Sari la conținut

ITP scuter?trebuie?unde se poate face?


andu_wasup
 Share

Postări Recomandate

Salutare! Am un scuter de 50 cm3 din noiembrie 2006. E inmatriculat la primarie de atunci. Teoretic au trecut 2 ani intre cele 2 revizii,dar nu am aflat daca este obligatoriu ITP sau nu.Daca era inscris la politie atunci trebuia sa fac ITP la orice service autorizat. Astia de la RAR nu se baga pentru ca are nr. de primarie.Am sunat si la primarie si problema este necunoscuta,nimeni nu stie. Am intrebat si pe la service si ei se arunca imediat ca ''sigur ca da,puteti face la noi'' si la intrebarea ''aveti avizul primariei pentru a face revizii la scutere?''....raspansul este ''NU,doar RAR''

Pana la urma o concluzie clara exista la treaba asta?trebuie sau nu ITP?si unde?

Multumesc anticipat!

PS: am dat search dar nu am gasit nici o mentiune referitoare la chestia asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Criteriile stabilite de legiuitor pentru mopede: vehiculul cu doua, trei sau patru roti, a carui viteza maxima prin constructie nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depasete 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala este de cel mult 4 kW - in acest caz, legiuitorul nu a stabilit o verificare periodica a acestora.

 

 

 

Trebuie doar sa:

 

Art. 16

 

(1)in circulatia pe drumurile publice mopedul trebuie sa fie echipat cu:

 

a)instalatie de franare eficace;

 

b)sistem de avertizare sonora;

 

c)instalatie de evacuare a gazelor de ardere care sa respecte normele de

poluare fonica si de protectie a mediului;

 

d)lumina de culoare alba in fata, respectiv lumina si dispozitiv

fluorescent-reflectorizant de culoare rosie in spate;

 

e)lumini de culoare galbena pentru semnalizarea schimbarii directiei de mers,

in fata si in spate;

 

f)placuta cu numarul de inregistrare, amplasata la partea din spate a

mopedului fara a obtura vizibilitatea sistemului de iluminare si

semnalizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am nici RAR nici ITP,daca vin in bucuresti ce o sa-mi faca?La noi nu se face asa ceva

O sa-ti ia talonul/actul de inregistrare daca este expirata revizia(asta in cazul in care este obligatorie) si iti da amenda.

La voi nu se face asa ceva?Pai sunt aceleasi legi pentru toti sau pentru nimeni

 

Criteriile stabilite de legiuitor pentru mopede: vehiculul cu doua, trei sau patru roti, a carui viteza maxima prin constructie nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depasete 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala este de cel mult 4 kW - in acest caz, legiuitorul nu a stabilit o verificare periodica a acestora.

Ms. de raspuns! dar vezi tu ca legea asta e cu dus si intors.Nu specifica nimic. Insa tot in regulament spune ca vehiculele ce trebuiesc supuse ITP sunt mentionate in Monitorul Oficial Partea 1, de care nu am reusit sa dau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa-ti ia talonul/actul de inregistrare daca este expirata revizia(asta in cazul in care este obligatorie) si iti da amenda.

La voi nu se face asa ceva?Pai sunt aceleasi legi pentru toti sau pentru nimeni

La noi ii intereseaza de permis/curs legislatie,sa fie inregistrat si atat.De altceva nu se leaga :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa-ti ia talonul/actul de inregistrare daca este expirata revizia(asta in cazul in care este obligatorie) si iti da amenda.

La voi nu se face asa ceva?Pai sunt aceleasi legi pentru toti sau pentru nimeni

 

 

Ms. de raspuns! dar vezi tu ca legea asta e cu dus si intors.Nu specifica nimic. Insa tot in regulament spune ca vehiculele ce trebuiesc supuse ITP sunt mentionate in Monitorul Oficial Partea 1, de care nu am reusit sa dau.

 

 

Din moment ce mopedul nu e inregistrat la politie, nu e nicio legatura cu RAR, rezulta ca nu e nevoie de ITP, nu?

Cat despre statie ITP care sa aiba avizul primariei ... nu am auzit de asa ceva.

Editat de IraSciBil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu am ITP. Nu te arunca repede sa spui ca mi-l confisca si ca ma baga in puscarie si ca imi da amenda de 360346124321 lei, asa cum ai facut c adytza. De ce nu ai cautat pe forum? S-a scris mult despre asta in trecut si chiar si eu am luat parte la cateva discutii contradictorii si am ajuns la urmatoarele concluzii: in functie de zona in care stai iti trebuie sau nu itp. Daca esti cu fitza de bucale, si aia de la primarie sunt cu fitza de bucale si iti cer (cel putin eu am auzit asta de la cei din bucuresti). Eu de exemplu am o declaratie pe propria raspundere de la notar cum ca scuterul meu este apt sa circule pe drumurile publice. Pe tine oricum nu asta te intereseaza, cand te opreste politia nu iti va cere itp, iti va cere talonul de primarie si asigurarea. Din asta poti deduce ca in functie de conditile de la primarie de acordare a talonului faci sau nu itp. Daca nu stiu, nu il faci, te duci depui actele, iei talonul si la revedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu iti trebuie nici un itp, daca vrei sa il inmatriculezi pe primarie. daca vrei numere de la politie cred ca ai nevoie de itp.

ai nevoie de itp si pentru primarie si pentru politie...cel putin asa e la noi. (cj)

Editat de all3x4cs
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este oarece ambiguitate aici...RAR inseamna registrul AUTO roman, adica o autoritate care este abiliatata pt a se ocupa de autovehicule. Scuterele sunt incadrate prin lege la categoria VEHICULE, alaturi de biciclete, carutze si carucioare de butelii. Consider ca este un soi de erijare faptul ca RAR-ul emite carti de identitate pentru scutere si isi aroga dreptul de a face ITP scuterelor (pt ca trebuie, intra-adevar facuta asta la 2 ani intr-un sevice autorizat RAR pt motociclete).

Am incercat sa obtin o autorizare RAR pt a face ITP scuterelor, dar nu s-a putut fara a obtine una si pt motociclete, dar eu nu asta mi-am dorit, asa ca am renuntat: in concluzie am dorit sa fac ITP unor VEHICULE, dar nu poti face decat si pentru AUTOVEHICULE si pt asta trebuie sa te autorizeze RAR-ul...o autoritate care se dovedeste a fi si in acest caz mai degraba birocrata decat utila contribuabililor.

Editat de maryus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu am ITP. Nu te arunca repede sa spui ca mi-l confisca si ca ma baga in puscarie si ca imi da amenda de 360346124321 lei, asa cum ai facut c adytza. De ce nu ai cautat pe forum? S-a scris mult despre asta in trecut si chiar si eu am luat parte la cateva discutii contradictorii si am ajuns la urmatoarele concluzii: in functie de zona in care stai iti trebuie sau nu itp. Daca esti cu fitza de bucale, si aia de la primarie sunt cu fitza de bucale si iti cer (cel putin eu am auzit asta de la cei din bucuresti). Eu de exemplu am o declaratie pe propria raspundere de la notar cum ca scuterul meu este apt sa circule pe drumurile publice. Pe tine oricum nu asta te intereseaza, cand te opreste politia nu iti va cere itp, iti va cere talonul de primarie si asigurarea. Din asta poti deduce ca in functie de conditile de la primarie de acordare a talonului faci sau nu itp. Daca nu stiu, nu il faci, te duci depui actele, iei talonul si la revedere.

Da, pentru ITP expirat se retine talonul si se da o dovada inlocuitoare ca sa te prezinti la RAR si se da amenda.

M-am scuzat pentru faptul ca nu am gasit pe forum referiri la chestia asta.Cum adica in functie de zona in care stai?Nu avem aceleasi legi?Te anunt ca pe talonul de la primarie este trecuta data eliberarii care corespunde datei de punere in circulatie,data omologarii bla bla bla,si au trecut mai mult de 2 ani de la acea data.

Nu ma judeca pentru ca sunt constient,vreau ITP pentru ca nu-mi permit sa alerg dupa ce-mi iau amenda pentru recuperarea talonului. Stii care este gravitatea unui accident(chiar si fara a fi vina mea) cu un autovehicul fara ITP? Merita riscul asta doar din lene?

Daca pe tine nu te intereseaza e problema ta,dar te rog nu-mi umple mie topicul cu pareri nefondate.

 

@maryus : deci pana la urma nu se poate face nimic?doar sa fie incadrata ca motocicleta...birocratia masii. Ms. pentru raspuns!

Editat de andu_wasup
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia stai ca s-a trezit alt destept. Fratica ti se pare ca am incercat sa fac altceva decat sa te ajut? Te-am judecat? Am uitat... eu sunt cocalar si nu am nicio treaba cu legea. Sunt rider texan... Eu inteleg ca tu sti legislatie, dar nu in totalitate...aici e vorba de VEHICUL din definitia mopedului, iar despre ITP nu se face referie pentru aceasta categorie...inca nu am ajuns sa mergem cum carutul de butelie la jepatii de la RAR. Si referitor la lege, este unica(in carti) dar in lumea reala - poate ai si tu experienta, totul este schimbat. Poate prin cine stie ce comuna trebuie sa ai 3 co¤¤e sa mergi pe moped, in alta parte poate doua limbi. Nu stiu cata treaba ai avut tu cu politia, dar eu am avut parte de cateva controale. Un nene agent mi-a cerut asigurarea, altul nu mi-a cerut-o si tot asa. Vreau sa spun ca depinde foarte mult de cine te verifica si unde te verifica. Asa e si cu itp-ul, aici trebuie, dincolo nu trebuie. Si am explicat prea clar pentru a mia oara: eu sunt 1000% legal dar nu am itp. Am dat doar o declaratie la notar. Acum Doamne fereste daca mi se rupe discu de frana si Doamne fereste fac accident, da e vina mea. In rest nu are ce sa-mi faca. Repet, cand te opreste cineva nu trebuie sa-i arati itp-ul, doar talonul de primarie.

 

Ai inteles tot? In functie de talonul de la primarie si de ceea ce iti cer ei tie acolo ai sau nu nevoie de rar.

 

Offtopic: nu am luat nicio amenda pana acum de cand merg pe scuter - si sa tot fie 3 ani. La tine e problema de lene, la mine ar fi de bani - totusi sunt doua milioane. Si in incheiere vreau sa-ti comunic ca acesta nu este topicul tau, de-aia e forum, sa-si dea toata lumea cu parerea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Rolly... pai tocmai pe talonul dat de primarie se gaseste locul de pus stampila Inspectiei tehnice periodice...

...

Inspectie tehica pe d*** :yikes:

 

Aia nici nu se uita ce scuter inregistrezi ...

 

O dati in ITP , draci , laci ... parca va ajuta la ceva.

 

Uitati ca traim in Romania ... :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@geoospy....voi chiar nu intelegeti? Am zis de 1000X, nu iei exemplul meu, am generalizat. Voi aveti probleme cu citirea si cu atentia. E mentionat ITP FACI ITP, NU E MENTIONAT LA REVEDERE! E chiar asa greu? Talonul difera de la o primarie la alta, de-aia sunt 5000 de legi in tara asta doar pe inregistrarea scuterului. Adevaru ca e greu ma...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare pt cei din bucuresti in special. in sectoru 5,6 se poate sa inscrii un scuter doar cu talonul de la alta primarie si cu contract de v-c? si ceva facturi italiene. eu stiu ca iti trebuie omologare rar, carte identitate.

stiti pe cineva care a inscris scuter fara carte?

Editat de TheIceman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare pt cei din bucuresti in special. in sectoru 5,6 se poate sa inscrii un scuter doar cu talonul de la alta primarie si cu contract de v-c? si ceva facturi italiene. eu stiu ca iti trebuie omologare rar, carte identitate.

stiti pe cineva care a inscris scuter fara carte?

 

cata bataie de cap acolo in bucuresti cu scuterele astea ..... la noi mergi frumos la primarie , le dai contractul de vanzare-cumparare si in cateva minute mergi si iti iei numarul si ai scapat :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cata bataie de cap acolo in bucuresti cu scuterele astea ..... la noi mergi frumos la primarie , le dai contractul de vanzare-cumparare si in cateva minute mergi si iti iei numarul si ai scapat :yikes:

asa este si la noi. :yikes: sau la tara..de exemplu la bunicii mei..mergi la primaria comunei spui ce scuter ai si in 2 minute o scris acolo si ti-o dat talonul de inregistrare. :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap...intr-adevar, oras este putin mai greu, la tara este foarte usor. Si la mine la tara le inscrii doar cu banii, fara nici un act. In schimb in Pitesti, au fost conditii bine stabilite cand l-am inscris....contract v-c, talon italia, declaratii pentru culoare, pentru motor, pentru normele de siguranta in trafic, etc. Sincer in Bucuresti cred ca nu poti sa-l inscri cu atata lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...