ticolino Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 Dimineata vin pe niste stradute cu sens unic (nu stiu cum se cheama), care fac legatura dintre magheru si mosilor, paralele oarecum cu dacia/eminescu. La un moment dat, este o curba frumoasa, in forma de S, pe care o abordez in fiecare zi cu viteza a 4-a, cu aproximativ 50km/h. Dimineata asta ceva n-a mai mers cum trebuie. Nu tin minte ce s-a intamplat exact, am doar imaginea cand ma pregateam sa intru in curba, si imediat dupa o imagine cu asfaltul foarte aproape si sentimentul acela de detasare, ca si cum m-as privi de sus: "ia uite ce ma dau de-a dura! e chiar misto, nu simt nimic! e ca in copilarie, cand ma faceam clatita pe dealuri! " Momentul urmator, eram oprit, si vedeam motocicleta rasturnata care ma privea cu farul aprins si motorul mergand. pana sa-mi revin, motorul s-a oprit. si bine a facut, pentru ca ii sarise furtunul de benzina si curgea intr-o veselie. A oprit o masina (plecasem primul de la semafor, si aveam toate masinile in spate), m-a intrebat daca am patit ceva, am zis ca nu, si a plecat. Mai erau niste oameni prin intersectie, m-au intrebat si ei daca e grav, dar nu era. am ridicat motorul, l-am parcat si am evaluat pagubele: - ghidonul s-a mai indoit putin, oricum era dinainte. - un semnalizator spulberat - schimbator indoit - polizat pe ici pe colo, prin partile neesentiale. eu: cotul stang julit, dar geaca are n-are nimic la cotul stang, ci e bine polizata pe cotul drept! bonus, pantalonii de piele gauriti in genunchiul stang, dar pe interior!!! de asemenea, pantalonii mai sunt juliti in dreptul buzunarului, probabil de la chei. in concluzie, ma doare-n cot. la propriu. la figurat, mai putin. Echipamentul si rucsacul m-au protejat bine. cu capul nu am dat de asfalt, deoarece n-am auzit nici un poc si casca n-are nici o julitura. Motivele: nu-mi dau seama exact. Curba o iau de fiecare data cu aceeasi viteza, si in fiecare dimineata. nu aveam nici un motiv de stres. eram singur, si totdeauna curba aia e o placere pentru mine. deci relaxat eram. poate prea relexat? Am vazut ca era ud pe jos, dar pe langa trotuar. nu-mi amintesc pe unde mergeam, dar cred totusi ca pe centrul benzii, pentru ca strada era libera. Poate am apasat din greseala pe frana de picior in momentul cand m-am aplecat? cine stie. Eu unul sper din tot sufletul sa nu se fi blocat motorul, si de asta sa fi cazut. Sper sa fie doar "neadaptarea vitezei la conditiile de drum". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 E dimineata, e rece, cauciucurile nu se incalzesc si asfaltul prezinta o mazga! Bine ca esti sanatos si intreg! Mai bifeaza o dunga pe rezervor Eu am bifat 15 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purghy Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 15? @ticolino: e bine ca nu ai patit nimic. Mie mi se pare un pic prea mare viteza pentru o curba in S dar tu stii mai bine, tu ai fost acolo. Cateodata motocicletele sunt ca femeile - greu de inteles. Trebuie doar sa te bucuri de ele si sa te porti frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 Cateodata motocicletele sunt ca femeile - greu de inteles. Trebuie doar sa te bucuri de ele si sa te porti frumos. Eu la motocicleta ii mai dau in goarna cand ma supar, recomanzi tratamentul asta si dincolo? Lasa omule, bine ca n-ai patit nimic. Eu am avut periodic incidente d-astea si am convingerea ca rolul lor este sa te mai pondereze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tro5 Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 E dimineata, e rece, cauciucurile nu se incalzesc si asfaltul prezinta o mazga! Bine ca esti sanatos si intreg! Mai bifeaza o dunga pe rezervor Eu am bifat 15 cand e rece afara asfaltul si cauciucul sunt reci de unde si aderenta scazuta. Pur si simplu pe vremea asta imi este frica sa pun frane de urgenta. Sunt convins ca ma duc prastie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 cand e rece afara asfaltul si cauciucul sunt reci de unde si aderenta scazuta. Pur si simplu pe vremea asta imi este frica sa pun frane de urgenta. Sunt convins ca ma duc prastie. Logica imi spune ca e mai bine sa te dai pe o roata!!!! Toata aderenta de pe roata din fata se muta pe aia din spate, greutatea fiind mai mare astfel pe roata spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 Stiu bine curba de care vorbesti. Am luat-o si eu acu ceva vreme cu 60km/h si era o groapa (denivelare) in asfalt undeva pe la mijlocul S-ului. Daca nu aveam BMW si o suspensie ca lumea pe spate cred ca ma varsam cu mare succes... Asa ca de atunci sunt un pic mai precaut cand ma arunc in curba cu pricina. Ry. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Placebo Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 Bine ca nu ai patzit mai rau. Insanatoshire grabnica, fierul se indreapta. Frig = cauciucuri mai rigide, alunecush, mazga ... buf daca nu adaptezi viteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 (editat) Mda ... fi-ti-ar rapandula sa-ti fie de ris, ticolosule! Bine ca n-ai patit nimic grav, nu vreau sa VA mai vad pe jos, fie si virtual ... bafta tuturor convertitilor PS: S-ul de pe Maria Rosetti, care te scoate in Mosilor, ala cu sens unic? frumoasa combinatie, dar cu hibe, e un cevau pe acolo care imi fura fundul de cite ori trec cu Invincibila Conserva pe acolo ... Editat Noiembrie 17, 2005 de FLEX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kombat Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 PURGHY TRE SA STAM DE VORBA NASPA FRATE FITI ATENTI SI CALCULATI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 Eu unul sper din tot sufletul sa nu se fi blocat motorul, si de asta sa fi cazut. Sper sa fie doar "neadaptarea vitezei la conditiile de drum". Toamna, mai ales dimineata cand peste noapte a fost ceata, se lasa pe jos un fel de condens care seamana cu poleiul. Se poate sa fi fost asta, dar poate si frunze ude pe jos. Motorul nu are cum sa se fi blocat, pentru ca altfel nu mai mergea dupa ce ai cazut, dupa cum ai spus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Noiembrie 17, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 17, 2005 PS: S-ul de pe Maria Rosetti, care te scoate in Mosilor, ala cu sens unic? da, exact ala. Motorul nu are cum sa se fi blocat, pentru ca altfel nu mai mergea dupa ce ai cazut, dupa cum ai spus corect. nu ma gandisem @all: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 si io m-am imprashtiat azi pe jos ... dar ceva mai de dimineatza... pe la ora 2 noaptea . plouase binishor si ma obishnuisem sa ciupesc doar ushor franele... care la iju' meu cam blocheaza repede roata... oricum la coborarea de pe podul grant spre crangasi, in dreptul refugiului de tramvai am reushit sa ma imprashtii pe jos ... am avut o secunda-2 in care mi-am dat seama ca o sa cad pe partea stanga ... am reushit sa ma ridic, s-a intors si aleko cu nipra langa mine. daune minime: un semnal spart, ghidonul putzin mai indoit, un genunchi dureros si pana acum in cazul meu cred ca a fost vorba de un cumul de factori ce a reushit sa ma "doboare": cauciucurile cam roase, franele cam dure pe care le pun, acvaplanarea pe apa care se scurge pe panta podului Eu am avut periodic incidente d-astea si am convingerea ca rolul lor este sa te mai pondereze. sunt de acord. suntem totusi foarte fragili pe motocicleta si intr-un echilibru instabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SnapShot Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 Atentie marita pe vreme rece si/sau umeda la sloboazele alea in relief de la trecerile de pietoni. Cu caucioace reci se trag niste alunecari ca-n antrenamentele pentru cascadori... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 Toamna, mai ales dimineata cand peste noapte a fost ceata, se lasa pe jos un fel de condens care seamana cu poleiul. Se poate sa fi fost asta, dar poate si frunze ude pe jos. Motorul nu are cum sa se fi blocat, pentru ca altfel nu mai mergea dupa ce ai cazut, dupa cum ai spus Motorul e posibil sa nu se fi blocat dar e posibil alt fenomen: daca lantul e mai slab si foaie/pinion uzat din cand in cand iti incaleca zaua pe un dinte aiurea si iti da socuri in roata. suficient sa rupi aderenta in conditiile de acum. Mazga de afara e foarte periculoasa - e formata pe langa componenta obijnuita de apa+praf+nisip+++pamant si din condendsarea gazelor de esapament, care se comporta ca uleiul ars p. s. am tras si eu un dans fatza/spate pe centura la reintrarea in coloana de tiruri, din fericire fara a pupa asfaltul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reptile Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 Nasol Ticolino,bine ca nu ii mai grav se mai intamla sa mai si cazi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hihi Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 De precizat ca Bucurestiul nu are sosele.. are strazi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 si io m-am imprashtiat azi pe jos Si tu, frate? Bine ca n-ai patit mare lucru, crashbar-urile alea fac treaba buna, dar macar trebuia sa cazi si tu pe dreapta, ca sa le egalizezi unghiul daca lantul e mai slab si foaie/pinion uzat din cand in cand iti incaleca zaua pe un dinte aiurea si iti da socuri in roata. suficient sa rupi aderenta in conditiile de acum. Mazga de afara e foarte periculoasa - e formata pe langa componenta obijnuita de apa+praf+nisip+++pamant si din condendsarea gazelor de esapament, care se comporta ca uleiul ars si asta cu lantul se poate Intr-un oras foarte poluat (de la motoarele in doi timpi ) ca Bucurestiul e mai accentuat fenomenul ala de care spui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Noiembrie 18, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2005 De precizat ca Bucurestiul nu are sosele.. are strazi nu chiar. eu unul stau pe soseaua virtutii azi dimineata, cand am trecut din nou pe acolo, am observat ca este o trecere de pietoni chiar la intrarea in S. probabil ca pe aia am alunecat. mai este posibil sa fi schimbat viteza (bagat a 4-a) imediat inainte de intrare in curba si sa fi dat drumul la ambreiaj+accelerat exact exact cand ma inclinam pe trecerea de pietoni. nu-mi dau seama totusi cum de m-am julit asa de tare in cot. geaca nu are nimic la cotul respectiv. probabil ca s-a suflecat maneca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 Geaca s-a lipit bine de asfalt, asa ca numai pielea ta a alunecat pe captuseala, care te-a si ranit. Am patit-o si eu, pantalonii erau neatinsi si eu eram zgiriat pe genunchi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hellryder Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 si io m-am imprashtiat azi pe jos ... dar ceva mai de dimineatza... pe la ora 2 noaptea . in cazul meu cred ca a fost vorba de un cumul de factori ce a reushit sa ma "doboare": cauciucurile cam roase, franele cam dure pe care le pun, acvaplanarea pe apa care se scurge pe panta podului Acvaplanarea e un fenomen care se produce la rularea cu viteza mare pe o sosea UDA. De la un punct incolo cauciucurile nu mai reusesc sa "imprastie" apa ca sa ajunga la asfalt si "calca" pe o pelicula foarte subtire de apa. Surpriza o ai daca incerci sa pui frana sau sa schimbi directia. Asta ca o completare ca sa evitam confuzia cu alunecatul pe mazga care nu e acvaplanare. In rest ce sa va mai spun, eu nu am reusit sa ma imprastii sezonul asta si am de gand sa il inchei cam acum, am mai iesit zilele astea dar deja incepe frigul si incheieturile mele nu se mai simt in stare de motociclit. Bine ca nu ati patit nimic grav si sa ne vedem sanatosi pe motoare la anul! Ry. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 Si tu, frate? Bine ca n-ai patit mare lucru, crashbar-urile alea fac treaba buna, dar macar trebuia sa cazi si tu pe dreapta, ca sa le egalizezi unghiul am mers ca "meseriasul" (a se citi prostul ) fara crashbar-uri . era ultima zi in care mai eram posesorul ijului... caci a doua zi faceam actele de vanzare-cumparare Acvaplanarea e un fenomen care se produce la rularea cu viteza mare pe o sosea UDA. De la un punct incolo cauciucurile nu mai reusesc sa "imprastie" apa ca sa ajunga la asfalt si "calca" pe o pelicula foarte subtire de apa. Surpriza o ai daca incerci sa pui frana sau sa schimbi directia. Asta ca o completare ca sa evitam confuzia cu alunecatul pe mazga care nu e acvaplanare. ai dreptate. am folosit aiurea termenul facand o confuzie... cel mai bine pt evidentzierea acestui fenomen (acvaplanarea) o reprezinta nishte mashini (bug-uri constituite doar dintr-un cadru, motor f puternic, transmisie si rotzi) pe care le-am vazut acvaplanand pe suprafatza unui lac. datorita puterii ff mari transmise intr-o treapta inferioara la roata reusesc sa nu se scufunde. Acvaplanarea (cunoscuta si sub numele de aquaplanare) este fenomenul prin care cauciucul pierde contactul cu drumul, miscandu-se doar pe suprafata apei. Dintre cauzele acvaplanarii amintim: » Adancimea baltii de apa de pe drum; » Profilul anvelopei care impiedica evacuarea apei din zona de contact cu drumul; » Viteza prea mare a motocicletei; » Presiunea exercitata de vehicul asupra drumului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.