Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

Parca pe bikeshop era una ieftina pentru piese. In rest, forumul asta e cam decedat, mai suntem vreo 3 cu CB care mai intram, plus niste veterani care desi n-au CB, intra si ei de dragul altor vremuri I guess :)

Ok, mersi pt info...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pe mine ma bate gandul sa imi iau iar unul, pt oras e perfect ...

Sa stii ca si eu ma gandesc s-o tin p-asta pt oras si sa iau una mai mare pentru drumuri mai lungi. Merge si CB-ul fara probleme la drum oricat de lung, doar ca n-are acceleratia unui motor in 4 cilindri iar viteza maxima este sub 200. In rest, super motoreta. Fac Bucurestiul dintr-un capat in altul in 25 de minute in conditii de trafic normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu iti trebuie viteza maxima peste 200 si nici acceleratia unui motor de 100CP. Am acum motocicleta de 100CP si top speed de vreo 240 (nu cred ca am trecut de 180 vreodata, nu mai intereseaza) si iti spun ca nu sunt utile. Am vandut CB-ul din trei motive:

- era foarte vechi si nu prea puteam pleca la un drum foarte lung (gen 10.000 km) din cauza intervalului de service scurt si a riscului de a se strica un maruntis pe drum

- mi se dereglau carburatoarele cam des si trebuiau reglate

- imi era mic, stateam cu picioarele prea stranse

 

Cand am cautat alta motocicleta criteriile au fost fix cele de mai sus, asa ca am luat ceva din 2004, cu interval de service de 12.000km, cu 4 carburatoare (nu mi-am permis injectie atunci) si mai inalta (aveam sea reglabila cu 3 pozitii, am ridicat-o la maxim). Puterea motorului si viteza maxima nu au contat absolut de loc, am luat CBF600S pentru ca cel de 500 nu avea semicarena si cu naked nu faci touring. Dar azi daca as cumpara motocicleta probabil mi-as lua CBF500 model 2013, poate chiar varianta XC: motor mai mic, consum mai mic, manevrabila, injectie, interval de service mare, tot ce iti poti dori de la o motocicleta de clasa medie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu iti trebuie viteza maxima peste 200 si nici acceleratia unui motor de 100CP. Am acum motocicleta de 100CP si top speed de vreo 240 (nu cred ca am trecut de 180 vreodata, nu mai intereseaza) si iti spun ca nu sunt utile. Am vandut CB-ul din trei motive:

- era foarte vechi si nu prea puteam pleca la un drum foarte lung (gen 10.000 km) din cauza intervalului de service scurt si a riscului de a se strica un maruntis pe drum

- mi se dereglau carburatoarele cam des si trebuiau reglate

- imi era mic, stateam cu picioarele prea stranse

 

Cand am cautat alta motocicleta criteriile au fost fix cele de mai sus, asa ca am luat ceva din 2004, cu interval de service de 12.000km, cu 4 carburatoare (nu mi-am permis injectie atunci) si mai inalta (aveam sea reglabila cu 3 pozitii, am ridicat-o la maxim). Puterea motorului si viteza maxima nu au contat absolut de loc, am luat CBF600S pentru ca cel de 500 nu avea semicarena si cu naked nu faci touring. Dar azi daca as cumpara motocicleta probabil mi-as lua CBF500 model 2013, poate chiar varianta XC: motor mai mic, consum mai mic, manevrabila, injectie, interval de service mare, tot ce iti poti dori de la o motocicleta de clasa medie.

Nu vreau sa polemizez cu tine pentru ca sunt convins ca stii mai multe despre motociclism decat mine, dar intreb si eu ca sa ma luminez> Ce inseamna interval de service? La toate motoarele se schimba uleiul la cca. 5000 de km, cf mecanicului meu. Deci din start ma gandesc ca si alte motoare au limitatia asta. Celelalte consumabile se schimba in mod normal la 2 ani, sau cand e nevoie, daca chiar mergi atat de mult pe 2 roti. Eu sezonul trecut am facut 12000 de km si am schimbat doar ulei, in rest celelalte se comportau in parametri. Iar carburatoarele nu mi s-au dereglat in astia 12.000 de km..., sper nici de acum incolo.

Singura faza cu care sunt de acord este marimea motoretei. E pentru cineva de talie maxim medie, si chiar si asa uneori simti ca te cam bate vantul.

Zici ca nu te poti baza la drumuri lungi? Cred ca dimpotriva. N-are computer de bord, injectie si alte gizmo-uri moderne care se pot strica. Mecanica simpla care tine. Sunt marturii despre CB-uri care au facut 500.000 de km si nu cred ca sunt minciuni. Cred ca daca o ingrijesc cat de cat, pot prinde pensia cu motoreta asta, ceea ce cu greu se poate spune despre alte motoare.

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intervalul de service e cel dat de producator pentru revizii. La CB 500 era 6000 km, la motocicletele mai noi e de 10.000 sau 12.000 km. La Fazer schimb uleiul la 10.000 km conform manualului. Daca dai un tur prin Europa si depasesti 6000 km e cam nasol pentru ca acolo nu iti schimbi uleiul singur la marginea drumului si nici nu intri in primul service chiar inainte de 6000 km care sa iti faca revizie pe loc, fara programare.

 

Da, CB-ul tine destul de mult, dar una e sa ii faci intretinere acasa si alta e sa te prinda pe drum. In 4 ani cu al meu nu m-a lasat niciodata in drum, dar cel mai lung drum extern a fost abia un pic peste 2000km, iar de carburatoare ce sa zic, erau reglate de 2 ori pe an - ma stiau baietii de la Honda pentru chestia asta, se dereglau si incepeau cilindrii sa traga inegal. Iar daca incerci sa vezi cum merge la 200 km/h ajungi sa ii faci reparatie capitala la 50.000, nu la 500.000 km.

 

Motocicleta e fiabila, dar cand ajunge la 18-20 de ani parca nu prea mai ai incredere sa pleci departe. Vara asta am in plan o tura de 13.000 km in afara tarii; conteaza cate revizii trebuie sa fac pe drum (moto e in garantie) si conteaza daca am sau nu semicarena. CB500 standard nu are, are CB500S dar sunt cam rare, asa ca a trebuit sa imi iau alta moto pentru asa plimbari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, uite ca n-am verificat manualul :) Si eu schimbam uleiul la 5-6000!!! Ca asa-mi zise mecanicul. Acu' pe cine sa cred?

 

Anyway, pentru discutia noastra, iata ca si intervalul de service la CB e tot de 12000 de km, conform producatorului. Si sa stii ca am mers cu a mea cu 180 km/h (si mai putea) si nu mi s-au dereglat carburatoarele. Probabil depinde de starea in care ai luat-o... ma gandesc. Cat despre semicarena... mie unul nu-mi place ideea asta. Ori carena intreaga, ori deloc. Arata ciudat cu semi-carena si nu ma refer doar la CB500S, ci si la CB600S, CBF600s, FZ6S, SV650S (sper sa nu se supere GoodKat :) ) si altele asemenea. E adevarat ca n-am mers pe vreuna sa vad cum e, poate ca mi-ar placea protectia semi-carenei. Ramane de vazut.

 

Anyway, sa ne vedem sanatosi in trafic sau la un cico! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intervalul de service e 6000km. Exista verificari la fiecare 6000, altele la fiecare 12.000 (si schimbul de ulei), altele la 18.000 (filtrul de aer), dar intervalul e de 6000km.



Si sa stii ca am mers cu a mea cu 180 km/h (si mai putea) si nu mi s-au dereglat carburatoarele. Probabil depinde de starea in care ai luat-o... ma gandesc. Cat despre semicarena... mie unul nu-mi place ideea asta. Ori carena intreaga, ori deloc. Arata ciudat cu semi-carena si nu ma refer doar la CB500S, ci si la CB600S, CBF600s, FZ6S, SV650S (sper sa nu se supere GoodKat :) ) si altele asemenea. E adevarat ca n-am mers pe vreuna sa vad cum e, poate ca mi-ar placea protectia semi-carenei. Ramane de vazut.

Si eu am mers cu 180 cu ea, dar nu de la asta se deregleaza carburatoarele. Cu cat e mai batranica (a mea avea vreo 60.000 km) daca are diferenta de compresie (peste 0.5 atmosfere la a mea) vibreaza. Si daca vibreaza mii de kilometri se duceau si reglajele. Am vrut sa ii schimb setul motor, dar cei de la Honda au zis ca nu are rost inca pentru ca avea suficienta compresie, problema era doar diferenta intre cilindri si nu valoarea absoluta (8.5, respectiv 9 si ceva).

 

Protectia la vant a semicarenei se simte, poti sa mergi lejer la 140-160 fara sa te apleci pe rezervor. La CB500 aveam carene complete, dar protectia era un pic mai mica pentru ca motocicleta era mai mica si eu cam inalt. La CBF600S si Fazer nu mai am protectie la picioare (cum aveam la CB), dar parca nu se simte lipsa decat pe ploaie, in schimb protectia data de parbriz e mai buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zis sa lasati vrajeala , va-ti pregatit mobrele ca wikendul care vine se lasa cu15 grade ,deci se lasa si cu ieseala , gata ati hibernat destul si puteti pune intrebarile la o terasa sau ce o fi. :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce intelegi prin interval de service la 6.000? Si cu ce difera fata de Fazer?

In manualul de service la CB500 sunt vreo cateva operatii de mentenanta la fiecare 6000km. La motocicleta aveam cartea de service din Germania si avea revizii la 6000km. La Fazer toate astea sunt la 10.000km, asta e diferenta. Daca aveam CB nou trebuia sa ma prezint cu el la service la fiecare 6000km ca sa nu pierd garantia, la Fazer o data la 10.000km sau o data pe an.

 

Uleiul la Fazer se schimba la 10.000 km (pentru ca nu ai revizie la 12 sau 15 mii), dar filtrul de aer la 40.000km. Fiecare producator cu normele lui.

 

jorj, eu am circulat iarna asta din cand in cand, motocicleta e pregatita :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate astea depind de producator si de produs. La masina am schimb de ulei la 15.000, la o moto 10.000, la cealalta 12.000; filtre la 15.000 la masina, 18.000 la o moto si 40.000 la cealalta - poate ca filtrul de Fazer o fi de 3 ori cat ala de Honda (nu e :) ) de rezista atat sau naibe stie ce socoteli au facut astia, probabil o sa schimb si eu filtrul la 20.000 ca nu e mare cheltuiala dar nici nu sunt in masura sa contrazic producatorii.

 

Stii ca sunt acum camioane de fac schimbul de ulei la 100.000 km? Si uleiul la alea e mai ieftin, per litru, decat cel de moto. Poate ca astia cu moto ne trag teapa, cine stie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul de service la CB500 sunt vreo cateva operatii de mentenanta la fiecare 6000km. La motocicleta aveam cartea de service din Germania si avea revizii la 6000km. La Fazer toate astea sunt la 10.000km, asta e diferenta. Daca aveam CB nou trebuia sa ma prezint cu el la service la fiecare 6000km ca sa nu pierd garantia, la Fazer o data la 10.000km sau o data pe an.

 

Uleiul la Fazer se schimba la 10.000 km (pentru ca nu ai revizie la 12 sau 15 mii), dar filtrul de aer la 40.000km. Fiecare producator cu normele lui.

 

jorj, eu am circulat iarna asta din cand in cand, motocicleta e pregatita :)

poate facem o iesire in wikend, ai ce ziceti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dragi hondari, sa precizam si faptul ca noi circulam in romania unde jegul este la ordinea zilei,

daca motocicletele de mai sus erau fabricate in tara lu' andrei sigur filtru de aer era musai specificat sa fie schimbat la probabil un sfert decat este specificat in manualul honda sau yamaha.

 

eu sambata dimineata intre 10 si 13 merg la bowling, in funland unirii, daca doriti sa veniti... msg aici sau ma puteti suna,

 

dupa ma gandeam sa ne intalnim putin

 

ce zice ti cebistilor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

A umblat cineva la rulmentii de la jug, sa-i schimbe sau doar sa-i curete si sa-i unga? Printre operatiunile de la inceput de sezon ma gandeam sa introduc si o curatare si ungere a acestora. De 6 ani de cand o am nu am umblat la ei. Nu sunt probleme cu acestia, cel putin nu sesizabil, dar vreau sa-i stiu proaspat gresati pentru a evita probleme pe viitor.

Ma intereseaza sa stiu mai ales daca e nevoie sa demontez de tot ghidonul, sau e suficienta doar scoaterea lui din prinderile de pe jugul superior, si cat de greu se regleaza stragerea piulitei de reglaj a jocului astfel incat sa nu le provoc o uzura prematura. Am manualul, dar ceva sfaturi practice nu ar strica.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

A umblat cineva la rulmentii de la jug, sa-i schimbe sau doar sa-i curete si sa-i unga? Printre operatiunile de la inceput de sezon ma gandeam sa introduc si o curatare si ungere a acestora. De 6 ani de cand o am nu am umblat la ei. Nu sunt probleme cu acestia, cel putin nu sesizabil, dar vreau sa-i stiu proaspat gresati pentru a evita probleme pe viitor.

Ma intereseaza sa stiu mai ales daca e nevoie sa demontez de tot ghidonul, sau e suficienta doar scoaterea lui din prinderile de pe jugul superior, si cat de greu se regleaza stragerea piulitei de reglaj a jocului astfel incat sa nu le provoc o uzura prematura. Am manualul, dar ceva sfaturi practice nu ar strica.

Multumesc

Eu am desfacut toata fata si cu ocazia asta am verificat si rulmenti de jug , intentia mea era sa bag vaselina la rulmenti daca tot am demontato, operatiunea este simpla , nu este nevoie sa scoti si farul ,el pur si simplu o sa atarne acolo in firele lui pana incepi iar montajul , idee este ca aiti trebuie o tubulara de 32 parca sa desurubezi acea piulita de sub ghidon, in rest spor la treaba daca vrei sa ungi rulmenti.

 

Si eu ies Sambata daca mai sunt doritori, singur nu ma plimb pe strazi aiurea. :stuck:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am desfacut toata fata si cu ocazia asta am verificat si rulmenti de jug , intentia mea era sa bag vaselina la rulmenti daca tot am demontato, operatiunea este simpla , nu este nevoie sa scoti si farul ,el pur si simplu o sa atarne acolo in firele lui pana incepi iar montajul , idee este ca aiti trebuie o tubulara de 32 parca sa desurubezi acea piulita de sub ghidon, in rest spor la treaba daca vrei sa ungi rulmenti.

 

Si eu ies Sambata daca mai sunt doritori, singur nu ma plimb pe strazi aiurea. :stuck:

Ok, multumesc. Ghidonul a ramas si el la loc, banuiesc. Cum l-ai ancorat sa ramana cu rezervorul de lichid de frana drept? Iar rulmentii cum se prezentau: mai aveau vaselina, era intarita sau era in regula? La a mea merge usor ghidonul stanga - dreapta, nu are joc, nu face zgomot...

Stiu ca nu e o operatiune urgenta, dar o sa schimb uleiul de furca si ma gandeam ca daca tot umblu...

Editat de alexcatalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, multumesc. Ghidonul a ramas si el la loc, banuiesc. Cum l-ai ancorat sa ramana cu rezervorul de lichid de frana drept? Iar rulmentii cum se prezentau: mai aveau vaselina, era intarita sau era in regula? La a mea merge usor ghidonul stanga - dreapta, nu are joc, nu face zgomot...

Stiu ca nu e o operatiune urgenta, dar o sa schimb uleiul de furca si ma gandeam ca daca tot umblu...

Ghidonul ramane rezemat de rezervor dupa ce scoti suruburile alea 4 de la ghidon si il sprijini cu toate cablurile lui direct pe rezervor, si va sta acolo ai sa vezi, rulmenti erau ok numai ca nu prea mai avea vaselina pe iei, i-am pus calumea vaselica sa aibe, este bine sa pui vaselina din aia care rezista la temperatura, cand strangi suruburile la punerea jugului sa strangi bine piulitele intr-un fel incat sa nu aibe joc ,dar nu foarte tare sa iasa zeama din piulite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare CB-istilor!!! Cum va impacati cu lumina farului (exceptie xenonul)??? Ca eu noaptea daca nu merg cu faza lunga parc-as chior si apoi inainte de a ma porni pun lacat pe frigider ca mi-l umplu colegii de trafic ca-i orbesc.....

In alta ordine de idei a mea are un bec H4 standard (parca 55w cu 60w) cum as putea imbunatati calitatea luminii fara xenon si fara a risca sa ard instalatia electrica?? halogen ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare CB-istilor!!! Cum va impacati cu lumina farului (exceptie xenonul)??? Ca eu noaptea daca nu merg cu faza lunga parc-as chior si apoi inainte de a ma porni pun lacat pe frigider ca mi-l umplu colegii de trafic ca-i orbesc.....

In alta ordine de idei a mea are un bec H4 standard (parca 55w cu 60w) cum as putea imbunatati calitatea luminii fara xenon si fara a risca sa ard instalatia electrica?? halogen ?

 

Cam aceeasi problema o am si eu. Nici mie nu-mi place xenon, dar exista solutii. Fac cei de la Philips si cei de la Osram niste becuri speciale (cam scumpe, in functie de gama) care lumineaza tare de tot, insa au durata de viata relativ scurta (marturiile de pe forumuri spun ca in jur de 1 an. Philips are gama Extreme Power sau Extreme Vision sau Night Vision si inca cateva. Osram are gama Night Breaker. Becurile cele mai luminoase (care au si o lumina mai alba) sunt in jur de 60-70 de lei. Am inteles ca sunt bune, lumineaza super bine, insa depinde de fiecare daca e dispus sa dea o data pe an 70 de lei pe un bec. Se ard repede din doua motive, o data pentru ca lumineaza mai intens, efortul mai mare, apoi din cauza vibratiilor inerent motorului si mersului pe motoccleta pe drum. Cauta si tu pe net si vezi ce-ti convine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca CB-ul cu far rotund are unul din cele mai bune faruri posibile. Eu l-am avut carenat, farul era foarte prost, dar am mers noaptea cu CB500 naked si diferenta era uriasa.

 

In afara de Xenon nu se poate mari intensitatea luminoasa pe faza scurta. Becurile actuale sunt deja halogen, nu ai ce sa mai schimbi la ele decat ori sa pui de 100W (se gasesc pe ebay) cu riscul de a descarca bateria si nu sunt sigur ca exista si H4, nu doar H1 sau H7. O alta optiuni sunt cele gen Philips Motovision, dar nu e mare diferenta.

 

PS. Eu nu am schimbat niciodata becul de far in 5 ani. Am Philips Motovision acum din vara, 2 bucati (pe Fazer), nu s-a ars nici unul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun bun deci sunt mai luminoase cele Extreme Power sau Extreme Vision sau Night Vision sau ba? Ca de nu si nu pun xenon, probleme de vedere nu am dar e nasol rau cu becu actual... am mers in spatele unui cb cu xenon si parca era ziua in fata lui....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...