca o sa il las standard, pana la urma. eram curios daca se poate si era frumos daca era simplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balazsfi Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 n'are treaba cu blocul motor datorita pozitiei motorului pe cadru, o sa-i loveasca in cadru si cel mai probabil o sa rupa carenele de pe partea de dedesubt, chiar daca nu-l schimba...tot ai loveste la trecere prin gropi cu sau fara pasager. Burg_man, eu vorbesc in cunostinta de cauza, cineva cu un burg de 400 a patit-o, roata a frecat de blocul motor si l-a polizat pana a inceput sa-i curga ulei. In plastice nu atinge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 Da ai dreptate... in ceea ce priveste marimea balonului, si e rau ca nu poate sa ajusteze distanta ca la motocicletele cu lant din axul rotii spate, asta e fix. el decide ce face, poate sa incerce si daca freaca de bloc al schimba. n'are nimic de pierdut...asa prinde experienta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Sir George Mihail Burghy Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 cauciucul care al are acum pe scuter, roata spate, nu e pentru burgman 400 ci pentru cel de 250, diferenta e ca cel pt 400 are banda de rulare mai lata pe varful balonului, iar cel de 250 e rotund, am facut un desen ca sa se inteleaga mai bine la ce ma refer. 72941_124080907766808_1057584474_n1.jpg Am inteles!..ce nu am inteles e de ce la burg de 400 merge cu cauciuc de 250!...e pus la repezeala ca sa ajunga acasa dupa pana?..e primit cadou?...ma gandesc doar ca cei de la Fabrica Suzuki, cand au proiectat burgul respectiv, au calculat tot, inclusiv anvelopele ca dimensiuni si caracteristici sa se potriveasca cu tot produsul. Ma gandesc ca anvelopele sunt "interfata" ta cu asfaltul, si daca ceva nu e in regula, repede poti sa faci cunostiinta cu carosabilul. Celelelte probleme, ca nu intra, ca freaca pe undeva, etc, sunt probleme secundare fata de cele de siguranta. De aia ma gandesc ca daca nu esti un pasionat de tunning cu ceva experienta, e mai bine sa lasi pe seama celor specializati (fabricantii) care au si experienta si mijloace de productie si cercetare, alegerea anvelopelor potrivite.. La subiectul anvelope, habar nu am, nu sunt documentat si nici experienta prea mare nu am; doar ca am scapat cu ceva ani in urma un "calut" de 49, la mica viteza (10-15km/h) cand faceam dreapta pe o straduta si m-am rostogolit usurel pe asfalt; cauza a fost presiunea f. mica pe spate dupa iesirea din iarna; contuziile m-au durut destul de mult timp, ca sa ajung obsedat de presiunea corecta in anvelope. Mi-a placut f. mult postarea lui Scarabel; din astfel de "analize" ale experientelor personale putem trage multe concluzii, si astfel sa evitam sa mai trecem prin experientele neplacute traite de altii. Desi produsele italiene, au in majoritate un design superb, pentru fiabilitate si stabilitate in functionare, "trouble free", economicitate si optimizari tehnice, mi-am facut o parere, si voi alege cu prioritate produsele japo! Burg_man, eu vorbesc in cunostinta de cauza, cineva cu un burg de 400 a patit-o, roata a frecat de blocul motor si l-a polizat pana a inceput sa-i curga ulei. In plastice nu atinge. Asta este o "experienta" tare de tot...nu am mai auzit de asa ceva!!!...si cum a rezolvat?...a dus la sudat blocul?...l-a lipit cu bi-componente minune?...mergea frecvent cu pasager?...pune toata povestea, cu amanunte... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balazsfi Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 Asta este o "experienta" tare de tot...nu am mai auzit de asa ceva!!!...si cum a rezolvat?...a dus la sudat blocul?...l-a lipit cu bi-componente minune?...mergea frecvent cu pasager?...pune toata povestea, cu amanunte... Nu stiu ce si cum, nu am mai discutat despre acest aspect dar stiu ca s-a rezolvat. Duminica 14.04.2013 propun o "drumetie" lejera pe traseul: Bucuresti - Ploiesti - Slanic Prahova - Pensiunea "Dor de Alunis" si retur. Pensiune la care am fost anul trecut "tot cu niste prieteni pe doua roti" si va pot confirma ca, mananci pranzul ca la mama acasa cu 25 lei / persoana (fel 1, 2 si desert). Sambata trebuie sa confirm la pensiune numarul de persoane prezente, intrucat mancarea se pregateste cu alimente eco din gospodaria proprie. Confirmarile se fac pe forum. Invit pe toata lume: scuterist, motociclist, maxiscuterist... Pentru plecare ne vedem duminica la petrom baneasa (dupa fantana miorita pe dreapta). Pensiune - http://www.turistinfo.ro/alunis/cazare-alunis/pensiunea_dor_de_alunis-c531.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibosee Postat Aprilie 11, 2013 Share Postat Aprilie 11, 2013 (editat) nu stiu de unde ati scos-o pe-asta. de unde pana unde merg eu cu cauciuc de 250? dupa toate postarile cu ce am facut si cum am facut, la motor, reiese ca stilul meu a fost la repezeala, sa fie, ca merge si-asa..exact la cauciucuri m-am gandit sa fac economie. atasez pagina din manualul de BURGMAN AN400 2003-2006 (ultima data cand am verificat aveam motor de 400), din care reiese dimensiunea stardard a anvelopei spate. faptul ca un profil este diferit, race, city, slick, etc, nu inseamna ca este pentru alt tip de motor, ci ca este pentru alta utilizare. eu l-am luat pentru oras, caci aici imi petrec 95% din timp, anume un Michelin City Grip, cu dimensiunile 130/70-13 M/C 63P, tubeless. Ghici ce scrie in carte? L-am cumparat nou pentru ca cel vechi a facut pana, mai exact s-a taiat. Diferenta a fost foarte mare, sta foarte bine pe curbe. Eu cand l-am luat era o promotie, redus cu vreo 80 lei, iar din review-uri reiesea ca este foarte apreciat. http://www.motorcycle-superstore.com/5/32/404/28198/ITEM/Michelin-City-Grip-Rear-Tire.aspx Editat Aprilie 11, 2013 de tibosee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.