Ratonu' Postat Decembrie 25, 2008 Share Postat Decembrie 25, 2008 Salut, Am inteles ca plasticele au o tehnologie de vopsire aparte ,din cauza faptului ca sunt flexibile necesita o prevopsire speciala pentru a nu se degrada stratul de vopsea finala in cazul indoirilor.Cine a mai vopsit plasticele poate sa ma ajute si pe mine cu sfaturi ca de ex cam ce tip de vopsea sa cumpar ,daca intradevar trebuie prevopsita special ..etc.Astept cunerabdare sfaturile voastre. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Decembrie 25, 2008 Share Postat Decembrie 25, 2008 http://classiccar.3xforum.ro/redir.php?htt....vopseleauto.ro http://classiccar.3xforum.ro/redir.php?htt...tion%3Dcompany1 Uite aici putina documentatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 25, 2008 Admin Share Postat Decembrie 25, 2008 Mai,eu asta n-o inteleg..daca habar nu ai cum se vopseste,tehnologia aferenta,etc..de ce vrei sa te apuci de asa ceva? Crezi ca va iesi ceva ca lumea? Du-le la un vopsitor,dai niste bani dar nu iese tiganie. La plastic este o adevarata munca,nu este ca metal. Sanatate. Luigi Vicol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ratonu' Postat Decembrie 25, 2008 Autor Share Postat Decembrie 25, 2008 Mai,eu asta n-o inteleg..daca habar nu ai cum se vopseste,tehnologia aferenta,etc..de ce vrei sa te apuci de asa ceva?Crezi ca va iesi ceva ca lumea? Du-le la un vopsitor,dai niste bani dar nu iese tiganie. La plastic este o adevarata munca,nu este ca metal. Sanatate. Luigi Vicol Pe deoparte ai dreptate,dar am cam tot ce imi trebuie(pistol,compresor, un garaj curat si aerisit )am mai vopsit metal si a iesit chiar bine.Si la urma urmei vopsitorul ala cum o fi invatat? In cel mai rau caz stric niste vopsea si pierd ceva timp. http://classiccar.3xforum.ro/redir.php?htt....vopseleauto.ro http://classiccar.3xforum.ro/redir.php?htt...tion%3Dcompany1 Uite aici putina documentatie Multmesc Bachus,am gasit chiar ce aveam nevoie.O sa las ceva bani la Policolor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 25, 2008 Share Postat Decembrie 25, 2008 Daca tot esti hotarat sa faci incercari, spune-ne si noua ce si cum ai reusit si ce materiale ai folosit. Parca m-as apuca si eu sa dreg vopseaua le un BMW F650 care are carenele si carcasa din plastic a rezervorului zgariata. Am si eu cam aceeasi dotare si conditii pt vopsit si daca la tabla am ceva experienta , plastice nu am vopsit pana acum. Bafta si asteptam noutati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mae Postat Decembrie 25, 2008 Share Postat Decembrie 25, 2008 Salut, plasticele se vopsesc ca si tabla cu aceiasi vopsea. Stratul dintre plastic si vopsea este altul, adica filler-ul. Dar dupa parerea mea din ecuatia voastra lipseste cel mai important element, adica cuptorul care cred ca nu il aveti niciunul acasa. Mae Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FlorineluSPR Postat Decembrie 25, 2008 Share Postat Decembrie 25, 2008 cel ami simplu: se curata abtipildele tot absolut tot apoi se freaca plasticul cu smilger fin pana se creaza o suprata aspra sa prinda bine vopseaua se da un strat de grund si si se freaca si ala usor apoi degresat de praf si dat cu vopsea normal cu pistolul sau spray.se lasa sa se usuce la aer 12 ore cam asa depinde de vopsea.daca e metalizata in 2 ore e gata de pus la loc...succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
masterus Postat Decembrie 26, 2008 Share Postat Decembrie 26, 2008 Salut, plasticele se vopsesc ca si tabla cu aceiasi vopsea. Stratul dintre plastic si vopsea este altul, adica filler-ul. Dar dupa parerea mea din ecuatia voastra lipseste cel mai important element, adica cuptorul care cred ca nu il aveti niciunul acasa. Mae [/quote ai uitat de plastic primer si elastic aditiv(agent de flexibilizare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 26, 2008 Share Postat Decembrie 26, 2008 Avantajul la piesele de motocicleta este ca sant mici si nu-ti trebuie un cuptor prea mare. Acum multi ani cand vopsitorii profesionisti nu aveau cuptoare de uscat vopseaua, eu foloseam cuptorul din bucataria lui maica-mea pt piesele unei Jawe pe care am refacut-o. Toti cei care au vazut motocicleta atunci, au fost incantati de cum arata si desi era din 1968 parca, proprietarii de CZ ma intrebau daca asta este ultimul mudel scos de cehi. Norocul meu ca aveam un aragaz cu un cuptor mai mare dupa stndardele de atunci, iar controlul temperaturii il faceam manual cu un termometru de laborator foto. Cui ii place si vrea, poate sa faca multe fara sa foloseasca o tehnologie prea sofisticata. Eu ma gandesc mereu ca omul primitiv nu a asteptat bricheta ca sa inventeze focul si nici egiptenii macaraua ca sa construiasca piramidele. De multe ori ne inchinam la cate o minune tehnologica, dar uitam ca multe operatii se pot face artizanal si intr-un mod mai simplu, cu un cost mai mic, dar cu munca mai multa, iar la sfarsit ai satisfactia unui lucru facut de tine. Asta pt cine apreciaza lucrul manual, pt ceilalti exista seviceuri profesioniste si cardul de credit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
masterus Postat Ianuarie 4, 2009 Share Postat Ianuarie 4, 2009 Avantajul la piesele de motocicleta este ca sant mici si nu-ti trebuie un cuptor prea mare. Acum multi ani cand vopsitorii profesionisti nu aveau cuptoare de uscat vopseaua, eu foloseam cuptorul din bucataria lui maica-mea pt piesele unei Jawe pe care am refacut-o. Toti cei care au vazut motocicleta atunci, au fost incantati de cum arata si desi era din 1968 parca, proprietarii de CZ ma intrebau daca asta este ultimul mudel scos de cehi. Norocul meu ca aveam un aragaz cu un cuptor mai mare dupa stndardele de atunci, iar controlul temperaturii il faceam manual cu un termometru de laborator foto. Cui ii place si vrea, poate sa faca multe fara sa foloseasca o tehnologie prea sofisticata. Eu ma gandesc mereu ca omul primitiv nu a asteptat bricheta ca sa inventeze focul si nici egiptenii macaraua ca sa construiasca piramidele. De multe ori ne inchinam la cate o minune tehnologica, dar uitam ca multe operatii se pot face artizanal si intr-un mod mai simplu, cu un cost mai mic, dar cu munca mai multa, iar la sfarsit ai satisfactia unui lucru facut de tine. Asta pt cine apreciaza lucrul manual, pt ceilalti exista seviceuri profesioniste si cardul de credit. BRAVO. f putini mai sunt care gandesc ca tine. nu intotdeauna la serviceurile profesioniste , iese lucrarea buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ratonu' Postat Martie 15, 2009 Autor Share Postat Martie 15, 2009 Salutare , Dupa o iarna in caren-am facut nimic m-am apucat in sfarsit de treaba ......sa vedem ce iese ! Azi am pregatit suprafetele ,am dat cu primer de plastic pe suprafetele in cauza.Las sa se usuce si sambata viitoare bag vopseaua ...Daca iese ceva ..pun poze ,daca nu pun cateva lacrimi si o iau de la cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Martie 16, 2009 Share Postat Martie 16, 2009 daca piesele au fost vopsite(deci s-a dat odata cu primer plast) nu mai trebuie dat decat vopseaua.in loc de cuptor este de ajuns un garaj sau camera curata fara insecte(muste, tantari) si niste lampi cu infrarosu. bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 2, 2010 Share Postat Aprilie 2, 2010 (editat) Problema este urmatoarea: vreau sa-mi fac usa la garaj. La exterior usa este imbracata intr-o foaie de fibra de sticla translucida prinsa in suruburi pe o structura de lemn. Placa de fibra se gaseste la Bricostore la sul, 2,5mX20ml. Cum vopsesc fibra de sticla? Exista un primer special sau grund. Vopseaua auto va face priza si va rezista in timp? Nu vreau sa chituiesc placa, ci doar s-o vopsesc, chiar daca nu are un aspect lucios, nu ma deranjaza. Editat Aprilie 2, 2010 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Aprilie 2, 2010 Share Postat Aprilie 2, 2010 daca nu vrei sa o kituiesti e deajuns sa o matuiesti cu smirghel cu/ fara apa, de granulatie (240 sau 600 depinde cat ti la aspectul ulterior) iar apoi sa o degresezi si aplici direct vopseaua. daca vrei ca usa sa iti iasa ff bine poti da cu spritzkit peste fibra deja matuita, inainte de vopsit si apoi sa matuiesti iar cu 600 cu apa , degresezi si aplici vopseaua... depinde cat de multe astepti tu de la usa aia... sunt 10 metode spor ! Mesaj completat @ grex : primer plast e frectie la picior de lemn , fuller-ul normal(sprit chit pe romaneste) are acelasi efect si aceleasi calitati . mai important este kitul si aici fac pariu ca toti vopsitorii pun deala normal ca e ieftin si il au deja... si ala se crapa ca dracu ... eu am lucrat carene cu kit de plastic... special si garantez pt ele ! E adevarat ca proprietarul care e si membru pe forum mi-a adus carenele destul de sifonate, polizate dar si materiale de f buna calitate . rezultatul e... peste asteptarile mele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 2, 2010 Share Postat Aprilie 2, 2010 1. Slefuirea cu P600 nu este recomadata inainte de vopsire... suportul va avea rugozitate prea mica si vopseaua se va exfolia cu tot cu primer.... te opresti cu slefuirea pe la P320 sau P400 si pana acolo slefuirea sa se faca, cu pasi "mici" intre granulatiile materialului abraziv. 2. Pentru slefuirea umeda ai grija sa folosesti un abraziv pentru slefuire umeda sau tehnic vorbind "open coated" altfel vor ramane urme de slefuire vizibile in lac. 3. Nu te zgarci la materiale in special la chit, primer si abrazive... pentru abrazive recomand calduros SIA, 3M sau Mirka (cam cei dintai probucatori) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Aprilie 2, 2010 Share Postat Aprilie 2, 2010 vopseaua veche se slefuieste cu 240/320/ 400 ! adica inainte de primer nu e recomandata slefuirea cu P600... pentru ca dupa acesta se slefuieste musai cu P600 cu apa si merge si p800 dupa care se aplica vopseaua si apoi lacul daca vopseaua e metalizata . Mesaj completat PS :Pe materialul abraziv care se utilizeaza la slefuirea cu apa scrie "waterproof" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 2, 2010 Share Postat Aprilie 2, 2010 Si la ce trebe cuptoru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Aprilie 2, 2010 Share Postat Aprilie 2, 2010 cuptorul e frectie... ala il folosesc serviceurile care vopsesc masini pe banda rulanta ca aia fac 3-4 masini -e zi , nu au timp sa astepte 12 ore se se usuce si apoi sa bage alta. Asa o baga la cuptor 30-40 min o incalzesc , apoi o racesc si lacul s-a uscat deci nu se mai lipesc impuritati de el. Tot despre cuptor am auzit ca ar face lacul unpic mai dur... dar nu bag mana in foc... acum 30 ani nu existau cuptoare si sunt masini cu vopsea originala impecabila... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 2, 2010 Share Postat Aprilie 2, 2010 PS :Pe materialul abraziv care se utilizeaza la slefuirea cu apa scrie "waterproof" Complet gresit... waterproof inseamna doar ca este rezistent la apa.... "open coated" face referire stricta la dispunerea particulelor abrazive pe suport pentru slefuire optima cu apa (si ca sa te lamuresti te anunt ca un disc de 150 mm diametru sare de 1 euro).... pe cuvant de "pionier" ...5 ani am lucrat in domeniu (slefuire/lustruire lac) si pe mine asa m-a invatat acolo unde am fost scolarizat si nu dau detalii prea multe ca nu are sens aici, dar nu se intampla in Romania.... Mesaj completat incearca cu P600-P800 si mai vb..... PS. Pentru aspect superior se aplica lac suplimentar care se slefuieste P600-P1200(poate merge pana la P2000) dupa care se lustuieste (tot in etape pana la P6000) si final cu polish (nu d-ala de magazin de piese auto).... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Aprilie 2, 2010 Share Postat Aprilie 2, 2010 bun , nu-ti pun la indoiala calitatile/ cunostintele insa arata-mi mie la noi cine face asa ceva? adica.. la noi daca ai lacuit si nu ai scurs lacul pt ce sa mai lustruiesti cu 1200 ? marea majoritate polishaza ssuprafata lacuita pentru a ii da luciu... e multa teorie... dar putini o pun in practica crede-ma ... ca nu bat campii numai eu mi-am vopsit motorul de 3 ori pana acum... de la vopsea cu spray pana la atelier specializat cu " cuptor" care mi-a inmuiat carenele si mi le-a facut c@cat(am avut noroc ca ne-am dat seama la timp si nu s-au deformat plastic)... stiu in mare cu ce se mananca si ceea ce ziici tu acolo cu P320 pe spritkit... e cam mare granulatia si sunt sanse ca la o apasare mai tare sa lasi zgarieturi... Adu-ti aminte ca nu e o aripa sa o iei cu n-spe masinarii si sa ii dai fara frica... are o gramada de curbe , suprafete de diferite forme si totul se face "By hand" in rest... fiecare face cum stie mie nu mi s-a intamplat sa imi sara vopseaua de pe spritkit si numai cu P600 am facut pana acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 2, 2010 Share Postat Aprilie 2, 2010 (editat) Hai sa discutam aici "cum ar trebui sa se faca", nu cum face tot romanu pe 'genialul' principiu al involutiei: "las-o ba ca merge-asa". ...ar ajuta cu ceva daca as face operatiunea intr-un mediu calduros, ventilat? Editat Aprilie 2, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Aprilie 2, 2010 Share Postat Aprilie 2, 2010 pai daca e sa o iei cum ar trebui sa se faca tin sa te anunt ca masinile de lux se ceruiesc intr-un proces cu 60 de etape si ceara se aplica cu palma... (da ai auzit bine se lustruieste ccu podul palmei) . Ceara se inmoaie de la termperatura corpului si nu e nici o piele care sa dea acelasi efect ca pielea umana . asa ar trebui sa se faca si la noi nu? iti faci tu? poate vrei sa stii ca te costa vreo 16000 E vreo 2-3 tratamente dinastea pe an (saisprezece mii euro) . In legatura cu lacuitul... ce zice florinel mai sus la noi se numeste supralacuire... si se aplica la cateva zeci de minute dupa ultimul strat de lac normal , dupa ce " a tras" ultima mana de lac... dar noi nu vorbim aici de bentley sau de maseratti ca sa supralacuiesti pentru a rezista lacul la lustruiri repetate cu 1200 - 6000 si polish . De cate ori ti-ai facut tu motorul asa cum ne-a explicat el mai sus ? in cel mai bun caz l-ai polishat de 2 ori pana acum... iar lacul normal rezista la mult mai multe polishari normale . Sunt foarte putini in romania care fac exact ca la carte... si ma bine ne specializam in ceea ce avem noi nevoie, adica vopsire normala ... decat sa discutam despre masini de salon . Mesaj completat PS : ar ajuta , normal, daca temperatura ar fi peste 20 grade... si un loc aerisit ventilat pentru ca altfel ti se gazeaza toata treaba . Vaporii tre` sa se duca naibi nu sa se aseze p suprafata vopsita Mesaj completat LE : daca tot vream sa discutam " cum ar trebui sa se faca" eu zic ca totul ar trebui sa fie automatizat si de vopsire sa se ocupe numai roboti setati in asa fel incat sa dea o cantitate fixa de vopsea pe suparafata . In felul asta nu ar mai exista erori ale vopsitorilor care poate au o zi proasta ca si-au prins nevasta cu altul in pat si au venit scarbiti si suparati la munca , doar pentru ca tre` sa fie la program... vezi , iti pot da 100 de motive pentru care in romania nu se face EXACT ca la carte... Mesaj completat vrem , pardon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 Multumesc pt sfaturi. Usa mea de garaj, am fost nevoit s-o inventez, pt ca este destul de mare si gata facuta la comanda costa o groaza de bani. Asa home made, cu tot cu actionarea electrica, a iesit rezonabil la bani si vreau sa-i dau un aspect cat de cat. La final am sa pun si niste poze, poate mai sunt si altii interesati. Usa are 11 mp. Cam la ce consum de vopsea sa ma astept pt vopsirea pe ambele fete? Intreb pt ca va trebui probabil sa fac culoarea la comanda pt a iesi la fel cu celelalte usi din casa:wave: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata18tm Postat Martie 26, 2011 Share Postat Martie 26, 2011 salut am carena fata zgariata la o aprilia pegaso, si vreau sa o vopsesc as fi recunascator daca mi-ati putea da niste sfaturi, si de unde sa iau codul de vopsea de asemenea, am nevoie sa stiu un magazin de vopsele in tm. ms. http://img97.imageshack.us/i/12022011918.jpg/ http://img846.imageshack.us/i/12022011917.jpg/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-alex- Postat Martie 26, 2011 Share Postat Martie 26, 2011 (editat) salutam carena fata zgariata la o aprilia pegaso, si vreau sa o vopsesc as fi recunascator daca mi-ati putea da niste sfaturi, si de unde sa iau codul de vopsea de asemenea, am nevoie sa stiu un magazin de vopsele in tm. ms. http://img97.imageshack.us/i/12022011918.jpg/ http://img846.imageshack.us/i/12022011917.jpg/ Ca si magazin de vopsele iti pot recomanda PALINAL , au o reprezentanta pe calea Bogdanestilor ( intr-e balta verde si favorit) de acolo mi-am luat eu zilele trecute, vopsesti moto acas sau de ce sfaturi ai nevoie? Editat Martie 26, 2011 de -alex- Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.