balaur_u Postat Decembrie 1, 2008 Share Postat Decembrie 1, 2008 Salutare, Dupa ce mi-am bagat motorul la iernat, am zis sa ma uit si la baterie...mare mi-a fost mirarea sa vad ca e cam "uscata". As vrea sa stiu, acum, daca tot n-o voi mai folosi pana la primavara, daca e mai indicat pentru "prelungirea vietii", sa o las cu apa demineralizata sa nu se mai usuce...., sau trebuie neaparat sa-i pun acid de concentratie 1.24 - 1.26...? Numai bine, Laurentiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 1, 2008 Share Postat Decembrie 1, 2008 (editat) Depinde si de care baterie ai, ca daca e cu gel nu ai ce sa-i faci, daca e clasica poti sa scoti electrolitul din ea si sa-l pui inapoi cand ai nevoie de baterie. Cel mai important e sa nu o lasi in ger sau sa o lasi sa se descarce prea mult. Daca o pastrezi cu electrolit in ea din cand in cand trebuie pusa pe redresor, sau daca ai vreun redresor deala mai destept cu functie de intretinere o lasi conectata la el. Asta cu redresoru e valabila si pt bateriile cu gel. Editat Decembrie 1, 2008 de binox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Decembrie 1, 2008 Share Postat Decembrie 1, 2008 Completează cu apă distilată, ia-o la căldură, pune-o la încărcat dacă tensiunea în gol este sub 12,4 V (dacă nu umbli cu mobra). Dacă o ții în frig îi scurtezi viața. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 Daca ai putut sa te uiti in baterie si sa vezi ca e cam uscata inseamna ca este clasica nu cu gel. Tre completat NUMAI CU APA DISTILATA pana la nivel,pt ca apa se evapora,acidul nu si pusa la incarcat cu un curent care sa nu depaseasca 1% din capacitetea bateriei in AH(amperi ora)!! Daca completezi cu electrolit(apa+acid)se ridica concentratia in baterie peste 1,28% si e buna de aruncat. PS:ce culoare are bateria,este neagra sau transparenta ?? Negru=cu gel Transparent=clasic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dext3r Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 (editat) Daca ai putut sa te uiti in baterie si sa vezi ca e cam uscata inseamna ca este clasica nu cu gel.Tre completat NUMAI CU APA DISTILATA pana la nivel,pt ca apa se evapora,acidul nu si pusa la incarcat cu un curent care sa nu depaseasca 1% din capacitetea bateriei in AH(amperi ora)!! Daca completezi cu electrolit(apa+acid)se ridica concentratia in baterie peste 1,28% si e buna de aruncat. PS:ce culoare are bateria,este neagra sau transparenta ?? Negru=cu gel Transparent=clasic Asta era pe vremuri. Acuma se gaseste electrolit exact la densitatea necesara (1.28, nu mai pui la nimereala). Un acumuator se pastreaza cel mai bine la 10 grade C Bafta ontopic: Completeaza cu apa distilata, tine-o undeva la o temperatura cat mai aproape de 10 grade (camara, atelier, uscator) si mentinuta tot timpul incarcata. Editat Decembrie 2, 2008 de Dext3r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 2, 2008 Admin Share Postat Decembrie 2, 2008 http://www.louis.de/_3051198f702b026564faf...amp;anzeige=all Nu uitati sa cumparati asa ceva si nu o sa mai aveti probleme cu bateria in veci. Luigi Vicol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balaur_u Postat Decembrie 2, 2008 Autor Share Postat Decembrie 2, 2008 (editat) Daca ai putut sa te uiti in baterie si sa vezi ca e cam uscata inseamna ca este clasica nu cu gel.Tre completat NUMAI CU APA DISTILATA pana la nivel,pt ca apa se evapora,acidul nu si pusa la incarcat cu un curent care sa nu depaseasca 1% din capacitetea bateriei in AH(amperi ora)!! Daca completezi cu electrolit(apa+acid)se ridica concentratia in baterie peste 1,28% si e buna de aruncat. PS:ce culoare are bateria,este neagra sau transparenta ?? Negru=cu gel Transparent=clasic Salut, Nu stiu daca e cu gel sau nu...e neagra are seria CTX9-BS care ar fi din cate am citit pe net cu acid...mai are si dopuri pentru fiecare element, ceea ce ma duce cu gandul, din nou, la baterie clasica... cu acid Problema este ca am scos dopurile si dau sa scurg ceva din ea...nu a curs nimic... daca e cu acid, acidul nu era lichid?n-ar fi trebuit sa curga ceva...? De aici pot trage o concluzie, ori nu mai are pic de acid, si tre sa completez cu acid concentratie 1.26...ori e cu gel... Pe baterie scrie ca trebuie sa se completeze dacat cu lichid care e specific bateriei, dar de care nu scrie... Alte pareri? Numai bine, Laurentiu Editat Decembrie 2, 2008 de balaur_u Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 E baterie cu acid! Chiar daca nu mai are nimic, completeaza numai cu apa distilata. E ieftina! Cati vrei sa-ti mai scrie ca sa faci ce ti s-a zis pana acum? O iei logic, de la ieftin la scump: pui apa distilata, o baltacai cat poti, o bagi la incarcat 24 de ore. Nu costa nimic. Probezi. Daca dupa 24 de ore nu e in stare sa-ti porneasca motorul si sa tina curent, versi borsul din ea si cumperi electrolit. Repeti procedura, daca nu si nu o arunci. Prima data incerci cu apa distilata si 90% o sa-ti mearga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balaur_u Postat Decembrie 2, 2008 Autor Share Postat Decembrie 2, 2008 E baterie cu acid!Chiar daca nu mai are nimic, completeaza numai cu apa distilata. E ieftina! Cati vrei sa-ti mai scrie ca sa faci ce ti s-a zis pana acum? O iei logic, de la ieftin la scump: pui apa distilata, o baltacai cat poti, o bagi la incarcat 24 de ore. Nu costa nimic. Probezi. Daca dupa 24 de ore nu e in stare sa-ti porneasca motorul si sa tina curent, versi borsul din ea si cumperi electrolit. Repeti procedura, daca nu si nu o arunci. Prima data incerci cu apa distilata si 90% o sa-ti mearga. Am inteles Ideea este ca eu deja am electrolit(acid) gratis , deci nu ma doare buzunarul sa pun... Apa am cumparat deja, deci nici de asta nu ma doare... Eu intreb cum se procedeaza...ca oricum bateria o sa pot sa o verific abia la primavara... Problema este ca anul asta bateria a cam stat pe bara, si n-a fost folosita...decat de 3 sau 4 ori...pe an... In orice caz...o sa incerc sa-i pun acid la concentratie...si sa o incarc... Mersi, Laurentiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 Ok, ok...cea pe lichid am inteles cum se pastreaza, dar cea pe gel?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balaur_u Postat Decembrie 2, 2008 Autor Share Postat Decembrie 2, 2008 Ok, ok...cea pe lichid am inteles cum se pastreaza, dar cea pe gel?! Cred ca aia doar o incarci ...si daca nu mai tine curent o reciclezi . Aia e mult mai simplu de intretinut... lucky you! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ravenitza Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 (editat) Am trecut deja de o iarna cu bateria aceasta, habar nu am cati ani are in spate, caci motorul a venit din germania cu aceasta baterie. Ideea e ca si acum porneste foarte bine si dupa 1 saptamana de stat in frig. Adica dupa vreo 10 incercari porneste. Problema e ca din cate stiu eu e bine ca peste iarna sa iei bateria in casa, sa o pui la incarcat 1 data la 3 zile, si daca poti sa o pui sa si functioneze, adica sa pui un bec pe ea...ceva de genu. Editat Decembrie 2, 2008 de ravenitza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi001 Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 Tre completat NUMAI CU APA DISTILATA pana la nivel,pt ca apa se evapora,acidul nu si pusa la incarcat cu un curent care sa nu depaseasca 1% din capacitetea bateriei in AH(amperi ora)!! Daca completezi cu electrolit(apa+acid)se ridica concentratia in baterie peste 1,28% si e buna de aruncat. Asta era pe vremuri. Acuma se gaseste electrolit exact la densitatea necesara (1.28, nu mai pui la nimereala). Un acumuator se pastreaza cel mai bine la 10 grade C Bafta ontopic: Completeaza cu apa distilata, tine-o undeva la o temperatura cat mai aproape de 10 grade (camara, atelier, uscator) si mentinuta tot timpul incarcata. @ Dext3r. Daca s-a evaporat doar apa distilata, rezulta ca electrolitul are deja o densitate mai mare de 1.28. Daca pui tot 1.28 de la magazin, nu refaci densitatea. Daca pui doar apa distilata, densitatea revine la cea initiala (inainte de evaporare). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balaur_u Postat Decembrie 2, 2008 Autor Share Postat Decembrie 2, 2008 Am trecut deja de o iarna cu bateria aceasta, habar nu am cati ani are in spate, caci motorul a venit din germania cu aceasta baterie.Ideea e ca si acum porneste foarte bine si dupa 1 saptamana de stat in frig. Adica dupa vreo 10 incercari porneste. Problema e ca din cate stiu eu e bine ca peste iarna sa iei bateria in casa, sa o pui la incarcat 1 data la 3 zile, si daca poti sa o pui sa si functioneze, adica sa pui un bec pe ea...ceva de genu. aaa...pai daca era vorba de luat in casa, asta se face pentru orice fel de baterie...e mult mai bine sa stea la cald decat la frig daca nu mai e folosita. Spre exemplu iarna trecuta am luat bateria in casa, si mare mi-a fost mirarea ca dupa vre-o 4 luni a pornit motorul fara sa-i fac nimic deosebit bateriei (d'asta credeam ca e cu gel ) Ca sa vad mai incolo ca dupa ce am bagat un consumator mai serios(am instalat alarma) nu mai vrea sa porneasca motorul de nici o culoare...asta dupa inca vre-o 3 luni de stat pe tusa(baterie instalata fara alarma conectata). Probabil ca in perioada asta s-a "evaporat" tot lichidul din ea... Eh...cel mai bine cred ca e cea cu gel...merge ce merge, si daca nu mai merge, asta e... Concluzia e ca orice baterie ai avea, tre sa o demontezi si sa o bagi in casa la caldura... vezi problemele cu bateriile la dacie pe vreme rece. Am niste abonati la impins masina in fiecare dimineata... Numai bine, laurentiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Decembrie 2, 2008 Share Postat Decembrie 2, 2008 http://www.yuasabatteries.com/storage_story1.asp Off Season Storage If at all possible, remove the battery from the vehicle. Clean the battery and terminals using a solution of baking soda and water if there is any concern of electrolyte outside of the battery. Make sure that nothing enters the battery during cleaning. You can also use this same solution to clean the battery compartment of the vehicle to help neutralize any electrolyte that may be present. Rinse with clean water and dry thoroughly. After the battery is cleaned, inspect for any signs of damage or extraordinary wear that may have occurred while in service. If you have any concerns about the condition of your battery, you should seek the advice of a mechanic or a battery specialist. Upon determining there is no concern of damage, for conventional batteries, check the electrolyte levels. The level of electrolyte must be maintained above the minimum and at or below the maximum level line on the side of the battery. Check only when on a flat level service. If you need to increase the level, carefully add distilled water avoiding any overfill. Once the levels are adjusted, charge the battery referring to the manufacturers instructions. Sealed VRLA batteries, or those referred to, as "Maintenance Free" do not require you to maintain the electrolyte levels. Sealed VRLA batteries must never be opened once in service or permanent damage and failure will occur. As with the conventional batteries, once you have cleaned and inspected the battery, charge it per the manufacturers instructions. With the batteries in a full state of charge, you may wish to store it in a cool dry area away from children and pets. You may also choose to reinstall it in the vehicle. Either way, allow yourself access to the battery so you can periodically check your state of charge, or simply attach a battery charger/ maintainer to it. Maintaining your battery state of charge during extended periods of storage is essential to insure the maximum service life is delivered. Si de asemenea - pornirea primavara -> http://www.yuasabatteries.com/storage_story2.asp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 3, 2008 Share Postat Decembrie 3, 2008 e bine ca peste iarna sa iei bateria in casa, sa o pui la incarcat 1 data la 3 zile, si daca poti sa o pui sa si functioneze, adica sa pui un bec pe ea...ceva de genu. Sa iei bateria in casa e bine,dar nu se incarca la 3 zile,o baterie buna se autodescarca putin in 20-30 zile,daca ai pune-o pe motor dupa 30 zile de stat in casa fara sa o incarci tre sa ai curent de cateva incercari. Inainte de a o pune la incarcat e bine sa pui un bec macar de 21 W(bec de frana de auto)vreo 2-3 ore,ea cedand curent intra in reactie chimica,se mai activeaza putin. PS:daca moto nu porneste din 1-2 incercari,lasa-ti cateva min pana incercati din nou,orice baterie auto-moto are nevoie de cele cateva min pt a-si reface in placile dinauntru reactia chimica in urma careia genereaza curent. Bine ar fi ca moto sa porneasca din prima,pt.a incarca bateria inapoi cu curentul consumat la o pornire tre facuti cativa km,este recomandat ca cei care fac drumuri scurte sa puna o data pe luna bat pe redresor pt ca la drumuri scurte si porniri dese ea nu se incarca suficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 3, 2008 Share Postat Decembrie 3, 2008 Metoda cea mai buna daca tineti la motoreta voastra si nu numai la baterie e sa lasati bateria la locul ei si sa faceti plinul la rezervor dupa care verificati sa nu fie apa sau condens in filtrul de benzina, verificati nivelul bateriei dupa caz comletati cu apa distilata sau inlocuiti acidul o puneti la incarcat 10 ore dupa care porniti motorul o data pe saptamana si-l lasati sa functioneze 20 minute.E cel mai bine ptr toata motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 3, 2008 Share Postat Decembrie 3, 2008 (editat) Metoda cea mai buna daca tineti la motoreta voastra si nu numai la baterie e sa lasati bateria la locul ei si sa faceti plinul la rezervor dupa care verificati sa nu fie apa sau condens in filtrul de benzina, verificati nivelul bateriei dupa caz comletati cu apa distilata sau inlocuiti acidul o puneti la incarcat 10 ore dupa care porniti motorul o data pe saptamana si-l lasati sa functioneze 20 minute.E cel mai bine ptr toata motocicleta. Total gresit pornitul pe loc si tinut la ralanti sau chiar un pic turat orice motor cu ardere interna,benzina sau diesel. Nefiind in sarcina,nu atinge temperatura de autocuratire,se depune calamina iar de aici apar alte probleme. Acidul din baterie nu se inlocuieste,se practica pe vremuri inainte sa vinzi masina daca era moarta bateria schimbai electroloitul ca sa mai mearga cateva zile. Bateria este un consumabil ca si bujiile sau gumele. PS:La bat cu gel oricum nu ai cum sa faci asta !! Cel mai bun este un garaj incalzit si cand este uscat afara scos motorul la o plimbare de macar 10 km,eu asa fac de ani buni si nu am avut probleme. Editat Decembrie 3, 2008 de A-L-E-X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Decembrie 3, 2008 Share Postat Decembrie 3, 2008 (editat) Mai cititi prin manualele de intretinere ce si cum.Acidul se schimba daca esti curios dar nu in toate cazurile eu am expus aici pe scurt. 2 Sunt sigur ca am perfecta dreptate daca vrei sa nu se blocheze unele chestii pe acolo. 3 Pe zapada plimbate tu vre-o 10km si cautama pe la servis dupa acea motorul o sa fie gata dupa ce iesi tu din spital. Nu se depune nici o calamina daca motorul merge cel putin 15-20 min sau pana porneste ventilatorul de racire si astepti cu mot.pornit ca acesta sa se opreasca. Si sunt motociclist de 20 de ani intelegi? Editat Decembrie 3, 2008 de Indian73 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 3, 2008 Share Postat Decembrie 3, 2008 Oi fi tu motociclist de 50 de ani, dar nici unui motor nu-i place sa mearga minute in sir la relanti. Relanti-ul e cel mai nasol regim de functionare pentru motor. Oameni buni, lasati motocicletele nepornite 3 luni ca nu au nimic, nu mai inventati metode de consrvare care mai decare... Credeti ca motocicletele noi nu zac cu lunile pana sunt vandute, sta cineva sa le porneasca si sa le bibileasca pe fiecare? Sau cand sunt trimise saptamani cu vaporul? Sta cineva sa le pupe-n ...? Nu mai suntem in secolul 19 sa stam sa bagam ulei cu seringa in cilindri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 3, 2008 Share Postat Decembrie 3, 2008 Mai cititi prin manualele de intretinere ce si cum.Acidul se schimba daca esti curios dar nu in toate cazurile eu am expus aici pe scurt.3 Pe zapada plimbate tu vre-o 10km si cautama pe la servis dupa acea motorul o sa fie gata dupa ce iesi tu din spital. Nu se depune nici o calamina daca motorul merge cel putin 15-20 min sau pana porneste ventilatorul de racire si astepti cu mot.pornit ca acesta sa se opreasca. Si sunt motociclist de 20 de ani intelegi? Eu am zis sa se scoata motorul cand este uscat,in nici un caz pe zapada !! Sa fii sanatos inca 40 ani de acu incolo !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 Daca motorul e racit pe aer nu se incalzeste iarna la relanti in veci si pururi. (observatie personala). Si sincer, nici daca are radiator nu vad de ce ar face-o, dar asta nu am de unde sa stiu ca nu am incercat. Cat despre baterie, eu am cu gel, batrana de cel putin 3 ani si nu am incarcat-o decat o singura data cand am cumparat moto (deoarece statuse aproape un an nepornit si era slaba bateria...slaba nu descarcata complet, inca mai puteai porni cu ea). In rest, doua ierni la rand nu am facut decat sa o bag in casa cand e frig si inca merge bine-mersi. Nu zic ca asa trebe facut, dar merge perfect si fara sa o bibilesti atata (ma refer la baterie ). Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Decembrie 5, 2008 Share Postat Decembrie 5, 2008 Daca motorul e racit pe aer nu se incalzeste iarna la relanti in veci si pururi. (observatie personala). Si sincer, nici daca are radiator nu vad de ce ar face-o, dar asta nu am de unde sa stiu ca nu am incercat. Eu am pus un carton la radiator chiar daca are termostat ,decupat doar cat este ventilatorul si ajunge chiar sa porneasca ventilatorul,daca prinzi un pic de aglomeratie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 5, 2008 Admin Share Postat Decembrie 5, 2008 (editat) Daca motorul e racit pe aer nu se incalzeste iarna la relanti in veci si pururi. (observatie personala). Si sincer, nici daca are radiator nu vad de ce ar face-o, dar asta nu am de unde sa stiu ca nu am incercat. Cat despre baterie, eu am cu gel, batrana de cel putin 3 ani si nu am incarcat-o decat o singura data cand am cumparat moto (deoarece statuse aproape un an nepornit si era slaba bateria...slaba nu descarcata complet, inca mai puteai porni cu ea). In rest, doua ierni la rand nu am facut decat sa o bag in casa cand e frig si inca merge bine-mersi. Nu zic ca asa trebe facut, dar merge perfect si fara sa o bibilesti atata (ma refer la baterie ). Numai bine! Daca tii un motor pe loc la relanti iarna nu se incalzeste??? Tare observatia,mai ales in cazul celor racite pe aer,unde risti sa distrugi motorul daca il lasi pornit la relanti. La mine la BMW chiar este specificat in cartea tehnica sa nu fac asta nici intr-un caz! Luigi Vicol Editat Decembrie 5, 2008 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 5, 2008 Share Postat Decembrie 5, 2008 Ideea e ca si acum porneste foarte bine si dupa 1 saptamana de stat in frig. Adica dupa vreo 10 incercari porneste.Problema e ca din cate stiu eu e bine ca peste iarna sa iei bateria in casa, sa o pui la incarcat 1 data la 3 zile, si daca poti sa o pui sa si functioneze, adica sa pui un bec pe ea...ceva de genu. asa o sa ii intelegi mai bine pe proprietarii vestitelor Aro-uri. eu am avut releul defect (500 ron) si mi-a fiert bateria (18V) al carui pret de 160ron mi s-a parut penibil comparativ cu nenorocitul de releu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.