alexcatalin Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Pai vreau sa ii pun ceva de o vascozitate mai mare pentru primul sezon...asa am fost sfatuit...mi s-a zis ca e bine sa fie mai vascos, fiind incepator...deci un 15w40 sau ceva de genul...Marca sincer nu stiu, Mobil1, Motul sau daca sunt alternative bune calitate/pret...voi? ce folositi? Salut Ca si ulei foloseste 10W40 (manualul recomanda 10W30), semisintetic sau sintetic (nu full sintetic gen motul 300V care costa destul de mult). La un motor ca Cb-ul nu cred ca are mare importanta marca, fie ca e Motul, Mobil 1, Motorex, Castrol etc. Manualul spune ceva de genul "good quality oil" (nici macar nu spune ca ar trebui sa fie special de motocicleta sau nu) asa ca tu decizi cat ar trebui sa coste calitatea. Eu de exemplu am folosit numai Motul 5100 10W40, un ulei de motocicleta care dupa mine isi merita banii. Sa fii atent ca diferentele de pret la un ulei identic pot fi destul de mari de la un comerciant la altul, cauta cu rabdare ca mai este timp pana la primavara. Ca si frecventa de schimb a uleiului, manualul zice 12000km sau 12 luni, deci oricum la inceput de sezon trebuie sa-l schimbi. De fiecare data schimba si filtrul. Eu am folosit pana acum doar Champion si Hiflo, dar cred ca gasesti si alte marci. Inca ceva: in loc sa intri in polemici cu colegii de forum mai bine studiaza tutoriale de condus, cere sfaturi de la cei mai experimentati, pregateste-te cat mai bine teoretic pentru cand o sa iesi in trafic. E mult mai important, iti spun din proprie experienta. Mai ales daca nu ai mai condus nimic pana acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 E motorul stricat, deaia Âşi iese uleiul negru. Pai de'.. e Ducati. Nu e 'onda. Asta iese stricat pe usa fabricii, de-asta trebuie sa-i schimbi atat de des uleiul. Cateodata, ies si bucati de piese odata cu uleiul. Ce ti-e si cu italienele astea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexcatalin Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Inca o intrebare...doar de curiozitate, uleiul de masina difera fata de cel de motocicleta? Vizibil vorbind sau olfactiv. Eu am cumparat motoreta de la un tip care mi-a zis ca a pus motul 5100 in ea si uleiul are cam 4 luni si vro 800 km din ce a zis el. Am luat joja de ulei, am verificat, culoarea este sa zic...galben-cafenie. Am asa o teama sa nu fi pus ala ulei de masina in ea si cand ies sa ma duc sa imi schimb uleiul sa ma trezesc ca am motoru' calat etc...desi as putea sa imi schimb uleiul si singur acasa daca ma gandesc bine...am zis sa fac un schimb de ulei asa...sa stiu eu cand l-am pus, sa nu ma incred in altii. Filtrul de ulei poate fi desfacut cu mana sau numai cu cheia? Stai linistit, dupa culoare se pare ca e 5100. Oricum, chiar daca era de masina nu ti se cala nimic, tot ulei de motor este. Schimbul de ulei il poti face linistit si singur, si da, ai nevoie de o cheie de filtru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Faptul ca, printre altele, avem un climat continental extrem. Nu stiu daca asta e denumirea exacta, dar ideea e ca avem diferente de temperaturi destul de mari intre sezoane. Iar asta face ca uleiul sa isi piarda proprietatile mai repede si sa trebuiasca schimabt mai des. Asta ca si cum primavara nu ai pune in motor ulei nou ... Mesaj completat OK, ai dreptate. Nu ai cum sa te contrazici cu un Guru-gica-contra. Schimba tu uleiul la 10, 15 sau 20.000 km dupa bunul plac. Dar nu-i considera prosti sau fuduli pe altii care il schimba intre 5 si 7000 km pentru ca e negru ca smoala. Drum cald si uscat! E negru ca smoala ca strange toata mizeria de prin motor, inseamna ca isi treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Asta ca si cum primavara nu ai pune in motor ulei nou ...Mesaj completat E negru ca smoala ca strange toata mizeria de prin motor, inseamna ca isi treaba Du-te ma, motoreta mea, ca Âşi a lui tibi scoate doar ulei roz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Du-te ma, motoreta mea, ca Âşi a lui tibi scoate doar ulei roz. Stiu stiu, ii bagi ulei de peco la 5 lei si scoti 300v din el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Asta ca si cum primavara nu ai pune in motor ulei nou ...Mesaj completat Cumnate, cand pui tu uleiul in februarie sau martie sunt alte conditii decat in miez de august. E negru ca smoala ca strange toata mizeria de prin motor, inseamna ca isi treaba ...Si eu care credeam ca se smoleste de la negrii aia mici care bat in ambreiaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Cumnate, cand pui tu uleiul in februarie sau martie sunt alte conditii decat in miez de august. ...Si eu care credeam ca se smoleste de la negrii aia mici care bat in ambreiaj Citez Faptul ca, printre altele, avem un climat continental extrem. Nu stiu daca asta e denumirea exacta, dar ideea e ca avem diferente de temperaturi destul de mari intre sezoane. Iar asta face ca uleiul sa isi piarda proprietatile mai repede si sa trebuiasca schimabt mai des. Si in februarie, martie ii pun ulei bun, din ala cu toate proprietatile, iar februarie, martie nu e decembrie(-20 de grade). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 (editat) PZKFW si GOODKAT vorbiti din auzite, parerea mea este ca sunteti disperati, si va rog sa faceti schimbul din 500 in 500 km ca sa dormiti linistiti. Altii puneau mineral in cb-uri si il scoteau "apa" si nu s-au mai uzat motoarele. Daca v-a speriat vreun distribuitor de ulei moto cum ca 10000 km este un interval prea mare, e problema voastra. Ca idee, in Germania e un pic mai frig ca la noi, si singurul lucru care poate influenta conditiile de functionare ale motorului motocicletei , poate fi aerul plin de praf dar daca ai filtrul de aer curat , nu este nici o diferenta de uzura etc al motorului rulat in Romania fata de alte tari europene. Aratati-mi motor ( ma refer la motocicleta evident ) din care ati scos ulei negru ca smoala (ma refer la ulei de la un schimb la altul ~ 10 000 km, exceptand cazuri rare si extreme de motociclete uitate de vreme, sau ulei neschimbat de 50 000 km etc ... totusi daca ma gandesc bine, Thunder a mers cu un motor de Kawa , Zephir, care multi , multi ani nu mai fusese pornit sau uleiul schimbat bla bla ( motorul fusese lasat in paragina ) cateva mii bune de km si cand a schimbat uleiul , nu a iesit nimic negru din el ) iar motortul merge si in ziua de azi, are compresie buna etc . Editat Ianuarie 27, 2011 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 Nene, eu am mai zis: am Ducati si asta vine de la mama lui cu motoru' beteag. Asa ca trebuie sa-i schimb uleiul mult mai des (cu vreo 1000 km mai devreme fata de ce scrie in carte), altfel mi-e teama ca imi bubuie in drum. Nu e din auzite, ci din patite! E nasoala treaba, iti zic! Iar pentru matale, am un sfat: fa-ti un tricou negru pe care sa scrie cu alb ceea ce s-ar potrivi ca imn national pentru cel putin 75% dintre romani: Las-o ba, ca merge si-asa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BughY Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 Salut! am o intrebare referitor la uleiul de motor: care ulei este mai recomandat pentru honda cb500 pc26 an 1994: motul 5100 10w40, motul 7100 10w40 sau motul 5100 15w50, sau ce alte variante aveti? Ms anticipat de ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
negru_bv Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 Salut! am o intrebare referitor la uleiul de motor: care ulei este mai recomandat pentru honda cb500 pc26 an 1994: motul 5100 10w40, motul 7100 10w40 sau motul 5100 15w50, sau ce alte variante aveti? Ms anticipat de ajutor motul recomanda 7100 10w40 in primul rand apoi 5100 10w40 depinde ce temperaturi prinzi......cu 10w40 te poti da si vara si iarna la noi -clima temperata.....daca nu te dai la temperaturi negative atunci poti sa mergi si pe o plaja mai mica de temperaturi/vascozitati eu recomand 10w40-dif de pret nu e mare si nu se stie niciodata ce te asteapta ma repet dar...... in 35000 km am pus doar motul 7100 10w40 si nu am avut probleme si daca se tot spunea pe aici ca schimbul de ulei se face f des de la clima sau f rar ca nu ne intereseaza sau ca nu avem bani......adevarul e undeva la misloc: intradevar TEORETIC daca am schimba uleiul la car tecomanda producatorul uleiului sau producatorul motocicletei nu ar trebui sa apara probleme DAR pentru ca nu ne permitem probleme schimbam uleiul mai des - asta nu e valabila pt raceri (unii raceri schimba la 3000 km-mi se pare normal ca daca tii motoru numai "pe rosu " scanteie la bujie! - si nu va mai certati atata...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 Nene, eu am mai zis: am Ducati si asta vine de la mama lui cu motoru' beteag. Asa ca trebuie sa-i schimb uleiul mult mai des (cu vreo 1000 km mai devreme fata de ce scrie in carte), altfel mi-e teama ca imi bubuie in drum. Nu e din auzite, ci din patite! E nasoala treaba, iti zic! Iar pentru matale, am un sfat: fa-ti un tricou negru pe care sa scrie cu alb ceea ce s-ar potrivi ca imn national pentru cel putin 75% dintre romani: Las-o ba, ca merge si-asa! Honda nu e Ducati si mai ales CB-ul nu e Monster. Una peste alta bagati-va fratilor ce ulei vreti din partea mea puteti sa bagati ulei de cicuit si sa il schimbati la fiecare iesire. END OF STORY. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Mereu e asa aglomeratie pe forumul asta de CB 500? Sau cand e cald e mai bine? ) Ca sa mai dau un subiect de discutie: Am motocicleta cumparata ( a fost inmatriculata aici in Romania ), am inscris-o azi la impozit pe numele meu. Ramane sa o duc la RAR pt autentificare si apoi sa imi iau numerele. Intrebare intrebatoare. Cum pot sa circul cu o motocicleta ce a fost radiata din circulatie? (Ca sa ajung la RAR trebe sa ajung cu ea, si remorca nu am + ca nu am bani sa dau si pe remorca). A zis cineva zilele trecute ca iti faci asigurare si poti circula cu ea pana o autentifici si o inmatriculezi, daca ii specifici aluia de la asigurare ca este "In vederea inmatricularii". Chestia asta este LEGALA? Adica daca ma opreste politia (nu ma bazez pe: "Nu te opreste politia") nu am probleme? A radiat-o omul sau doar e contract de vanzare cumparare, daca ai doar contract de vanzare cumparare, poti sa ii faci asigurare si ii zici agentului de asigurari sa nu iti treaca si nr de inmatriculare, doar seria de sasiu(e valabila si asa asigurarea) si poti circula cu ea, dupa ce o inmatriculezi ii treci si nr de inmatriculare pe asiguare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
negru_bv Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 (editat) Mereu e asa aglomeratie pe forumul asta de CB 500? Sau cand e cald e mai bine? ) Ca sa mai dau un subiect de discutie: Am motocicleta cumparata ( a fost inmatriculata aici in Romania ), am inscris-o azi la impozit pe numele meu. Ramane sa o duc la RAR pt autentificare si apoi sa imi iau numerele. Intrebare intrebatoare. Cum pot sa circul cu o motocicleta ce a fost radiata din circulatie? (Ca sa ajung la RAR trebe sa ajung cu ea, si remorca nu am + ca nu am bani sa dau si pe remorca). A zis cineva zilele trecute ca iti faci asigurare si poti circula cu ea pana o autentifici si o inmatriculezi, daca ii specifici aluia de la asigurare ca este "In vederea inmatricularii". Chestia asta este LEGALA? Adica daca ma opreste politia (nu ma bazez pe: "Nu te opreste politia") nu am probleme? daca e radiata scoti numere provizorii-valabile o luna si asa o duci si la itp si RAR si unde mai vrei tu Editat Februarie 1, 2011 de negru_bv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Sau o tai pe neve călare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 GoodKat - vad ca esti din Bucuresti. Treaba e oarecum simpla. A. Inmatricularea provizorie Te duci cu ce acte ai tu de la motoreta (cu toate, sa fii sigur) la Pipera, la Politie. Cum ajungi, vis-a-vis o sa gasesti multi bagatori in seama cu fraze de genul "baiatu' hai sa iti fac asigurare". Par dubiosi (si poate sunt) dar isi fac treaba. Te duci cu unul dintre ei (diferentele intre preturi sunt minime acolo) si iti face tot ce trebuie (xerox-uri, acte, cereri si asigurarea) pentru cateva zeci de eli (in jur de 60 parca, sa ma corecteze cineva daca gresesc). Cu "dosarul" facut de astia in mana, intrii in cladire Politiei, te duci la inmatriculari (e la par-terre, nu trebuie nici sa urci) si te pui la coada la unul dintre ghiseele aferente (sunt semne peste tot, dar daca nu te descurci, intrebi si tu). Cand iti vine randul dai dosarul de la asigurator. O sa mai trebuiasca sa mai semnezi o data, sa dai bani (cash) pentru numar in sine (25 sau 30 de lei parca) si ti-l da pe loc, impreuna cu dovada provizorie de circulatie. Incepand din acel moment, ai 30 de zile sa iti rezolvi cu inmatricularea permanenta. Sau ma rog, impropriu spus, pentru ca numar din-asta rosu iti poti lua de 3 ori (maxim). B. Inmatricularea definitiva In astea 30 de zile, te duci sa inscrii motoreta la taxe si impozite. Vezi ca daca motoreta nu e cumparata din Romania, astora trebuie sa le duci actele aferente (contract de vanzare-cumparare, etc.) traduse autorizat in romaneste. Apoi iti faci programare telefonica la RAR (tel. 9672), in Voluntari sau pe calea Grivitei. Te sfatuiesc cu caldura sa mergi pe Grivitei, chiar daca iti spune ca trebuie sa astepti un pic mai mult. Aia din Voluntari sunt mai tampiti si mai zelosi, ai mult mai mult de mers pana acolo si daca mergi singur o sa ii gasesti destul de greu din prima. In ziua cu pricina, mergi la RAR pentru autenticitate (iti verifica seriile de cadru si de motor si te trece ca nou proprietar in cartea motoretei). Din nou, daca e luata din afara, e un pic mai lung: iti face cartea, verifica toate seriile, te trece ca prim proprietar si iti face ITP-ul (primul ITP dupa import se face invariabil la RAR). Dupa toate astea, mergi si platesti taxele aferente la CEC-ul de care apartii si mergi cu chitantele la Politie in Pipera. Iti faci asigurare normala (pe cel putin 6 luni) si te duci cu toate hartoagele la inmatriculari. Dupa vreo 4 ore poti sa te duci sa iti ridici numarul. Sunt cateva drumuri de facut, deci iti urez curaj, rabdare si succes! PS: cat stai dupa numar, poti sa astepti la caldura la Desmo Grill (vis-a-vis de Politie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 GoodKat - vad ca esti din Bucuresti. Treaba e oarecum simpla. A. Inmatricularea provizorie Te duci cu ce acte ai tu de la motoreta (cu toate, sa fii sigur) la Pipera, la Politie. Cum ajungi, vis-a-vis o sa gasesti multi bagatori in seama cu fraze de genul "baiatu' hai sa iti fac asigurare". Par dubiosi (si poate sunt) dar isi fac treaba. Te duci cu unul dintre ei (diferentele intre preturi sunt minime acolo) si iti face tot ce trebuie (xerox-uri, acte, cereri si asigurarea) pentru cateva zeci de eli (in jur de 60 parca, sa ma corecteze cineva daca gresesc). Cu "dosarul" facut de astia in mana, intrii in cladire Politiei, te duci la inmatriculari (e la par-terre, nu trebuie nici sa urci) si te pui la coada la unul dintre ghiseele aferente (sunt semne peste tot, dar daca nu te descurci, intrebi si tu). Cand iti vine randul dai dosarul de la asigurator. O sa mai trebuiasca sa mai semnezi o data, sa dai bani (cash) pentru numar in sine (25 sau 30 de lei parca) si ti-l da pe loc, impreuna cu dovada provizorie de circulatie. Incepand din acel moment, ai 30 de zile sa iti rezolvi cu inmatricularea permanenta. Sau ma rog, impropriu spus, pentru ca numar din-asta rosu iti poti lua de 3 ori (maxim). B. Inmatricularea definitiva In astea 30 de zile, te duci sa inscrii motoreta la taxe si impozite. Vezi ca daca motoreta nu e cumparata din Romania, astora trebuie sa le duci actele aferente (contract de vanzare-cumparare, etc.) traduse autorizat in romaneste. Apoi iti faci programare telefonica la RAR (tel. 9672), in Voluntari sau pe calea Grivitei. Te sfatuiesc cu caldura sa mergi pe Grivitei, chiar daca iti spune ca trebuie sa astepti un pic mai mult. Aia din Voluntari sunt mai tampiti si mai zelosi, ai mult mai mult de mers pana acolo si daca mergi singur o sa ii gasesti destul de greu din prima. In ziua cu pricina, mergi la RAR pentru autenticitate (iti verifica seriile de cadru si de motor si te trece ca nou proprietar in cartea motoretei). Din nou, daca e luata din afara, e un pic mai lung: iti face cartea, verifica toate seriile, te trece ca prim proprietar si iti face ITP-ul (primul ITP dupa import se face invariabil la RAR). Dupa toate astea, mergi si platesti taxele aferente la CEC-ul de care apartii si mergi cu chitantele la Politie in Pipera. Iti faci asigurare normala (pe cel putin 6 luni) si te duci cu toate hartoagele la inmatriculari. Dupa vreo 4 ore poti sa te duci sa iti ridici numarul. Sunt cateva drumuri de facut, deci iti urez curaj, rabdare si succes! PS: cat stai dupa numar, poti sa astepti la caldura la Desmo Grill (vis-a-vis de Politie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 GoodKat, poti s-o duci pe propriile roti pana la RAR, pentru ca cel mai probabil a fost radiata doar de la "taxe si impozite". Radierea la politie o sa se faca atunci cand mergi sa o inmatriculezi si o sa dureze doar pana cand iti ies actele pe numele tau si iti iei numerele. Adica pentru cateva ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Va multumesc pentru ajutorul acordat Cred ca o sa aleg prima varianta...nu vreau sa am probleme + ca poate bag si o friptura la localul de care ziceai ) Inteleg ca motocicleta este deja inmatriculata in Romania, ai facut contractul de vanzare-cumparare si ai inscris-o la directia taxe si impozite pe numele tau. Trebuie sa-i faci transcriere. In cazul asta, motocicleta NU este radiata din circulatie. NU iti trebuie inmatriculare provizorie, pentru ca POTI circula cu motocicleta. Trebuie doar sa-ti faci RCA in vedere inmatricularii (pe numele tau, doar cu seria sasiului), sa-ti iei certificatul de autenticitate de la RAR, sa completezi fisa de inmatriculare (pe fisa se cere viza de la directia taxe si impozite, dar daca ai deja hartia care dovedeste ca motocicleta este inregistrata pe numele tau e posibil sa nu-ti mai trebuiasca; pentru asta nu bag mana-n foc), si cu toate astea plus chitante CEC, CIV si talonul sa mergi in Pipera, la serviciul de permise si inmatriculari. Vezi mai jos toate actele necesare: http://www.prefecturabucuresti.ro/permise-...i-auto/264.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 4, 2011 Share Postat Februarie 4, 2011 Va multumesc mult pentru ajutor frati motociclisti Acum o alta intrebare...stie cineva daca se poate pune/a vazut/a auzit de capac monopost la cb 500? Mi-as face unu manual din fibra de sticla Intrebarea mea e in ce il prinzi, ca de facut, imi fac si singur, cum imi place mie, nu oricum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Februarie 4, 2011 Share Postat Februarie 4, 2011 Intrebarea mea e in ce il prinzi, ca de facut, imi fac si singur, cum imi place mie, nu oricum Bre, îl prinzi ca la hornet, de Âşa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 8, 2011 Share Postat Februarie 8, 2011 (editat) Cred ca or sa fie folositoare astea cuiva ... Catitati lichide 1 Cantitati lichide 2 Mesaj completat Ce capac monopost ... uite aici lucratura Mesaj completat Nu stiu de voi dar eu am scos hondita la asfalt, asta cat o tine vremea. Am observat zilele astea ca am un oarece huruit pe fatza la plecarea de pe loc dar numai dimineata, la rece asa ca i-am schimbat rulmentii pe fata ieri seara, acum astept sa vad cum se comporta, desi am un oarece dubiu vizavi de asta in sensul ca placutele mele sunt topcite ciudat si pistonasele nu revin cum ar trebui dupa ce calc frana fata, ma gandesc sa nu fie asta defapt cauza zgomotelor. Trebuie sa ii fac o servisare la etrier si sa schimb lichidul, l-am schimbat vara lui 2009 o data cu furtunasul stock care a fost inlocuit de unul cu insertie metalica, daca nici asa nu se comporta normal, am sa schimb tot sistemul de franare How_to_service_the_CB500_all_by_yourself.doc Editat Februarie 8, 2011 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tibiscus Postat Februarie 15, 2011 Share Postat Februarie 15, 2011 La cat timp se schimba atigelul din instalatia de racire? Si in linii mari e complicata treaba la cb 500? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 15, 2011 Share Postat Februarie 15, 2011 La cat timp se schimba atigelul din instalatia de racire? Si in linii mari e complicata treaba la cb 500? In primul rand modifica si tu profilul ala sa iti arate CB 5oo si CBR 125 acolo, ca nu mai ai scarabeo deloc. Antigelul se schimba la 2 ani, tipul de la care ai luat tu motorul zicea ca el nu i-a schimbat prea multe si chiar si asa nu stii ce antigel de 2 lei a bagat cel dinainte, el avea motorul de 2 ani. Iti recomand sa schimbi atat antigelul cat si lichidul de frana (fata - spate). Nu e foarte complicat dar cel mai bine prima data ar fi sa o faca cineva care a mai facut, trebuie sa golesti instalatia, pentru asta ai un surub la pompa de apa si ca sa aibe pe unde sa isi traga aer trebuie sa ii dai jos rezervorul si sa ii desfaci busonul de umplere. Dupa ce s-a golit ii pui surubul de la pompa la loc, torni pe sus antigel(daca e concentrat ii torni apa, 1L Antigel + 1L Apa). Dupa ce pare sa se fi umplut sistemul il pornesti fara sa ii pui busonul. Astfel iti scate aerul de pe instalatie, in timp ce merge nivelul ar trebui sa scada, pe masura ce scade ii torni in continuare antigel. Dupa ce nu mai scade ii pui busonul si ai terminat cu instalatia, poti sa ii pui rezervorul la loc. Mai ai vasul de expansiune care se afla in partea dreapta jos, in spatele motorului. Are un furtun in partea de jos, il scoti pe ala ca sa iti curga antigelul vechi din el, dupa ce s-a scurs tot il pui la loc si torni pe la capac pana la semnul de sus (sunt 2, minim si maxim). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.