Sari la conținut

De ce mi se ineaca ?


dori_x
 Share

Postări Recomandate

Am mai gasit post-uri asemanatoare, le-am citit, dar in nici unul nu se gasesc simptomele motocicletei mele . Sa va explic : este o Honda cbr 600 F3 din 1998. Uneori, nepornita de 2-3 zile, porneste din prima, merg toate bujiile, merge totul perfect ( pornita cu soc la maxim si fara gaz). Uneori, la fel, cu soc si fara gaz, la primul buton incearca sa porneasca, apoi nimic. Se ineaca imediat. Si nu mai porneste decat daca-i desfac una sau doua bujii, le incalzesc si curat. Apoi porneste imediat, in 1-2 bujii, apoi incep sa functioneze si celelalte. Daca o opresc, apoi porneste imediat. Ideea este ca, chiar daca o las sa mearga, uneori, chiar si numai dupa 2 ore, mi s-a intamplat sa nu mai porneasca, sa se inece. Chiar acum , cand scriu acest mesaj este inecata, desi am pornit-o si mergea perfect cu 2 ore in urma. Desi, repet, daca incerc sa o pornesc dupa mai mult timp, porneste imediat. Cateodata. Daca o las inecata, de exemplu acum si incerc maine, nu porneste. Trebuie sa-i desfac neaparat 1-2 bujii.

Mentionez ca motocicleta nu a mai fost pornita 1 an si jumatate. A pornit foarte usor dupa aceasta perioada, dar, cateodata si destul de des, se ineaca. Nu am mers cu ea decat pe distante foarte scurte si pentru timp foarte scurt dar, am lasat-o destul de mult sa mearga la ralanti, sa se incalzeasca apa ....

Bujiile sunt cele recomandate de producator, NGK CR9EH-9 si nu par a fi terminate. Desi cand le scot, inecata, sunt cam negre si ude, bineinteles.

Ar trebui sa schimb bujiile ?

Sa schimb bateria? Aceasta, chiar daca o las 2 zile, invarte perfect. Desi, daca insist. atunci cand este inecata, dupa 5-6 incercari, incepe sa moara. Dar isi revine imediat apoi.

Filtrul de aer nu l-am verificat inca.

Oare ce sa aiba ? Ce ma sfatuiti ?

Editat de dori_x
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tu esti sigur ca nu a mai fost pornita de un an jumate , din start trebuie schimbate bujiile , uleiul , filtru ulei , o curatare { eventual} schimbare a filtrului aer si mai ales curatare si sincronizare carburatoare . Oricum pe vremea asta , ad la temperaturi mai mici de 5 grade pornirile sunt cele mai dificile . Bafta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Daca mergi pe distante scurte si o lasi sa mearga la relanti mai rau ii faci. Iesi la un drum de macar 30-40 km si o sa-si dea drumul la mers. Nu ignora nici postul de mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Da, sunt foarte sigur ca nu a fost pornita un an si jumatate. O sa incep cu bujiile si sa verific uleiul.

 

La ulei n-ai ce sa verifici, se schimba la numarul de km parcursi sau o data pe an daca nu faci destui km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai gasit post-uri asemanatoare, le-am citit, dar in nici unul nu se gasesc simptomele motocicletei mele . Sa va explic : este o Honda cbr 600 F3 din 1998. Uneori, nepornita de 2-3 zile, porneste din prima, merg toate bujiile, merge totul perfect ( pornita cu soc la maxim si fara gaz). Uneori, la fel, cu soc si fara gaz, la primul buton incearca sa porneasca, apoi nimic. Se ineaca imediat. Si nu mai porneste decat daca-i desfac una sau doua bujii, le incalzesc si curat. Apoi porneste imediat, in 1-2 bujii, apoi incep sa functioneze si celelalte. Daca o opresc, apoi porneste imediat. Ideea este ca, chiar daca o las sa mearga, uneori, chiar si numai dupa 2 ore, mi s-a intamplat sa nu mai porneasca, sa se inece. Chiar acum , cand scriu acest mesaj este inecata, desi am pornit-o si mergea perfect cu 2 ore in urma. Desi, repet, daca incerc sa o pornesc dupa mai mult timp, porneste imediat. Cateodata. Daca o las inecata, de exemplu acum si incerc maine, nu porneste. Trebuie sa-i desfac neaparat 1-2 bujii.

Mentionez ca motocicleta nu a mai fost pornita 1 an si jumatate. A pornit foarte usor dupa aceasta perioada, dar, cateodata si destul de des, se ineaca. Nu am mers cu ea decat pe distante foarte scurte si pentru timp foarte scurt dar, am lasat-o destul de mult sa mearga la ralanti, sa se incalzeasca apa ....

Bujiile sunt cele recomandate de producator, NGK CR9EH-9 si nu par a fi terminate. Desi cand le scot, inecata, sunt cam negre si ude, bineinteles.

Ar trebui sa schimb bujiile ?

Sa schimb bateria? Aceasta, chiar daca o las 2 zile, invarte perfect. Desi, daca insist. atunci cand este inecata, dupa 5-6 incercari, incepe sa moara. Dar isi revine imediat apoi.

Filtrul de aer nu l-am verificat inca.

Oare ce sa aiba ? Ce ma sfatuiti ?

 

 

Verifica nivelul de benzina in carburatoare si eventual suruburile pilot. Se pare ca ai amestecul exagerat de bogat.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine facea cam la fel, dar asta pana am invatat s-o pornesc. Fiecare motor (cel putin cele pe carburatie) are personalitatea lui si porneste in moduri diferite. Al meu cand e rece porneste cu soc maxim si fara acceleratie, dar daca a fost pornit o data in ziua respectiva, atunci trebuie repornit fara soc si cu acceleratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un prieten cu gsx-r 600 cam acelasi an si aceleasi probleme avea...pana a iesit odata la un drum de 150 km si de atunci nu mai are treaba...bine k i-am mai si recomandat sa nu o mai porneasca fara sa o soata la strada cum am facut eu de vreo 6 ori intr-o saptamana asta iarna la temp de -10 grade pana ce au murit si bujiile si bateria. :lol: si de atunci n-am mai pornito niciodata fara sa o pun la lucru si slava domnului am facut 10 mii km anu asta fara sa mi dea un rateu macar si pornit la prima cheie tot timpul indiferent de temp de afara.(cbr f 95)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un prieten cu gsx-r 600 cam acelasi an si aceleasi probleme avea...pana a iesit odata la un drum de 150 km si de atunci nu mai are treaba...bine k i-am mai si recomandat sa nu o mai porneasca fara sa o soata la strada cum am facut eu de vreo 6 ori intr-o saptamana asta iarna la temp de -10 grade pana ce au murit si bujiile si bateria. :lol: si de atunci n-am mai pornito niciodata fara sa o pun la lucru si slava domnului am facut 10 mii km anu asta fara sa mi dea un rateu macar si pornit la prima cheie tot timpul indiferent de temp de afara.(cbr f 95)

Pai cred ca asta mi se intampla si mie. Deci, dupa ce nu a mai fost pornita atata timp, eu am pornit-o si o tineam doar pe loc, cel mult ieseam cu ea 3-400 de metri, maxim. Apoi o bagam la cusca. Bateria era slaba, am pus-o pe redresor. Acum vad ca iar incepe sa dea semne de batranete. Sau de nefolosinta. Azi am scos toate bujiile, le-am curatat, am pus 20 de min bateria pe redresor si a pornit in fractiune de secunda, mergand bineinteles toate bujiile. S-a si incalzit mult mai repede. Deci, cred, cea mai buna solutie, drum mai lung si fara porniri degeaba, doar sa-i aud motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cred ca asta mi se intampla si mie. Deci, dupa ce nu a mai fost pornita atata timp, eu am pornit-o si o tineam doar pe loc, cel mult ieseam cu ea 3-400 de metri, maxim. Apoi o bagam la cusca. Bateria era slaba, am pus-o pe redresor. Acum vad ca iar incepe sa dea semne de batranete. Sau de nefolosinta. Azi am scos toate bujiile, le-am curatat, am pus 20 de min bateria pe redresor si a pornit in fractiune de secunda, mergand bineinteles toate bujiile. S-a si incalzit mult mai repede. Deci, cred, cea mai buna solutie, drum mai lung si fara porniri degeaba, doar sa-i aud motorul.

asa sa faci......tot aici pe forum am invatzat si eu ce e de facut ca daca nu, cred ca mai schimbam 2 seturi de bujii afumate aiurea doar de dragul de ai auzi motorul la garaj.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa sa faci......tot aici pe forum am invatzat si eu ce e de facut ca daca nu, cred ca mai schimbam 2 seturi de bujii afumate aiurea doar de dragul de ai auzi motorul la garaj.....

Aha, deci de asta se afumau bujiile, chiar daca o lasam sa se incalzeasca atunci cand o porneam. Bineinteles, pe loc, foarte putin turata. Benzina i-am schimbat-o.

 

Aha, deci de asta se afumau bujiile, chiar daca o lasam sa se incalzeasca atunci cand o porneam. Bineinteles, pe loc, foarte putin turata. Benzina i-am schimbat-o.

Cu asta cred ca am rezolvat-o. As mai vrea totusi sa va intreb ceva . In legatura cu, capetele de ghidon. As vrea sa le schimb. Am desfacut unul dar se desface doar "jumatate". Jumatate ramane in ghidon. Cum fac sa scot si jumatatea cealalta ? Dupa cate vad in imaginea pe care o atasez, in ghidon ar ramane o bucse din cauciuc, care, atunci cand se strange surubul, se umfla si se fixeaza in ghidon. Sper sa nu ma insel. Mie-mi iese doar partea colorata. Cum fac sa scot si bucsa aceea? As vrea sa o masor, sa vad daca acestea noi mi s-ar potrivi, sa nu le iau degeaba. Scrie acolo ca au diametrul de 18 mm la bucsa.

post-14332-1227552729_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai sper k nu ai scos surubul de tot k e posibil sa ti fi cazut piulita acolo in maner si s-ar putea sa ai treaba destul de serioasa acum la scos cauciucul ala care se dilata la infiletarea surubului....app exact de alea i-am pus si eu si tampoanele de cauciuc cu care vin capetele de ghidon nu se dilata atat de tare incat sa ramana prinse acolo ...sunt mult mai mici in diametru.....eu am fol la astea albastre tampoanele alea de cauciuc de la capetele de ghidon vechi(de alea nichelate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai sper k nu ai scos surubul de tot k e posibil sa ti fi cazut piulita acolo in maner si s-ar putea sa ai treaba destul de serioasa acum la scos cauciucul ala care se dilata la infiletarea surubului....app exact de alea i-am pus si eu si tampoanele de cauciuc cu care vin capetele de ghidon nu se dilata atat de tare incat sa ramana prinse acolo ...sunt mult mai mici in diametru.....eu am fol la astea albastre tampoanele alea de cauciuc de la capetele de ghidon vechi(de alea nichelate).

Nu stiu ce sa zic. La mine, ambele, le-am desfacut surubul complet, apoi l-am infiletat doar putin sa pot sa trag afara si nu am reusit. Oricat de tare as fi tras. Nu stiu ce naiba se intampla acolo. Or fi rupte ? Pun mai jos niste poze, poate va ajuta sa-mi explicati si mie ce naiba este pe acolo si ce este de facut

post-14332-1227556814_thumb.jpg

post-14332-1227557114_thumb.jpg

post-14332-1227557144_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tziam zis eu k o sa ai treaba serioasa

din cate vad eu capatul de ghidon si burduful de cauciuc erau dintr-o bucata(lipite cred unul de celalalt si din cate se vede pare a fi rupt si ramas inauntru manerului de acc. eu am incercat intr-o zi sa scot mansonul de pe ghidonul stang si mi-a venit acru la cat m-am chinuit si m-am lasat pan la urma ca nu aveam nici o sansa....se intzepenesc a draqului dak stau in acelasi loc mult timp. poti incerca cu un spitz(patent de ala cu coltii ascutiti) incerci sa rupi bucati din ce ti-a ramas acolo si pan la urma poate isi da drumul cumva si iese de acolo alta varianta mai simpla nu prea imi trece prin cap acum...bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tziam zis eu k o sa ai treaba serioasa

din cate vad eu capatul de ghidon si burduful de cauciuc erau dintr-o bucata(lipite cred unul de celalalt si din cate se vede pare a fi rupt si ramas inauntru manerului de acc. eu am incercat intr-o zi sa scot mansonul de pe ghidonul stang si mi-a venit acru la cat m-am chinuit si m-am lasat pan la urma ca nu aveam nici o sansa....se intzepenesc a draqului dak stau in acelasi loc mult timp. poti incerca cu un spitz(patent de ala cu coltii ascutiti) incerci sa rupi bucati din ce ti-a ramas acolo si pan la urma poate isi da drumul cumva si iese de acolo alta varianta mai simpla nu prea imi trece prin cap acum...bafta

Mda, multumesc mult, oricum. O sa infiletez alt surub in ce a ramas acolo si o sa incerc sa trag cu ceva mai puternic. Daca ai zis ca tie ti-au mers capetele care le-am postat mai sus, sper sa mearga si la mine dupa ce o sa le scot pe astea. Le-am gasit pe un site la 30 lei, destul de ieftine zic eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cristi se vede ca nu ai nici o treaba cu macanica si doar te bagi aiurea in seama la honda asa sunt prinderile pt gontra greutati trebe date jos mansoanele si in semighidon sunt 2 gauri mici acolo trebe apasat (sunt sigurantele pt prinderea origianla) si cu un surub infiletat in prindere tragi de el cu un patent

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cristi se vede ca nu ai nici o treaba cu macanica si doar te bagi aiurea in seama la honda asa sunt prinderile pt gontra greutati trebe date jos mansoanele si in semighidon sunt 2 gauri mici acolo trebe apasat (sunt sigurantele pt prinderea origianla) si cu un surub infiletat in prindere tragi de el cu un patent

poi poate nu ai inteles nimic....eu n-am avut de-a face niciodata cu capetele de ghidon originale ci numai cu aftermarketuri deci de unde draq sa stiu...mi-am dat si eu cu parerea la ce am vazut acolo doar atat....bye

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bujiile oricat de noi le pui..tot aspect negru vor avea daca mergi pe distante scurte in oras....

chestia e ca daca le pui noi stii ca 15-20 mii de km...nu ai treaba vb de cele "normale"..non-iridium

cele cu iridium....din ce stiu au viata dubla sau tripla..

bafta :laugh:

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poi poate nu ai inteles nimic....eu n-am avut de-a face niciodata cu capetele de ghidon originale ci numai cu aftermarketuri deci de unde draq sa stiu...mi-am dat si eu cu parerea la ce am vazut acolo doar atat....bye

 

 

 

pai daca nu stii, nu iti dai cu parerea, astepti sa vina unu care stie, citesti inveti si apoi dai sfaturi, chiar nu trebuie sa iti dai cu parerea la orice post.; sper ca nu te superi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cristi se vede ca nu ai nici o treaba cu macanica si doar te bagi aiurea in seama la honda asa sunt prinderile pt gontra greutati trebe date jos mansoanele si in semighidon sunt 2 gauri mici acolo trebe apasat (sunt sigurantele pt prinderea origianla) si cu un surub infiletat in prindere tragi de el cu un patent

Multumesc mult. Intradevar, asa este la ambele, deci nu se puteau rupe la amandoua. Si am mai avut o Honda, NTV la care erau identice. Deci, cu atat mai putin probabil sa se rupa toate 4 la fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut timp, maine, sambata, o sa le scot. Cu explicatiile de mai sus, ar trebui sa fie simplu. O sa fie mai greu de scos, cred, mansoanele.

 

 

incearca si solutia asta:

 

ia o surubelnita - mare shi lata ..........pt k io crc is infiletate in ghidoane chestile alea..... vad din poze k au o crestatura ca pt surubelnita........

 

poate ii cum am zis io .nush exact dar incearca :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...