Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

Salut!

Va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi referitor la galeriile de evacuare la CB as vrea sa le vopsesc sau sa le fac ceva sa nu le mai vad asa ruginite. Ma gandeam la vopseaua de tip spray care rezista pana la 800 grade C. a incercat-o cineva ? Multumesc anticipat.

 

Uite aici. Aceeasi intrebare am pus-o si eu. Raspunsurile variaza, dar ideea e aceeasi. Temperatura mare, vopseaua nu prea tine.

 

/index.php?/topic/689906-ajutor-cu-sfaturi-pt-vopsit-galerii/

 

salut hondarilor revin cu o intrebare referitor la cauciucuri

 

ce sa aleg intre

 

 

Michelin Pilot Activ
si
Dunlop Arrowmax GT501

 

multumesc.

 

Nu stiu ce sa zic despre Dunlop. Sunt super folosite in MotoGP, RoSBK si alte chestii care implica SBK. Pentru uz mai "normal" nu stiu ce sa zic. Macar Michelin Pilot Activ sunt testate si dovedite ca eficiente de multi useri. Eu cand am fost sa schimb vechiul Pirelli si am vazut cum arata un Dunlop in realitate (ca in poza toate arata super bine), m-am indreptat clar catre Michelin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare, am un prieten care nu prea e cu internetul si forumuri, are un CB500 din 95 si nu demult l-a culcat si ar avea nevoie de niste piese sau chiar un cb500 defect ieftin pt piese, poate stie careva pe cineva sau ma puteti directiona undeva, nu conteaza in ce oras s-ar descurca cu transportul.

 

Multumesc!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, nu ma poate ajuta si pe mine nimeni sa imi spuna dimensiunile de la distantierul de la roata fata ... nu am noroc ca il aiba nimeni desfacut? se poate face un efort ?

Care distantier ala din lateral, opus melcului de km sau cel din butuc care sta intre rulmenti ?

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care distantier ala din lateral, opus melcului de km sau cel din butuc care sta intre rulmenti ?

cel lateral .... opus melcului daca nu cer prea mult ... am un fenomen ciudat la roata fata ... de asta cer ajutor, am facut un distantier cum am crezut ca si distanta ... a fost k un an dar acum cand franez ma trezesc ca placutele nu se distanteaza destul de disc si imi freaca, de asta vreau sa las deoparte problema cu distantierul sa pot cauta la pompa de frana ca altceva nu vad sa fie. Mentionez ca am scos tot sistemul de franare afara si am curatie castronasele din etrier si totul k dar aceeasi problema si atunci mai ramane pompa. Nu stiu cat va intereseaza dar astept un raspuns daca se poate :D

O seara placuta

 

cel lateral .... opus melcului daca nu cer prea mult ... am un fenomen ciudat la roata fata ... de asta cer ajutor, am facut un distantier cum am crezut ca si distanta ... a fost k un an dar acum cand franez ma trezesc ca placutele nu se distanteaza destul de disc si imi freaca, de asta vreau sa las deoparte problema cu distantierul sa pot cauta la pompa de frana ca altceva nu vad sa fie. Mentionez ca am scos tot sistemul de franare afara si am curatie castronasele din etrier si totul k dar aceeasi problema si atunci mai ramane pompa. Nu stiu cat va intereseaza dar astept un raspuns daca se poate :D

O seara placuta

Ca sa nu intelegeti gresit, discul nu bate sau chestii de genu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am un prieten care nu prea e cu internetul si forumuri, are un CB500 din 95 si nu demult l-a culcat si ar avea nevoie de niste piese sau chiar un cb500 defect ieftin pt piese, poate stie careva pe cineva sau ma puteti directiona undeva, nu conteaza in ce oras s-ar descurca cu transportul.

 

Multumesc!

 

Ride Safe!

Parca pe bikeshop era una ieftina pentru piese. In rest, forumul asta e cam decedat, mai suntem vreo 3 cu CB care mai intram, plus niste veterani care desi n-au CB, intra si ei de dragul altor vremuri I guess :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine ma bate gandul sa imi iau iar unul, pt oras e perfect ...



Nu cred ca e problema de distantier ce zici tu ... ca sa verifici, axul cand e infiletat la maxim trebuie sa iti ramana afara doar capatul pt cheie. Nu pot acum sau zilele astea sa verific ... Esti sigur ca ai facut totul bine legat de sistemul de franare fata?

cel lateral .... opus melcului daca nu cer prea mult ... am un fenomen ciudat la roata fata ... de asta cer ajutor, am facut un distantier cum am crezut ca si distanta ... a fost k un an dar acum cand franez ma trezesc ca placutele nu se distanteaza destul de disc si imi freaca, de asta vreau sa las deoparte problema cu distantierul sa pot cauta la pompa de frana ca altceva nu vad sa fie. Mentionez ca am scos tot sistemul de franare afara si am curatie castronasele din etrier si totul k dar aceeasi problema si atunci mai ramane pompa. Nu stiu cat va intereseaza dar astept un raspuns daca se poate :D

O seara placuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine ma bate gandul sa imi iau iar unul, pt oras e perfect ...

 

Nu cred ca e problema de distantier ce zici tu ... ca sa verifici, axul cand e infiletat la maxim trebuie sa iti ramana afara doar capatul pt cheie. Nu pot acum sau zilele astea sa verific ... Esti sigur ca ai facut totul bine legat de sistemul de franare fata?

 

nu e problema cu axul ... iar legat de frana am pus aseara alta maneta cu vasul de lichid si elibereaza mai bine ca al meu ... am verificat garniturile alea uni sens si sunt k, cand am pus dinou maneta mea sus cu tot cu vas, am aerisit-o bine si surpriza ... aceeasi problema. ciudata treaba stiu, cu distantierul... l-am refacut 4 bucati, cel mai potrivit e cel de 23 mm lungime ... nici cu asta nu ar trebui sa fie problema dar vruiam totusi sa mi se confirme, ms oricum dar daca o sa aveti ocazia si imi puteti da distanta de la cel original ar fi super.

Si cam ce te gandesti sa iti iei pentru oras? eu ma gandesc sa trec pe un hornet 2005 - 2006 dupa 4 ani de cb dar sincer un motor mai iertator, frumos si fiabil pentru inceput nu cred ca exista, singura problema e ca afara nu te ajuta desutl dar in oras... esti rege :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandesc sa imi iau cb 500 pt oras; vfr-ul cel putin al meu mi se pare super ca motocicleta, merge cumva pe linia cb-ului ca raport putere/cai-turatie in schimb e greoi si consuma ceva mai mult pentru oras.

 

Zi-mi te rog, maneta e cea originala? s-ar putea sa nu fie maneta lui si dupa ce iei mana de pe frana sa nu lasa pistonasul sa se retraga cat terbuie astfel incat sa dea drumu la retur si sa dispara presiunea de pe instalatie. Incearca sa scoti maneta si sa apesi cu mana sau cu ceva, apoi sa vezi daca se comporta la fel. Fa asta cu etrierul montat pe disc si cu roata fata in aer.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca pe bikeshop era una ieftina pentru piese. In rest, forumul asta e cam decedat, mai suntem vreo 3 cu CB care mai intram, plus niste veterani care desi n-au CB, intra si ei de dragul altor vremuri I guess :)

Ok, mersi pt info...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine ma bate gandul sa imi iau iar unul, pt oras e perfect ...

Sa stii ca si eu ma gandesc s-o tin p-asta pt oras si sa iau una mai mare pentru drumuri mai lungi. Merge si CB-ul fara probleme la drum oricat de lung, doar ca n-are acceleratia unui motor in 4 cilindri iar viteza maxima este sub 200. In rest, super motoreta. Fac Bucurestiul dintr-un capat in altul in 25 de minute in conditii de trafic normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Nu iti trebuie viteza maxima peste 200 si nici acceleratia unui motor de 100CP. Am acum motocicleta de 100CP si top speed de vreo 240 (nu cred ca am trecut de 180 vreodata, nu mai intereseaza) si iti spun ca nu sunt utile. Am vandut CB-ul din trei motive:

- era foarte vechi si nu prea puteam pleca la un drum foarte lung (gen 10.000 km) din cauza intervalului de service scurt si a riscului de a se strica un maruntis pe drum

- mi se dereglau carburatoarele cam des si trebuiau reglate

- imi era mic, stateam cu picioarele prea stranse

 

Cand am cautat alta motocicleta criteriile au fost fix cele de mai sus, asa ca am luat ceva din 2004, cu interval de service de 12.000km, cu 4 carburatoare (nu mi-am permis injectie atunci) si mai inalta (aveam sea reglabila cu 3 pozitii, am ridicat-o la maxim). Puterea motorului si viteza maxima nu au contat absolut de loc, am luat CBF600S pentru ca cel de 500 nu avea semicarena si cu naked nu faci touring. Dar azi daca as cumpara motocicleta probabil mi-as lua CBF500 model 2013, poate chiar varianta XC: motor mai mic, consum mai mic, manevrabila, injectie, interval de service mare, tot ce iti poti dori de la o motocicleta de clasa medie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu iti trebuie viteza maxima peste 200 si nici acceleratia unui motor de 100CP. Am acum motocicleta de 100CP si top speed de vreo 240 (nu cred ca am trecut de 180 vreodata, nu mai intereseaza) si iti spun ca nu sunt utile. Am vandut CB-ul din trei motive:

- era foarte vechi si nu prea puteam pleca la un drum foarte lung (gen 10.000 km) din cauza intervalului de service scurt si a riscului de a se strica un maruntis pe drum

- mi se dereglau carburatoarele cam des si trebuiau reglate

- imi era mic, stateam cu picioarele prea stranse

 

Cand am cautat alta motocicleta criteriile au fost fix cele de mai sus, asa ca am luat ceva din 2004, cu interval de service de 12.000km, cu 4 carburatoare (nu mi-am permis injectie atunci) si mai inalta (aveam sea reglabila cu 3 pozitii, am ridicat-o la maxim). Puterea motorului si viteza maxima nu au contat absolut de loc, am luat CBF600S pentru ca cel de 500 nu avea semicarena si cu naked nu faci touring. Dar azi daca as cumpara motocicleta probabil mi-as lua CBF500 model 2013, poate chiar varianta XC: motor mai mic, consum mai mic, manevrabila, injectie, interval de service mare, tot ce iti poti dori de la o motocicleta de clasa medie.

Nu vreau sa polemizez cu tine pentru ca sunt convins ca stii mai multe despre motociclism decat mine, dar intreb si eu ca sa ma luminez> Ce inseamna interval de service? La toate motoarele se schimba uleiul la cca. 5000 de km, cf mecanicului meu. Deci din start ma gandesc ca si alte motoare au limitatia asta. Celelalte consumabile se schimba in mod normal la 2 ani, sau cand e nevoie, daca chiar mergi atat de mult pe 2 roti. Eu sezonul trecut am facut 12000 de km si am schimbat doar ulei, in rest celelalte se comportau in parametri. Iar carburatoarele nu mi s-au dereglat in astia 12.000 de km..., sper nici de acum incolo.

Singura faza cu care sunt de acord este marimea motoretei. E pentru cineva de talie maxim medie, si chiar si asa uneori simti ca te cam bate vantul.

Zici ca nu te poti baza la drumuri lungi? Cred ca dimpotriva. N-are computer de bord, injectie si alte gizmo-uri moderne care se pot strica. Mecanica simpla care tine. Sunt marturii despre CB-uri care au facut 500.000 de km si nu cred ca sunt minciuni. Cred ca daca o ingrijesc cat de cat, pot prinde pensia cu motoreta asta, ceea ce cu greu se poate spune despre alte motoare.

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Intervalul de service e cel dat de producator pentru revizii. La CB 500 era 6000 km, la motocicletele mai noi e de 10.000 sau 12.000 km. La Fazer schimb uleiul la 10.000 km conform manualului. Daca dai un tur prin Europa si depasesti 6000 km e cam nasol pentru ca acolo nu iti schimbi uleiul singur la marginea drumului si nici nu intri in primul service chiar inainte de 6000 km care sa iti faca revizie pe loc, fara programare.

 

Da, CB-ul tine destul de mult, dar una e sa ii faci intretinere acasa si alta e sa te prinda pe drum. In 4 ani cu al meu nu m-a lasat niciodata in drum, dar cel mai lung drum extern a fost abia un pic peste 2000km, iar de carburatoare ce sa zic, erau reglate de 2 ori pe an - ma stiau baietii de la Honda pentru chestia asta, se dereglau si incepeau cilindrii sa traga inegal. Iar daca incerci sa vezi cum merge la 200 km/h ajungi sa ii faci reparatie capitala la 50.000, nu la 500.000 km.

 

Motocicleta e fiabila, dar cand ajunge la 18-20 de ani parca nu prea mai ai incredere sa pleci departe. Vara asta am in plan o tura de 13.000 km in afara tarii; conteaza cate revizii trebuie sa fac pe drum (moto e in garantie) si conteaza daca am sau nu semicarena. CB500 standard nu are, are CB500S dar sunt cam rare, asa ca a trebuit sa imi iau alta moto pentru asa plimbari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, uite ca n-am verificat manualul :) Si eu schimbam uleiul la 5-6000!!! Ca asa-mi zise mecanicul. Acu' pe cine sa cred?

 

Anyway, pentru discutia noastra, iata ca si intervalul de service la CB e tot de 12000 de km, conform producatorului. Si sa stii ca am mers cu a mea cu 180 km/h (si mai putea) si nu mi s-au dereglat carburatoarele. Probabil depinde de starea in care ai luat-o... ma gandesc. Cat despre semicarena... mie unul nu-mi place ideea asta. Ori carena intreaga, ori deloc. Arata ciudat cu semi-carena si nu ma refer doar la CB500S, ci si la CB600S, CBF600s, FZ6S, SV650S (sper sa nu se supere GoodKat :) ) si altele asemenea. E adevarat ca n-am mers pe vreuna sa vad cum e, poate ca mi-ar placea protectia semi-carenei. Ramane de vazut.

 

Anyway, sa ne vedem sanatosi in trafic sau la un cico! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Intervalul de service e 6000km. Exista verificari la fiecare 6000, altele la fiecare 12.000 (si schimbul de ulei), altele la 18.000 (filtrul de aer), dar intervalul e de 6000km.



Si sa stii ca am mers cu a mea cu 180 km/h (si mai putea) si nu mi s-au dereglat carburatoarele. Probabil depinde de starea in care ai luat-o... ma gandesc. Cat despre semicarena... mie unul nu-mi place ideea asta. Ori carena intreaga, ori deloc. Arata ciudat cu semi-carena si nu ma refer doar la CB500S, ci si la CB600S, CBF600s, FZ6S, SV650S (sper sa nu se supere GoodKat :) ) si altele asemenea. E adevarat ca n-am mers pe vreuna sa vad cum e, poate ca mi-ar placea protectia semi-carenei. Ramane de vazut.

Si eu am mers cu 180 cu ea, dar nu de la asta se deregleaza carburatoarele. Cu cat e mai batranica (a mea avea vreo 60.000 km) daca are diferenta de compresie (peste 0.5 atmosfere la a mea) vibreaza. Si daca vibreaza mii de kilometri se duceau si reglajele. Am vrut sa ii schimb setul motor, dar cei de la Honda au zis ca nu are rost inca pentru ca avea suficienta compresie, problema era doar diferenta intre cilindri si nu valoarea absoluta (8.5, respectiv 9 si ceva).

 

Protectia la vant a semicarenei se simte, poti sa mergi lejer la 140-160 fara sa te apleci pe rezervor. La CB500 aveam carene complete, dar protectia era un pic mai mica pentru ca motocicleta era mai mica si eu cam inalt. La CBF600S si Fazer nu mai am protectie la picioare (cum aveam la CB), dar parca nu se simte lipsa decat pe ploaie, in schimb protectia data de parbriz e mai buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zis sa lasati vrajeala , va-ti pregatit mobrele ca wikendul care vine se lasa cu15 grade ,deci se lasa si cu ieseala , gata ati hibernat destul si puteti pune intrebarile la o terasa sau ce o fi. :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Ce intelegi prin interval de service la 6.000? Si cu ce difera fata de Fazer?

In manualul de service la CB500 sunt vreo cateva operatii de mentenanta la fiecare 6000km. La motocicleta aveam cartea de service din Germania si avea revizii la 6000km. La Fazer toate astea sunt la 10.000km, asta e diferenta. Daca aveam CB nou trebuia sa ma prezint cu el la service la fiecare 6000km ca sa nu pierd garantia, la Fazer o data la 10.000km sau o data pe an.

 

Uleiul la Fazer se schimba la 10.000 km (pentru ca nu ai revizie la 12 sau 15 mii), dar filtrul de aer la 40.000km. Fiecare producator cu normele lui.

 

jorj, eu am circulat iarna asta din cand in cand, motocicleta e pregatita :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Toate astea depind de producator si de produs. La masina am schimb de ulei la 15.000, la o moto 10.000, la cealalta 12.000; filtre la 15.000 la masina, 18.000 la o moto si 40.000 la cealalta - poate ca filtrul de Fazer o fi de 3 ori cat ala de Honda (nu e :) ) de rezista atat sau naibe stie ce socoteli au facut astia, probabil o sa schimb si eu filtrul la 20.000 ca nu e mare cheltuiala dar nici nu sunt in masura sa contrazic producatorii.

 

Stii ca sunt acum camioane de fac schimbul de ulei la 100.000 km? Si uleiul la alea e mai ieftin, per litru, decat cel de moto. Poate ca astia cu moto ne trag teapa, cine stie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul de service la CB500 sunt vreo cateva operatii de mentenanta la fiecare 6000km. La motocicleta aveam cartea de service din Germania si avea revizii la 6000km. La Fazer toate astea sunt la 10.000km, asta e diferenta. Daca aveam CB nou trebuia sa ma prezint cu el la service la fiecare 6000km ca sa nu pierd garantia, la Fazer o data la 10.000km sau o data pe an.

 

Uleiul la Fazer se schimba la 10.000 km (pentru ca nu ai revizie la 12 sau 15 mii), dar filtrul de aer la 40.000km. Fiecare producator cu normele lui.

 

jorj, eu am circulat iarna asta din cand in cand, motocicleta e pregatita :)

poate facem o iesire in wikend, ai ce ziceti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dragi hondari, sa precizam si faptul ca noi circulam in romania unde jegul este la ordinea zilei,

daca motocicletele de mai sus erau fabricate in tara lu' andrei sigur filtru de aer era musai specificat sa fie schimbat la probabil un sfert decat este specificat in manualul honda sau yamaha.

 

eu sambata dimineata intre 10 si 13 merg la bowling, in funland unirii, daca doriti sa veniti... msg aici sau ma puteti suna,

 

dupa ma gandeam sa ne intalnim putin

 

ce zice ti cebistilor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

A umblat cineva la rulmentii de la jug, sa-i schimbe sau doar sa-i curete si sa-i unga? Printre operatiunile de la inceput de sezon ma gandeam sa introduc si o curatare si ungere a acestora. De 6 ani de cand o am nu am umblat la ei. Nu sunt probleme cu acestia, cel putin nu sesizabil, dar vreau sa-i stiu proaspat gresati pentru a evita probleme pe viitor.

Ma intereseaza sa stiu mai ales daca e nevoie sa demontez de tot ghidonul, sau e suficienta doar scoaterea lui din prinderile de pe jugul superior, si cat de greu se regleaza stragerea piulitei de reglaj a jocului astfel incat sa nu le provoc o uzura prematura. Am manualul, dar ceva sfaturi practice nu ar strica.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

La CB500 nu am auzit vreodata de probleme cu rulmentii de la jug, eu inca ii aveam pe cei originali dupa 15 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...