Burgman1 Postat Decembrie 4, 2010 Share Postat Decembrie 4, 2010 Salutare! am piese pt un burgman de 400cc pe carburatie unele se potrivesc si la 250cc Nu are setul , restul este complet Cine este interesat sa sune 0766743536 Cu stima Marius! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 4, 2010 Admin Share Postat Decembrie 4, 2010 (editat) Nu am cerut sfaturi -am intrebat doar.Intrebari doar pentru cine cunoaste -nu pentru cine vrea sa vorbeasca. Pai tot o intrebare am pus si eu. Daca tot pui intrebari invata sa dai si raspunsuri, chestie de educatie si respect. Omul cit traieste invata, de asta sunt curios la ce te gandesti cind intrebi de relanti? Apropos, peste ce ti-a spus soimumaltez, relantiul este calculat la o anumita turatie ca motorul sa aiba si ungere ca lumea, daca relantiul este sub acel prag afecteaza ungerea. Editat Decembrie 4, 2010 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Decembrie 4, 2010 Share Postat Decembrie 4, 2010 daca relantiul este sub acel prag afecteaza ungerea. si daca este peste acel prag te pomenesti ca o ia din loc singura si nu poti s-o bagi in neutral! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soimul Postat Decembrie 4, 2010 Share Postat Decembrie 4, 2010 F. importanta chestia cu ungerea, chiar aspectul mi-a scapat nepermis! Jos palaria IUV!...probabil in subconstient am considerat ca nu poate sa obtina o functionare stabila cu mult sub relantiul dat de producator, deci ungerea ar fi fost satisfacatoare...dar gresam evident! Iar referitor la forumistu intrebator....ce sa faci?..si pe aici, statistic trebuie sa fim tot felul de oameni..ca in societate...unii mai vocativi, atii mai retinuti....unii mai generosi altii mai egoisti...unii mai indemanatici, altii mai stangaci... ...eu aplic principiul "daruieste, si vei primi".... Si inca astept ca forumistu Love sa spuna aici, daca tot ne-am conversat pe subiect, rezultatele tratamentului cu DURALUBE, ca asa a promis.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Decembrie 5, 2010 Share Postat Decembrie 5, 2010 Pai tot o intrebare am pus si eu. Daca tot pui intrebari invata sa dai si raspunsuri, chestie de educatie si respect. Omul cit traieste invata, de asta sunt curios la ce te gandesti cind intrebi de relanti? Apropos, peste ce ti-a spus soimumaltez, relantiul este calculat la o anumita turatie ca motorul sa aiba si ungere ca lumea, daca relantiul este sub acel prag afecteaza ungerea. salut,,, nu cred ca daca relantiul prea mic (sub acel prag)afecteaza ungerea motorului ,,,invartit la mana arunca ulei pe canalele de ungere,,,,, da la 6-700 de turatii?,,,, eu zic ca are destul debit si presiune ca sa isi faca treaba, problema e sa aiba suficient ulei in baie, si daca este peste acel prag te pomenesti ca o ia din loc singura si nu poti s-o bagi in neutral! asa e ai dreptate,,,, mare grija tre sa avem cu relantiul asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 5, 2010 Admin Share Postat Decembrie 5, 2010 (editat) Asta in teorie, pentru ca in practica este altceva. La fostul meu VN 1500, vara, pe calduri de peste 35 grade, daca scadeam prea mult relantiul din surub si mergeam in oras mi se aprindea becul de ulei din cauza presiunii insuficiente. Vroiam sa gafaie la relanti gen Harley.. , dar ma linisteam imediat cand palpaia becul ala si dadeam relantiul normal. Editat Decembrie 5, 2010 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burgman1 Postat Decembrie 15, 2010 Share Postat Decembrie 15, 2010 sal poate avetzi nevoie de astfel de informatzii. SARBATORI FERICITE! 1) Gasiti un loc de depozitare, faceti rost de sculele necesare Timp estimat: 1-2 ore Acest pas este bine sa-l faceti in faza in care planuiti stocarea motocicletei. Nu in ultimul minut. · Gasiti un loc bun pentru stocarea motocicletei. Feriti-o de temperaturi extreme - ceea ce cam inseamna sa o tineti inauntru, daca e posibil.Gazele de esapament usca componentele din cauciuc, deci feriti motocicleta de ele. De asemenea, motoarele electrice si incalzitoarele generaza ozon, care din nou e daunator pentru cauciuc, deci feriti motocicleta si de sursele de ozon. · Nu puneti motocicleta intr-un loc in care va fi lovita. Gasiti un loc neted care nu este in drum. · Nu e bine sa puneti motocicleta pe pamant, deoarece umezeala care se ridica din sol se poate colecta sub prelata iar partile metalice moi se vor coroda · Foarte important: cumparati de la o un magazin auto un stabilizator de benzina. Orice marca e buna. Nu e scump. Lista de cumparaturi · stabilizator de benzina · ulei ieftin pentru a face un schimab de ulei · un filtru de ulei nou (de preferabil OEM) · orice substante pentru curatare pe care le veti folosi la spalarea motocicletei E bine sa cumparati de asemenea (daca nu aveti deja) scule pentru demontarea rezervorului, carenelor, parbrizului si bujiilor. 2) Porniti motocicleta, faceti plinul, stabilizati benzina Timp estimat: 1-2 ore (Veti spala motocicleta, deci e in regula daca veti face un drum pe sosele cu sare sau noroi). · Faceti o tura cu motocicleta, si la intoarecere faceti plinul. Ar fi bine sa adaugati un stabilizator de benzina pe care l-ati cumparat inainte de a face plinul, pentru a se amesteca mai bine. E bine sa va asigurati ca rezervorul sa fie plin cand stocati motocicleta, deci asteptati sfarsitul plimbarii pentru a face plinul. · Motocicleta trebuie sa fie calda, deci asigurati-va ca va plimbati indeajuns pentru a atinge temperatura de operare a motorului pentru o vreme. Plimbati-va cel putin 20 minute inainte sa mergeti la statie. Incalzirea motorului are doua avantaje: · a) Arde condensul facut in motor. · Incinge uleiul, care curata depunerile si-l face mai usor de schimbat · Daca nu ati facut-o inca, adaugati stabilizatorul de benzina cand va intoarceti la locul de depozitare. Va trebui sa lasati motorul sa mearga inca 5 minute pentru a va asigura ca stabilizatorul a ajuns in intreg sistemul de alimentare. Fiti atenti la gazele de monoxid de carbon daca va aflati in spatiu inchis. · Avertizare pentru cei care au tevi de esapament cromate: daca tineti motocicleta pe loc cu motorul pornit pentru mai multa vreme, tevile se pot decolora usor datorita lipsei racirii data de curentii de aer. Tineti minte asta. · Stabilizarea benzinei este probabil cel mai important lucru de facut cand pastrati motocicleta. Benzina este un amestec de diferiti compusi. In timp, cei mai volatili compusi se vor evapora, lasand o mazga care va infunda carburatoarele <dirtycarb-side.jpg> impiedicandu-le sa functioneze. Stabilizatorul de benzina (in mare) previne acest lucru. Trebuie sa stabilizati benzina inainte de a pastra motocicleta. Chiar daca motocicleta nu are carburatoare. · Pentru ca primesc multe intrebari legate de golirea carburatoarelor, am scris o mica sectiune in care explic de ce nu golesc carburatoarele la sfarsitul acestui document. 3) Schimbarea uleiului Timp estimat: 1 ora · Schimbati uleiul inainte de a pastra motocicleta. Vechiul ulei contine deseuri de combustie si alte elemente daunatoare. Deci, faceti un schimb de ulei si de filtru acum cand motocicleta este inca cu motorul cald. Acesta este al doilea pas ca importanta, si posibil singuril care va cauza defectiuni permanente daca este saltat. · Asigurati-va ca aruncati uleiul cum trebuie - folositi recipienti adecvati si reciclati-l. · Unele ghiduri periculoase sfatuiesc umplerea carcasei motorului cu ulei. Nu faceti asta. Faceti un schimb de olei normal si puneti cantinatea normala de ulei, asa cum se specifica in manual. Avand in vedere celelalte lucruri pe care le veti face aici, va asiguram ca va ingrijiti motorul excelent - nu va faceti griji. Umplerea motorului cu ulei este o risipa si este periculoasa; daca porniti motorul plin cu ulei, aveti toate sansele sa-l spargeti. · De asemenea, veti arunca acest ulei la inceputul sezonului urmator, deci nu cumparati cel mai grozav ulei, cumparatai cel mai ieftin posibil ulei. Daca platiti mai mult de 1.25$ pe sfert de litru, platiti prea mult. · Dupa ce schimbati uleiul, mutati motocicleta intr-o zona ventilata si porniti motorul. Lasati motorul sa mearga un minut pentru a distribui uleiul cel nou in motor. Dupa un minut-doua, opriti motorul si, daca este posibil, mutati motocicleta inapoi in locul in care va fi depozitata. · Faceti acest pas dupa schimbare uleiului, doar daca motorul este inca cald din pasul 2. Nu faceti acest pas daca motorul s-a racit, deoarece rularea motorului pentru scurt timp doar va forma condens in in motor (Este acelasi motiv pentru care nu trebuie sa porniti motorul in timpul iernii.) 4) Puneti motocicleta pe stativ Timp estimat: 5-10 minute · Daca aveti un cric central, sunteti gata. Puneti motocicleta pe cricul central si sariti la punctul 5 de mai jos. Daca nu aveti cric central, cititi mai departe ... · Daca aveti un soi de stativ e bine. Puneti motocicleta pe stativ si pastrati-o asa. · Daca nu aveti stativ, nu riscati sa scapati motocicleta folosind o improvizatie de lazi, scanduri, caramizi, etc. Nu e grav. Doar amintiti-va a e bine sa aveti mai multa grija de cauciucuri in timpul iernii (vedeti mai jos). 5) Pulverizarea de ulei anti-coroziv (fogging oil) in cilindrii Timp estimat: 10 minute - 2 ore · Uneori e nevoie sa demontati rezervorul pentru a avea acces la bujii. La unele modele (ex Yamaha FZR400) chiar trebuie sa slabiti sau sa demontati radiatorul. La unele modele bujiile sunt foarte bine ascunse. Proprietarii de BMW si Moto-Guzzi rad de noi acum. · Dupa ce ati sters mizeria din jurul locasului bujiei (aerul comprimat e cel mai bun pentru asta), indepartati bujiile si pulverizati cu spray "fogging oil" (se gaseste la magazinele moto) in cilindrii. Daca nu gasiti, mai straduit-va. Daca chiar nu gasiti, improscati un pic de ulei de motor (sau daca nu WD40) pentru a lubrifia peretii cilindrului. (Nu mai mult de o lingurita pe cilindru!) Daca, din diverse motive, nu puteti scoate bujiile, scoateti carburatorul si pulverizati ulei pe la admisie. Asigurati-va ca rotiti motorul un pic folosind roata din spate si o treapta superioara de viteza (vedeti paragraful urmator) pentru a va asigura ca supapele de admisie nu sunt inchise si uleiul ajunge la cilindrii. · Daca motocicleta are cric central, puneti motocicleta in ce mai mare treapta de viteza si rotiti incet cu mana roata din spate pentru a misca motorul. Asigurati-va ca contactul este oprit cand faceti acest lucru, si nu folositi demarorul in loc sa rotiti cu mana. Dupa aproximativ 10-15 rotatii, peretii cilindrilor vor fi bine unsi si putem continua. · If your bike has a centerstand, or you've raised it off the ground with other stands, put the bike in the top gear and (by hand) rotate the rear wheel to slowly spin the enigne. Make sure the ignition is switched off when you do this, and don't use the starter in lieu of spinning the rear wheel by hand. After ~10-15 revolutions, the cylinder walls will be well coated and you can move on. · Daca nu puteti ridica roate din spate, folositi „fogging oil”sau WD40. Aceste produse se distribuie mai bine decat uleiul de motor. · Nu cumparati cine stie ce "Ulei Minune". Cu siguranta aveti ramas un pic de ulei de motor ramas de la schimbul pe care tocmai l-ati facut - daca nu aveti „fogging oil”, folositi un pic de ulei ramas. Tot ce faceti este sa lubrifiati peretii cilindrului pentru a preveni segmentii sa se intepeneasca. Uleiul de motor face o treaba minunata - acesta este exact scopul pentru care a fost creeat. Nu e nevoie de produse-minune. · Montati la loc bujiile, aveti grija sa nu le strangeti prea tare. Puteti adauga putina solutie anti-intepenire pentru a proteja carcasa. · Puneti motocicleta in punctul mort.Eventual rotiti roata din spate pentru a ajuta schimbatorul de viteze. · Uitati-va un pic peste la sectiunea urmatoare referitoare la acoperirea prizelor de aer. · Daca a trebuit sa demontati rezervorul sau radiatorul, montati-le la loc. 6) Acoperirea prizelor de aer si a esapamentului Timp estimat: 10 minute · Dupa ce tevile de esapament s-au racit, dar preferabil cata vreme motorul este inca cald, picurati un pic de WD40 in fiecare teava si acoperiti capetele cu o punga de plastic pentru a nu lasa umezeala sa intre la motor. Asigurati-va ca sunt stranse - folositi cu incredere inele de elastic. · La fel, acoperiti admisiile de aer. Daca a trebuit sa indepartati rezervorul pentru a pulveriza ulei in cilindrii (pasul anterior), puteti acoperi gurile de admisie cata vreme sunt demontate. (Nu-i asa ca e bine ca cititi intreg documentul inainte sa va apucati de lucru?) · E bine sa acoperiti si scurgerea de condens a filtrului de aer. 7) Ultimele verificari ale sistemului de alimentare Timp estimat: 5 minute · Daca ati urmat pasul 2 corect, benzina stabilizata a ajuns in intreg sistemul de alimentare, si nu trebuie sa goliti carburatoarele.(Cititi mai jos pentru mai multe informatii) · Daca robinetul de benzine are pozitiile ON/RES/PRI, lasati-l in pozitia "ON". Daca robinetul are pozitiile ON/RES/OFF, mutati-l pe pozitia "OFF". · Daca motocicleta nu are un robinet de benzina, posibil din cauza ca e pe injectie, sunteti norocos. 8) Demontati si incarcati bateria Timp estimat: 5-45 minute · Motocicleta nu are nevoie de bateria peste iarna, iar aceasta trebuie protejata de inghet. Deci demontati-o, luati-o inauntru, si mentineti-o incarcata. · Bateriile contin multa apa, iar apa se dilata usor cand ingheata. Daca e destul de rece, solutia apa/acid din baterie poate ingheta, spargand bateria cand se dilata. (Iar cand solutia se topeste va curge prin motocicleta!) Inghet = nashpa. Daca pastrati motocicleta intr-un spatiu care nu va fi expus inghetului, nu trebuie sa scoateti bateria, doar sa-i faceti o curatenie anuala (este explicat in continuare). Nu neglijati totusi incarcarea bateriei. · Mentinerea unei baterii fericite inseamna mentinerea ei incarcata. Cea mai buna metoda este conectarea ei la un incarcator inteligent (aprox 50$), care o va incarca doar cat trebuie, dar nu o va fierbe prin supra-incarcare. Doar conectati-o la un mic incarcator, si cu exceptia unui control periodic al nivelului lichidelor si altor operatii mentionate mai jos, puteti sa uitati de ea toata iarna. · Daca nu va puteti permite un incarcator destept, cumparati un incarcator ieftin de 12V (cam 10$) si conectati-l la o priza programabila, care sa permita incarcarea timp de 30 minute pe zi. Sau o puteti conecta la usa de la garaj, pentru a permite cateva minute de incarcare in fiecare zi. · Daca nu aveti o baterie "maintenance-free", verificati nivelul fluidelor cu reguaritate pentru a va asigura ca incarcatorul nu fierbe electrolitul. Daca nivelul este scazut, pentru a-l reface adaugati doar apa distilata. · Incarcati bateria intr-o zona bine ventilata, mai ales daca bateria nu este "maintenance free". Bateriile emit gas de hidrogen cand se incarca, care este explozibil. (De aceea firele se conecteaza intr-o ordine anume cand se porneste cu curent de la alta baterie) · Probabil ca ati fi destul de jegosi daca nu ati facut niciodata o baie, si acelasi lucru e valabil si pentru baterii. Bateriile "maintenance free" nu au nevoie de nici o curatire (exceptand bornele) doar daca a curs acid din ele, caz in care trebuie sa urmati instructiunile pentru o baterie obisnuita. Adica: curatiti experiorul cu o solutie de apa cu sare pentru a neutraliza orice scurgere de acid - nu e necesar daca sunteti sigur ca nu a curs acid. La fel cu locasul bateriei. Apoi stergeti exterioril bateriei si locasul cu o solutie de apa calda cu sapun - valabil chiar si pentru bateriile "maintenance free". Asigurati-va ca ati uscat foarte bine bateria si lacasul. Valabil pentru toate bateriile: curatiti bornele cu o perie de sarma si ungetile cu grasime dielectrica inainte de a o repune in functiune. · Existe o superstitie babeasca despre depozitatul bateriilor pe pardoseli de ciment. Cata vreme exteriorul bateriei este uscat si curat, nu aveti de ce va face griji. Nu dati atentie superstitiilor electrice. Doar evitati inghetul si asigurati-va ca bateria sta incarcata. 9) Spalarea, uscarea si ceruirea motocicletei Timp estimat: poate dura ore ... · Pe timp de iarna, de obicei este multa sare pe sosele. Curatiti aceste mizerii inainte de a pastra motocicleta! Apa si sapunul sun bune, sau daca doriti folositi solutii speciale de curatire. Asigurati-va ca spalati toate partea de sub motocicleta, rotile, suspensia, etc. · Nu uitati sa uscati motocicleta. Motorul (care ar trebui sa fie inca cald de la ultima tura) poate sa evapore apa, dar totusi trebuie sa curatati apa de pe roti, cadru, etc. Uscarea motocicletei este foarte importanta; nu faceti o treaba de mantuiala. · Ceruiti partile vopsite; previne vopseaua sa se oxideze in timpul iernii. · Avertisment standard pe care toti cei care folosesc spalator cu apa sub presiune trebuie sa-l recite pe de rost: presiunea spalatorului poate fi daunatoare pentru motociclete. Aveti grija sa nu indreptati jetul spre mansoane, semeringuri, etc. Apa sub presiune mare poate intra dupa capace, poate curata vaselina, poate coroda semeringurile, etc. Fiti atenti. 10) Protejarea partilor de metal expuse Timp estimat: 10-30 minute Nu aplicati substante chimice sau lubrifianti pe placutele de frana, discurile de frana sau anvelope. Aceasta sectiune se refera la protejarea cadrului, jentilor, lantului, etc. Nu va atingeti de frane. Daca ajung substante chimice pe ele, curatatile foarte bine cu solutie de curatat franele (se gaseste la magazinele auto). · Pentru a proteja partile de metal, pulverizati-le (mai ales partile de dedesupt) folosind un spray cu anti-rugina ca WD40, cosmoline, sau spray de lant. (Credeti sau nu, spray-ul de lant e perfect pentru acest scop). Aceste substante vor proteja impotriva ruginii si coroziunii cata vreme motocicleta este pusa la pastrare. Va trebui sa mai faceti o treaba buna primavara, pentru a le indeparta. · Nu pulverizati nici o substanta pe cauciucuri. Alte parti din cauciuc pot fi tratate cu un pic de spray. · Punctele de rugina (exceptand cele de pe discurile de frana) pot fi curatite peste iarna. Vedeti sectiunea actiuni in timpul iernii de mai jos. · Daca ajunge un pic de spray pe partile frumoase ale motocicletei, spalati pentru a preveni distrugerea vopselei. Folositi un degresant organic si un polish. 11) Incuiati motocicleta Timp estimat: 5 minute · In functie de locul de depozitare, e bine sa montati un lacat mare. Retineti ca hotii determinati pot taia aproape orice, deci cea mai buna protectie este probabil asigurarea. · Legat de asta, s-ar putea sa nu puteti asigura motocicleta impotriva furtului daca radiati motocicleta sau renuntat la acoperirea in caz de accident pe perioada iernii. Consultati-va cu agentul de asigurare mai intai. · Cumparati un lant mare si greu si treceti lantul prin cadrul motocicletei si ceva relativ static. Acoperiti motocicleta (vedeti mai jos) - prelatele sunt probabil cea mai buna protectie impotriva hotilor. 12) Acoperiti motocicleta Timp estimat: 5 minute · Imprimati sectiunea Punerea motocicletei din nou in functiune si lipiti-o cu scotch undeva. · Asigurati-va ca motocicleta s-a uscat bine dupa ce ati spalat-o in pasul 9. · Folositi o prelata care sa respire. Nu veti dori sa tineti umezeaza sub prelata pentru ca duce la rugina. La fel, veti dori sa tineti umezeaza afara, mai ales daca pastrati motocicleta afara, in bataia precipitatiilor. Prelatele de motocicleta din Gore-Tex sunt bune. Operatii de intretinere in timpul iernii · Nu porniti motorul in timpul iernii! Veti crea doar condens in motor si produse de combustie (acizi, etc) in ulei. Rezistati tentatiei. · Iarna este o perioada excelenta pentru a face alte operatii de rutina - si este un bun prilej de a petrece timpul cu motocicleta pana cand incepe sezonul. In plus, probabil ca ati amanat anumite operatii de intretinere, nu-i asa? E OK, toti facem asta. Acum este momentul sa le faceti pe toate. Cititi manualul si faceti operatiile care trebuie facute odata pe an sau mai frecvent, chiar daca nu e chiar timpul. La sfarsit: · ungeti toate cablurile si actionati-le periodic · verificati (si daca e cazul ajustati) intinderea lantului/curelei · ungeti lantul · verificati placutele de frana si discurile de frana · schimbati lichidele de frana, ambreiaj, etc · verificati/schimbati filtrul de aer · verificati toate suruburile si niturile pentru a va asigura ca nimic nu e slabit · inspectati cauciucurile (taiaturi, uzura inegala, etc) · inspectati segmentii de la amortizoare · ungeti suspensia, punctele de pivotare, gresati lagarele, etc Operatii suplimentare: · Schimbati uleiul de amortizor · Schimbati lichidul de racire · Reglati jocul la supape · Demontati/curatiti/remontati carburatoarele · Montati cauciucuri noi <http://www.clarity.net/~adam/tire-changing.html> (daca e cazul) · Multe dintre aceste operatii de intretinere pot intimida persoanele care nu prea au facut mare lucru la motociclete. E ok. Incepeti cu lucrurile simple si continuati cu lucruri mai complicate cand simtiti ca puteti. Sau gasiti prieteni care sunt mai experimentati si rugati-i sa va ajute. · Daca nu ati pus motocicleta pe stative, verificati lunar presiunea in pneuri. E bine sa mutati motocicleta cate un pic in fiecare saptamana pentru a nu deforma pneurile. · Curatiti punctele de rugine cu un smirghel foarte fin (pana dati de metal) si revopsiti zona cu culoare corespunzatoare. (Binenteles, asta nu se aplica si sistemului de franare.) Vopseaua nu prinde daca este frig afara, deci lasati vopsitul pana cand temperatura este peste 18 grade. · Pentru a vopsi sistemul de evacuare, asigurati-va ca ati smirgheluit pana la metal curat si folosisit vopsele rezistente la temperaturi inalte, cum ar fi cele pentru sobe/seminee (se gasesc la magazinele de specialitate). Daca gasiti un decapant rezistent la temperaturi inalte, e bine sa-l utilizati inainte de a da primul strat de vopsea. (Sistemul de evacuare se incalzeste foarte tare si vopselele conventionale nu rezista). · Vopsea de aceeasi culoare se gaseste la magazinele de specialitate · Comandati bujii noi inainte de a pune motocicleta din nou in functiune. (Optional, dar de obicei ieftin – urmariti programul recomandat in manual) Punerea motocicletei din nou in functiune Timp estimat: o dupamiaza · Indepartati prelata · Indepartati lacatele si lanturile · Verificati/ajustati presiunea in pneuri · Daca motocicleta e pe stativ/cric, dati-o jos cu grija · Spalati motocicleta pentru a indeparta substantele de protectie a metalului (cosmoline/WD40/spray de lant) · Montati bateria (curata si bine incarcata) · Daca motocicleta are robinet de benzina, dati drumul la benzina. Daca robinetul are pozitiile ON/RES/PRI, puneti-l pe „PRI” timp de 20 secunde, apoi puneti-l pe „ON”. Daca robinetul are poztitiile ON/RES/OFF, puneti-l pe ON. Daca motocicleta are pompa de benzina, puneti contactul pe „RUN”. · Indepartati pungile si elasticele folosite pentru a acoperi admisiile de aer, esapamentul si scurgerea de condens a filtrului de aer. · Mutati motocicleta intr-o zona bine ventilata si porniti-o. Lasati-o sa mearga timp de 20 de minute, sau pana cand ventilatorul porneste de doua ori. (Atentie la gazele otravitoare de monoxid de carbon in spatiile inchise). · Daca se poate, inchideti alimentarea cu benzina. · Rugati un mecanic specializat sa refaca toate setarile · Inainte de a consuma benzina din rezervor · Daca ati pastrat motocicleta mai mult de doua luni, faceti un schimb de uleri. „Cee? Din nou?” veti spune. Da, este o idee buna. Uleiul ieftin pe care l-ati pus toama probabil ca a absorbit deseurile de combustie pe care celalalt ulei nu le-a curatat. De aceea ati folositi ulei ieftin, pentru a-l arunca. Folositi cel mai bun ulei de aceasta data. Nu trebuie sa mai schimbati si filtrul de ulei, dar reciclati vechiul ulei. · Dupa ce ati consumat benzina din rezervor · folositi un aditiv de benzina detergent (ex Techron) pentru cateva plinuri · schimbati bujiile · Bucurati-va de inceputul noului sezon. Pentru curiosi De ce operatiile sunt in aceasta ordine? · Primul pas este pregatirea. Acum faceti rost de cele necesare pentru ce urmeaza. · Pasul al doilea este critic pentru ca motorul are nevoie de incalzire pentru schimbul de ulei, iar sistemul de alimentare trebuie sa fie stabilizat si cu rezervorul plin (pentru a preveni rugina din rezervor), iar un motor cald va elimina condensul din motor si ulei. Acesti pasi au fost combinati pentru ca se pot face laolalta, daca e respectata ordinea. · Pasiul trei se face inainte de pasul patru doar pentru ca dupa ce uleiul e schimbat, motorul trebuie lasat sa mearga intr-o zona bine ventilata. Ceea ce inseamna mutarea motocicletei. Punerea motocicletei pe cric se putea face inainte de schimbul de ulei, dar apoi urma coborarea pentru mutare. · Pasii de la patru la opt nu e neaparat sa fie facuti intr-o ordine anume, dar trebuie sa fie facuti dupa ce motorul a mers si cand inca e cald. · Pasul noua este aici pentru ca din pasii anteriori se poate sa murdariti motocicleta cu ulei, si e bine sa lasati motocicleta sa se raceasca un pic inainte de spalare, pentru a nu va arde. · Puteti argumenta ca pasul zece ar trebui sa fie inainte de pasul noua, deoarece puteti murdari motocicleta cu spray. Am pus pasul zece dupa pasul noua deoarece pasul noua curata motocicleta de sare si coroziuni, ceea ce trebuie facut inainte de a spraya partile de metal ale motocicletei. In caz contrar, doar veti proteja agentii corozivi. · Daca aveti un motiv intemeiat pentru care ordinea ar trebui sa fie diferita, va rog trimiteti-mi un email <mailto:clarity.net@adam> si voi incerca sa includ si gugestiile voastre. In fine, de ce nu scot benzina din carburatoare: Stabilizatorul de benzina va impiedica solidificarea benzinei. Vreau sa spun ca nu sunt garantii in viata, dar din experienta mea, produsul functioneaza. Cata vreme stabilizati benzina, de ce mai trebuie sa scurgeti carburatoarele? Nu stiu. Nu va facet griji, unii isi fac, dar nici unul nu a avut probleme – daca benzina este mai intai stabilizata. Daca nu stabilizati benzina, atunci neaparat trebuie sa scoateti toata benzina din carburatoare. Daca scurgeti benzina doar din camera de nivel constant forta capilara poate retine benzina in carburator. Aceasta benzina va infunda carburatoarele, chiar daca rotiti motorul dupa aceea. Aici sunt cateva poze cu ce se poate intampla daca nu stabilizati benzina. - poza 1 - poza 2 - poza 3 Dupa cum vedeti, interiorul carburatorului este acoperita cu o mazga gelatioasa care blocheasa jigloarele. Acest carburator este complet inutilizabil ... si necesita o spalare completa in solventi inainte de reutilizare. In orice caz, carburatorul poate functiona bine cu mazga asta pe fundul camerei de nivel constant cata vreme mazga nu stanjeneste miscarea plutitoarelor si nu infunda vre-un jigler. Plutitoarele vor fi doar un pic murdarite, dar vor functiona bine, dar daca pasajele stramte se infunda ... totul e terminat. Nu exista alta metoda decat demontarea lor completa si spalarea cu solventi si aer comprimat. Deci cel mai important pas este de departa stabilizarea benzinei. Mai incolo nu prea mai conteaza daca scurgeti carburatoarele sau nu, deaoarece benzina stabilizata nu va face mazga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
david_secret Postat Decembrie 15, 2010 Share Postat Decembrie 15, 2010 (editat) domnule , eu am o nelamurire : Unde este lantul de la burgman ?? ))))) in rest am focut tot , pas cu pas .... P.S Sper ca stii de gluma Editat Decembrie 15, 2010 de david_secret Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 15, 2010 Admin Share Postat Decembrie 15, 2010 Sa inteleg ca le-ati bagat la iernat? Eu merg tot timpul, sa nu fie gheata pe jos.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Decembrie 16, 2010 Share Postat Decembrie 16, 2010 Salutare! am piese pt un burgman de 400cc pe carburatie unele se potrivesc si la 250ccNu are setul , restul este complet Cine este interesat sa sune 0766743536 Cu stima Marius! salut Marius... etrierul de frana spate al mai ai? daca da fa pretul si punel la drum ,,,,,al meu e dus si de la 250 nu se potriveste.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vittore Postat Decembrie 21, 2010 Share Postat Decembrie 21, 2010 Mos Craciun va veni cu Burgman-ul anul asta , eu m-am pregatit de iarna ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 22, 2010 Admin Share Postat Decembrie 22, 2010 Bravos.. Mi-am comandat si eu aparatorile de maini, care raman atasate de ghodon de la Tucanourbano.it. Fusta este super, dar numai pentru oras, eu mai merg si pe afara si la peste 80 km/ora falfaie ca dracu'. Echipament de iarna cu underware termic pe dedesubt si asta este tot. Sarbatori fericite, in caz ca nu ne mai auzim.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Decembrie 22, 2010 Share Postat Decembrie 22, 2010 acoperitoarele de la tucanourbano nu falfaie nici la 160 km/h, au sistem gonflabil care impiedica falfaitul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burgman1 Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 SARBATORI FERICITE! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vittore Postat Decembrie 26, 2010 Share Postat Decembrie 26, 2010 acoperitoarele de la tucanourbano nu falfaie nici la 160 km/h, au sistem gonflabil care impiedica falfaitul. exact , omu are dreptate , nu le-am umflat insa inca . tuturor Burgmanistilor si nu numai : la multi ani ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kris Postat Ianuarie 4, 2011 Share Postat Ianuarie 4, 2011 La multi ani Vittore si tuturor burgmanistilor ! sa avem un an mai bun si sa ne duca motoarele sanatosi unde ne dorim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burgman1 Postat Ianuarie 5, 2011 Share Postat Ianuarie 5, 2011 salutare ! am piese pt un motor de burgman de 400 carburator de toate pt toti 0766743536 Cu stima Marius! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kris Postat Ianuarie 8, 2011 Share Postat Ianuarie 8, 2011 salut pune niste poze cu piesele sau macar spune exact ce piese ai ti-am lasat PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
circarul Postat Februarie 4, 2011 Share Postat Februarie 4, 2011 Salutare tuturor burgman-istilor.Am revenit pe meleagurile noastre.Asa ca astept o plimbare.Ce zice-ti ????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
david_secret Postat Februarie 6, 2011 Share Postat Februarie 6, 2011 (editat) Vreau sa vand un far de burgman , modelul i-l puteti vedea ( este cel argintiu ) si o carena dreapta . Amandoua sunt in stare impecabila ( cei care ma cunosc pot confirma exigenta mea). Carena este un gri-sobolan iar farul i-l dau cu tot cu instalatia electrica aferenta. Preturile sunt ptr burgmanisti si in situtia de criza in care ne aflam. Daca e cineva interesat ...contactati-ma .o sa adaug si niste poze. Bafta ! hai ca asta nu arata si pozele le puteti vedea la pagina 36 de pe forum ieftinnnnnnnnnnnn Editat Februarie 6, 2011 de david_secret Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 15, 2011 Admin Share Postat Februarie 15, 2011 (editat) Dragi Burgmanisti, de astazi v-am parasit! Am vandut maxi-ul.. L-am vandut pe nepusa masa, gandindu-ma ca daca pun o diferenta de bani pot spera sa-mi iau motorul la care visam de mult. L-am dat cu sufletul deschis, noii propietari(sot+sotie) sa-l stapaneasca sanatosi! O sa-i slujeasca cu credinta, eu unul am fost extrem de incantat de el aproape un an, cit l-am folosit. Astept noul propietar sa revina cu impresii.. Sa ne revedem sanatosi pe sosele.. Editat Februarie 15, 2011 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vittore Postat Februarie 15, 2011 Share Postat Februarie 15, 2011 si care e motorul mult visat ? drumuri bune colegu ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 17, 2011 Admin Share Postat Februarie 17, 2011 (editat) Asta-i de vina , scuze pentru calitatea fotografiilor, dar sunt facute cu telefonul: Editat Februarie 17, 2011 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Februarie 18, 2011 Share Postat Februarie 18, 2011 Asta e masina nu motocicleta ,s-al stapanesti sanatos si drumuri fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kris Postat Februarie 21, 2011 Share Postat Februarie 21, 2011 Asta-i de vina , scuze pentru calitatea fotografiilor, dar sunt facute cu telefonul: superb...buna alegere Sa-l stapanesti sanatos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.